Рішення
від 05.09.2019 по справі 540/1085/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1085/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гомельчука С.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Міністерства юстиції України до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Леніна-2" про припинення та примусовий розпуск (ліквідацію) об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Леніна-2",

встановив:

Міністерство юстиції України (далі - позивач, Мін`юст) звернулось до суду з вказаним адміністративним позовом до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Леніна-2 (далі - відповідач, ОСББ Леніна-2 ), у якому просить припинити та примусово розпустити (ліквідувати) юридичну особу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Леніна-2" (код юридичної особи 37744271, місцезнаходження: м. Херсон, вул. Соборна, 2, 73000).

В обґрунтування свої позовних вимог, позивач зазначає, що 20.08.2018 за вхідним №С-18654 до Мін`юсту надійшло звернення ОСОБА_1 від 15.08.2018 щодо проведення правової експертизи невідповідності найменування юридичної особи об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЛЕНІНА - 2 вимогам Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки від 0.04.2015 року № 317-VIII. Листом від 21.09.2018 № 10168/19.4.3/33-18 Комісія звернулась до відповідача з проханням надати пояснення щодо причин не приведення свого найменування відповідно до вимог Закону № 317-VIII протягом місяця з дня набрання ним чинності. Однак, відповідь від Об`єднання на зазначений лист Мін`юстом не отримано. Комісією було проведено правову експертизу на відповідність найменування відповідача вимогам Закону № 317-VIII, за наслідками якої складено Правовий висновок від 14.05.2019 № 19 Про невідповідність найменування юридичної особи об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЛЕНІНА- 2 Закону України Про засудження комуністичного та націонал - соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки . У Правовому висновку № 2 встановлено, що найменування об`єкта правової експертизи не відповідає частині другій статті 3 Закону № 317-VІІІ. Пунктом 23 Порядку № 354 від 27.05.2015 року Мін`юст наділений повноваженнями звертатися з позовом до суду про припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян у разі прийняття рішення про невідповідність діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону № 317-VІІІ.

Ухвалою від 03.06.2019 року позовну заяву залишено без руху та встановлено строк на усунення її недоліків. Позивач усунув недоліки заяви.

Ухвалою суду від 12.06.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 09.07.2019 року.

Ухвалою суду від 09.07.2019 року зупинено провадження в адміністративній справі №540/1085/19 до вирішення Конституційним Судом України конституційного подання 46 народних депутатів України від 30.05.2017 року № 180/30-05 щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про засудження комуністичного та націонал - соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" від 09.04.2015 року № 317-VIIІ.

Надалі, 25.07.2019 до суду надійшло клопотання представника позивача про поновлення провадження у справі, яке мотивоване закінченням розгляду конституційного подання 46 народних депутатів України від 30.05.2017 року № 180/30-05 Конституційним Судом України. Вказано на те, що 16.07.2019 року КСУ прийнято рішення у справі № 1- 24/2018 (1919/17), згідно якого визнано таким, що відповідає конституції України Закон від 09.04.2015 року № 317-VIII, тобто підстави, які слугували зупиненню справи відпали.

Ухвалою від 01.08.2019 року провадження у справі поновлено та призначено підготовче засідання на 20.08.2019 року.

20.08.2019 року у підготовче засідання сторони не з`явилися, проте були належним чином повідомлені про дату, час і місце його проведення, у зв`язку із чим, суд вирішив проводити підготовче засідання у порядку письмового провадження.

Ухвалою від 20.08.2019 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 29.08.2019 року.

Представник позивача надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Представник відповідача відзиву на позовну заяву суду не надав, повноважного представника в судове засідання не направив. Ухвала суду про відкриття провадження з інформацією про дату, час та місце розгляду справи, що були направлені відповідачу, повернулись до суду із відміткою на конверті "за закінченням встановленого строку зберігання". Поштова кореспонденція була направлена судом за адресою, вказаною у позовній заяві та витязі з ЄДРПОУ.

За змістом ч. 8, 11 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб.

Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею (ч.1 ст. 205 КАС України).

Частиною 9 ст. 205 КАС України визначено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до положень частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини.

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЛЕНІНА - 2 утворено 29.06.2011 року скликанням установчих зборів мешканців будинку 2 по вулиці АДРЕСА_1 .

ОСББ АДРЕСА_2 - юридична особа, зареєстрована 29.06.2011 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, осіб - підприємців та громадських формувань - 1 499 102 0000 013613.

Діяльність відповідача здійснюється на підставі Статуту Об`єднання, затвердженого Рішенням загальних зборів Об`єднання протоколом № 1 від 17.12.2016 року. Згідно зазначеного Статуту Об`єднання діє відповідно до Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , чинного законодавства України та Статуту.

20.08.2018 року за вхідним № С-18654 до Мінюсту надійшло звернення ОСОБА_1 від 15.08.2019 року щодо проведення правової експертизи невідповідності найменування юридичної особи ОСББ Леніна-2 вимогам Закону № 317-VIII.

21.09.2018 року Міністерство юстиції України звернулося до ОСББ Леніна-2 з проханням надати протягом 10 днів з дня отримання дня отримання цього листа пояснення щодо неприведення свого найменування у відповідність із вимогами Закону протягом місяця з дня набрання ним чинності для подальшого розгляду на засіданні Комісії.

Комісією було проведено правову експертизу на відповідність найменування відповідача вимогам Закону № 317-VIII, за наслідками якої складено Правовий висновок від 14.05.2019 № 19 Про невідповідність найменування юридичної особи об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ЛЕНІНА- 2 Закону України Про засудження комуністичного та націонал - соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .

За результатами правової експертизи Комісією встановлено, що найменування об`єкта правової експертизи не відповідає вимогам Закону, оскільки у ньому використано символіку комуністичного тоталітарного режиму ім`я (псевдонім) Володимира Леніна (Ульянова).

Наказом Мін`юсту від 17.05.2019 № 1512/5 Про затвердження Правового висновку Комісії з питань дотримання Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки :

- затверджено Правовий висновок Комісії з питань дотримання Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки , від 14 травня 2019 року № 2 Про невідповідність найменування юридичної особі співвласників багатоквартирного будинку ЛЕНІНА-2 Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського)тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки ;

- визнано, що найменування юридичної особи об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Леніна-2 не відповідає частині другій статті 3 Закону України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки .

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.

21.05.2015 року набрав чинності Закон України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки від 09.04.2015 № 317-VIII (далі - Закон України № 317-VIII).

Рішенням Конституційного Суду України від 16.07.2019 року у справі № 1-24/2018()1919/17 визнано таким, що відповідає Конституції України (є конституційним), Закон України Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки від 09.04.2015 року № 317-VIII зі змінами.

Відповідно до п. 4 ст. 1 Закону України № 317-VIII символіка комуністичного тоталітарного режиму - символіка, що включає:

а) будь-яке зображення державних прапорів, гербів та інших символів СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік у складі СРСР, держав так званої "народної демократії": Народної Республіки Албанії (Соціалістичної Народної Республіки Албанії), Народної Республіки Болгарії, Німецької Демократичної Республіки, Народної Республіки Румунії (Соціалістичної Республіки Румунії), Угорської Народної Республіки, Чехословацької Соціалістичної Республіки, Федеративної Народної Республіки Югославії (Соціалістичної Федеративної Республіки ОСОБА_2 ) та соціалістичних республік, що входили до її складу, крім тих, що є чинними (діючими) прапорами або гербами країн світу;

б) гімни СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік чи їх фрагменти;

в) прапори, символи, зображення або інша атрибутика, в яких відтворюється поєднання серпа та молота, серпа, молота та п`ятикутної зірки, плуга (рала), молота та п`ятикутної зірки;

г) символіку комуністичної партії або її елементи;

ґ) зображення, пам`ятники, пам`ятні знаки, написи, присвячені особам, які обіймали керівні посади в комуністичній партії (посаду секретаря районного комітету і вище), особам, які обіймали керівні посади у вищих органах влади та управління СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік, органах влади та управління областей, міст республіканського підпорядкування, працівникам радянських органів державної безпеки всіх рівнів;

д) зображення, пам`ятники, пам`ятні знаки, написи, присвячені подіям, пов`язаним з діяльністю комуністичної партії, із встановленням радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, переслідуванням учасників боротьби за незалежність України у XX столітті (крім пам`ятників та пам`ятних знаків, пов`язаних з опором і вигнанням нацистських окупантів з України або з розвитком української науки та культури);

е) зображення гасел комуністичної партії, цитат осіб, які обіймали керівні посади в комуністичній партії (посаду секретаря районного комітету і вище), осіб, які обіймали керівні посади у вищих органах влади та управління СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік, органах влади та управління областей, міст республіканського підпорядкування (крім цитат, пов`язаних з розвитком української науки та культури), працівників радянських органів державної безпеки всіх рівнів;

є) назви областей, районів, населених пунктів, районів у містах, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, проспектів, площ, майданів, набережних, мостів, інших об`єктів топоніміки населених пунктів, підприємств, установ, організацій, у яких використані імена або псевдоніми осіб, які обіймали керівні посади в комуністичній партії (посаду секретаря районного комітету і вище), вищих органах влади та управління СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік, працювали в радянських органах державної безпеки, а також назви СРСР, УРСР (УСРР), інших союзних або автономних радянських республік та похідні від них, назви, пов`язані з діяльністю комуністичної партії (включаючи партійні з`їзди), річницями Жовтневого перевороту 25 жовтня (7 листопада) 1917 року, встановленням радянської влади на території України або в окремих адміністративно-територіальних одиницях, переслідуванням учасників боротьби за незалежність України у XX столітті (крім назв, пов`язаних з опором та вигнанням нацистських окупантів з України або з розвитком української науки та культури);

ж) найменування комуністичної партії.

Згідно з приписами ст. 3 Закону України № 317-VIII пропаганда комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки визнається наругою над пам`яттю мільйонів жертв комуністичного тоталітарного режиму, націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режиму та заборонена законом.

Пропаганда комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки юридичною особою, політичною партією, іншим об`єднанням громадян, друкованим засобом масової інформації та/або використання у назві символіки комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів є підставою для відмови в реєстрації та/або припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян, підставою для відмови в реєстрації та/або припинення випуску друкованого засобу масової інформації.

У разі невиконання юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян, друкованими засобами масової інформації вимог цього Закону їх діяльність/випуск підлягає припиненню в судовому порядку за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, або іншого уповноваженого органу державної влади.

Рішення про невідповідність діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам цього Закону приймає центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку.

Політичні партії, обласні, міські, районні організації або інші структурні утворення, передбачені статутом політичної партії, щодо яких центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об`єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність їх діяльності, найменування та/або символіки вимогам цього Закону, не можуть бути суб`єктом виборчого процесу.

Відповідно до ст.7 Закону України № 317-VII юридичні особи, політичні партії, інші об`єднання громадян, зареєстровані на день набрання чинності цим Законом, у разі порушення його вимог зобов`язані протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом привести свої установчі документи, найменування та/або символіку у відповідність із вимогами цього Закону. При цьому такі юридичні особи звільняються від сплати адміністративного збору під час державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних з приведенням їх у відповідність із цим Законом.

У разі недотримання вимог цього Закону юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян, зазначеними у пункті 3 цієї статті Закону, їхня діяльність підлягає припиненню в установленому законом порядку, крім випадків, коли юридичними особами, політичними партіями, іншими об`єднаннями громадян вжито заходів щодо дотримання вимог цього Закону, а неможливість державної реєстрації змін до установчих документів, пов`язаних з приведенням їх у відповідність із цим Законом, зумовлена об`єктивними причинами.

Згідно з приписами ч. 5 ст. 16 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у найменуванні юридичних осіб забороняється використовувати, зокрема, символіку комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів, заборона використання яких встановлена Законом України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки";

Відповідно до положень п. 23 Порядку прийняття рішень щодо невідповідності діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, її обласної, міської, районної організації або іншого структурного утворення, передбаченого статутом політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону, затвердженого постановою КМУ від 27.05.2015 року № 354, у десятиденний строк з дня прийняття рішення про невідповідність діяльності, найменування та/або символіки юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян вимогам Закону, Мін`юст звертається з позовом до суду про припинення діяльності юридичної особи, політичної партії, іншого об`єднання громадян або повідомляє іншим органам державної влади, які уповноважені звертатися з відповідним позовом до суду.

Судом встановлено, що ОСББ Леніна-2 вимоги Закону України № 317-VIII не виконані, у зв`язку з чим відповідач підлягає припиненню у судовому порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із частин 1-3 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Згідно приписів ст. 139 КАС України, судові витрати у даному випадку відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 242 - 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов Міністерства юстиції України (код ЄДРПОУ 00015622, 01001, м. Київ, вул. Городецького, 13) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Леніна-2 (код ЄДРПОУ 37744271, 73000, м. Херсон, вул. Соборна, 2) про припинення та примусовий розпуск (ліквідацію) об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Леніна-2", задовольнити повністю.

Припинити та примусово розпустити (ліквідувати) юридичну особу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Леніна-2" (код ЄДРПОУ 37744271, місцезнаходження: м. Херсон, вул. Соборна, 2, 73000).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Гомельчук С.В.

кат. 108010000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2019
Оприлюднено06.09.2019
Номер документу84036595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1085/19

Ухвала від 25.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Рішення від 05.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 01.08.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 09.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні