Постанова
від 25.09.2019 по справі 807/212/17
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДОДАТКОВА ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 вересня 2019 рокуЛьвів№ 857/4309/18

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Затолочного В.С.,

суддів: Бруновської Н.В., Матковської З.М.,

з участю секретаря судового засідання Юник А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львовізаяву Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про ухвалення додаткового судового рішення у справі за апеляційною скаргою Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2018 року у справі № 807/212/17 за адміністративним позовом Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними та скасування постанов,-

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Восьмого апеляційного адміністративного суду перебувала справа за апеляційною скаргою Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2018 року у справі.

20 лютого 2019 року за результатами апеляційного розгляду справи апеляційну скаргу Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області задоволено. Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2018 року скасовано та прийнято нову постанову, якою позовні вимоги Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області задоволено. Визнано протиправними та скасовано постанови по справі про адміністративне правопорушення від 09.02.2017 року №№ 05/1007-11/195, 05/1007-11/196, 05/1007-11/197, 05/1007-11/198.

04 липня 2019 судом апеляційної інстанції зареєстровано заяву Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про ухвалення додаткового судового рішення в частині вирішення питання щодо розподілу судових витрат, а саме відшкодування сплаченого судового збору за подання позову та апеляційних скарг.

З метою дотримання принципу незмінності складу суду, враховуючи період перебування членів колегії апеляційного суду, що розглядала справу, розгляд заяви призначено на 25.09.2019 року.

Справу було призначено у судовому засіданні з викликом сторін.

Представники сторін, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не з`явилися.

Відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи поданої заяви, колегія суддів вважає, що вищевказана заява про ухвалення додаткового рішення підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Згідно з пунктом 3 частини першої, частиною третьою статті 252 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також - КАС України) суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою учасника справи чи з власної ініціативи ухвалити додаткове рішення, якщо судом не вирішено питання про судові витрати. Суд, що ухвалив рішення, ухвалює додаткове судове рішення в тому самому складі протягом десяти днів з дня надходження відповідної заяви. Додаткове судове рішення ухвалюється в тому самому порядку, що й судове рішення. У разі необхідності суд може розглянути питання ухвалення додаткового судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

Загальне правило розподілу судових витрат полягає в тому, що стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати.

Частини перша статті 132 КАС України передбачає, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З системного аналізу вказаних вище норм права вбачається, що статтею 139 КАС України визначено окремі порядки розподілу судових витрат залежно від статусу позивача, а саме в залежності від перебування позивача у статусі суб`єкта владних повноважень.

Термін суб`єкт владних повноважень у відповідності до пункту 7 частини першої статті 4 КАС України позначає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Отже, необхідною ознакою суб`єкта владних повноважень є здійснення цим суб`єктом владних управлінських функцій та повноважень, при цьому ці функції та повноваження повинні здійснюватися саме у тих правовідносинах, де виник спір.

Як вбачається із матеріалів справи, Кам`яницька сільська рада Ужгородського району Закарпатської області звернулася до суду із даним позовом як суб`єкт господарювання, якого притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Аналізуючи наведені норми законодавства та обставини даної справи, колегія суддів приходить до переконання, що заявник-сільська рада у даних правовідносинах не виступає суб`єктом владних повноважень на виконання покладених на неї функцій (завдань), а є юридичною особою публічного права, тому розподіл понесених у цій справі судових витрат здійснюється в загальному порядку.

Враховуючи вищевказане, витрати понесені сільською радою як позивачем під час розгляду справи, а саме судовий збір сплачений за подання позовної заяви та апеляційних скарг підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.

З матеріалів справи видно, що позивач звертаючись до суду з позовною заявою згідно платіжного доручення від 24.02.2017 № 206сплатив 1600 гривеньсудового збору (т.1 а.с.8).

За подання апеляційних скарг Кам`яницькою сільською радою Ужгородського району Закарпатської області сплачено 13082 гривень судового збору, що підтверджується платіжними дорученнями від 25.04.2017 №511 на суму 1600 гривень (т.1 а.с.26), від 08.02.2018 №165 на суму 1762 гривні (т.1 а.с.131), від 27.12.2018 №1612 на суму 9720 гривень (т.2 а.с.84).

Зважаючи на те, що понесені позивачем витрати у розмірі 14682 гривні щодо сплати судового збору у розглядуваній справі підтверджені належними доказами, то відповідно в його користь за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України потрібно стягнути 14682 гривні сплаченого судового збору за подання позовної заяви та апеляційних скарг.

Керуючись статтями 132, 134, 139, 143, 252, 321, 325, 328 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Заяву Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про ухвалення додаткового рішення у справі № 807/212/17 задовольнити .

Стягнути з Державної архітектурно-будівельної інспекції України за рахунок бюджетних асигнувань в користь Кам`яницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області (ЄДРПОУ: 22110189) 14682 (чотирнадцять тисяч шістсот вісімдесят дві) гривні понесених судових витрат у вигляді судового збору за подання позовної заяви та апеляційних скарг .

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В. С. Затолочний судді Н. В. Бруновська З. М. Матковська

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2019
Оприлюднено27.09.2019
Номер документу84493397
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/212/17

Постанова від 25.09.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Анцупова Т.О.

Постанова від 20.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 09.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Рішення від 26.10.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 25.05.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 25.05.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні