Постанова
від 01.10.2019 по справі 804/2111/14
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

01 жовтня 2019 року м. Дніпросправа № 804/2111/14

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,

за участю секретаря судового засідання Кязимової Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Дніпрі апеляційну скаргу Дніпровської міської ради

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року (суддя - Врона О.В., повний текст складено 06.05.2019р.) у справі №804/2111/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Перемога Плюс" до Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області, Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Виконавчий комітет Дніпропетровської міської ради, Дніпровська міська рада про визнання дій та рішень протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

в с т а н о в и В :

ТОВ Перемога Плюс звернулося до суду з позовом в якому просило:

- визнати протиправним та нечинним рішення відповідача щодо застосування у витягах з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004, для експлуатації та обслуговування автостоянки коефіцієнту функціонального використання земель 2,5 замість коефіцієнту 1,0;

- визнати коефіцієнт функціонального використання земель 1,0 для земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004 таким, що підлягає застосуванню з 21 квітня 2010 року;

- зобов'язати Управління Держземагенства внести зміни до даних Державного земельного кадастру та у витяги з технічної документації про грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004 в частині зміни коефіцієнту функціонального використання земель з коефіцієнту 2,5 на коефіцієнт 1,0, що застосовується до земель транспорту та зв'язку.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що 21.04.2010 р. ТОВ "Перемога Плюс" придбала у власність будівлі та споруди автостоянки №19, що знаходяться в Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ, вул. Набережна перемоги, 83. 19.05.2010 року позивачем до Дніпропетровської міської ради було подано клопотання щодо надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою на земельну ділянку за адресою м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004. За результатом розгляду зазначеного клопотання було надано відповідний дозвіл та розроблено за замовленням позивача необхідну технічну документацію. Зазначена Технічна документація була погоджена ГоловАПУ

Дніпропетровської міської ради та відповідно до "Порядку оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки у м. Дніпропетровську" затвердженого рішенням Дніпропетровської міської ради від 02.02.2011 року №210/8, була направлена на погодження до Управління Держземагентства у місті Дніпропетровськ Дніпропетровської області. З моменту придбання зазначеної вище нерухомості до моменту отримання ТОВ "Перемога Плюс" свідоцтва платника єдиного податку, підприємство сплачує податок на землю з використанням нормативно грошової оцінки землі як з земель транспорту та зв'язку з використанням коефіцієнту функціонального використання земель Кф 1,0 через ТОВ "Підприємство Гаражного і Технічного Обслуговування". На підставі наданих Держземгенством даних відповідно до листа вих.№Ц/16146-14 коефіцієнт функціонального використання по земельній ділянці за адресою вул.Набережна перемоги, 83 (загальнодержавний кадастровий номер 1210100000:03:149:0004, площею 1,2870 га) для земель транспорту, зв'язку, складає 1,0 у 2010-2011 роках, відповідно нормативно грошова оцінка складає 7410960,31 грн. В січні 2014 року позивачу стало відомо, що щодо земельної ділянки яка підлягає відведенню позивачу визначена нормативно грошова оцінка, з застосуванням коефіцієнту функціонального використання 2,5, земельна ділянка віднесена до земель - землі комерційної та іншої діяльності. Рішення Управління Держземагентства міста Дніпропетровськ Дніпропетровської області щодо застосування до земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:03:149:0004 (надалі - Земельна ділянка) коефіцієнту функціонального використання 2,5, позивач вважає протиправними, оскільки до позивача повинно бути застосовано код виду цільового призначення земель - 12.08, землі транспорту "для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій" та коефіцієнт функціонального використання земельної ділянки при розрахунку орендної плати 1,0.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.08.2014 у справі № 804/2111/14, яку залишено без змін Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 14.04.2015р., адміністративний позов задоволено повністю.

Судові рішення обґрунтовувалися тим, що оскільки класифікація земель за функціональним використанням здійснюється за видами економічної діяльності, що провадиться на земельній ділянці та враховуючи те, що ТОВ Перемога Плюс здійснює такий вид діяльності як допоміжне обслуговування наземного транспорту , то вказана земельна ділянка використовується позивачем для обслуговування наземного транспорту, у зв'язку з чим при нормативній оцінці землі має застосовуватися Кф 1,0 (землі транспорту).

Постановою Верховного суду від 30.10.2018 у справі № 804/2111/14 (К/9901/2666/18), постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.05.2014 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 14.04.2015 скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Скасовуючи рішення судів попередніх інстанції, суд касаційної інстанції виходив з того, що:

- позивач звертаючись до суду, першу з позовних вимог сформулював як визнати протиправним та нечинним рішення відповідача щодо застосування у витягах з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004, для експлуатації та обслуговування автостоянки коефіцієнту функціонального використання земель 2,5 замість коефіцієнту 1,0.;

- при цьому, товариством жодних ознак (реквізитів) цього рішення (дата прийняття, номер тощо) у позові не визначено, а суди попередніх інстанцій, задовольняючи позовні вимоги в повному обсязі, визнаючи протиправним та нечинним рішення Управління Держземагенства, не встановили та не оцінили жодне рішення цього органу. Матеріали адміністративної справи не утримують рішень Управління Держземагенства, окрім витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від різних дат, видані цим органом виконавчої влади;

- скасовуючи рішення відповідача у справі, ідентифікувати яке неможливо, суди попередніх інстанцій обрали такий спосіб судового захисту (визначений позивачем), як визнання коефіцієнту функціонального використання земель 1,0. для земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004 таким, що підлягає застосуванню з 21 квітня 2010 року, не зважаючи на те, що такі дії не віднесено до компетенції судів. Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, є складовою нормативної грошової оцінки землі, яка визначається уповноваженим органом виконавчої влади (Держземагенством), що є дискреційним повноваженням цього органу;

- заявник касаційної скарги звертає увагу суду на те, що рішенням Дніпропетровської міської ради №120/49 від 12 березня 2014 року "Про передачу земельної ділянки по вул. Набережній Перемоги, 83 в оренду ТОВ "Перемога Плюс" по фактичному розміщенню будівель та споруд автостоянки " 19", поміж іншим визначено код цільового використання вказаної земельної ділянки - інша комерційна діяльність. Цей факт не встановлювався судами попередніх інстанцій, рівно як і не досліджено види економічної діяльності позивача, мета створення та діяльності товариства, чи використовується автостоянка, розміщена на земельній ділянці, у комерційних цілях, на чому наполягає прокуратура з посиланням на інформацію з мережі Інтернет.

За наслідками нового розгляду справи рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року позов задоволено частково, а саме:

визнано протиправними дії Управління Держземагенства у м. Дніпропетровську Дніпропетровської області щодо застосування у нормативно-грошовій оцінці земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004, для експлуатації та обслуговування автостоянки коефіцієнту функціонального використання земель 2,5 замість коефіцієнту 1,0 з 21.04.2010 року;

зобов'язано Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області внести зміни до даних Державного земельного кадастру та до технічної документації про грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004 в частині зміни коефіцієнту функціонального використання земель з урахуванням правової позиції, наданої судом у даному рішенні за період з 21.04.2010 року по 01.12.2014 року.

В іншій частині позову відмовлено.

Рішення суду, в частині задоволених позовних вимог, мотивовано тим, що класифікація земель за функціональним використанням здійснюється за видами економічної діяльності, що провадиться на земельній ділянці. Встановивши те, що відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ТОВ "Перемога Плюс" здійснює такий вид діяльності, як 52.21 допоміжне обслуговування наземного транспорту, суд першої інстанції зробив висновок про те, що земельна ділянка відноситься до земель транспорту та зв'язку, у зв'язку з чим при оцінці зазначеної земельної ділянки повинен застосовуватися Кф 1,0. Визначаючи спосіб захисту порушеного права, суд першої інстанції врахував висновки суду касаційної інстанції, та зазначив, що таким способом захисту права є зобов'язання відповідача внести зміни до даних Державного земельного кадастру за період з 21.04.2010р. - дата набуття позивачем права власності на нерухоме майно, що знаходиться на спірній земельній ділянці по 01.12.2014р. - дата укладення договору оренди земельної ділянки, в якому вже було визначено те, що кодом цільового використання вказаної земельної ділянки визначено є інша комерційна діяльність.

Не погодившись з рішенням суду, Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області та Дніпровська міська рада подали апеляційні скарги, в яких посилаючись на порушення норм матеріального права, неповне з'ясування обставин справи, просять скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 27.09.2019р. апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області повернуто заявнику у зв'язку з не усуненням її недоліків.

Апеляційна скарга Дніпровської міської ради фактично обґрунтована тим, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про необхідність застосування до спірної земельної ділянки коефіцієнту функціонального використання землі - 1,0, оскільки земельна ділянка використовується позивачем в комерційних цілях, у зв'язку з чим при її нормативній грошовій оцінці правомірно застосовано Кф2,5.

Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Встановлені обставини справи свідчать про те, що ТОВ "Перемога Плюс" 22.01.2010р. зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до договору купівлі-продажу від 21 квітня 2010 року, який зареєстрований КП "Дніпропетровське МБТІ" 29 квітня 2010 року, товариство придбало у власність будівлі та споруди автостоянки №19, що знаходяться за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83, які передані товариству за актом передачі 21 квітня 2010 року.

За повідомленням Дніпропетровської філії Регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру" №Ц/16146-14 від 23 листопада 2011 року станом на 22 листопада 2011 року згідно даних Державного земельного кадастру м. Дніпропетровська нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Набережна Перемоги, 83 (площею 1,2870 га, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004) для земель транспорту з коефіцієнтом функціонального використання 1,0, у 2010-2011 роках складала суму 7410960,31 грн.

Рішенням Дніпропетровської міської ради №120/49 від 12 березня 2014 року затверджена технічна документація з землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) по вул. Набережна Перемоги, 83 у м. Дніпропетровську, на зазначену земельну ділянку зареєстроване право комунальної власності за територіальною громадою м.Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради, земельна ділянка передана в оренду строком на 10 років Товариству, по вул. Набережна Перемоги, 83 у м. Дніпропетровську земельна ділянка віднесена за основним цільовим призначенням до категорії земель промисловості, транспорту, енергетики, оборони та іншого призначення.

Позивачем з Дніпропетровською міською радою 01 грудня 2014 року укладений договір оренди земельної ділянки за вищезазначеною адресою строком на 10 років, із зазначенням цільового призначення земельної ділянки 12, землі транспорту, кодом КВЦПЗ: 12.04. для розміщення і експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, функціональне використання по фактичному розміщенню виробничих будівель та споруди автостоянки №19. Код цільового використання вказаної земельної ділянки визначено - інша комерційна діяльність.

Згідно витягу Управління Держземагенства з технічної документації №03/07-090/1 від 15 квітня 2014 року про нормативну грошову оцінку земельної ділянки автостоянки №19, що належить Товариству, та знаходиться за вищезазначеною адресою м. Дніпропетровськ, вул.Набережна Перемоги, 83, застосовується коефіцієнт функціонального використання - 2,5 як до земель комерційної та іншої діяльності.

Не погодившись із застосуванням при нормативній грошовій оцінці земельної ділянки коефіцієнту функціонального використання - 2,5, позивач звернувся до суду із позовом.

За наслідками перегляду справи, суд апеляційної інстанції не погоджується з висновками суду першої інстанції щодо наявності підстав для часткового задоволення позову з огляду на таке.

Відповідно до частини першої статті 21 Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161-XIV "Про оренду землі", у редакції на час спірних правовідносин, орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Згідно з вимогами пункту 276.5 статті 276 Податкового кодексу України, у редакції на час спірних правовідносин, у разі надання в оренду земельних ділянок (в межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, у тому числі зазначеними у пунктах 276.1 та 276.4 цієї статті, іншим суб'єктам, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється відповідно до статті 274 цього Кодексу від нормативної грошової оцінки, визначеної з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання цих площ залежно від виду економічної діяльності орендаря, та статті 275 цього Кодексу.

Статтею 2 Закону України "Про плату за землю" у редакції на час спірних правовідносин, визначено, що використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

Згідно з приписами частини п'ятої статті 5 Закону України "Про оцінку земель", у редакції на час спірних правовідносин, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та відповідно до статті 6 цього ж Закону витяг з технічної документації по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки, виданий уповноваженим органом виконавчої влади, містить інформацію про грошову оцінку орендованої земельної ділянки, обов'язкову для врахування й сплати орендарем орендної плати.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення, зокрема, розміру земельного податку, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель", у редакції на час спірних правовідносин, встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше, ніж один раз на 5 - 7 років.

Вищевказаним Законом визначено, що нормативно-правові акти щодо нормативно-методичного регулювання оцінки земель використовують у своїй діяльності саме суб'єкти оціночної діяльності, які мають ліцензію на виконання землеоціночних робіт. За результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.

Статтею 15 Закону встановлено, що підставою для проведення оцінки земель, у тому числі нормативної грошової оцінки земельних ділянок, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Згідно зі статтею 23 Закону виготовлена технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України (частина п'ята статті 201 Земельного кодексу України).

У пунктах 1, 2 Методики нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213, у редакції на час спірних правовідносин, визначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється з метою визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також під час розроблення показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території.

Згідно з пунктом 3.1 чинного на час спірних правовідносин Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11 (далі - Порядок) в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природнокліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Вказаним Порядком визначено наступні категорії земель за функцією використання: землі житлової забудови; землі промисловості; землі досліджень та розробок; землі гірничої промисловості і гірничих розробок; землі комерційного використання; землі громадського призначення; землі транспорту, зв'язку; землі технічної інфраструктури; інші землі; землі змішаного використання.

Між тим, за основним цільовим призначенням землі поділяються на такі категорії - землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Таким чином, суд першої інстанції правильно виходив з того, що поділ земель за вказаними нормативними актами передбачено за функцією використання та цільовим призначенням, які не є тотожними.

Нормативна грошова оцінка одного квадратного метра земельної ділянки населених пунктів визначається за формулою Цн = В х Нп : Нк х Кф х Км, де Кф є коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км є коефіцієнтом, який характеризує місце розташування земельної ділянки.

Відповідно до пункту 3.5 Порядку Коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додаток 1, табл. 1.1), ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Згідно з Додатком 1, таблиця 1.1 для земель комерційного використання встановлений коефіцієнт Кф 2,5.

Відповідно до ст.67 Земельного кодексу України, до земель транспорту належать землі, надані підприємствам, установам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об'єктів транспорту.

Відповідно до Додатку 1 (коефіценти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки) до Порядку нормативної грошової оцінки земель, до земель транспорту, зв'язку застосовується коефіцент 1,0.

Відповідно до п. 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, встановлено, що коефіцієнт який характеризує функціональне використання земельної ділянки, ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності, а віднесення земельної ділянки до будь-якої категорії провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 №377, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 за №788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики. Відповідно до пункту 3 означеного порядку в основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його територій та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Отже правильним є і висновок суду першої інстанції про те, що класифікація категорій земель за функціональним використанням, визначеним в додатку 1 до вищевказаного Порядку, здійснюється за видами економічної діяльності, що провадиться на земельній ділянці. При цьому, слід зазначити і те, що коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Очевидним є те, що землі комерційного використання та землі транспорту мають різну прибутковість, оскільки використання перших має на меті отримання прибутку, а других виконання покладених на організації, підприємства та установи завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об'єктів транспорту.

Суд першої інстанції, лише з огляду на те, що одним із видів діяльності позивача є - допоміжне обслуговування наземного транспорту , дійшов необґрунтованого висновку про те, що у спірному випадку коефіцієнт функціонального використання спірної земельної ділянки слід застосовувати як до земель транспорту.

Так, по-перше, суд першої інстанції, пославшись на положення ст.67 Земельного кодексу України, не врахував того, що позивач не є підприємством, установою чи організацією на які покладено завдання щодо експлуатації, ремонту і розвитку об'єктів транспорту. По-друге, суд першої інстанції не прийняв до уваги те, що метою створення та діяльності позивача є отримання прибутку, а предметом його діяльності, зокрема, здійснення комерційної та торгівельної діяльності (ст..2 Статуту ТОВ Перемога Плюс ). Видами діяльності позивача є не тільки допоміжне обслуговування наземного транспорту , а і інші види діяльності: надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів та інші (т.1 а.с.184-194).

Крім цього згідно інформації з інтернет-ресурсу 2 GIS (городской справочник) за адресою вул. Набережна Перемоги, 83 у м.Дніпрі розміщена цілодобова автостоянка ТОВ Перемога Плюс з готівковою формою оплати. Той факт, що вказана земельна ділянка використовувалася позивачем у власній господарській діяльності з метою надання послуг автостоянки для транспортних засобів, не заперечувався і представником позивача у судовому засіданні.

Враховуючи викладене суд апеляційної інстанції вважає необґрунтованими висновки суду першої інстанції про те, що відповідачем неправомірно було застосовано до земельної ділянки по вул. Набережна Перемоги, 83, кадастровий номер 1210100000:03:149:0004 коефіцієнт функціонального використання - 2,5.

Оскільки встановлені обставини справи свідчать про те, що земельна ділянка позивачем використовувалася в комерційних цілях, що відповідає меті створення Товариства, то в силу положень вищенаведених норм права при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки правомірно застосовано коефіцієнт функціонального використання - 2,5 - для земель комерційного використання.

Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що судом першої інстанції ухвалено рішення з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи та є підставою для скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні позову.

На підставі викладеного, керуючись п.2 ч.1 ст.315, ст.ст. 317, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Дніпровської міської ради - задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25 квітня 2019 року по справі №804/2111/14 - скасувати та прийняти нову постанову.

У задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю Перемога Плюс - відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, визначені ст.ст.328, 329 КАС України.

Вступна та резолютивна частини проголошено 01.10.2019р.

Повне судове рішення складено 02.10.2019 р.

Головуючий - суддя Я.В. Семененко

суддя Н.А. Бишевська

суддя І.Ю. Добродняк

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.10.2019
Оприлюднено03.10.2019
Номер документу84672310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2111/14

Ухвала від 15.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 09.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 01.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні