Справа № 127/14831/19
Провадження № 2/127/4091/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03.03.2020 м. Вінниця
Вінницький міський суд Вінницької області
у складі: головуючого судді Дернової В.В.,
секретаря Тронт М.О.,
за участі представника позивача Олексюк Т .С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Вінниці цивільну справу за позовом Вінницької міської ради до ОСОБА_2 про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок шляхом знесення будівель та споруд,
ВСТАНОВИВ:
Позивач Вінницька міська рада звернулась до суду з позовом до відповідача ОСОБА_2 про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок шляхом знесення будівель та споруд, мотивуючи позовні вимоги тим, що 13.09.2017 року Департаментом самоврядного контролю Вінницької міської ради, було проведено обстеження земельної ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 (біля земельних ділянок з кадастровими номерами № 0510100000:01:057:0095, № 0510100000:01:057:0054, № 0510100000:01:057:0089), за результатами якого був складений акт обстеження від 13.09.2017 року №122/9-03-3, яким було встановлено, що ОСОБА_2 використовує земельні ділянки із земель комунальної власності Вінницької міської об`єднаної територіальної громади за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0,0065 га, шляхом встановлення капітального цегляного гаражу, некапітальної дерев`яної господарської будівлі, некапітальної дерев`яної споруди на кожній із земельних ділянок без відповідних дозвільних документів; з метою усунення порушень земельного законодавства Департаментом самоврядного контролю Вінницької міської ради відповідачу ОСОБА_2 було направлено попередження від 14.09.2017 року № 09-00-014-39028 про необхідність оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки площею 0,0040 га, 0,0013 га, 0,0012 га та будівлі (споруди) по АДРЕСА_1 ; у разі неоформлення правовстановлюючих документів, звільнення земельних ділянок площею 0,0040 га. 0,0013 га, 0,0012 га шляхом демонтажу будівель (споруд) та приведення їх в первинний стан; сплати збитків (земельного податку) за період фактичного використання земельних ділянок по АДРЕСА_1 площею 0,0040 га. 0,0013 га, 0,0012 га без правовстановлюючих документів. Однак, відповідач ОСОБА_2 не виконала вимоги вказаного вище попередження, на даний час продовжує протиправно використовувати земельні ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0065 га, що і стало підставою для звернення до суду з даною позовною заявою.
У судовому засіданні представник позивача Вінницької міської ради - Олексюк Т.С. підтримала позовні вимоги у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, та просила їх задовольнити.
Відповідач ОСОБА_2 у судовому засідання позов не визнала та просила відмовити у його задоволенні з підстав, викладених у відзиві від 28.10.2019 року (а.с. 69-72) , а також подала заяву про застосування наслідків спливу строку позовної давності від 03.03.2020 року.
Вислухавши пояснення учасників справи, дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд дійшов висновку що позов обґрунтований та підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ст. 12 ЗК України, право розпоряджатись землями територіальної громади, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності належить до повноважень міської ради.
Згідно із ст. 83 ЗК України у комунальній власності перебувають всі землі в межах населених пунктів, крім земель державної та приватної власності.
Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України, громадяни набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель комунальної власності за рішенням органів місцевого самоврядування.
Згідно із ст.125, 126 ЗК України право власності та право користування на земельні ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Згідно із положеннями ст. 212 ЗК України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними; приведення земельних ділянок у придатний для використання стан, включаючи знесення будинків, будівель і споруд, здійснюється за рахунок громадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки; повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Судом установлено, що 13.09.2017 року Департаментом самоврядного контролю Вінницької міської ради, який діяв відповідно до ст. 189 Земельного кодексу України, п. п. 1 п. б ч. 1 ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні було проведено обстеження земельної ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 (біля земельних ділянок кадастрові номери № 0510100000:01:057:0095, № 0510100000:01:057:0054, № 0510100000:01:057:0089).
За результатами обстеження був складений акт обстеження від 13.09.2017 року №122/9-03-3, яким було встановлено, що ОСОБА_2 використовує земельні ділянки із земель комунальної власності Вінницької міської об`єднаної територіальної громади за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 0,0065 га, шляхом встановлення капітального цегляного гаражу, некапітальної дерев`яної господарської будівлі, некапітальної дерев`яної споруди на кожній із земельних ділянок без відповідних дозвільних документів, що підтверджується результатами тахеометричної зйомки земельної ділянки від 07.08.2017 року, проведеної МКП Вінницький муніципальний центр містобудування і архітектури та кадастровим планом; на об`єкти нерухомості, які розташовані на даних земельних ділянках, правовстановлюючі документи відсутні (а.с. 6-7) .
З метою усунення порушень земельного законодавства Департаментом самоврядного контролю Вінницької міської ради відповідачу ОСОБА_2 було направлено попередження від 14.09.2017 року № 09-00-014-39028 про необхідність оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки площею 0,0040 га, 0,0013 га, 0,0012 га та будівлі (споруди) по АДРЕСА_1 ; у разі неоформлення правовстановлюючих документів, звільнення земельних ділянок площею 0,0040 га. 0,0013 га, 0,0012 га шляхом демонтажу будівель (споруд) та приведення їх в первинний стан; сплати збитків (земельного податку) за період фактичного використання земельних ділянок по АДРЕСА_1 площею 0,0040 га. 0,0013 га, 0,0012 га без правовстановлюючих документів (а.с.8) .
Проте, ОСОБА_2 не виконала вимоги вказаного вище попередження, на даний час продовжує протиправно використовувати земельні ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0065 га, що також підтверджується постановою про адміністративне правопорушення від 09.01.2018 року за № 3, згідно якої ОСОБА_2 було притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення Закону України Про архітектурну діяльність , ДБН 360-92 Містобудування. Планування і забудови міських і сільських поселень (а.с. 27-28 ).
Право власності та користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Однак, як з`ясовано у судовому засіданні, Вінницькою міською радою рішення про передачу ОСОБА_2 у власність або користування земельних ділянок загальною площею 0,0065 га, по АДРЕСА_1 не приймалось, договір оренди не укладався, сервітут не встановлювався.
Перебування спірної земельної ділянки у постійному користуванні колективного підприємства Водрем не позбавляє територіальну громаду м. Вінниці в особі Вінницької міської ради вимагати усунення порушень земельного законодавства щодо земельної ділянки, яка перебуває у комунальній власності, іншими особами, у тому числі, відповідачем ОСОБА_2 .
Таким чином, земельні ділянки, загальною площею 0,0065 га, є самовільно зайнятими і підлягають звільненню та приведенню у первинний стан за рахунок відповідача ОСОБА_2 , а тому позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Розгляд справи неодноразово відкладався за клопотанням відповідача ОСОБА_2 з метою позасудового врегулювання спору, однак це не відбулося, ОСОБА_2 не було оформлено право власності або право користування спірною земельною ділянкою.
Разом з тим, враховуючи вказані обставини, суд вважає за можливе та необхідне відповідно до п. 2 ч. 7 ст. 265 ЦПК України відстрочити виконання судового рішення до 01 червня 2020 року.
Що стосується заяви відповідача ОСОБА_2 про застосування наслідків спливу строку позовної давності та відмову у задоволенні позову, то суд зазначає, що порушення земельного законодавства є триваючим, позов про звільнення земельної ділянки є негаторним, а тому наслідки спливу строку позовної давності застосуванню не підлягають.
Судовий збір не підлягає стягненню з відповідача ОСОБА_2 у порядку розподілу судових витрат, оскільки вона є інвалідом ІІ групи та відповідно до п. 9 ст. 5 Закону України Про судовий збір звільнена від сплати судового збору.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 12, 83, 116, 125, 126, 212 ЗК України, ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням і охороною земель , ст. 13, 81, 141, 263-265 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Зобов`язати ОСОБА_2 звільнити та привести у придатний для використання стан земельні ділянки територіальної громади м. Вінниці за адресою: АДРЕСА_1 (біля земельних ділянок кадастровий номер 0510100000:01:057:0095, кадастровий номер 0510100000:01:057:0054 та кадастровий номер 0510100000:01:057:0089) площею 0,0040 га, 0,0013 га, 0,0012 га шляхом знесення капітальної нежитлової цегляної будівлі - гаражу, зовнішніми геометричними розмірами 5,63 м*7,00 м, некапітальної дерев`яної господарської будівлі, некапітальної дерев`яної споруди, згідно із кадастровим планом від 07.08.2017 року, виготовленим комунальним підприємством Вінницький муніципальний центр містобудування і архітектури .
Відстрочити виконання судового рішення до 01 червня 2020 року .
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Вінницька міська рада (код ЄДРПОУ 25512617; м. Вінниця, вул. Соборна, буд. 59)
ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_3 )
Повний текст судового рішення складено 10.03.2020 року.
Суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 03.03.2020 |
Оприлюднено | 11.03.2020 |
Номер документу | 88084960 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Вінницький міський суд Вінницької області
Дернова В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні