Справа № 520/3946/19
Провадження № 2-а/520/135/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.09.2019
Київський районний суд м.Одеси у складі головуючого судді Бескровного Я.В., при секретарі Бундєвій Я.І., розглянувши в м.Одесі в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в Одеській області Департаменту патрульної поліції про скасування постанови -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з даним позовом, який обґрунтовує тим, що 17.02.2019р. відносно нього інспектором відповідача Сатріковим К.О. складено постанову ЕАВ №926015 про притягнення до адміністративної відповідальності, за те, що він керуючи а\м Мітсубіши в м.Одесі здійснив виїзд та проїзд по трамвайній колії зустрічного напрямку, чим порушив п.11.9 ПДР. Вважаючи цю постанову незаконною, просив суд скасувати постанову про притягнення його до адміністративної відповідальності.
Позивач у судовому засідання позов підтримав, просив його задовольнити.
Відповідач в судове засідання свого представника не направив, подав відзив у якому зазначив, що постанова ухвалена законно, а протиправні дії позивача зафіксовані відео зйомкою з поліцейського патрульного автомобілю, надавши відповідний відеозапис.
Вислухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та місцевого самоврядування їх посадові особи, зобов`язані діяти лише на підставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Стаття 62 Конституції України визначає, що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до ст.245 КУпАП, завданням провадження в справі про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до вимог ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, що встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки чи відеозапису, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Як встановлено судом 17.02.2019р. відносно позивача інспектором відповідача Сатріковим К.О. складено постанову ЕАВ №926015 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.122ч.2 КУпАП з накладенням штрафу 425 грн., за те, що він керуючи а\м Мітсубіши в м.Одесі по вул.Старопортофранківська здійснив виїзд та проїзд по трамвайній колії зустрічного напрямку, чим порушив п.11.9 ПДР.
Згідно п.11.9 ПДР, забороняється виїжджати на трамвайну колію зустрічного напрямку, відокремлені від проїзної частини трамвайні колії та розділювальну смугу.
Притягнення до адміністративної відповідальності за порушення на транспорті, врегульовані главою 10 розділу ІІ КУпАП, а провадження у справах про адміністративні правопорушення проводиться у відповідності до вимог, визначених у розділі ІV КпАП України. Вимоги, стосовно дій працівників поліції при виявленні адміністративного правопорушення визначені, окрім КУпАП, у Законі України Про національну поліцію та Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі , затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.11.2015 року №1395.
У відповідності до вимог частин другої та четвертої статті 258 Кодексу України про адміністративне правопорушення (далі КУпАП) у разі вчинення адміністративних правопорушень, розгляд яких віднесено до компетенції Національної поліції, протокол про адміністративне правопорушення не складається, а уповноваженими органами (посадовими особами) на місці вчинення правопорушення виноситься постанова у справі про адміністративне правопорушення відповідно до вимог статті 283 цього Кодексу.
Частина п`ята вищенаведеної статті також передбачає, що у випадках притягнення особи до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення у сфері забезпечення дорожнього руху, у тому числі зафіксованих в автоматичному режимі, протокол не складається і у тому разі, коли особа оспорить допущене порушення і адміністративне стягнення, що на неї накладається.
Відповідно до частини четвертої розділу першого Інструкції у разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції України, поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення без складання відповідного протоколу. Пунктом п`ятим першого розділу Інструкції передбачено, що поліцейські складають протоколи виключно про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачені частинами четвертою і сьомою статті 121, частинами третьою і четвертою статті 122, статтями 122-2, 122-4, 122-5, частинами другою і третьою статті 123, статтею 124, частиною четвертою статті 127, статтями 127-1,130,139, частиною четвертою статті 140,188-28КУпАП.
Відповідно до ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Таким чином, з врахуванням процесуальних особливостей адміністративного судочинства, доведення факту неправомірності дій позивача покладається на відповідача.
Судом здійснено перегляд відеозапису правопорушення, що знаходився на компакт-диску, наданому позивачем (а.с.37).
Надаючи правову оцінку даному відеозапису зробленому відео реєстратором у автомобілі позивача, суд приходить до висновку, що позивач рухаючись 17.02.2019р. на автомобілі Мітсубіші по вул.Старопортофранківська м.Одеса не порушував п.11.9 ПДР, оскільки трамвайна колія зустрічного напрямку на цій вулиці не є відокремленою від проїзної частини та не містить розділювальної смуги, що і відображено на відеозаписі, а тому постанова по справі про адміністративне правопорушення підлягає скасуванню, а провадження у справі про адміністративне правопорушення, на підставі ст.286 ч.3 п.3 КАС України - закриттю.
Керуючись ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 286 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Скасувати постанову серії ЕАВ №926015 від 17.02.2019р. про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст.122 ч.2 КпАП України та провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку через Київський районний суд м.Одеси шляхом подачі апеляційної скарги до П`ятий апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Бескровний Я. В.
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2019 |
Оприлюднено | 19.09.2019 |
Номер документу | 84325018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський районний суд м. Одеси
Бескровний Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні