Рішення
від 24.09.2019 по справі 819/94/16
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/94/16

24 вересня 2019 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Баб`юка П.М.

за участю: секретаря судового засідання Косюк О.П.

позивача ОСОБА_1 , представника позивача Пасічника А.З. ,

представника відповідачів Стукало М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління національної поліції України у Тернопільській області про визнання незаконним і скасування наказу, поновлення на рівнозначній посаді, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та моральної шкоди,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) 28.01.2016 звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління Міністерства внутрішніх справ України в Тернопільській області (далі - відповідач 1, УМВС України в Тернопільській області), Головного управління Національної поліції в Тернопільській області (далі - відповідач 2, ГУНП в Тернопільській області), в якому із врахуванням уточнень просив: визнати протиправними дії посадових осіб УМВС України в Тернопільській області за фактом втрати посадовими особами заяви, поданої ОСОБА_1 про бажання працювати в ГУНП в Тернопільській області; визнати незаконним та скасувати наказ УМВС України в Тернопільській області №323 о/с від 06.11.2015 в частині звільнення ОСОБА_1 з органів внутрішніх справ; поновити ОСОБА_1 на роботі, зобов`язавши ГУНП в Тернопільській області призначити ОСОБА_1 на посаду, що заміщується поліцейськими, рівнозначну вищій або нижчій посаді, яку він обіймав під час проходження служби в міліції з виплатою середнього заробітку за час вимушеного прогулу; стягнути з ГУНП у Тернопільській області 10000,00 грн моральної шкоди.

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.04.2016 позовні вимоги задоволено частково: перенесено дату звільнення ОСОБА_1 з 06 листопада 2015 року на 11 листопада 2015 року та зобов`язано УМВС України в Тернопільській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 середній заробіток за період із 06 листопада 2015 року по 11 листопада 2015 року. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2016 задоволено частково апеляційні скарги ОСОБА_1 та УМВС України в Тернопільській області. Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.04.2016 у справі №819/94/16 скасовано та прийнято нову постанову, відповідно до якої в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до УМВС України в Тернопільській області та ГУНП в Тернопільській області про визнання незаконним і скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії відмовлено в повному обсязі.

Постановою Верховного Суду від 20.03.2019 задоволено касаційну скаргу ОСОБА_1 . Постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.04.2016 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2016 у справі №819/94/16 за позовом ОСОБА_1 до УМВС України в Тернопільській області, ГУНП в Тернопільській області про визнання протиправними дій, визнання незаконним та скасування наказу, поновлення на посаді, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та моральної шкоди скасовано і направлено справу на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Тернопільського окружного адміністративного суду адміністративну справу №819/94/16 розподілено судді Баб`юку П.М.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 23.04.2019 адміністративну справу №819/94/16 прийнято до провадження, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судове засідання.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 21.08.2019, проголошеною в судовому засіданні без виходу в нарадчу кімнату, занесеною до протоколу судового засідання, задоволено клопотання представника відповідачів та залучено до участі у справі як співвідповідача Монастириський районний відділ УМВС в Тернопільській області (далі - відповідач 3, Монастириський РВ УМВС в Тернопільській області).

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.09.2019, проголошеною в судовому засіданні без виходу в нарадчу кімнату, занесеною до протоколу судового засідання, прийнято до розгляду заяву про уточнення позовних вимог, подану представником позивача.

В судовому засіданні позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали в повному обсязі (аркуш справи 58, том ІІ) та із врахуванням заяви про зміну позовних вимог просили суд:

визнати незаконним та скасувати наказ УМВС України в Тернопільській області №323 о/с від 06.11.2015 в частині звільнення ОСОБА_1 з органів внутрішніх справ;

поновити капітана міліції ОСОБА_1 на роботі в органах внутрішніх справ на посаді, рівнозначній посаді дільничного інспектора сектору ДІМ МГБ Монастириського РВ УМВС України в Тернопільській області з 07.11.2015;

зобов`язати ГУНП в Тернопільській області вирішити питання щодо прийняття ОСОБА_1 на службу до Національної поліції України відповідно до пункту 9 розділу ХІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про Національну поліцію";

стягнути з Монастириського РВ УМВС України в Тернопільській області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 07.11.2015 по дату поновлення на посаді, в сумі 188394,26 грн;

стягнути з Монастириського РВ УМВС України в Тернопільській області на користь ОСОБА_1 10000, 00 грн завданої моральної шкоди.

В обґрунтування позовних вимог позивач та представник позивача посилається на те, що УМВС України в Тернопільської області прийняло рішення про звільнення позивача зі служби, не з`ясувавши можливість використання позивача на службі. Таке рішення могло б бути прийнятим у випадку відмови позивача від запропонованих йому посад. Позивачем подана заява про бажання працювати в органах Національної поліції на посаді інспектора поліції, яка передана посадовій особі, проте, заява була втрачена. Позивач посилається на пункт 64 "г" Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, відповідно до якого УМВС України в Тернопільської області повинно було розглянути можливість подальшого використання позивача на службі.

Представник відповідачів в судовому засіданні заперечила проти позовних вимог, просила в задоволенні відмовити, висловивши спільну позицію відповідачів. В обґрунтування посилалась на мотиви, викладені у відзиві на позов, поданий на адресу суду 14.05.2019 (аркуші справи 14-17, том ІІ). Зокрема, зазначила, що при проведенні організаційних заходів з приводу ліквідації УМВС України в Тернопільській області та створення ГУНП в Тернопільській області, у відповідності до підпункту "к" пункту 63 Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, при звільненні з міліції особи, які мали проходити подальшу службу в органах поліції, подавали на ім`я начальника УМВС України в Тернопільській області рапорт про звільнення з ОВС в зв`язку із переходом у встановленому порядку на роботу (службу) в інші міністерства, центральні органи виконавчої влади, установи, організації. Такого рапорту від позивача до керівництва УМВС України в Тернопільській області не надходило.

Представник відповідача вважає, що законність прийнятого УМВС України в Тернопільській області рішення щодо звільнення позивача з міліції через скорочення штату підтверджується висновком Верховного Суду про те, що ініціатива працівника про подальше проходження служби є обов`язковою, оскільки без неї не може бути встановлено наявність чи відсутність можливості подальшого використання особи на службі відповідно до підпункту "г" пункту 64 Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ. Другою підставою прийняття особи на службу в поліцію є прийняття за результатами проходження конкурсу, що передбачено статтями 52-56 Закону України "Про національну поліцію". Разом із тим, позивачем не подавались документи на проходження конкурсу на посаду поліцейського.

Заслухавши представників сторін, розглянувши наявні матеріали та з`ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Як описано вище, постановою Верховного Суду від 20.03.2019 скасовано постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.04.2016 та постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.07.2016, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Скасовуючи рішення судів першої та апеляційної інстанцій в даній справі, Верховний Суд зазначив, що за результатами розгляду касаційної скарги Верховний Суд дійшов до висновку, що вирішуючи справу, суди попередніх інстанцій послались на неподання скаржником заяви (рапорту) про призначення в органах поліції, але не встановили факту надання або ненадання скаржнику пропозиції щодо призначення на посаду в органах поліції. З огляду на те, що Верховний Суд як суд касаційної інстанції позбавлений можливості перевіряти правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права інакше, аніж на підставі та в межах встановлених ними фактичних обставин справи та/або самостійно їх встановлювати, оскаржувані судові рішення скасовано і направлено справу на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.

Відповідно до частини 5 статті 353 КАС України висновки та мотиви, з яких скасовані рішення, є обов`язковими для суду першої або апеляційної інстанції при новому розгляді справи.

Тому, визначаючись щодо позовних вимог, суд враховував позицію Верховного суду, оскільки, встановлення таких обставин та підтвердження їх відповідними доказами має значення для правильного вирішення спору.

Зокрема, в даній справі встановлені фактичні обставини справи.

ОСОБА_1 перебував на службі в органах внутрішніх справ з 21.09.2006.

Відповідно до наказу УМВС України в Тернопільській області від 20.03.2013 року № 66 о/с позивач призначений з 20.03.2013 року на посаду дільничного інспектора міліції СДІМ МГБ Монастириського РВ (аркуш справи 32, том І).

Наказом УМВС в Тернопільській області від 06 листопада 2015 року №323 о/с згідно з пунктами 10 та 11 розділу XI Закону України "Про Національну поліцію" та відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ звільнено з 06 листопада 2015 року у запас Збройних Сил за пунктом 64 "г" (через скорочення штатів) капітана міліції ОСОБА_1 , дільничного інспектора міліції СДІМ МГБ Монастириського РВ УМВС України в Тернопільській області, з виплатою компенсації за 30 діб невикористаної чергової відпустки за фактично відпрацьований час у 2015 році (аркуш справи 7, том І).

Не погоджуючи із наказом відповідача, позивач звернувся до суду.

Даючи правову оцінку встановленим у справі обставинам із урахуванням позиції Верховного Суду, наявних в матеріалах справи доказів, суд зважає на наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з статтею 55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Законом, який визначає правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України є Закон України "Про Національну поліцію" від 02.07.2015 №580-VIII (далі - Закон №580-VIII).

Відповідно до пункту 1 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону №580-VIII цей Закон набирає чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування, крім:

1) пунктів 1, 2, 3, 7-13, 15, 17-18 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" цього Закону, які набирають чинності з дня, наступного за днем його опублікування;

2) частини сьомої статті 15 та частини п`ятої статті 21 цього Закону, які набирають чинності з 1 січня 2017 року".

Відповідно до пункту 4 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону №580-VIII до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом акти законодавства застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

Згідно з пунктом 8 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону №580-VIII з дня опублікування цього Закону всі працівники міліції (особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ), а також інші працівники Міністерства внутрішніх справ України, його територіальних органів, закладів та установ вважаються такими, що попереджені у визначеному порядку про можливе майбутнє звільнення через скорочення штатів.

Відповідно до пункту 9 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону №580-VIII працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності вимогам до поліцейських, визначеним цим Законом, упродовж трьох місяців з дня опублікування цього Закону можуть бути прийняті на службу до поліції шляхом видання наказів про призначення за їх згодою чи проходження конкурсу на посади, що заміщуються поліцейськими, у будь-якому органі (закладі, установі) поліції.

Посади, що пропонуються особам, зазначеним у цьому пункті, можуть бути рівнозначними, вищими або нижчими щодо посад, які ці особи обіймали під час проходження служби в міліції.

За правилами пункту 10 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону №580-VIII працівники міліції, які відмовилися від проходження служби в поліції та/або не прийняті на службу до поліції в тримісячний термін з моменту попередження про наступне вивільнення, звільняються зі служби в органах внутрішніх справ через скорочення штатів.

Указані в цьому пункті особи можуть бути звільнені зі служби в органах внутрішніх справ до настання зазначеного в цьому пункті терміну на підставах, визначених Положенням про проходження служби рядовим та начальницьким складом органів внутрішніх справ".

Статтею 48 Закону №580-VIII визначено те, що призначення та звільнення з посад поліцейських здійснюється наказами посадових осіб, зазначених у статті 47 цього Закону.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про міліцію" від 20.12.1990 №565-XII (що був чинним на час виникнення спірних правовідносин) порядок та умови проходження служби в міліції регламентуються Положенням про проходження служби особовим складом органів внутрішніх справ, затверджуваним Кабінетом Міністрів України.

Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ затверджене Постановою Кабінету Міністрів УРСР від 29.07.1991 №114 (далі - Положення №114 ).

Згідно з пунктом 8 Положення №114 особи середнього, старшого і вищого начальницького складу, які досягли встановленого для них пунктом 7 цього Положення віку, підлягають звільненню в запас з постановкою на військовий облік або у відставку.

За правилами частини 5 пункту 8 Положення №114 дострокове звільнення зі служби осіб середнього, старшого і вищого начальницького складу, які не досягли граничного віку перебування на службі в органах внутрішніх справ, провадиться у зв`язку із скороченням штатів - у разі відсутності можливості використання на службі.

Відповідно до підпункту г частини 64 Положення №114 особи середнього, старшого і вищого начальницького складу звільняються зі служби в запас (з постановкою на військовий облік) через скорочення штатів - при відсутності можливості подальшого використання на службі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №730 "Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ" (далі - Постанова №730) постановлено:

1. Утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Національної поліції за переліком згідно з додатком 1.

2. Ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства внутрішніх справ за переліком згідно з додатком 2.

Спірним у цій справі є питання встановлення факту надання або ненадання позивачу пропозиції щодо призначення на посаду в органах поліції, що впливає на прийнятий відповідачем 1 наказ про його звільнення зі служби в поліції.

Закон №580-VІІІ опублікований в газеті Голос України 06.08.2015 за №141-142, отже, він набрав чинності 07.11.2015 (окрім норм, визначених пунктом 1 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення").

Із аналізу вказаних правових норм випливає, що тримісячний строк, протягом якого працівники міліції, що виявили бажання проходити службу в поліції, за умови їх відповідності вимогам до поліцейських, передбаченим Законом №580-VІІІ, могли бути прийняті на службу в поліцію, закінчився 06.11.2015.

Враховуючи приписи пунктів 9-10 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №580-VІІІ та підпункту "г" пункту 64 Положення №114, працівник міліції міг бути звільнений зі служби в органах внутрішніх справи через скорочення штатів виключно у разі відмови від проходження служби в поліції та/або неприйняття на службу до поліції в тримісячний термін з моменту попередження про наступне вивільнення, за умови відсутності можливості подальшого використання на службі.

Також, відповідно до наведених норм Закону №580-VІІІ, працівник міліції міг бути прийнятий на службу до поліції за умови його відповідності вимогам до поліцейських, або шляхом видання наказу про призначення за його згодою, або за результатами проходження конкурсу.

Таким чином, суд приходить до висновку, що в першому випадку формою волевиявлення особи слугувало надання згоди на призначення на посаду. При цьому, наданню згоди повинна була передувати пропозиція щодо призначення на відповідну посаду, тобто ініціатива керівництва, оскільки згода особи, по своїй суті, є відповіддю на цю ініціативу, а наслідком такої згоди є призначення особи на посаду у відповідності до узгодженої пропозиції. Отже, особа, попереджена про звільнення внаслідок скорочення штатів, у цьому випадку не має можливості виявити ініціативу і своє волевиявлення здійснює шляхом згоди на ініціативу керівництва. Така ініціатива є обов`язковою, оскільки без неї не може бути встановлено наявність чи відсутність можливості подальшого використання особи на службі відповідно до підпункту "г" пункту 64 Положення №114. Що стосується другого з наведених вище випадків, то необхідна ініціатива особи щодо участі в конкурсі. Спосіб виявлення такої ініціативи визначається порядком проведення конкурсу та може мати форму письмової заяви (рапорту).

В судовому засіданні 21.08.2019 допитано свідка ОСОБА_3 , який працював з позивачем в Монастириському РВ УВМС в Тернопільській області. Свідок повідомив суду, що 04.11.2015 проведено загальні збори працівників Монастириського РВ УВМС в Тернопільській області в актовому залі підрозділу. На зборах працівником відділу кадрів оголошено посади та запропоновано написати заяви за бажанням на переведення на посади, які відповідають штатному розпису, в Національну поліцію для подальшого проходження служби усім працівникам міліції. Свідок зазначив, що запізнився на збори та переписував у ОСОБА_1 , поруч з яким сидів, рапорт на звільнення. Після написання документи були передані по рядах лейтенанту ОСОБА_4 . На запитання, чи особисто вручено рапорти і заяви, свідок повідомив, що невідомо, оскільки, вони були передані по рядах.

Разом із тим, позивач в судовому засіданні підтвердив, що під час загальних зборів працівників Монастириського РВ УВМС в Тернопільській області, на яких він теж був присутній, було оголошено працівникам посади згідно штатного розпису та запропоновано написати відповідні заяви про намір продовжувати службу в органах поліції. Також, позивач повідомив, що він писав заяву про бажання продовжувати службу в органах Національної поліції на посаді інспектора, проте доказів того, що така заява чи рапорт ним була подана, позивач суду не надав.

З наведеного вище суд робить висновок, що позивачу була запропонована посада в органах поліції. Зазначене не заперечується також і самим позивачем, який вказує, що на посаду інспектора ним було написано відповідну заяву.

Однак, рапорт позивача про бажання подальшого проходження служби в Національній поліції не надходив, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою УМВС України в Тернопільській області від 08.02.2016 (аркуш справи 27, том І).

Також, із довідки ГУ ПП в Тернопільській області від 08.02.2016 №172/1/05/2016 встановлено те, що заяви ОСОБА_1 з проханням прийняття на службу та призначенням на відповідну посаду до ГУНП в Тернопільській області не надходило (аркуш справи 25, том І).

Таким чином, в установленому порядку рапорт не був доведений позивачем до відома керівництва та не надходив до управління кадрового забезпечення УМВС України в Тернопільській області.

Крім того, слід зазначити, що ОСОБА_1 06.11.2016 підписав обхідний лист у відповідних підрозділах УМВС, отримав трудову книжку та військовий квиток, здав службове посвідчення, про що в особовій справі внесені відповідні відмітки та проставлений його підпис. Жодних зауважень з приводу незаконного звільнення позивач не заявляв (аркуші справи 28 - 29, том І).

Також, відповідно до наведених норм Закону №580-VІІІ, працівник міліції міг бути прийнятий на службу до поліції за умови його відповідності вимогам до поліцейських.

Пдставою звільнення зі служби в органах внутрішніх справи є відсутність можливості подальшого використання особи на службі відповідно до підпункту "г" пункту 64 Положення №114.

Як встановлено судом, 23.10.2015 до УМВС України в Тернопільській області надійшла службова телеграма заступника Міністра - керівника апарата від 22.10.2015 №38576/Тх щодо проведення роз`яснювальної роботи серед особового складу ОВС Тернопільської області щодо проведення реформування міліції та переходу в Національну поліцію.

Як випливає із тексту висновку службового розслідування за фактом порушення службової дисципліни посадовими особами Монастириського відділення поліції Теребовлянського ВП ГУНП в Тернопільській області та УКЗ ГУНП в області від 03.03.2016 (аркуші справи 58-62, том І) на виконання даної вказівки керівництвом УМВС зібрано усіх керівників галузевих служб та райвідділів міліції області з метою вирішення питання та надання пропозицій щодо кожного працівника міліції, який на їх бачення, із врахуванням об`єктивних причин не може проходити службу в Національній поліції.

Під час проведення даної наради, начальником Монастириського РВ УВМС України в Тернопільській області майором міліції ОСОБА_5 було висунуто на обговорення трьох його підлеглих працівників, в тому числі, капітана міліції ОСОБА_1 . Під час обговорення позивачу надано негативну характеристику, зазначено, що його дії в подальшому могли призвести до скоєння надзвичайних подій.

Також, відповідно до довідки-витягу з послужного списку по стягненнях та заохоченнях ОСОБА_1 (аркуші справи 30-31, том І) та висновку про звільнення з органів внутрішніх справ дільничного інспектора міліції Монастириського РВ УВМС України в Тернопільській області капітана міліції ОСОБА_1 від 06.11.2015 (аркуш справи 56, том І) позивач при виконанні вказівок може допускати недбалість, за що одинадцять разів притягався до дисциплінарної відповідальності.

У зв`язку із цим колегією УМВС України в Тернопільській області прийнято рішення щодо недоцільності прийняття 20 працівників міліції для подальшого проходження служби в Національній поліції, про що були складені відповідні списки та погоджені з начальником УМВС. До списку осіб, подальше проходження служби в поліції яким є недоцільним, включений також позивач.

Іншою підставою прийняття особи на службу в поліцію є прийняття за результатами проходження конкурсу, що передбачено статтями 52-56 Закону №580-VIII. Разом із тим, судом встановлено, що позивачем не подавались документи на проходження конкурсу на посаду поліцейського.

Також, як зазначено вище, відповідно до приписів пунктів 9-10 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №580-VІІІ та підпункту "г" пункту 64 Положення №114, працівник міліції міг бути звільнений зі служби в органах внутрішніх справи через скорочення штатів виключно у разі відмови від проходження служби в поліції та/або неприйняття на службу до поліції в тримісячний термін з моменту попередження про наступне вивільнення, за умови відсутності можливості подальшого використання на службі.

Таким чином, навіть у разі написання заяви (рапорту) про призначення на посаду в органах поліції, працівник міліції може бути звільнений зі служби в органах внутрішніх справи, - за умови відсутності можливості подальшого використання на службі.

Судом встановлено, що колегією УМВС України в Тернопільській області прийнято рішення щодо недоцільності прийняття 20 працівників міліції для подальшого проходження служби в Національній поліції, про що були складені відповідні списки та погоджені з начальником УМВС. До списку осіб, подальше проходження служби в поліції яким є недоцільним, включений також позивач.

Підсумовуючи неведене, суд встановив, що позивачу була запропонована посада в органах поліції, про призначення на яку ним була написана відповідна заява, однак, вказана заява за відсутності належного контролю з боку позивача (в тому числі збоку працівників Монастириського РВ УМВСУ В Тернопільській області) не була передана вищому керівництву.

Однак, сам факт написання вказаної заяви не є безумовою призначення на посаду в органах поліції, оскільки в будь-якому випадку перевірялась можливість подальшого використання особи на службі.

Разом з тим, як встановлено судом, колегією УМВС України в Тернопільській області прийнято рішення щодо недоцільності прийняття позивача на службу в поліції, що виключає можливість подальшого використання його на службі.

З огляду на викладене, суд вважає, що звільнення ОСОБА_1 відбулось у спосіб, на підставі та в межах вимог чинного законодавства України.

В свою чергу, враховуючи, що вимоги про поновлення позивача на посаді, зобов`язання виплатити середній заробіток за час вимушеного прогулу та завданої моральної шкоди, є похідними від вимог про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення, суд зазначає про відсутність підстав для їх задоволення у повному обсязі.

Отже, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд доходить висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи відмову у задоволенні позову, відсутні правові підстави для вирішення питання про відшкодування судового збору.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Головного управління національної поліції України у Тернопільській області Управління Міністерства внутрішніх справ України в Тернопільській області Монастириського районного відділу національної поліції України в Тернопільській області про визнання незаконним і скасування наказу, поновлення на рівнозначній посаді, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу та моральної шкоди, - відмовити у повному обсязі.

Реквізити сторін:

ОСОБА_1 : АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ;

Управління Міністерства внутрішніх справ України в Тернопільській області: вул. Валова, 11, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 08592307;

Головне управління Національної поліції в Тернопільскій області: вул. Валова, 11, м. Тернопіль, код ЄДРПОУ 40108720;

Монастириський районний відділ Управління Міністерства внутрішніх справ України в Тернопільській області: вул. Сагайдачного, 2, м. Монастириська, Тернопільська область, код ЄДРПОУ 08802762.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 30 вересня 2019 року.

Головуючий суддя Баб`юк П.М.

копія вірна

Суддя Баб`юк П.М.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2019
Оприлюднено01.10.2019
Номер документу84616172
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/94/16

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Постанова від 19.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 24.09.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні