УХВАЛА
11 вересня 2019 року
Київ
справа №815/3876/17
адміністративне провадження №К/9901/16951/19
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Усенко Є.А., розглянув матеріали касаційної скарги Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11.01.2018 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.05.2019 у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Металзюкрайн Корп ЛТД до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
У С Т А Н О В И В :
Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби подав до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду касаційну скаргу на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11.01.2018 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.05.2019.
Згідно з ухвалою Верховного Суду від 27.06.2019 касаційну скаргу залишено без руху як таку, що не відповідає вимогам частини четвертої статті 330 Кодексу адміністративного судочинства України, а саме до касаційної скарги відповідачем не додано документ про сплату судового збору.
У межах процесуального строку, наданого для усунення зазначеного недоліку касаційної скарги, відповідач звернувся до суду з клопотанням про відстрочення сплати судового збору.
Ухвалою Верховного Суду від 26.07.2019 було продовжено строк для усунення недоліків касаційної скарги на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11.01.2018 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17.05.2019, на десять робочих днів з дня вручення копії цієї ухвали.
У межах процесуального строку, встановленого ухвалою Верховного Суду від 26.07.2019, відповідачем на адресу суду було направлено клопотання про відстрочення сплати судового збору, а у разі відмови в задоволенні такого клопотання, відповідач просить продовжити строк для усунення недоліків касаційної скарги.
Обґрунтовуючи клопотання про продовження процесуального строку, встановленого для усунення недоліку касаційної скарги, так само, як і клопотання про відстрочення сплати судового збору за подання касаційної скарги, Офіс великих платників податків ДФС посилається на відсутність на його рахунку коштів для сплати судового збору.
Відповідно до частини другої статті 121 Кодексу встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Продовження строку є надання нового строку на вчинення процесуальної дії, яка не була з поважної причини вчинена у встановлений судом строк.
Відповідно до частини третьої статті 2 цього Кодексу одним із принципів адміністративного судочинства є рівність усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом.
Заявляючи клопотання про продовження строку для усунення недоліків касаційної скарги, в частині сплати судового збору, відповідач не вказує, що сплата судового збору за подання касаційної скарги буде здійснена у певний час. Скаржник зазначає, що звернення до Офісу ВПП ДФС щодо сплати судового збору за подання касаційної скарги у даній справі мало місце 27.05.2019, проте не наводить обставин, які б давали підстави вважати вірогідною сплату судового збору впродовж якогось конкретного строку. Принцип правової визначеності, виключає такий стан речей, за якого процесуальний строк продовжується без підстав для такого висновку.
Відповідно до положень частини першої статті 8 Закону України "Про судовий збір" суд, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Наведений перелік умов, за яких суд може відстрочити або розстрочити сплату судового збору (так само звільнити від сплати судового збору чи зменшити розмір судового збору) є вичерпним. Встановлюючи ці умови, законодавець у такий спосіб одночасно визначає, які причини можуть бути визнані судом поважними при вирішенні питань, пов`язаних із сплатою судового збору.
Зазначені відповідачем підстави для продовження строку на сплату судового збору (відстрочення сплати судового збору) не підпадають під критерій поважних, оскільки стосуються адміністративно-організаційної діяльності суб`єкта владних повноважень. Будь-які обставини, які пов`язані з цією діяльністю, в тому числі, і ті, що негативно впливають на її ефективність, не можуть розцінюватися як такі, що надають підстави для застосування до суб`єкта владних повноважень режиму послаблення у відносинах, які прямо чи опосередковано стосуються особи без такого статусу. До таких обставин відносяться, зокрема обставини, що створюють труднощі у сплаті судового збору. Ці обставини не надають права суб`єкту владних повноважень у будь-який необмежений після спливу встановленого законом строку реалізовувати право на оскарження судового рішення.
Відповідно до частини другої статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Керуючись пунктом 1 частини четвертої статті 169, статтею 248, частиною другою статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В :
У задоволенні клопотання Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про продовження процесуального строку для усунення недоліку касаційної скарги відмовити.
У задоволенні клопотання Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про відстрочення сплати судового збору відмовити.
Касаційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби повернути.
Копію ухвали про повернення касаційної скарги надіслати учасникам справи, скаржнику - копію ухвали про повернення касаційної скарги разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.
...........................
Є.А. Усенко,
Суддя Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2019 |
Оприлюднено | 13.09.2019 |
Номер документу | 84195995 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Усенко Є.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні