Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 жовтня 2019 р. Справа№200/9541/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Голошивця І.О., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративний позов ОСОБА_1 до Слов`янської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії.
ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Слов`янської міської ради про зобов`язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 28.05.2019 позивач звернувся до відповідача з заявою про зняття його з ЄДРПОУ, як виконуючого обов`язки директора ДП Шахта ім.. Ю.О. Гагаріна - Нова на підставі наказу № 247-к/к від 28.11.2014. Розглянувши надане позивачем звернення, державним реєстратором було надане повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації. Позивач вважає такі дії відповідача протиправними, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27.08.2019 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Сторони про відкриття провадження у справі були повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи відповідними повідомленнями.
Згідно з нормами частини третьої статті 263 КАС України у справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.
Представник відповідача надав до суду клопотання, в якому зазначив, що Слов`янська міська рада просить розглядати даний позов без участі представника відповідача. Просив винести рішення на розсуд суду, із врахуванням наявних у справі матеріалів.
Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ), перебуває у статусі керівника Державного Підприємства Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова (ЄДРПОУ: 36263006), що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Відповідач в даних правовідносинах є суб`єктом владних повноважень у відповідності до приписів п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України.
Відповідно до наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 28.11.2014 № 247-к/к, припинено повноваження ОСОБА_1 виконуючого обов`язки директора Державного Підприємства Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова , 28.11.2014 відповідно до п. 5 ст. 41 Кодексу законів про працю України.
28.05.2019 ОСОБА_1 звернувся до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Слов`янської міської ради із заявою про зняття його з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, як керівника Державного Підприємства Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова .
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, до зазначеної заяви позивача від 28.05.2019 було надано наказ Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 28.11.2014 № 247-к/к та квитанцію про сплату адміністративного збору.
На своє звернення від 28.05.2019, позивачем було отримано від відповідача повідомлення від 03.06.2019 про зупинення розгляду документів, оскільки відповідно до ч. 4 ст. 17 ЗУ Про державну реєстрацію, не було надано відомостей про зміну одного керівника на іншого.
Позивачем на усунення недоліків повідомлення державного реєстратора від 03.06.2019, було отримано лист від Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, відповідно до якого було зазначено, що згідно з наказом Міненерговугілля від 28.11.2014 № 247-к/к припинено повноваження ОСОБА_1 , виконуючого обов`язки директора ДП Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова . З огляду те, що м. Горлівка Донецької області (юридична адреса Державного Підприємства Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова ), Міненерговугілля не має повноважень щодо призначення нового керівника ДП Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова .
Відповідно до повідомлення відповідача вх. № 20-25/199 від 18.06.2019 про відмову у проведенні державної реєстрації, ОСОБА_1 відмовлено у проведенні внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах ДП Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова . Підставою для такої відмови слугувало вичерпання строку по зупиненню розгляду документів, до усунення недоліків.
Надаючи правову оцінку правовідносинам суд виходив з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Законом, що регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців є Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003р. № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).
Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців (ч. 1 ст. 3 Закону № 755-IV).
Згідно пунктів 4, 7 частини 1 статті 1 Закону № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.
В силу ст. 4 Закону № 755-IV, державна реєстрація базується на таких основних принципах: обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; державної реєстрації за заявницьким принципом; єдності методології державної реєстрації; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
Частиною 4 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" визначено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.
Згідно з частиною першою статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації є:
1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;
2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;
3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;
6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;
7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою для відмови у вчиненні реєстраційної дії слугувало неподання позивачем всіх необхідних документів, що передбачені частиною 4 статті 17 Закону, а саме не було надано відомостей про зміну одного керівника підприємства на іншого.
Водночас, обґрунтовуючи свою позицію, позивач посилається на те, що відповідно до наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 28.11.2014 № 247-к/к, припинено повноваження ОСОБА_1 виконуючого обов`язки директора Державного Підприємства Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова , 28.11.2014 відповідно до п. 5 ст. 41 Кодексу законів про працю України.
Позивач вважає, вказана обставина є належним документом на підставі якого державний реєстратор зобов`язаний був внести зміни до Єдиного державного реєстру.
Так, згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Державне Підприємство Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова не перебуває в процесі припинення чи ліквідації, ОСОБА_1 перебуває у статусі керівника зазначеного підприємства, засновником підприємства внесене - Міністерство вугільної промисловості України.
Відповідно до приписів ст. 97 Цивільного кодексу України, управління товариством здійснюють його органи. Органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.
Таким чином враховуючи вищезазначені норми законодавства, єдиним належним документом, може бути рішення загальних зборів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
В силу пункту четвертого частини першої статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", підставами для відмови у державній реєстрації є, зокрема, неусунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
На переконання суду та враховуючи вищезазначені норми Закону, суд вважає, що ОСОБА_1 надав до відповідача належний документ для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, а саме наказ Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 28.11.2014 № 247-к/к, як належного органу, який має належне право для надання відповідних документів.
Таким чином, приймаючи до уваги наведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що рішення відповідача у вигляді повідомлення за вх. № 20-25/199 від 18.06.2019 про відмову у проведенні державної реєстрації ОСОБА_1 , прийнято не на підставі діючого законодавства України.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Аналізуючи зазначене, з метою ефективного захисту прав, свобод, інтересів позивача, приймаючи до уваги протиправність дій відповідача щодо відмови позивачу у проведенні державної реєстрації, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та скасувати вказане рішення у вигляді повідомлення за вх. № 20-25/199 від 18.06.2019.
Водночас, надаючи правову оцінку обраного позивачем способу захисту, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі «Чахал проти Об`єднаного Королівства» (Chahal v. The United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Засіб захисту, що вимагається зазначеною статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Афанасьєв проти України» від 5 квітня 2005 року (заява N 38722/02). Таким чином, ефективний засіб правого захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату.
Таким чином, з урахуванням викладеного та з метою ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення у вигляді повідомлення Слов`янської міської ради за вх. № 20-25/199 від 18.06.2019 про відмову у проведенні державної реєстрації та зобов`язати Слов`янську міську раду виключити ОСОБА_1 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, як керівника Державного Підприємства Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова на підставі наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 28.11.2014 № 247-к/к.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Розглянувши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволені позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрат, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи та підтверджується квитанцією № 64-1539-К від 12.08.2019, позивач за подання адміністративного позову сплатив 768,40 грн. судового збору.
Отже, суд повертає позивачу судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань Слов`янської міської ради у розмірі 768,40 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 5-10, 72-90, 139, 242-246, 205, 250, 255, 257-263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Слов`янської міської ради (84110, Донецька область, м. Слов`янськ, пл. Соборна, 2, ЄДРПОУ: 04052821) про зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення у вигляді повідомлення Слов`янської міської ради за вх. № 20-25/199 від 18.06.2019 про відмову у проведенні державної реєстрації.
Зобов`язати Слов`янську міську раду (ЄДРПОУ: 04052821) виключити Кулинича Сергія Вікторовича (РНОКПП: НОМЕР_1 ) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, як керівника Державного Підприємства Шахта імені Ю.О. Гагаріна - Нова (ЄДРПОУ: 36263006) на підставі наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 28.11.2014 № 247-к/к.
Стягнути з Слов`янської міської ради (84110, Донецька область, м. Слов`янськ, пл. Соборна, 2, ЄДРПОУ: 04052821) судові витрати у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ).
Повний текст рішення виготовлено та підписано 01 жовтня 2019 року.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя І.О. Голошивець
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2019 |
Оприлюднено | 03.10.2019 |
Номер документу | 84697941 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сухарьок Михайло Гаврилович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні