Справа № 420/4864/19
УХВАЛА
20 вересня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді Потоцької Н.В.
розглянувши клопотання позивача за вхід. №ЕП/33846/19 від 19.09.2019 р. про забезпечення позову,
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшло клопотання про забезпечення позову, в якому, ОСОБА_1 просить забезпечити позов шляхом:
зупинення дії Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №15-3461/13-1 від 27.06.2019 року Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 300 від 27.06.2019 року Про доповнення переліку земельних ділянок ;
зупинення дії Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №15-4250/13-19-СГ від 06.08.2019 року в частині виставлення на електроні земельні торги для передачі у користування на умовах оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, розташованої на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населеного пункту) (Лот № 2253 Додатку № 1 до Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13- 19-СГ від 06.08.2019 року);
заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів;
встановлення заборони органам/особам, уповноваженим на проведення земельних торгів, в тому числі але не обмежуючись Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , заступнику начальника головного управління Держгеокадастру в Одеській області Вербовщуку Сергію ОСОБА_2 вчиняти дії щодо відчуження (продаж) права власності та/або права користування (оренди) на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, підписувати протоколи електронних земельних торгів, договорів оренди щодо вказаної земельної ділянки.
Клопотання обґрунтовано наступним:
Позивач 20 лютого 2019 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області з відповідним клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2.0 га на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області.
До заяви Позивачем було надано весь пакет необхідної документації, в тому числі і графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
18 березня 2019 року Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області надано Позивачу відмову за № г-2106/0-1645/0/37-19 у надані дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Як на підставу надання відповідної відмови Позивачу, Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області зазначено, що при розгляді клопотання з`ясовано, що на земельний масив надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, в тому числі і на бажану до відведення Позивачем земельну ділянку.
Не погоджуючись з вказаним прийнятим рішенням, Позивач звернувся 23 квітня 2019 року до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру з відповідною скаргою.
Листом за № Г-1118/0-0.1-1886/6-19 від 10.05.2019 року скаржника повідомлено про розгляд скарги та зазначено, що за інформацією Головного управління Держгеокадастру в Одеській області за результатами розгляду клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства на території Одеської області головним управлінням надано відмови.
Разом з тим Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру зазначено, що відмова у надані дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не позбавляє зацікавлену особу права повторно звернутися до Головного управління з клопотанням щодо відведення у власність іншої земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством.
Держгеокадастром доручено Головному управлінню розібратися у ситуації, що склалася під час розгляду клопотання Позивача, вжити відповідних заходів реагування та у разі повторного надходження клопотання стосовно надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства розглянути його відповідно до вимог законодавства.
Беручи до уваги зазначене, Позивач 22 травня 2019 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2.0 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населеного пункту).
Листом за № Г-5841/0-3682/0/37-19 від 14.06.2019 року Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області відмовлено у надані дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Як на підставу вказаної відмови, Відповідачем зазначається, що з огляду графічної частини, долученої до клопотання, а також згідно інформації наявної у Головному управлінні Держгеокадастру в Одеській області на визначену ОСОБА_1 земельну ділянку вже надано дозвіл іншим особам.
Позивач зазначає, що Як було зазначено вище, Наказ № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року повинен був видаватися з дотриманням вимог чинного та той час законодавства, підзаконних актів інших нормотворчих документів.
Як зазначено Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області у відповіді на адвокатський запит від 23.07.2019 року за № 29-15-0.3-6428/2-19, відповідно до наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 року за № 59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності необхідно провести у 2019 році інвентаризацію земель сільськогосподарського призначення державної власності на території областей України.
Тим не менше Позивач зазначає, що відповідно то п. 1 Наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 року за № 59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності виникла необхідність проведення у 2019 році інвентаризації на території об`єднаних територіальних громад згідно з додатком 1, несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій.
Відповідно до рядка 65/66/67 Додатку № 1 до Наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 року за № 59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності інвентаризація провина відбутися у трьох об`єднаних територіальних громадах Одеської області (Кілійська міська об`єднана територіальна громада, Любашівська міська об`єднана територіальна громада, Окнянська міська об`єднана територіальна громада).
Обов`язок щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території областей України (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі) виник лише на підставі Наказу Держгеокадастру від 13.05.2019 року за № 129 Про деякі питання проведення заходу з інвентаризації земель державної власності , яким було внесено зміни до наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 №59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності , тобто після того як Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області видано Наказ № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року.
Таким чином, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, видаючи наказ № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року вийшло за рамки наданих йому повноважень, чим вчинило порушення законодавства.
В подальшому, 27 червня 2019 року за результатами виконання незаконного Наказу № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року Наказом № 15-3461/13-1 було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 21,5736 га, що складаються із земельних ділянок: кадастровий номер з/д 5121883800:01:001:0745 та з/д 5121883800:01:001:0746 які розташовані на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населених пунктів).
Того ж дня, в результаті за результатами виконання незаконного Наказу №15- 1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року, видачі незаконного Наказу № 15-3461/13-1 Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель , Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області прийнято Наказ № 300, яким Доповнено перелік земельних ділянок, права оренди на які виставляються на земельні торги окремими лотами згідно Додатку № 1, затвердженого Наказом ГУ Держземагенства в Одеській області Про затвердження переліку земельних ділянок № 77 від 18.09.2014 року, земельними ділянками з кадастровим номерами 5121883800:01:001:0745 та 5121883800:01:001:0746 які розташовані на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населених пунктів).
Таким чином в результаті:
Прийняття Відповідачем Наказу № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року з перевищенням власних повноважень та в супереч вимогам тодішнього законодавства та інших нормативних актів (Наказу Держгеокадастру від 13.05.2019 року за № 129 Про деякі питання проведення заходу з інвентаризації земель державної власності , яким було внесено зміни до наказу Держгеокадастру від 21.02.2019 № 59 Про проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності );
Прийняття Відповідачем Наказу № 15-3461/13-1 від 27.06.2019 року про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель в результаті виконання незаконного Наказу № 15-1299/13-19-СГ Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою від 13 березня 2019 року;
Прийняття Відповідачем Наказу № 300 про доповнення переліку земельних ділянок 06 серпня 2019 року Головним управління Держгеокадастру в Одеській області прийнятий Наказ за № 15-4250/13-19-СГ про проведення електронних земельних торгів, згідно якого (Додаток № 1) земельна ділянка з кадастровим № 5121883800:01:001:0745 підлягає відчуженню (відчужується право оренди на земельну ділянку).
Відповідно до інформації, розміщеної на веб сайті https:// la nd.setam.net.ua/auction/4341 земельні торги щодо реалізації права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером повинні проходити 11 вересня 2019 року.
Отже, в результаті незаконних та протиправних дій Відповідача щодо земельної ділянки з кадастровим № 5121883800:01:001:0745 позивач позбавлений права щодо отримання вказаної земельної ділянки у власність, як то передбачено ст. 118 ЗК України.
Вирішуючи питання про забезпечення позову, суддя виходить з наступного.
Відповідно до вимог ч. 1ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадження якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Враховуючи зазначену норму КАС України, суд дійшов до висновку про можливість розгляду клопотання про забезпечення позову без повідомлення учасників справи у порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.ч. 1 - 2ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з ч. 1 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
У ч. 2 ст.151 КАС України передбачено, що заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Із системного аналізу вимог наведених норм слідує, що заходи забезпечення позову повинні відповідати і бути співмірними заявленим позовним вимогам , безпосередньо пов`язаними з предметом спору, необхідними і достатніми для забезпечення виконання судового рішення. Заявник обов`язково повинен обґрунтувати своє клопотання і з цією метою подати докази наявності фактичних обставин, з якими пов`язує застосування певного заходу забезпечення позову. Доказами у даному випадку вважатимуться будь-які відомості, що вказують на ймовірне порушення чиїхось прав (свобод, інтересів) під час провадження у справі. При цьому тягар доказування при розгляді клопотання покладається виключно на заявника.
Частиною 1, 3 статті 152 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що заява про забезпечення позову подається у письмовій формі і повинна містити, зокрема, обґрунтування необхідності забезпечення позову, а також захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності. У заяві можуть бути зазначені кілька заходів забезпечення позову, що мають бути вжиті судом, із обґрунтуванням доцільності вжиття кожного з цих заходів.
З аналізу наведеної норми вбачається, що обов`язковою передумовою вжиття заходів забезпечення позову є обґрунтованість відповідних вимог сторони, у тому числі й з зазначенням очевидних ознак протиправності оскаржуваних рішення, дії або бездіяльності, очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам останньої, неможливості у подальшому без вжиття таких заходів відновлення прав особи та обов`язковим поданням доказів наявності фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного заходу забезпечення позову. При цьому, ознаки протиправності повинні бути пов`язані саме з порушеними правами, свободами чи інтересами.
Таким чином, вирішуючи питання про вжиття заходів забезпечення позову суд здійснює оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності їх вжиття з урахуванням: розумності, обґрунтованості та адекватності вимог заявників щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом забезпечення позову та його предметом; ймовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду у разі невжиття заходів забезпечення позову; запобігання порушенню охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками судового процесу, у разі вжиття заходів забезпечення позову.
Розглядаючи клопотання про забезпечення позову, суд з урахуванням доказів, наданих заявником на підтвердження своїх вимог, пересвідчується, зокрема у тому, чи існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання рішення суду у майбутньому. Основним завданням процесуальних норм, які регламентують вжиття судом заходів забезпечення позову, є досягнення балансу між правом позивача на захист свого порушеного права та правом відповідача заперечувати проти адресованих йому вимог у будь-який дозволений законом спосіб.
Позивач заявляє про необхідність забезпечення позову:
По перше: шляхом зупинення дії
Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-3461/13-1 від 27.06.2019 року Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель ,
Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 300 від 27.06.2019 року Про доповнення переліку земельних ділянок ;
Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13-19-СГ від 06.08.2019 року в частині виставлення на електроні земельні торги для передачі у користування на умовах оренди земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, розташованої на території Северинівської сільської ради Іванівського району Одеської області (за межами населеного пункту) (Лот № 2253 Додатку № 1 до Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13- 19-СГ від 06.08.2019 року)
Заявником у заяві не доведено існування жодної з обставин, передбачених частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, за наявності яких суд може вжити заходи забезпечення позову шляхом зупинення дії Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-3461/13-1 від 27.06.2019 року Про затвердження документації із землеустрою щодо інвентаризації земель , Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 300 від 27.06.2019 року Про доповнення переліку земельних ділянок , Наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 15-4250/13-19-СГ від 06.08.2019 року в частині .
Разом з цим, вирішуючи питання щодо вжиття заходів забезпечення позову, суд враховує співмірність заходів забезпечення позову заявленим позовним вимогам, а саме: позивач звернувся із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 2,0 га, тоді як просить вжити заходи забезпечення щодо земельної ділянки площею 6,9019 га, що не є співмірним.
Крім цьому, суд звертає увагу, що у спірних правовідносинах така обов`язкова умова для забезпечення адміністративного позову, як наявність очевидних ознак протиправності дій відповідача у спірних правовідносинах може бути виявлена судом тільки на підставі з`ясування фактичних обставин справи, а також оцінки належності, допустимості і достовірності, як кожного доказу окремо, так і достатності та взаємного зв`язку наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності.
Отже, суд відзначає, що забезпечуючи такий позов шляхом зупинення дії вказаних наказів до вирішення спору, до вирішення справи по суті, і яким ще не надано офіційну правову оцінку в межах оскарження та без застосування принципів адміністративного судочинства, зокрема, таких як гласності і відкритості, змагальності тощо, суд фактично ухвалює рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
По друге: шляхом встановлення заборони органам/особам, уповноваженим на проведення земельних торгів, в тому числі але не обмежуючись Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою , заступнику начальника головного управління Держгеокадастру в Одеській області Вербовщуку Сергію ОСОБА_2 вчиняти дії щодо відчуження (продаж) права власності та/або права користування (оренди) на земельну ділянку з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, підписувати протоколи електронних земельних торгів, договорів оренди щодо вказаної земельної ділянки.
Суд звертає увагу, що вказані заборони стосуються наявності/відсутності речових прав.
Відповідно статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно ст. 3 КАС України, порядок здійснення адміністративного судочинства встановлюється Конституцією України, цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Таким чином, визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є те, що вона повинна містити у собі публічно - правовий спір.
Неправомірні рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень, прийняті з порушенням прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, можуть бути оскаржені відповідно до ч. 2 ст. 55 Конституції України та ст. 5 КАС України в порядку адміністративного судочинства.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
За правилами ч. 1 ст. 19 Цивільного процесуального кодексу України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.
Приписами КАС України не віднесено до юрисдикції адмінсудів вирішення питань, які походять в невизнаних майнових прав.
По третє: шляхом встановлення заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів.
Метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів заявника від можливих недобросовісних дій з боку суб`єкта владних повноважень, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, у тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.
Забезпечення позову по суті - це обмеження суб`єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов`язаних з ним інших осіб з метою забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя і задоволених вимог позивачів (заявників).
Тобто, прийняття такого рішення доцільно та можливе лише у разі наявності достатньо обґрунтованого припущення, що невжиття таких заходів може в майбутньому ускладнити виконання судового рішення чи привести до потреби докласти значні зусилля для відновлення прав позивачів.
Отже, першою умовою є припущення, що невжиття таких заходів може в майбутньому ускладнити виконання судового рішення.
Другою умовою забезпечення позову є що невжиття таких заходів може в майбутньому привести до потреби докласти значні зусилля для відновлення прав позивача.
Так, позивач посилається на те, що відповідно до інформації, розміщеної на веб сайті https://land.setam.net.ua/auction/4341 земельні торги щодо реалізації права оренди на земельну ділянку з кадастровим номером повинні проходити 11 вересня 2019 року
Однак, вказане спростовується протоколом №4865 проведення електронних торгів, згідно якого торги 11.09.2019 року не відбулись через відсутність допущених учасників торгів.
При цьому, дата наступних електронних торгів не визначена.
З огляду на це відсутні підстави забезпечення позову, передбачені у п. 1 ч. 2 ст. 150 КАС України.
Заявником у заяві не доведено існування жодної з обставин, передбачених частиною 2 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, за наявності яких суд може вжити заходи забезпечення позову шляхом заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству Одеський науково - дослідний та проектний інститут землеустрою приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів до вирішення спору.
Крім цьому, суддя звертає увагу, що у даному випадку така обов`язкова умова для забезпечення адміністративного позову, як наявність очевидних ознак протиправності дій відповідача у спірних правовідносинах може бути виявлена судом тільки на підставі з`ясування фактичних обставин справи, а також оцінки належності, допустимості і достовірності, як кожного доказу окремо, так і достатності та взаємного зв`язку наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності.
Суд не приймає доводи заявника, оскільки останні стосуються питання обґрунтованості заявлених позовних вимог і є предметом дослідження судом під час розгляду спору по суті і не вирішуються ним під час розгляду клопотання про забезпечення позову.
Отже, суддя відзначає, що забезпечуючи такий позов шляхом заборони уповноваженим органам, в тому числі Головному управлінню Держгеокадастру у Одеській області, його структурним підрозділам, Державному підприємству Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою приймати будь які рішення, пов`язані із документами щодо земельної ділянки з кадастровим номером 5121883800:01:001:0745, в тому числі рішення про її передачу у власність, користування, відчуження шляхом проведення земельних торгів до вирішення справи по суті, і якому ще не надано офіційну правову оцінку в межах оскарження та без застосування принципів адміністративного судочинства, зокрема, таких як гласності і відкритості, змагальності тощо, суд фактично ухвалює рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову. Отже, суддя не вбачає підстав для задоволення заяви про забезпечення позову.
З огляду на викладене, керуючись ст.ст. 9, 150, 151, 154, 243, 248, 256, 295, 297 КАС України, суддя,
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні клопотання позивача за вхід. №ЕП/33846/19 від 19.09.2019 р. про забезпечення позову.
Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена.
Приписами ч. 2 ст. 256 КАС України встановлено, що ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково у випадках, визначених статтею 294 цього Кодексу. Оскарження ухвали суду, яка не передбачена статтею 294 цього Кодексу, окремо від рішення суду не допускається.
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2019 |
Оприлюднено | 22.09.2019 |
Номер документу | 84401065 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні