Категорія статобліку 2.11.8 ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Запоріжжя, вул. Кремлів ська, 65-в
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇН И
18 березня 2010 року об 11 год. 27 х в.
Справа №2а-1260/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Стр ельнікової Н.В.
при секретарі Горбовій І.С.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом: Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Просперити», м. Запоріжжя
до відповідача-1: Держав ної податкової інспекції у П риморському районі Запорізь кої
області, м. Примор ськ
до відповідача-2: І нспектора І рангу ДНІ у Примо рському районі ОСОБА_1
м. Приморськ
до відповідача-3: Інспектора II рангу ДНІ у Прим орському районі ОСОБА_2,
м. Приморськ
про визнання дій щод о проведення перевірки і при проведенні перевірки
протиправними і незаконними,
за участю пр едставників сторін:
від п озивача: ОС ОБА_3, НОМЕР_1 від 11.02.1997 р.;
ОСОБА_4, дові реність від 01.02.2010 р.
від відповідача-1: ОС ОБА_5, довіреність № 42/10/10 від 15.01 .2010р. від відповідача-2: ОСОБА_1, довіреність № 557/10/10 ві д 16.03.2010 р. від відповіда ча-3: ОСОБА_2, довіреніс ть № 558/10/10 від 16.03.2010 р.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Проспери ти» звернулося із адміністра тивним позовом до Держ авної податкової інспекції у Приморському районі Запоріз ької області, в якому просить суд визнати дії ДПІ у Примор ському районі Запорізької об ласті щодо проведення переві рки магазину за адресою: вул. М иру, 32, с. Зеленівка, Приморсько го району, Запорізької облас ті за дотриманням суб' єктам и господарювання порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я з обігу готівки, наявності т оргових патентів і ліцензій, 20.01.2010 р. незаконними; визнати ді ї податкового інспектора І р ангу ДПІ у Приморському райо ні Запорізької області ОСО БА_1 та дії податкового інсп ектора ІІ рангу ДПІ у Приморс ькому районі Запорізької обл асті ОСОБА_2 при проведенн і перевірки 20.01.2010 р. за дотриман ням суб' єктами господарюва ння порядку проведення розра хунків за товари (послуги), вим ог з регулювання з обігу готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій, в магазині за адресою: вул. Миру, 32, с. Зеленів ка, Приморського району, Запо різької області - протиправн ими.
В обґрунтування позову по силається на те, що перевірка ТОВ «Просперити» була прове дена неправомірно, оскільки всупереч положенням ст. ст. 1 5. 16 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг» підстав для пров едення перевірки 20.01.2010 р. у пода ткових інспекторів Приморс ького району Запорізької об ласті не було. Вказує, що О СОБА_6 продавця перевіряєм ого магазину, під час перевір ки податкові інспектори в по рушення вимог ст. 11-1 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» не ознай омили ні під розписку ні на віть в усній формі з направл енням на перевірку та копією наказу
керівника податкового ор гану про проведення перевірк и. А отже, податкові інспектор и взагалі не мали права прист упати до проведення перевірк и магазину. Стверджуємо пода ткові інспектори, продовжуюч и діяти всупереч нормам чинн ого законодавства без дозвол у на те, зачинивши магазин, пор ушували нормальну роботу маг азину вести перевірку касово го апарату, касової книги, зві ряли X звіти, чеки, книгу облік у розрахункових операцій РРО . Також вказує, що виведені под атковими інспекторами на кін ець перевірки залишки запасі в в сумі 3551,00 грн. є неправильним и, оскільки такі залишки можу ть встановлюватися тільки на підставі документів первинн ого обліку, які на час перевір ки знаходились за юридичною адресою ТОВ «Просперити», що на думку позивача є порушенн ям порядку проведення переві рок.
Представники позивача в с удовому засіданні підтримал и вимоги з підстав, викладени х у позові.
Відповідач-1 адміністратив ний позов не визнає, у письмов их запереченнях від 16.03.2010 р. вих . № 555/10/10 посилається нате, що пер евірка з питань здійснення к онтролю за дотриманням суб'є ктом господарювання - ТОВ «Пр осперити» порядку проведенн я розрахунків за товари (посл уги), вимог з регулювання готі вки, наявності торгових пате нтів і ліцензій 20.01.2010 р. проведе на податковою інспекцією з д отриманням вимог чинного зак онодавства. Зокрема вказує, щ о перевірка була проведена н а виконання завдання ДПА у За порізькій області у зв'язку і з надходженням звернення гро мадянки ОСОБА_7 та на підс таві наказу і направлень, коп ії яких були пред'явлені прод авцю ОСОБА_6 Таким чином, н а думку відповідача-1 фахівця ми ДПІ у Приморському районі Запорізької області були до тримані вимоги чинного закон одавства щодо процедури пров едення перевірки, а тому підс тави для задоволення позову відсутні.
Представник відповідача-1 в судовому засіданні підтрима в заперечення, з підстав, викл адених вище. Просить у задово ленні позову відмовити повні стю.
Інспектори ДПІ у Приморськ ому районі Запорізької облас ті ОСОБА_1 та ОСОБА_2 в судовому засіданні поясни ли, що ними була проведена поз апланова перевірка на підста ві наказу податкового органу та відповідних направлень. С тверджують, що ними були пред 'явлені продавцю всі необхід ні для допуску до перевірки д окументи, а також було проста влено відмітку з Журналі пер евірок. На підставі викладен ого, просять у задоволенні по зові відмовити повністю.
З матеріалів справи та наяв них в ній доказів, судом встан овлено наступне.
20.01.2010 р. ДПІ у Приморському рай оні Запорізької області пров едено перевірку за дотриманн ям суб'єктами господарювання порядку проведення розрахун ків за товари (послуги), вимог з регулювання з обігу готівк и, наявності торгових патент ів і ліцензії магазину, який з находиться за адресою: Запор ізька область, Приморський р айон, с. Зеленівка, вул. Миру, 32, с уб'єкта господарської діяльн ості ТОВ «Просперити», юриди чна адреса якого: м. Запоріжжя , вул. Щорса, 1-Б, код ЄДРПОУ 35147662.
За результатами перевірки було складено акт № 0009/08/11/35147662 від 20.01.2010 р. яким встановлено поруш ення ТОВ «Просперити» вимог п. п. 9, 12 ст. З Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг».
Не погоджуючись із діями ДП І у Приморському районі Запо різької області щодо проведе ння перевірки ТОВ «Просперит и» звернулося до суду.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає, що у задоволенн і позову слід відмовити повн істю, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 2 ст. 11 Закону України «Про державну подат кову службу в Україні», орган и державної податкової служб и випадках, в межах компетенц ії та у порядку встановлених законами України, мають прав о, зокрема здійснювати контр оль за додержанням порядку п роведення готівкових розрах унків за товари (послуги). При цьому здійснення контролю за додержанням порядку проведе ння готівкових розрахунків за товари
(послуги) проводяться з д отриманням вимог ст. 112 Закон у України «Про державну под аткову службу в Україні».
Згідно з ч. 7 ст. 111 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні», позаплано вими перевірками вважаються також перевірки в межах повн оважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг», «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів».
Крім того, в п. 1 ст. 15 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» передбачено, що контроль за д одержанням суб'єктами підпри ємницької діяльності порядк у проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог ц ього закону здійснюють орган и державної податкової служб и України шляхом проведення планових або позапланових пе ревірок згідно із законодавс твом України.
Відповідно до п. 4 ст. 16 Закону України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій в сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг» планові або позапланові перевірки осіб, що використо вують реєстратори розрахунк ових операцій, розрахункові книжки або книги обліку розр ахункових операцій, здійснюю ться у порядку. передбаченом у законодавством України.
Відповідно до частини 8 стат ті 111 Закону України «Про держ авну податкову службу в Укра їні»: позапланова виїзна пер евірка здійснюється на підст аві виникнення обставин, вик ладених у цій статті, за рішен ням керівника податкового ор гану, яке оформляється наказ ом.
Аналіз частини 7 статті 111 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» та частини 8 статті 111 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» вказує на те, що податкові органи вправ і проводити позапланові пере вірки без рішення суду, на під ставі виникнення обставин, в икладених у статті 111 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні», за рішен ням керівника податкового ор гану, яке оформляється наказ ом у випадках проведення так ої перевірки в межах повнова жень податкових органів, виз начених Законами України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг» та «Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів». В інших випадках п одатковий орган здійснює пер евірки на підставі рішення с уду.
Як свідчать матеріали спра ви, листом від 18.01.2010 р. № 512/7/32-0413 ДПА У країни направила лист ДПА Ук раїни в Запорізькій області «Про розгляд звернень громад ян» и якому зобов'язала подат кові органи вжити заходи для перевірки інформації за зве рненням громадянки ОСОБА_7 від 24.12.2009 р. № АР-272697 з приводу го сподарської діяльності ТОВ « Просперити». В свою чергу ДПА України в Запорізькій облас ті вказане доручення направи ла до ДПІ у Приморському райо ні Запорізької області листо м від 17.02.2010 р. № 1582/7/23-717.
31.12.2009 р. начальником ДПІ у Прим орському районі Запорізької області було видано наказ «П ро проведення перевірок суб' єктів господарської діяльно сті сфери грального бізнесу, надання послуг, торгівлі та г ромадського харчування».
20.01.2010 р. начальником ДПІ у Прим орському районі Запорізької області видано направлення № 170017 на проведення позапланов ої перевірки ТОВ «Просперити ».
З огляду на викладене, суд в ідхиляє доводи позивача про відсутність у податкового ор гану правових підстав для пр оведення позапланової перев ірки ТОВ «Просперити».
20.01.2010 р. працівниками ДПІ у При морському районі Запорізько ї області - головним державни м податковим ревізором-інспе ктором відділу податкового к онтролю юридичних осіб ОСО БА_1 та старшим податковим і нспектором відділу оподатку вання фізичних осіб ОСОБА_2 на виконання завдання ДПА у Запорізькій області, провед ено позапланову перевірку м агазину, який належить ТОВ «П росперити», розташованого за адресою: Запорізька область , Приморський район, с. Зеленів ка, вул. Миру, 32, за результатами якого складено акт № 0009/08/17/23/35147662 в ід 20.01.2010 р.
Продавець ОСОБА_6 після складання акту перевірки ві дмовилася його підписати, що було засвідчено актом відмо ви від підпису № 1.
Як пояснили в судовому засі данні відповідачі 2, 3 вони по п рибуттю на місце перевірки з дійснили закупку на суму 24,00 гр н. - 1 пляшка горілки «Хлібний д ар» по ціні 24,00 грн. Після чого, і нспекторами були пред'явлені посвідчення та ознайомлено продавця ОСОБА_6 з направл енням від 20.01.2010 р. № 170018 та № 170019, а так ож з копією наказу від 31.12.2009 р. № 2 51. Однак, продавець відмовилас ь їх отримати під підпис.
Допитана в судовому засіда нні як свідок гр. ОСОБА_6 по яснила, що дійсно податкові і нспектори пред'являли їй для ознайомлення посвідчення, н аправлення та копію наказу, о днак вона відмовилась їх при йняти та поставити відповідн ий підпис про ознайомлення з огляду на те, що господар мага зину, якому вона зателефонув ала, наказав їй цього не робит и.
Суд зазначає, що не дивлячис ь на відмову від підпису в озн айомленні з підставами для п еревірки, на прохання переві ряючи, продавець надала журн ал реєстрації перевірок конт ролюючих органів, в якому зро блено запис під № 1.
Таким чином, не знайшли сво го підтвердження посилання п озивача на порушення відпові дачами - 2,3 вимог ст. 11-1 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні».
Щодо доводів позивача про протиправність дій відповід ачів при обчисленні товарних залишків, суд зазначає насту пне.
Долученими до справи докум ентами підтверджується, що п ри перевірці обліку товарних запасів за місцем їх реаліза ції складено відомість щодо повноти оприбуткування, реал ізації та фактичних залишків запасів станом на 20.01.2010 р. При ць ому продавцем ОСОБА_6 в пр исутності фахівців податков ої служби зняті фактичні зал ишки товарно-матеріальних ці нностей, які знаходились у ма газині та занесені до відомо сті про результати перевірки щодо повноти оприбуткування .
Правові засади з регулюван ня, організації, ведення бухг алтерського обліку та склада ння фінансової звітності в У країні регламентує Закон Укр аїни від 16.07.1999 № 996-ХІV «Про бух галтерський облік та фінансо ву звітність в Україні» (далі Закон № 996), а саме: пунктом 2 стат ті 3 передбачено - бухгалтерсь кий облік є обов'язковим видо м обліку, який ведеться підпр иємством. Фінансова, податко ва, статистична та інші види з вітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтують ся на даних бухгалтерського обліку; статтею 8 визначено - б ухгалтерський облік на підпр иємстві ведеться безперервн о з дня реєстрації підприємс тва до його ліквідації; підпр иємство самостійно розробля є систему і форми внутрігосп одарського обліку, звітності і контролю господарських оп ерацій, визначає права праці вників на підписання бухгалт ерських документів.
Відповідно до статті 9 вказа ного Закону, підставою для бу хгалтерського обліку господ арських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій. Первинні документи повинні бути складені під ча с здійснення господарської о перації, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закін чення.
Пунктом 2.4 Положення про док ументальне забезпечення зап исів у бухгалтерському облік у, затвердженого наказом мін істерства фінансів України в ід 24.05.1995 р. № 88 зазначено, що перви нні документи для надання їм юридичної сили і доказовост і повинні мати такі обов'язко ві реквізити: назва підприєм ства, установи, від імені яких складений документ, назва до кумента (форми), код форми, дат а і місце складання, зміст гос подарської операції та її ви мірники (у натуральному і вар тісному виразі), посади, прізв ища і підписи осіб, відповіда льних за дозвіл та здійсненн я господарської операції і с кладання первинного докумен та.
Пунктом 3.12 Методичних реком ендацій з бухгалтерського об ліку запасів, затверджених н аказом міністерства фінансі в України від 10.01.2007 р. № 2 визначен о, що для внутрішнього перемі щення запасів, їх відпуску ви робничим підрозділам та інши м структурним підрозділам пі дприємства, що розташовані н а іншій, ніж підрозділ, що їх в ідпускає, території, викорис товується накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміще ння) матеріалів.
Також, пунктом 17 Порядку про вадження торговельної діяль ності та правил торговельног о обслуговування населення, затверджений постановою КМУ від 15.06.2006 р. № 833 передбачено, що за бороняється продаж товарів, що надійшли без документів, п ередбачених законодавством . На час перевірки у магазині б ули відсутні документи щодо походження наявних товарно-м атеріальних цінностей.
Також суд зазначає, що в дан ому провадженні суд розгляда є лише протиправність дій по даткового органу при проведе нні перевірки, тому надання п равової оцінки виявленому по рушенню суд не дає, оскільки ц е виходить за межі предмету д ослідження.
Частиною 3 ст. 2 КАС України пе редбачено, що у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони:
1. на підставі, у межах повн оважень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України;
2. з використанням повноваж ення з метою, з якою це повнова ження надано;
3. обґрунтовано, тобто з ура хуванням усіх обставин, що ма ють значення для прийняття р ішення (вчинення дії);
4. безсторонньо (неупередже но);
5. добросовісно;
6. розсудливо;
7. з дотриманням принципу рі вності перед законом, запо бігаючи несправедливій дис кримінації;
8. пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного бу дь-якими цілями, на балансу м іж інтересів особи і несприя тливими наслідками для прав, свобод та досягнення яких сп рямоване це рішення (дія);
9. з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;
10. своєчасно, тобто протяго м розумного строку.
Частиною 2 ст. 71 КАС України п ередбачено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повнов ажень обов'язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що позапланова перевірка 20.01.2010 р. проведена ДПІ у Приморському районі Запорізької області із дотриманням вимог чинного законодавства, у межах повно важень податкового органу та у спосіб, що визначений закон ами та Конституцією України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 159-163 КАС Украї ни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністр ативного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Просперити» до Державної п одаткової інспекції у Примор ському районі Запорізької об ласті, інспектора І рангу ДПІ у Приморському районі Запор ізької області, інспектора II р ангу ДПІ у Приморському райо ні Запорізької області ОСО БА_2 про визнання дій щодо пр оведення перевірки і при про веденні перевірки протиправ ними і незаконними, - відмовит и повністю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було подано заяву про
апеляційне оскарження, ал е апеляційна скарга не була п одана у строк, постанова наби рає законної сили після закі нчення цього строку. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеля ційного адміністративного с уду шляхом подачі в 10-ти денни й строк з дня її складення у по вному обсязі заяви про апеля ційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії до апеляційної інста нції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС У країни.
Суддя Н.В. Стрельнікова
Постанова складена в повно му обсязі 23.03.2010 р.
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2010 |
Оприлюднено | 25.03.2010 |
Номер документу | 8398546 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні