Рішення
від 25.09.2019 по справі 300/1492/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"25" вересня 2019 р. справа № 300/1492/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап`юк С.В.,

за участю секретаря Котик Д.М.,

позивача ОСОБА_1 ,

представників відповідача Іванишина В.І., Дем`яніва С.С.,

представника третьої особи ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Драгомирчанської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення за № 387-03/2017 від 03.03.2017, -

ВСТАНОВИВ:

12.07.2019 ОСОБА_1 звернулася в суд з адміністративним позовом до Драгомирчанської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність" за № 387-03/2017 від 03.03.2017.

17.07.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду позовну заяву ОСОБА_1 до Драгомирчанської сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення за № 387-03/2017 від 03.03.2017 залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк для усунення її недоліків, які позивач у строк встановлений судом усунула.

06.08.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Драгомирчанської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення за № 387-03/2017 від 03.03.2017 та залучено ОСОБА_2 як третю особу, яка не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Позивач заявлені позовні вимоги щодо предмета спору обґрунтовує тим, що відповідач в порушення норм Закону України Про місцеве самоврядування , Закону України Про регулювання містобудівної діяльності оскаржуваним рішенням надав ОСОБА_2 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0.1017 га по АДРЕСА_1 . Вважає рішення Драгомирчанської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність" за № 387-03/2017 від 03.03.2017 протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримала, з мотивів, викладених в позовній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні вказали, що вимоги позивача є обґрунтованими, чим визнали позов. Згідно з частиною 4 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Представник третьої особи проти позову заперечила.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи, заслухавши пояснення позивача, представників відповідача та третьої особи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладені заявах по суті, встановив наступне.

У 2011 році у зв`язку із розробкою нового генерального плану села Драгомирчани, втратив чинність генеральний план 1993 року. Новоствореним генеральним планом передбачено розширення громадського центру села та, як наслідок, першочергове будівництво ЗОШ I-III ступенів на 640 учнів, дитячого дошкільного закладу, спортивного комплексу, реабілітаційного центру та пожежного депо. Окрім того, благоустрій, озеленення, реконструкція та будівництво вулиць, пішохідних доріжок, інженерне облаштування по мірі забудови та ряд інших заходів, направлених на покращення життедіяльності мешканців села.

В 2014 та 2016 роках сесією ради вирішено внести локальні зміни до графічної частини генерального плану села (надалі - Зміни №1 та Зміни № 2 відповідно).

Внесені Зміни № 2 від 2016 року до генерального плану села Драгомирчани, затверджені рішенням № 266-09/2016 "Про затвердження внесення локальних змін до графічної частини Генерального плану (Зміна № 2) с. Драгомирчани" від 16.11.2016, обґрунтовано тим, що Зміною № 1 від 2014 року до генерального плану села Драгомирчани передбачено інакшу земельну ділянку для навчального закладу по вулиці Нова, а отже потреба в будівництві школи по вул. Шкільна відпала, внаслідок чого, для забезпечення земельними ділянками учасників АТО в селі Драгомирчани для індивідуального житлового будівництва, сесія прийняла рішення про внесення змін в графічну частину генерального плану по АДРЕСА_2 , у спосіб часткового переведення території громадської забудови в територію садибної-житлової забудови для учасників АТО.

31.01.2017 сесією Драгомирчанської сільської ради прийнято рішення за № 348-01/2017 "Про затвердження детального плану території земельної ділянки", яким затверджено протокол громадського обговорення слухання детально плану території та сам план такої території розміщення дошкільного навчального закладу та садибно-житлової забудови по АДРЕСА_2 .

03.03.2017 рішенням ХІІ сесії VІІ скликання Драгомирчанської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність" за № 387-03/2017 від 03.03.2017 надано дозвіл ОСОБА_2 на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0.1017 га по АДРЕСА_1 .

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду за №0940/1392/18 від 03.12.2018, залишеного без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду за № 857/2045/19 від 10.04.2019, визнано протиправним та нечинним рішення сесії Драгомирчанської сільської ради № 266-09/2016 "Про затвердження внесення локальних змін до графічної частини Генерального плану (Зміна № 2) с. Драгомирчани від 16.11.2016 року" щодо зміни в графічній частині генерального плану по АДРЕСА_2 , в якій зазначено, що територію громадської забудови частково перевести в територію садибної житлової забудови для учасників АТО. Визнано протиправним та нечинним рішення сесії Драгомирчанської сільської ради № 348-01/2017 "Про затвердження детального плану території земельної ділянки" від 31.01.2017.

Постановою Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду за № К/9901/14146/19 від 04.09.2019 касаційну скаргу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 задоволено частково. Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.12.2018 у справі №0940/1392/18 - залишено без змін. Постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 10.04.2019 у справі №0940/1392/18 - змінено, виключивши з мотивувальної частини висновок суду про відсутність у ОСОБА_2 і ОСОБА_3 законного інтересу у цій справі. В іншій частині постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 10.04.2019 у справі №0940/1392/18 - залишено без змін. Постанова набирала законної сили з дати її прийняття є остаточною і оскарженню не підлягає.

Статтею 55 Конституцією України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлює Закон України Про регулювання містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до частини 1 статті 16 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Згідно з частиною 1 статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.

Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів (частина 2 статті 16 Закону).

Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.

Відповідно до статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці (частина 1).

На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території (частина 3).

Згідно з статтею 25 Закону України Про землеустрій документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Види документації із землеустрою: проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Стаття 264 Кодексу адміністративного судочинства України визначає особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень.

Частиною 2 статті 265 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду.

Враховуючи встановлені судом обставини справи та аналіз вказаних норм права, суд зазначає, що рішення сесії Драгомирчанської сільської ради № 266-09/2016 "Про затвердження внесення локальних змін до графічної частини Генерального плану (Зміна № 2) с. Драгомирчани від 16.11.2016 року" та рішення "Про затвердження детального плану території земельної ділянки" № 348-01/2017 від 31.01.2017 втратили чинність з набранням законної сили судовим рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду за №0940/1392/18 від 03.12.2018.

Як наслідок, втрата чинності рішенням Драгомирчанської сільської ради № 266-09/2016 "Про затвердження внесення локальних змін до графічної частини Генерального плану (Зміна № 2) с. Драгомирчани від 16.11.2016 року" та рішенням "Про затвердження детального плану території земельної ділянки" № 348-01/2017 від 31.01.2017, на реалізацію яких Драгамирчанською сільською радою Тисменицького району Івано-Франківської області прийнято рішення Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність за №387-03/2017 від 03.03.2017, є підставою для визнання протиправним та скасування цього рішення.

Твердження представника третьої особи про неможливість реалізації третьою особою оскаржуваного рішення, внаслідок скасування рішення Драгомирчанської сільської ради "Про затвердження детального плану території земельної ділянки" № 348-01/2017 від 31.01.2017 не обґрунтовує заперечень проти позову, оскільки не спростовує тієї обставини, що таке рішення прийняте на виконання нормативного-правового акта, визнаного судом протиправним, а виготовлений проект відповідно до оскаржуваного рішення та виокремлення земельної ділянки з кадастровим номером 2625880901:01:020:0112 для цілей цього проекту землеустрою є перешкодою в реалізації забудови земельної ділянки згідного чинного генерального плану села.

Враховуючи вище викладене, суд робить висновок, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивач, квитанцією за №0.0.1274208284.1 від 20.02.2019, підтвердила сплату судового збору в розмірі 768, 40 гривень, за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір в розмірі 768, 40 гривень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Драгамирчанської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області (індекс 77454, вулиця Надрічна, 74, село Драгомирчани, Драгомирчанський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 20559749) за №387-03/2017 від 03.03.2017 Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для передачі у власність .

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Драгамирчанської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області (індекс 77454, вулиця Надрічна, 74, село Драгомирчани, Драгомирчанський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 20559749) сплачений судовий збір в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Остап`юк С.В.

Рішення складене в повному обсязі 30 вересня 2019 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2019
Оприлюднено01.10.2019
Номер документу84615473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1492/19

Постанова від 27.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 24.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Рішення від 25.09.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні