П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
03 вересня 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/337/18
Головуючий в 1 інстанції: Харченко Ю.В.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача - Осіпова Ю.В.,
суддів - Запорожана Д.В., Танасогло Т.М.,
розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 травня 2018 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРЛИНА АГРО до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
26.01.2018 року ТОВ ПЕРЛИНА АГРО звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 16.01.2018 року №0002641409 та №0002661409.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18 травня 2018 року, адміністративний позов ТОВ ПЕРЛИНА АГРО задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 16.01.2016 року №0002661409. У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.
Не погоджуючись з зазначеним рішенням суду 1-ї інстанції представник ТОВ ПЕРЛИНА АГРО 12.06.2018 року та представник ГУ ДФС в Одеській області 14.06.2018 року подали апеляційні скарги.
Ухвалами Одеського апеляційного адміністративного суду від 25.06.2018 року апеляційну скаргу ГУ ДФС в Одеській області, з підстав не сплати судового збору, залишено без руху, а за апеляційною скаргою ТОВ ПЕРЛИНА АГРО - відкрито апеляційне провадження.
Ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 30.07.2018 року, з підстав не виконання попередньої ухвали від 25.06.2018 року, апеляційну скаргу ГУ ДФС в Одеській області повернуто апелянту.
Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.08.2018 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2018 року залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 01.11.2018 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2018 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.08.2018 року у справі №815/337/18 скасовано в частині відмови у задоволенні позову щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0002641409 від 16.01.2018 року, та направлено справу у цій частині на новий розгляд до Одеського окружного адміністративного суду. В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2018 року та постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 02.08.2018 року у справі №815/337/18 залишено без змін.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 15.02.2019 року адміністративний позов ТОВ ПЕРЛИНА АГРО задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області від 16.01.2018 року №0002641409, яким ТОВ ПЕРЛИНА АГРО збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток за податковими зобов`язаннями на 99 000 грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 24750 грн.
Не погоджуючись з зазначеним вище рішенням суду 1-ї інстанції від 18.05.2018 року, представник ГУ ДФС в Одеській області 17.05.2019 року подав апеляційну скаргу.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2019 року зазначена апеляційна скарга була залишена без руху у зв`язку з тим, що по справі не сплачено судовий збір (державне мито) за її подачу та остання подана із значним пропуском строку для її подання. Апелянту надано 10-тиденний строк з моменту отримання копії ухвали від 08.07.2019 року для усунення зазначених у ній недоліків.
Вказану ухвалу від 08.07.2019 року, апелянтом було отримано 12.07.2019 року, що підтверджується поштовим повідомленням.
22.07.2019 року до П`ятого апеляційного адміністративного суду надійшла заява від представника ГУ ДФС в Одеській області про відстрочення сплати судового збору у зв`язку з відсутністю коштів, які не передбачені бюджетом.
Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України та ч.1,2 ст.8 ЗУ Про судовий збір , суд враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Однак, відсутність коштів у державного органу не є достатньою та беззаперечною підставою для звільнення його від виконання обов`язку щодо сплати судового збору.
До того ж, відповідно до ч.1 ст.133 КАС України, звільнення від сплати чи відстрочення стороні сплату судового збору є правом, а не обов`язком суду.
Також, відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору від 22.05.2015р. №484-VІІІ зобов`язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
Крім того, постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 08.07.2011р. №3674-VI Про судовий збір від 23.01.2015р. №2 судам роз`яснено, що якщо бюджетні установи діють як суб`єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.
За таких обставин, клопотання апелянта не підлягає задоволенню, а тому, відповідно до вимог, ч.4 ст.169 та ч.2 ст.298 КАС України, апеляційна скарга повертається особі, що її подала якщо цією особою не усунуто недоліків, залишеної без руху апеляційної скарги.
Крім того, судова колегія додатково зазначає, що на виконання ухвали апеляційного суду від 08.07.2019 року про залишення апеляційної скарги ГУ ДФС в Одеській області без руху, останнім не зазначено жодних підстав поважності пропуску строку на апеляційне оскарження рішення передбаченого чинним законодавством.
Таким чином, оскільки апелянтом не виконано вимоги ухвали П`ятого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2019 року, не сплачено судовий збір за подання апеляційної скарги та не зазначено поважних причин пропуску строку на апеляційне оскарження, колегія суддів вважає, що на даний час є усі законні підстави для повернення вказаної апеляційної скарги апелянту.
Керуючись ст.ст. 169, 298, 325, 329 КАС України, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Головного управління ДФС в Одеській області - відмовити.
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області - повернути апелянту.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання, але може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя-доповідач: Ю.В. Осіпов
Судді: Д.В. Запорожан
Т.М. Танасогло
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2019 |
Оприлюднено | 05.09.2019 |
Номер документу | 84012197 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Осіпов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні