Справа № 127/14831/19
Провадження № 2/127/2049/19
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 04.09.2019 року м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області
у складі: головуючого судді Дернової В.В.,
секретаря Тронт М.О.,
за участі представника позивача Олексюк Т.С ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Вінниці цивільну справу за позовом Вінницької міської ради до ОСОБА_2 про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок шляхом знесення будівель та споруд,
ВСТАНОВИВ:
Вінницька міська рада звернулась до суду з позовом до ОСОБА_2 про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок шляхом знесення будівель та споруд, мотивуючи позовні вимоги тим, що 13.09.2017 року Департаментом самоврядного контролю Вінницької міської ради, було проведено обстеження земельної ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 (біля земельних ділянок кадастрові № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 ), за результатами якого був складений акт обстеження від 13.09.2017 року №122/9-03-3, яким було встановлено, що ОСОБА_2 використовує земельні ділянки із земель комунальної власності Вінницької міської об`єднаної територіальної громади за адресою: м. Вінниця, вул АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 /н, загальною площею 0,0065 га, шляхом встановлення капітального цегляного гаражу, некапітальної дерев`яної господарської будівлі, некапітальної дерев`яної споруди на кожній із земельних ділянок без відповідних дозвільних документів; з метою усунення порушень земельного законодавства Департаментом самоврядного контролю Вінницької міської ради відповідачу ОСОБА_2 було направлено попередження від 14.09.2017 року №09-00-014-39028 про необхідність оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки площею 0,0040 га, 0,0013 га, 0,0012 га та будівлі (споруди) по АДРЕСА_1 ; у разі неоформлення правовстановлюючих документів, звільнення земельних ділянок площею 0,0040 га. 0,0013 га, 0,0012 га шляхом демонтажу будівель (споруд) та приведення їх в первинний стан; сплати збитків (земельного податку) за період фактичного використання земельних ділянок по АДРЕСА_1 площею 0,0040 га. 0,0013 га, 0,0012 га без правовстановлюючих документів. Однак, відповідач ОСОБА_2 не виконала вимоги вказаного вище попередження, на даний час продовжує протиправно використовувати земельні ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0065 га, що і стало підставою для звернення до суду з даною позовною заявою.
У судовому засіданні представник позивача ОСОБА_3 підтримала позовні вимоги в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, просила їх задовольнити, не заперечувала проти заочного розгляду справи.
Відповідач ОСОБА_2 у судове засідання не з`явилась, про день, час та місце розгляду справи повідомлялась завчасно та належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 2105013673644 (у підготовче судове засідання 04.07.2019 року відповідач ОСОБА_2 теж не з`явилась), а тому суд вважає за необхідне провести заочний розгляд справи та ухвалити заочне рішення, що відповідає положенням ст. 280 ЦПК України, оскільки представник позивача не заперечувала проти такого порядку розгляду справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд дійшов висновку що позов обґрунтований та підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ст. 12 ЗК України, право розпоряджатись землями територіальної громади, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності належить до повноважень міської ради.
Згідно із ст. 83 ЗК України у комунальній власності перебувають всі землі в межах населених пунктів, крім земель державної та приватної власності.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України, громадяни набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель комунальної власності за рішенням органів місцевого самоврядування.
Згідно із ст.125, 126 ЗК України право власності на земельні ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Згідно із положеннями ст. 212 ЗК України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними; приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки; повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Судом встановлено, що 13.09.2017 року Департаментом самоврядного контролю Вінницької міської ради, який діяв відповідно до ст. 189 Земельного кодексу України, п. п. 1 п. б ч. 1 ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні було проведено обстеження земельної ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 (біля земельних ділянок кадастрові № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 , № НОМЕР_3 ).
За результатами обстеження був складений акт обстеження від 13.09.2017 року №122/9-03-3, яким було встановлено, що ОСОБА_2 використовує земельні ділянки із земель комунальної власності Вінницької міської об`єднаної територіальної громади за адресою: м. Вінниця АДРЕСА_3 вул АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 /н, загальною площею 0,0065 га, шляхом встановлення капітального цегляного гаражу, некапітальної дерев`яної господарської будівлі, некапітальної дерев`яної споруди на кожній із земельних ділянок без відповідних дозвільних документів, що підтверджується результатами тахеометричної зйомки земельної ділянки від 07.08.2017 року, проведеної МКП Вінницький муніципальний центр містобудування і архітектури та кадастровим планом; на об`єкти нерухомості, які розташовані на даних земельних ділянках, правовстановлюючі документи відсутні (а.с. 6-7) .
З метою усунення порушень земельного законодавства Департаментом самоврядного контролю Вінницької міської ради відповідачу ОСОБА_2 було направлено попередження від 14.09.2017 року № 09-00-014-39028 про необхідність оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки площею 0,0040 га, 0,0013 га, 0,0012 га та будівлі (споруди) по АДРЕСА_1 ; у разі неоформлення правовстановлюючих документів, звільнення земельних ділянок площею 0,0040 га. 0,0013 га, 0,0012 га шляхом демонтажу будівель (споруд) та приведення їх в первинний стан; сплати збитків (земельного податку) за період фактичного використання земельних ділянок по АДРЕСА_1 площею 0,0040 га. 0,0013 га, 0,0012 га без правовстановлюючих документів (а.с.8) .
Проте, ОСОБА_2 не виконала вимоги вказаного вище попередження, на даний час продовжує протиправно використовувати земельні ділянкі територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0065 га, що також підтверджується постановою про адміністративне правопорушення від 09.01.2018 року за № 3, згідно якої ОСОБА_2 було притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення Закону України Про архітектурну діяльність , ДБН 360-92 Містобудування. Планування і забудови міських і сільських поселень (а.с. 27-28 ).
Право власності та користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Однак, як з`ясовано у судовому засіданні, Вінницькою міською радою рішення про передачу ОСОБА_2 у власність або користування земельних ділянок загальною площею 0,0065 га, по АДРЕСА_1 не приймалось, договір оренди не укладався, сервітут не встановлювався. Таким чином, земельні ділянки, загальною площею 0,0065 га, є самовільно зайнятими, і підлягають звільненню та приведенню у первинний стан за рахунок відповідача ОСОБА_2 , тобто позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Крім того, відповідно до ст. 141 ЦПК України, необхідно стягнути з ОСОБА_2 на користь Вінницької міської ради 1921 грн. судового збору.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 12, 83, 116, 125, 126, 212 ЗК України, ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням і охороною земель , ст. 13, 81, 141, 263-265, 282-284, 289 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Зобов`язати ОСОБА_2 звільнити та привести у придатний для використання стан земельні ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 б/н (біля земельних ділянок кадастровий номер НОМЕР_1 , кадастровий номер НОМЕР_2 та кадастровий номер НОМЕР_3 ) площею 0,0040 га, 0,0013 га, 0,0012 га шляхом знесення капітальної нежитлової цегляної будівлі - гаражу, зовнішніми геометричними розмірами 5,63 м*7,00 м, некапітальної дерев`яної господарської будівлі, некапітальної дерев`яної споруди, згідно із кадастровим планом від 07.08.2017 року, виготовленим комунальним підприємством Вінницький муніципальний центр містобудування і архітектури .
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Вінницької міської ради 1921 грн. судового збору.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Позивач має право оскаржити заочне рішення в загальному порядку, встановленому ЦПК України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Вінницького апеляційного суду через Вінницький міський суд Вінницької області або безпосередньо до Вінницького апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Вінницька міська рада (код ЄДРПОУ 25512617; м. Вінниця, вул. Соборна, буд. 59)
ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_4 ; АДРЕСА_4
Повний текст судового рішення складено 06.09.2019 року.
Суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2019 |
Оприлюднено | 08.09.2019 |
Номер документу | 84066684 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Вінницький міський суд Вінницької області
Дернова В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні