Рішення
від 29.08.2019 по справі 640/1034/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

29 серпня 2019 року № 640/1034/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоровича П.О., за участі секретаря судового засідання Морозової Я.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спецзапчасть-Груп ДоГоловного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень і рішення, Представники сторін:

позивача: Валько І.В.;

відповідача: Щуренко Ю.С.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Спецзапчасть-Груп (надалі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києві з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (надалі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у м. Києві:

1) № 0282615147 від 17.01.2018 на суму 510,00 грн. адміністративного штрафу;

2) № 0272615147 від 17.01.2018 на суму 801 915,00 грн. та 200 479,00 грн. ПДВ з податку на прибуток;

3) № 0262615147 від 17.01.2018 на суму 7 547,00 грн. зменшено від`ємне значення об`єкту оподаткування з податку на прибуток;

4) № 0242615147 від 17.01.2018 на суму 1 771 566,00 грн. та 442 892,00 грн. з ПДВ;

5) № 0232615147 від 17.01.2018 на суму 35 293,96 грн. штрафу за порушення строків реєстрації податкових накладних;

6) № 0252615147 від 17.01.2018 на суму 414 263,00 грн. зменшено розмір від`ємного значення з ПДВ;

7) № 0161140302 від 17.01.2018 на суму 21 750,27 грн. та штраф 16 193,66 грн. з ПДФО;

- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у м. Києві № 0160140302 від 17.01.2018 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності на суму 680,00 грн. штрафу за неналежне подання звітності з ЄСВ.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 лютого 2019 року відкрито загальне провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою від 07.05.2019 зупинено провадження в адміністративній справі №640/1034/19 до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 826/16819/17. Ухвалою від 12.08.2019 провадження у справі поновлено.

Ухвалою від 29.08.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду судовому засіданні.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач підтримує заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просить суд їх задовольнити, посилаючись при цьому на те, що протиправно проведений контрольний захід не створює жодних юридичних наслідків, а отже, скасування наказу на проведення перевірки є безумовною підставою для визнання протиправними і скасування ППР, що винесені на підставі протиправно проведеної перевірки.

Відповідач проти позову заперечує з підстав наведених у письмовому відзиві на позовну заяву.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою слідчого судді Святошинського районного суду міста Києва Сенько М.Ф. від 06.11.2017 року у кримінальній справі №1-кс/759/3691/17 (ун.№759/16532/17) клопотання старшого слідчого СВ ФР ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві Лук`янця О.Ю. про призначення позапланової документальної перевірки задоволено. Призначено позапланову документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства України ТОВ Спецзапчасть - Груп (код 38039102), податкова адреса: м. Київ, вул. Будіндустрії, буд. 5, оф.501, за період з 01.01.2016 року по 31.10.2017 року, щодо повноти та своєчасності нарахування сплати до бюджету України податку на додану вартість, податку на прибуток підприємства та інших обов`язкових платежів. Організацію виконання ухвали та проведення перевірки покладено на співробітників Офісу аудиту ДФС у м. Києві. Результати перевірки направити до СВ ФР ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві у термін до 20.12.2017 року.

У зв`язку з надходженням ухвали слідчого судді Святошинського районного суду міста Києва Сенько М.Ф. від 06.11.2017 року у кримінальній справі №1-кс/759/3691/17 (ун.№759/16532/17) за клопотанням старшого слідчого СВ ФР ДПІ у Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві Лук`янця О.Ю., в межах матеріалів кримінального провадження від 27.07.2017 року №32017100080000052, ГУ ДФС у м. Києві видано наказ від 11.12.2017 року №14468 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Спецзапчасть - Груп (код 38039102) .

На підставі наказу №14468 від 11.12.2017 Головним управлінням ДФС у м. Києві проведено документальну позапланову виїзну перевірку, про що складено акт №209/26-15-14-07-01-10/38039102 від 28.12.2017.

З урахуванням висновків акту перевірки, контролюючим органом винесено оскаржувані в рамках даної справи:

- податкові повідомлення-рішення:

1) № 0282615147 від 17.01.2018 на суму 510,00 грн. адміністративного штрафу;

2) № 0272615147 від 17.01.2018 на суму 801 915,00 грн. та 200 479,00 грн. ПДВ з податку на прибуток;

3) № 0262615147 від 17.01.2018 на суму 7 547,00 грн. зменшено від`ємне значення об`єкту оподаткування з податку на прибуток;

4) № 0242615147 від 17.01.2018 на суму 1 771 566,00 грн. та 442 892,00 грн. з ПДВ;

5) № 0232615147 від 17.01.2018 на суму 35 293,96 грн. штрафу за порушення строків реєстрації податкових накладних;

6) № 0252615147 від 17.01.2018 на суму 414 263,00 грн. зменшено розмір від`ємного значення з ПДВ;

7) № 0161140302 від 17.01.2018 на суму 21 750,27 грн. та штраф 16 193,66 грн. з ПДФО;

- рішення № 0160140302 від 17.01.2018 про застосування штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності на суму 680,00 грн. штрафу за неналежне подання звітності з ЄСВ.

Не погоджуючись з правомірністю і обґрунтованістю зазначених актів індивідуальної дії, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Оцінивши надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, згідно з п. 75.1 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п. 75.1.2 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

В силу п. 78.4 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Судом встановлено, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.01.2019 по справі № 826/16819/17, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.05.2019, визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві №14468 від 11.12.2017 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Спецзапчасть-Груп .

За змістом ч.4 ст.78 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Як зазначено у п. 86.1 Податкового кодексу України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

В акті перевірки зазначаються як факти заниження, так і факти завищення податкових зобов`язань платника (п. 86.10 Податкового кодексу України).

У свою чергу, положеннями п. 86.8 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному п. 44.7 ПКУ, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

З аналізу наведених норм вбачається, що здійснення перевірки є необхідною передумовою для винесення податкових повідомлень-рішень у разі встановлення контролюючим органом порушень податкового та іншого законодавства, дотримання якого контролюється податковими органами, тому за відсутності проведеної перевірки, як юридичного факту. у контролюючого органу відсутня компетенція на винесення податкового повідомлення-рішення.

Така компетенція не виникає в силу самого лише факту вчинення платником податків податкового правопорушення. Для визначення контролюючим органом грошових зобов`язань платникові податків шляхом прийняття податкового повідомлення-рішення в зв`язку допущеними таким платником порушеннями необхідно дотриматися певних умов, а саме - спочатку провести податкову перевірку.

Аналогічна правова позиція висловлена колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, зокрема, у постановах від 16 лютого 2016 року (справа №826/12651/14), від 27 січня 2015 року (справа № 21-425а14) та у постанові Верховного Суду від 17 березня 2018 року (справа N1570/7146/12).

За таких обставин, суд приходить до висновку про те, що визнання незаконним наказу №14468, на підставі якого відповідачем проведена документальної позапланова виїзна перевірки, є безумовною підставою для визнання незаконними і прийнятих за результатами такої перевірки податкових повідомлень-рішень і рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, Окружний адміністративний суд міста Києва виходить з наступного.

Так, позивачем сплачено судовий збір в сумі 19 210,00 грн, який, відповідно до вимог ч.1 ст.139 КАС України підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 2, 6, 72-77, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0282615147 від 17.01.2018, № 0272615147 від 17.01.2018, № 0262615147 від 17.01.2018, № 0242615147 від 17.01.2018, № 0232615147 від 17.01.2018, №0252615147 від 17.01.2018, № 0161140302 від 17.01.2018, складені Головним управлінням ДФС у м. Києві.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення № 0160140302 від 17.01.2018 про застосування штрафних санкцій, складене Головним управлінням ДФС у м. Києві.

4. Стягнути на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НВП ОРАКУЛ понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 4064,99 (чотири тисячі шістдесят чотири грн 99 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ СПЕЦЗАПЧАСТЬ-ГРУП (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 38039102, адреса: 30664, Хмельницька обл., Теофіпольський район, село Коров`є, ВУЛИЦЯ ОКРУЖНА, будинок 14).

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У М. КИЄВІ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04655, м.Київ, ВУЛИЦЯ ШОЛУДЕНКА, будинок 33/19).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Повний текст рішення складений 16.09.2019.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.08.2019
Оприлюднено19.09.2019
Номер документу84294452
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/1034/19

Постанова від 24.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 18.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Окрема думка від 15.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 06.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 17.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні