ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 год. 20 хв. № 11/352
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Винокурова К .С.
при секретарі судового з асідання Горбан А.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
За позовом Підприємств о з 100% іноземними інвестиціям и «Українська
Національна Лот ерея»
до 1) Калінінськ ої районної Виконавчої Дирек ції м. Донецька Донецького
обласного відді лення Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати
працездатності
2) Донецького обл асного відділення Фонду соці ального страхування з
тимчасової втра ти працездатності
3) Відділення вик онавчої дирекції Фонду соціа льного страхування
від нещасних ви падків на виробництві в Калі нінському районі м. Донецька
про визнання дій неправомірними та відшкодув ання страхових виплат
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Підприємство з 100% інозем ними інвестиціями «Українсь ка Національна Лотерея»(нада лі УНЛ, позивач) звернулось до суду з позовом у якому заявле ні вимоги про:
- визнання дій Калінінсько ї районної виконавчої дирекц ії м. Донецька Донецького обл асного відділення Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності ( відповідач 1), Донецького обла сного відділення Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності (в ідповідач 2), та Відділення вик онавчої дирекції Фонду соціа льного страхування від нещас них випадків на виробництві в Калінінському районі м. Дон ецьк стосовно відмови позива чу у відшкодуванні страхових виплат ОСОБА_1 неправомір ними;
- зобов'язання відповідача 2 - Донецьке обласне відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, відшкодувати поз ивачу страхові виплати, отри мані ОСОБА_1: 12 897, 60 грн. - основ ного боргу, а також - 4 838, 54 грн. - нарахування встановленого і ндексу інфляції за весь час п рострочення боргу, та 838, 35 грн. - три проценти річних від прос троченої суми (загальна сума - 18 574,49 грн.);
- зобов'язання відповідача-2 , Донецьке обласне відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, відшкодувати поз ивачу - допомогу ОСОБА_2 по догляду за дитиною до досягн ення нею 3- річного віку - 213, 71 грн . та страхові внески до Пенсій ного фонду - 21, 44 грн., які сплачую ться за рахунок ФСС з ТВП;
- зобов'язання відповідача -2 - Донецьке обласне відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, сплатити на кори сть позивача - судові витрати (188,10 грн.) позивача, пов'язані з п оданням адміністративного п озову;
- зобов'язання відповідача-3 - Відділення виконавчої дире кції Фонду соціального страх ування від нещасних випадків на виробництві в Калінінськ ому районі м. Донецька (83003, м. Дон ецьк, пр. Ілліча, 58, тел. 385-83-23, 385-86-22) сп ільно з фондами з інших видів соціального страхування вир ішити питання стосовно страх овика, який відшкодує Донець кому обласному відділенню Фо нду соціального страхування з тимчасової втрати працезд атності страхові виплати, ст ягнуті з нього на користь поз ивача (12 897, 60 грн. - основного бо ргу, 4 838, 54 грн. - нарахування вста новленого індексу інфляції з а весь час прострочення борг у, та 838, 35 грн. - три проценти річн их від простроченої суми); та с удові витрати позивача (188, 10 гр н.), пов'язані з поданням адмін істративного позову.
В ході розгляду справ и позивачем подана заява про збільшення розміру позовних вимог (вих. 590 від 20.10.2008р.) у якій ви ходячи із здійсненого донара хування штрафних санкцій (ін фляційних збитків та 3% річних ) позивач визначив ціну позов у у розмірі 20 776, 91 грн., а згідно з отриманими поясненнями за в их. № 128 від 09.04.2009р. позовні вимоги уточнені, на розгляд суду в ме жах заявленого позову переда ні вимоги про:
- визнання дій Калінінської районної виконавчої дирекці ї м. Донецька Донецького обла сного відділення Фонду соціа льного страхування з тимчасо вої втрати працездатності (в ідповідач 1), Донецького облас ного відділення Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності (ві дповідач 2) стосовно відмови п озивачу у відшкодуванні стра хових виплат ОСОБА_1 непра вомірними;
- зобов'язання відповідача-2 - Донецьке обласне відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, відшкодувати поз ивачу страхові виплати, отри мані ОСОБА_1: 12 897, 60 грн. - осн овного боргу, а також - 6 580, 10 грн. - нарахування встановленого індексу інфляції за весь час прострочення боргу, та 1064, 06 грн . - три проценти річних від про строченої суми (загальна сум а - 20 541,76 грн.);
- зобов'язання відповідача-2 - Донецьке обласне відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, відшкодувати поз ивачу - допомогу ОСОБА_2 по догляду за дитиною до досягн ення нею 3- річного віку - 213, 71 грн . та страхові внески до Пенсій ного фонду - 21,44 грн., які сплачую ться за рахунок ФСС з ТВП;
- зобов'язання відповідача-2 - Донецьке обласне відділенн я Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності, сплатити на кори сть позивача - судові витрати позивача, пов'язані з поданн ям адміністративного позову (188, 10 грн. - при поданні адм. позов у + 19, 67 грн. при збільшенні розмі ру позову = загальна сума судо вих витрат - 207,77 грн.).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про н еправомірність дій відповід ачів щодо невідшкодування по зивачу витрат здійснених філ ією підприємства у м. Донецьк у у зв' язку з виплатою ОСО БА_1 на підставі листків неп рацездатності та з урахуванн ям положень ч. 1 ст. 4, п. 3 ч. 2 ст. 27, ст . 37, ч. 1 ст. 51 Закону України «Про з агальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'я зку з тимчасовою втратою пра цездатності та витратами, зу мовленими народженням та пох ованням» допомоги по тимчасо вій непрацездатності внаслі док травми, не пов'язаної з нещ асним випадком на виробництв і за весь період відновлення працездатності у розмірах, в становлених 2 статтею Закону України «Про розмір внесків на деякі види загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування».
Щодо заяв відповідача 2 про пропущення строку звернення до суду з адміністративним п озовом, позивач зазначав, що с користався своїм правом на о скарження рішень ФСС різних рівнів і тільки після отрима ння листа від відповідача-2 ві д 12.06.2007р. з ясним формулюванням про неможливість відшкодува ння за рахунок ФСС з ТВП позив ач дізнався про порушення св оїх прав.
Оскільки спір за поданим по зовом до Господарського суду Донецької області був помил ково розглянутий судом в пор ядку господарського судочин ства, з урахуванням Постанов и ВГСУ від 15.01.08р. по справі №1/228 по зивач з посиланням на ч. 2 ст. 99 К АС УНЛ вважає, що саме із вказа ної дати - 15.01.08р. дізнався про не можливість розгляду справи в порядку господарського судо чинства та необхідність звер нення до адміністративного с уду. Оскільки відповідач 2 нап олягав на пропущенні строку звернення з адміністративни м позовом, позивач подав тако ж клопотання про продовження строку звернення до суду у по рядку ч. 2 ст. 100 та ч. 1 ст. 103 КАС Укр аїни.
Відповідачами позову не ви знано, заперечення викладені письмово та залучені до мате ріалів справи.
Навівши статті Кодексу адм іністративного судочинства України відповідачем 2 зробл ено висновок про порушення п озивачем процесуального зак ону, та за висновком відділен ня фонду позивачу слід було в часно звернутися до Донецько го окружного адміністративн ого суду, а не до Окружного адм іністративного суду міста Ки єва, тому на думку відповідач а 2, строк на звернення з адмін істративним позовом за КАС У країни пропущено, і відповід ач наполягав на пропущенні п озивачем строку звернення з адміністративним позовом до Донецького окружного адміні стративного суду.
В обґрунтування своїх зап еречень по суті, відповідач 2 з азначав, що листки непрацезд атності робітника позивача ОСОБА_1 були прийняті до сп лати з порушенням порядку їх заповнення, оскільки вони ма ли виправлення та помилки. Кр ім того, розслідування нещас ного випадку здійснено з пор ушенням строків, встановлени х По рядком розслідування та ведення обліку нещасних вип адків, професій них захворюв ань і аварій на виробництві, з атвердженим Постановою Кабі нету Міністру України від 25.08.20 04р. № 1112 „Про деякі питання розс лідування та ведення обліку нещасних випадків, професійн их за хворювань і аварій на ви робництві".
Щодо відшкодування виплат ОСОБА_2 Донецьке обласне відділення не заперечувало ї х відшкодувати після перевір ки правильності цих витрат п ро що раніше зверталась уваг а позивача.
З визначеною позивачем су мою позову, індексом інфляці ї та річними, які, на думку поз ивача, він має сплатити, відпо відач 2 не погоджувався, оскіл ьки вважав, що ст. 625 ЦК України до допомоги по тимчасовій не працездатності не застосову ється, тому відповідні суми н е індексуються і на них не нар аховуються 3% річних.
Дослідивши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, адмініст ративний суд, -
ВСТАНОВИВ:
У зв' язку з виплатою філією підприємства з 100% іноз емними інвестиціями «Україн ська Національна Лотерея»у м . Донецьку, працівнику ОСОБ А_1 на підставі листків непр ацездатності допомоги по тим часовій непрацездатності вн аслідок травми, не пов'язаної з нещасним випадком на вироб ництві за весь період віднов лення працездатності, а саме : за перші п'ять днів тимчасово ї непрацездатності 806, 10 грн., і з а наступні дні (80 днів) тимчасо вої непрацездатності - 12 897, 60 г рн., філією підприємства зазн ачені суми були включені до з віту філії Ф4-ФСС з ТВП за 12 міс. 2005р., який направлений до Калін інської районної Виконавчої дирек ції м. Донецька Донецьк ого обласного відділення Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності м. Донецьк.
Оплата представлених лист ків непрацездатності була зд ійснена філією позивача в ро змірі що відповідає встановл еному статтею 2 Закону Україн и «Про розмір внесків на деяк і види загальнообов'язкового державного соціального стра хування», а підстави, правиль ність видачі, продовження ли стків непрацездатності підт верджені висновками комісії (створена за наказом № 268 від 21.10 .05р. по підприємству) згідно ак тів від 26.10.2005р. форми Н-5 та форми НПВ (акт про нещасний випадок на підприємстві, не пов'язани й з виробниц твом), які затверд жені роботодавцем. Акти свід чать про те, що причиною нещас ного випадку, який стався з пр ацівником філії підприємств а 03.08.2005р. є особиста необережніс ть ОСОБА_1 після припиненн я роботи, під час переходу вул иці. Таким чином, мав місце нещ асний випадок, непов'язаний з виробництвом.
Комісія діяла на підставі Положення про комісію підпр иємства, затвердженого Поста новою правління Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності Укр аїни від 9 липня 2001р. № 21 згідно з п. 3.1.2 якого до повноважень ком ісії віднесено розгляд підс тав, правильність видачі та п родовження листків непрацез датності та інших документів , які є підставою для надання м атеріального забезпечення.
З метою отримання відшкод ування по тимчасовій непраце здатності ОСОБА_1 на підст аві положень пп. 4 та 8 ст. 5, п. 1 ч. 2 с т. 28 Закону «Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами, зумовленими нар одженням та похованням»дире ктор філії УНЛ звернувся з ли стом за вих. № 176 від 08.11.2005р. до Калі нінської районної Виконавчо ї дирекції Донецького обласн ого відділення ФСС з тимчасо вої втрати працездатності (в ідповідач-1) з проханням прийн яти документи, що свідчать пр о настання страхового випадк у та відшкодувати філії УНЛ г рошові виплати працівнику ОСОБА_1 за листками непраце здатності.
У листі за вих. № 03-567 від 09.11.2005р. п озивачу була надана відповід ь що тимчасова непрацездатні сть працівника пов'язана з не щасним випадком на виробницт ві, про що в листку непрацезда тності зроблено позначку (не щасний випадок на виробництв і та його наслідки - код 4), і доп омога по тимчасовій непрацез датності повинна фінансуват ись за рахунок коштів Фонду с оціального страхування від н ещасних випадків на виробниц тві та професійних захворюва нь.
Після цього філія УНЛ напра вила свій лист №179 від 29.11.05р. із за значеними
актами до Відді лення у Калінінському районі м. Донецька Фонду соціальног о
страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань
(відповідач-3) з проханням над ати пояснення, яке у листі № 01-06 /02-1825 від 05.12.05р., посилаючись на ст. 13 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне соці альне страхування від нещасн ого випадку на виробництві т а професійного захворювання , які спричинили втрату праце здатності», зазначило, що під ставою для оплати страхових виплат є акт розслідування, і , оскільки проведеним розслі дуванням нещасного випадку і з ОСОБА_1 складено акт НПВ (невиробничий травматизм), ві дповідач-3 не знайшов підстав для оплати лікарняних листк ів ОСОБА_1.
За повторним зверненням ди ректора філії позивача до го ловного лікаря міської лікар ні № 17 м. Донецька (де ОСОБА_1 отримав лікарняні листи) бул и внесені виправлення до лік арняних листків, оскільки ві дмова відповідача 1 у виплаті відшкодування обґрунтовува лась саме здійсненими у них п означками про отримання прац івником виробничої травми.
В подальшому позивач неодн оразово звертався до відпові дачів 1, 2 з метою вирішення пит ання щодо відшкодування витр ат підприємства по оплаті ли стків непрацездатності ОС ОБА_1, однак виплати не було з дійснено з посиланням на те, щ о листки непрацездатності ро бітника позивача ОСОБА_1 б ули прийняті до сплати з пору шенням порядку їх заповнення , оскільки вони мали виправле ння та помилки, а розслідуван ня нещасного випадку здійсне но з порушенням строків, вста новлених По рядком розслідув ання та ведення обліку нещас них випадків, професій них за хворювань і аварій на виробн ицтві, затвердженим Постанов ою Кабінету Міністру України від 25.08.2004р. № 1112 „Про деякі питанн я розслідування та ведення о бліку нещасних випадків, про фесійних захворювань і аварі й на виробництві".
Відповідно до п. 4.1. Положення про Виконавчу дирекцію Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності, яке затверджено поста новою правління Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності від 5 червня 2001 р. № 10 Виконавча дире кція Фонду має право:
- здійснювати перевірку об ґрунтованості видачі та прод овження листків непрацездат ності застрахованим особам;
- здійснювати перевірку пра вильності нарахування і повн оти сплати страхових внесків та використання страхових к оштів на підприємствах, в уст ановах, організаціях незалеж но від форми власності, виду д іяльності та господарювання , у фізичних осіб, які використ овують працю найманих праців ників, фінансово-господарськ ої діяльності робочих органі в Виконавчої дирекції Фонду та його відділень;
- вимагати від страхувальни ків усунення порушень законо давства щодо сплати і викори стання коштів Фонду;
- одержувати необхідні пояс нення (у тому числі - письмові) з питань, що виникають під час перевірок;
- накладати фінансової санк ції та адміністративні штраф и, передбачені законодавство м.
Калінінською районною ви конавчою дирекцією Донецько го обласного відділення Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності було проведено перевір ку повноти обчислення обов'я зкових страхових внесків на соціальне страхування за тим часо вою втратою непрацездат ності та підстав їх витрачан ня на Донецькій філії позива ча і встановлено, що заборгов аність за Фондом в розмірі 13 132 , 75 грн. обґрунтована та підляг ає відшкодуванню (акт переві рки від 20.01.2006р.).
До суми яка підлягає відшко дуванню за рахунок фонду вкл ючено також допомогу до дося гнен ня дитиною трирічного в іку виплачену головному бухг алтеру філії ОСОБА_2 у зв'я зку з народженням дитини. Вка зана допомога була виплачена та спла чені страхові внески до Пенсійного фонду України , а заперечень щодо відшкодув ання вказаних витрат відпові дач 2 немає, про що прямо зазна чено у запереченнях на позов .
Частина 2 ст. 35 Закону України “Про загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв' язку з тимчасовою вт ратою працездатності та витр атами, зумовленими народженн ям та похованням” передбачає , що умови надання допомоги по тимчасовій непрацездатн ості внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з не щасним випадком на виробницт ві, визначаються Законом Укр аїни "Про розмір внесків на де які види загальнообов'язково го державного соціального ст рахування".
Згідно ст. 2 Закону України "П ро розмір внесків на деякі ви ди загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання" до помога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не п ов'язаної з нещасним випадко м на виробництві, виплачуєть ся застрахованим особам, Фон дом соціального страхування України з тимчасової втрати працездатності починаючи з шостого дня непрацездатно ст і.
Таким чином, допомога по тим часовій непрацездатності ви плачується застрахованим ос обам Фондом соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності, внаслідок за хворювання або травм, не пов' язані з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням.
Згідно з листом за вих. 03-286 в ід 19.06.2006р. отриманим від Калінін ської районної виконавчої ди рекції Донецького обласного відділення позивача було по відомлено про отримання лист а від обласного Фонду соціал ьного страхування в якому ві дсутнє підтвердження що лист и непрацездатності повинні б ути оплачені за рахунок кошт ів Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності, що і стало підст авою неможливості погашення заборгованості саме Калінін ською районною виконавчою ди рекцією (відповідачем 1). У заз наченому листі позивачу запр опоновано самостійно зверну тись з відповідним запитом у виконавчу дирекцію Донецько го обласного відділення Фонд у соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності або в м. Київ у виконавчу дирекцію Фонду соціального страхування України з тимчас ової втрати працездатності і у випадку позитивного рішен ня вищестоящих організацій К алінінською районною викона вчою дирекцією буде проведен о перерахування запитуваної суми на рахунок підприємств а.
Зазначені обставини, а тако ж те, що Калінінська районна в иконавча дирекція немає стат усу юридичної особи та підпо рядкована у своїй діяльності Донецькому обласному відділ енню Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності свідчать про в ідсутність підстав вважати н еправомірність дій стосовно відмови позивачу у відшкоду ванні страхових виплат ОСО БА_1 з боку Калінінської рай онної виконавчої дирекції До нецького обласного відділен ня Фонду соціального страхув ання з тимчасової втрати пра цездатності у зв' язку з чим вимоги позивача в цій частин і визнаються необґрунтовани ми.
В свою чергу відмова Донец ького обласного відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності у відшкодуванні вит рат філії позивача по оплаті листів непрацездатності О СОБА_1 з підстав наявності в иправлень у листках непрацез датності та несвоєчасності р озслідування нещасного випа дку є неправомірною, оскільк и обставини на які посилаєть ся відповідач не є такими з як ими закон пов' язує наявніст ь підстав для відмови у надан ні допомоги по тимчасовій не працездатності, що визначені у ст. 36 Закону України “Про заг альнообов' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими народженням та по хованням” і таких як зазнача є відповідач 2 не містять.
Згідно з Постановою Кабіне ту Міністрів України від 25.08.2004 р оку №1112 "Про деякі питання розс лідування та ведення обліку нещасних випадків, професійн их за хворювань і аварій на ви робництві" при встановленні нещасного випа дку, що стався на підприємстві за результа тами розслідування, прове де ного комісію із розслідуванн я нещасного випадку із склад анням акту Н-5 та акту за формо ю НПВ, допомога по тимчасовій непрацездатності надається за рахунок коштів Фонду соці ального страхування з тимча сової втрати працездатності , а не іншого Фонду.
Складені акти не оспорювал ись в установленому Інструкц ією про порядок проведення р евізії та перевірок по кошта х Фонду соціального страхува ння з тимчасової втрати прац ездатності (затверджена Пост ановою № 38 від 19.09.2001р.) порядку. Ак ти комісії та листки непраце здатності були предметом пер евірки представником фонду, про що складений акт, яким під тверджено заборгованість фо нду по здійсненим філією поз ивача виплатам у розмірі 13 132, 75 грн. (в тому числі 12 897, 60 грн. опла ти здійснені за листками неп рацездатності ОСОБА_1, 213, 71 г рн. - виплата допомоги ОСОБ А_2 по догляду за дитиною до д осягнення нею 3- річного віку т а 21, 44 грн. страхові внески до Пе нсійного фонду, які сплачуют ься за рахунок ФСС з ТВП).
Враховуючи наведене, вимог и позивача зобов' язання зоб ов'язання відповідача-2 - Донец ьке обласне відділення Фонду соціального страхування з т имчасової втрати працездатн ості, відшкодувати позивачу : страхові виплати, отримані ОСОБА_1 в сумі 12 897, 60 грн., допом огу ОСОБА_2 по догляду за д итиною до досягнення нею 3- річ ного віку - 213, 71 грн. та страхові внески до Пенсійного фонду - 21 ,44 грн., які сплачуються за раху нок ФСС з ТВП визнаються судо м обґрунтованими та підлягаю ть задоволенню.
Заявлені вимоги про зобов' язання відшкодувати на корис ть позивача інфляційні збитк и та 3% річні нараховані на під ставі ст. 625 ЦК України у зв' яз ку з простроченням сплати су ми виплати по листках непрац ездатності ОСОБА_1 в періо ді з 01.01.2006р. по 30.09.2008р. визнаються с удом безпідставними та задов оленню не підлягають виходяч и з наступного.
Відповідно до ст. 1 Цивільн ого кодексу України цивільни м законодавством регулюютьс я особисті немайнові та майн ові відносини (цивільні відн осини), засновані на юридичні й рівності, вільному волевия вленні, майновій самостійнос ті їх учасників. До майнових в ідносин, заснованих на адмін істративному або іншому влад ному підпорядкуванні однієї сторони другій стороні, а так ож до податкових, бюджетних в ідносин цивільне законодавс тво не застосовується, якщо і нше не встановлено законом.
Положеннями статті 625 ЦК Ук раїни передбачено, що боржни к, який прострочив виконання грошового зобов' язання, на вимогу кредитора зобов' яза ний сплатити суму боргу з ура хуванням встановленого інде ксу інфляції за весь час прос трочення, а також три процент и річних від простроченої су ми, якщо інший розмір процент ів не встановлений договором або законом.
У відносинах що виникли мі ж Донецьким обласним відділе нням Фонду соціального страх ування з тимчасової втрати п рацездатності та філією підп риємства з 100% іноземними інве стиціями «Українська Націон альна Лотерея» у м. Донецьку с тосовно відшкодування витра т підприємства по оплаті лис тків непрацездатності ОСО БА_1, позивач не виступає кре дитором, а відділення фонду н е є боржником, оскільки обов' язок виплати для відповідача виникає саме на підставі зак ону, який не передбачає засто сування положень цивільного законодавства при здійсненн і зазначених виплат.
Цивільним законодавство м регулюються приватні цивіл ьні відносини, засновані на ю ридичній рівності, вільному волевиявленні та майновій са мостійності їх учасників. Пу блічні відносини, засновані на владному підпорядкуванні однієї сторони другій сторо ні, податкові, бюджетні відно сини цивільним законодавств ом не регулюються. При цьому, у часником цивільних відносин можуть бути держава, державн і органи, органи місцевого са моврядування та інші суб' єк ти публічного права, однак в д аному випадку у спірних відн осинах зобов' язання виника ють на підставі закону, а не ві льного волевиявлення учасни ків, відносини сторін заснов ані на владному підпорядкува нні і не характеризуються ма йновою самостійністю їх учас ників.
З урахуванням викладеного заявлені на розгляд суду поз овні вимоги підлягають частк овому задоволенню, при цьому суд вважає обґрунтованими п осилання позивача на відсутн ість підстав вважати пропуще ним строк звернення до суду з адміністративним позовом, о скільки зазначене право пози вачем використано після вирі шення питань з фондами соціа льного страхування різних рі внів і саме при отриманні лис та від відповідача-2 від 12.06.2007р. п озивач дізнався про порушенн я своїх прав (відповідає ч. 4 ст . 99 КАС України).
Спір за поданим позивачем п озовом до Господарського суд у Донецької області був поми лково розглянутий судом в по рядку господарського судочи нства, відповідно з урахуван ням Постанови ВГСУ від 15.01.08р. по справі №1/228 позивач дізнався п ро неможливість розгляду спр ави в порядку господарського судочинства та необхідність звернення до адміністративн ого суду.
Щодо заявленої вимоги про с тягнення з відповідача-2 на ко ристь позивача судових витра т в розмірі 207, 77 грн. (188, 10 грн. - при п оданні адм. позову + 19, 67 грн. при збільшенні розміру позову) с удом відзначено наступне.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинс тва України, згідно якої якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, с уд присуджує всі здійснені н ею документально підтвердже ні судові витрати з Державно го бюджету України (або відпо відного місцевого бюджету, я кщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, й ого посадова чи службова осо ба).
За таких обставин, судові ви трати в розмірі 131, 32 грн. (щодо сп лати судового збору) підляга ють поверненню з Державного бюджету на користь позивача.
Підстави для стягнення заз начених витрат з Донецького обласного відділення Фонду с оціального страхування з тим часової втрати працездатнос ті, яке за даним адміністрати вним позовом є суб' єктом вл адних повноважень Кодексом а дміністративного судочинст ва не передбачені. В цій части ні вимоги позивача не є обґру нтованими відповідно задово ленню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС України, адміністративний с уд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольн ити частково.
2. Визнати неправомірними дії Донецького обласного ві дділення Фонду соціального с трахування з тимчасової втра ти працездатності стосовно в ідмови підприємству з 100% іноз емними інвестиціями «Україн ська Національна Лотерея»у в ідшкодуванні страхових випл ат ОСОБА_1
3. Зобов' язати Донецьке обл асне відділення Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності (83055, м . Донецьк, вул. Р. Люксембург, 9, і дент. код 21955772) відшкодувати під приємству з 100% іноземними інв естиціями «Українська Націо нальна Лотерея»(юрид. адреса : 01103, м. Київ, вул. Кіквідзе, 26, іден т. код 24940541) страхові виплати, от римані ОСОБА_1 в розмірі 12 897, 60 грн. (дванадцять тисяч вісі мсот дев' яносто сім гривень 60 копійок), виплачену допомог у ОСОБА_2 по догляду за дит иною до досягнення нею 3- річно го віку в розмірі 213, 71 грн. (двіст і тринадцять гривень 71 копійк у) та страхові внески до Пенсі йного фонду - 21,44 грн. (двадцять о дну гривню 44 копійки).
4. В іншій частині позову від мовити.
5. Стягнути з рахунків Держа вного бюджету України на кор исть підприємства з 100% інозем ними інвестиціями «Українсь ка Національна Лотерея»(юрид . адреса: 01103, м. Київ, вул. Кіквідз е, 26, ідент. код 24940541) 131, 32 грн. (сто три дцять одну гривню 32 копійки) с удових витрат.
Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження або апеляц ійної скарги в порядку, встан овленому ст. 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни. Постанова може бути оск аржена в апеляційному порядк у та в строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.С. Винокуров
Дата складення та п ідписання постанови в повном у обсязі - 04.12.2009.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2009 |
Оприлюднено | 06.10.2010 |
Номер документу | 8403114 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Винокуров К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні