Справа № 914/809/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03.09.2019 м. Івано-Франківськ Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Ткаченко І. В., при секретарі судового засідання Сегін І. В., за участю позивача Савки С. І., представника позивача адвоката Ганича І. М., розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу № 914/809/19 за позовом фізичної особи-підприємця Савки Степана Ілліча про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Фітофарм-трейд" заборгованості та збитків за договором перевезення вантажу на загальну суму 49 071 грн 73 коп.
Фізична особа-підприємець Савка Степан Ілліч звернувся до Господарського суду Львівської області із позовом про стягнення з ТОВ "Фітофарм-трейд" заборгованості та збитків за договором перевезення вантажу на загальну суму 49 071 грн 73 коп., що включає в себе 50 % вартості наданих послуг, штраф за чотири доби понаднормового простою, пеню, 3 % річних та інфляційні втрати.
02 травня 2019 р., Господарський суд Львівської області постановив ухвалу про направлення зазначених позовних матеріалів за територіальною підсудністю до Господарського суду Івано-Франківської області.
10 червня 2019 р., суд постановив ухвалу про залишення позовної заяви без руху та зобов'язав позивача протягом десяти днів з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху усунути виявлені недоліки.
11 липня 2019 р., у зв'язку із усуненням недоліків позовної заяви суд постановив ухвалу про відкриття провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження та призначив розгляд справи по суті на 25 липня 2019 р.
25 липня 2019 р., розгляд справи суд відклав на 03 вересня 2019 р.
Копії ухвал у цій справі суд надіслав відповідачу на адресу, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - 76019, м. Івано-Франківськ, вул. Промислова, 2Б, кімн. 8-9, а копію ухвали від 25 липня 2019 р. - також на адресу керівника (засновника) відповідача.
Водночас поштові відправлення, яким суд надсилав відповідачу копії ухвал, повернулись до суду із відміткою відділення Укрпошти "за терміном зберігання", а копію ухвали від 25 липня 2019 р. керівнику (засновнику) відповідача працівники відділення Укрпошти не вручили зазначивши такі підстави: "інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення".
Згідно з ч. 4 ст. 89 ЦК України, відомості про місцезнаходження юридичної особи вносяться до Єдиного державного реєстру.
За приписами ч. 1 ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Згідно з ч. 1 ст. 77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до п. 4 ч. 6 ст. 242 ГПК України, днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.
Отже, у разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії.
За змістом ст. 2 Закону України "Про доступ до судових рішень", кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі.
Усі ухвали у цій справі було оприлюднено в Єдиному державному реєстрі судових рішень, а тому відповідач мав можливість ознайомитися з текстом цієї ухвали.
Крім того, як вбачається із вебсайту ТОВ "Нова Пошта" (функція відстеження поштового відправлення), поштове відправлення, яким позивач надіслав копію клопотання та доданих до нього документів на виконання ухвали від 10 червня 2019 р. у цій справі відповідач отримав - 04 липня 2019 р., що свідчить про обізнаність ТОВ "Фітофарм-трейд" із наявністю такого судового провадження.
Сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатися про стан відомого їм судового провадження, та зобов'язані сумлінно користуватися наданими їм процесуальними правами.
Водночас право на доступ до суду не є абсолютним та може підлягати обмеженням, зокрема щодо умов прийнятності скарг, оскільки право на доступ до суду за свою природою потребує регулювання державою. Отже, кожна держава встановлює правила судової процедури, зокрема й процесуальні заборони та обмеження, зміст яких - не допустити безладного перебігу судового процесу (рішення Європейського суду з прав людини від 20.05.2010 у справі "Пелевін проти України").
Сам лише факт неотримання відповідачем кореспонденції, якою суд з додержанням вимог процесуального закону надсилав ухвалу для вчинення відповідних дій за належною адресою та яка повернулася до суду у зв'язку з її неотриманням адресатом, не може вважатися поважною причиною невиконання вимог згаданої ухвали, оскільки зумовлено не об`єктивними причинами, а суб'єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу.
Як вбачається із змісту даних, зазначених на поштовому конверті, у якому суд надсилав відповідачу копію ухвали від 11 липня 2019 р., відмітку про повернення цього відправлення у поштовому відділенні проставили 26 липня 2019 р. Відтак п'ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов розпочався 12 липня 2019 р. та закінчився - 26 липня 2019 р.
Згідно з ч. 1 ст. 118 ГПК України, право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку.
Статтею 178 ГПК України передбачене право відповідача подати суду відзив на позовну заяву. Разом з тим, як визначено в ч. 3 цієї статті, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, пояснення учасників справи, суд
в с т а н о в и в:
27 листопада 2018 р., Господарський суд Львівської області ухвалив рішення у справі № 914/929/18 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Фітофарм-трейд" до фізичної особи-підприємця Савки Степана Ілліча про стягнення неустойки (штрафу) у розмірі 10 545 грн за порушення строків доставки вантажу.
В зазначеному рішенні суд встановив наступні обставини.
13 грудня 2017 р., фізична особа-підприємець Савка С. І. (перевізник) і ТОВ "Фітофарм-трейд" (замовник) уклали договір на транспортно-експедиційне обслуговування по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні, відповідно до пунктів 1.1, 1.2 якого даний Договір регулює порядок відносин, що виникають між сторонами при перевезенні вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому і міжнародному сполученнях. У своїй діяльності сторони керуються положеннями даного Договору, Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, Митною конвенцією про міжнародні перевезення вантажів з використанням книжки МДП, Конвенцією про договір міжнародних перевезень вантажів по дорогах (КДПВ), угодою ДОПНВ, чинним законодавством України, а також законодавством тих країн, по території яких здійснюється перевезення, Цивільним та Господарським кодексами України.
Договір, укладений по факсу, має юридичну силу, скріплений підписами і печаткою (п. 2.1 Договору).
В п. 2.2 Договору обумовлено, що вартість послуг, порядок сплати, маршрут та інші умови надання послуг по кожному перевезенню обумовлюються в транспортній заявці, що є невід'ємною частиною даного Договору.
Послуги вважаються наданими в момент підписання акту виконаних робіт/послуг та отримання замовником оригіналу міжнародної товарно-транспортної накладної (п. 2.3 Договору).
Обов'язки замовника визначені у п. 3.1 Договору. Так, замовник зобов'язаний: повідомити перевізника про виявлені недоліки, що містяться у заявці, а у випадку надання неповної інформації - запитати необхідні дані; до моменту прибуття автомобіля підготувати вантаж до перевезення і всі необхідні супроводжуючі документи на вантаж, провести досконалу звірку товару із записами в документах; завантажити (розвантажити) і замитнити (розмитнити) транспортний засіб, наданий для виконання перевезення, протягом 48 годин (при виконанні міжнародних рейсів-протягом 96 годин), згідно терміну вказаного в заявці; забезпечити завантаження (вивантаження) транспортного засобу силами вантажовідправника (вантажоодержувача); завантажувати транспортні засоби тільки у відповідності з номенклатурою і в обсягах, погоджених у письмовій транспортній заявці, при загальному перезавантаженні автомобіля відповідальність несе замовник; надавати в пунктах завантаження (вивантаження) водіям перевізника телефонний і інший зв'язок.
Відповідно до п. 3.2 Договору, перевізник зобов'язаний: здійснювати своїми силами й засобами з дотриманням вимог безпеки руху та забезпечення збереження вантажів і рухомого складу завантаження на автомобілі, а також забезпечити розвантаження в пунктах призначення, не допускаючи простою автомобілів під завантаженням і вивантаженням понад установлені граничні норми; перед завантаженням перевірити придатність рухомого складу, наданого експедитором для перевезення даного вантажу; подати транспортний засіб до місця завантаження у строки , вказані в заявці. Перевізник інформує експедитора про вимушені затримки транспортного засобу в дорозі, аварії та про непередбачені обставини, які перешкоджають своєчасній доставці вантажу; забезпечувати водіїв бланками товарно-транспортних накладних, CMR, TІR-карнетами та іншими бланками необхідних документів для перевезення вантажів автотранспортом; забезпечувати своєчасне й належне оформлення у встановленому порядку дорожніх листів і супровідних документів, відмічати фактичний час прибуття і вибуття автомобілів із пунктів завантаження і вивантаження, пройдений кілометраж за показаннями спідометра а/м; інформувати водіїв про митні та адміністративні приписи в правилах дорожнього руху, вимогах при перевезенні небезпечних вантажів по Конвенції АДР і про дотримання режиму роботи та відпочинку водіями транспортних засобів. Оформляти всі необхідні дозволи на право проїзду водіїв у інших країнах; забезпечити у 5-ти денний термін з дати фактичної доставки вантажу повернення замовникові товарно-транспортних документів з відмітками одержувача про приймання вантажу. Перевізник зобов'язаний надати акт виконаних робіт та оригінал міжнародної товарно-транспортної накладної в термін 5 робочих днів після дня закінчення розвантаження.
Згідно з пунктами 4.1, 4.2 Договору, порядок і форми оплати за перевезення визначаються в кожному конкретному випадку відповідно до транспортної заявки, а саме: повна передплата, часткова передплата, оплата за копіями провізних документів, оплата за оригіналами провізних документів. Розрахунки між сторонами проводяться шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок з часу вимоги про оплату.
За невиконання чи часткове невиконання своїх зобов'язань за даним договором сторони несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства України та міжнародних угод з дорожніх перевезень вантажів, до яких приєдналась Україна. За загальне перенавантаження а/м і невірно оформлені документи на вантаж відповідальність несе замовник (п. 5.1 та п. 5.3 Договору).
Відповідно до п. 5.4 Договору, за наднормативний простій автомобіля під завантаженням (вивантаженням) і замитненням (розмитненням) (вказаних в п. 2.1 даного Договору) винна сторона виплачує штраф у розмірі 500 грн по Україні і по Європі 1 000 грн за кожну повну або неповну добу простою , якщо інше не вказано в заявці. За відмову від підписаної заявки винна сторона оплачує штраф в розмірі 10 % від загальної суми перевезення.
За змістом п. 5.6 Договору, при виникненні будь-яких проблемних ситуацій щодо даного рейсу, прохання негайно зв'язатись з відповідною стороною. В іншому випадку відповідальність за рішення несе сторона яка сама прийняла рішення.
Відповідно до пунктів 8.1, 8.2 Договору, він набирає чинності з моменту підписання його сторонами й діє до 31 грудня 2017 р. та може бути пролонгований за згодою Сторін.
Крім того, в пунктах 9.3 - 9.5 цього Договору, сторони погодили, що його умови можуть бути змінені за взаємною згодою сторін, а така зміна умов договору оформляється окремим письмовим документом, що є невід'ємною частиною цього договору, або викладенням цього договору в новій редакції. Договір складений у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному для кожної із сторін. Факсимільна копія має таку ж юридичну силу, що й оригінал.
Договір підписаний фізичною особою-підприємцем Савкою С. І. і директором ТОВ "Фітофарм-трейд" і скріплений печатками сторін.
Транспортна заявка від 13 грудня 2017 р. до Договору транспортно-експедиційного обслуговування № 13/12 від 13 грудня 2017 р. містить наступні відомості: відправник - ТОВ "Фітофарм-Трейд"; отримувач - Andreas MerkleSpedition und Transport GmbH; маршрут -м. Івано-Франківськ (Україна) - м. Карлеруе (Німеччина); дата завантаження - 14 грудня 2017 р.; термін поставки - 4 доби; найменування вантажу, кількість, маса, об'єм - лікарська рослинна сировина; вимоги до автомобіля - тент 86-100 м. куб.; вантажовідправник - ТОВ "Фітофарм-Трейд"; спосіб завантаження - (не зазначено); адреса завантаження - м. Івано-Франківськ, вул. Пасічна, 35; відповідальна особа контактний телефон - ОСОБА_3 НОМЕР_1; умови поставки - (відомості не зазначені); вантажоодержувач 1 - Andreas MerkleSpedition und Transport GmbH; адреса митного оформлення (при розвантаженні) - 76185, ZollamtKarlsruhe, Pfannkuchenstr. 15 Karlsruhe; контактна особа - (відомості не зазначені); адреса розвантаження - 76227, Karlsruhe (Карлеруе, Німеччина), Ottostr, 8.; вартість послуг - 1 550 євро в гривневому еквіваленті по курсу НБУ на день завантаження; порядок оплати - 50 % у день завантаження на підставі виставленого рахунку, 50 % після розвантаження, на підставі виставленого рахунку та копії міжнародної товарно-транспортної накладної з відмітками одержувача; інші умови - нормативний термін простою автотранспорту на завантаженні - замитненні, розвантаженні-розмитненні становить 24 год. на іноземній території, 24 год. на території України. Штраф за наднормативний простій - 100 євро/доба на іноземній території, 100 євро/доба на території України. Штрафи за спізнення аналогічні штрафам за понаднормативний простій.
На виконання Договору 15 грудня 2017 р., позивач завантажив в м. Івано-Франківську переданий йому відповідачем вантаж.
Як встановив суд, при здійсненні перевезення вантажу перевізник використовував контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв; картка - картка контрольного пристрою (тахографа) з вбудованою мікросхемою, призначена для використання в цифровому тахографі.
Враховуючи дані тахографа суд встановив, що вантаж прибув до вантажоодержувача 22 грудня 2017 р. - у визначений сторонами день поставки, однак відбулась затримка в розвантаженні вантажу, що, як встановив Господарський суд Львівської області у рішенні від 27 листопада 2018 р. у справі № 914/929/18, була зумовлена не діями перевізника, а діями вантажоодержувача, який не розвантажив вантаж в день його доставки, а переніс розвантаження вантажу після різдвяних свят та розвантажив товар - 27 грудня 2017 р.
Загальна вартість послуг з перевезення вантажу склала 50 324 грн.
Як зазначив позивач, відповідач оплатив отримані послуги часково - у формі передоплати 50 % їх вартості на підставі виставленого рахунку від 15 грудня 2017 р. № Ф 81/15-12.
Відповідно до ст. 909 ЦК України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами).
Згідно з ч. 2 ст. 918 ЦК України, завантаження (вивантаження) вантажу, що здійснюється відправником (одержувачем) вантажу, має провадитися у строки, встановлені договором, якщо такі строки не встановлені транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.
За змістом ст. 919 ЦК України, перевізник зобов'язаний доставити вантаж, пасажира, багаж, пошту до пункту призначення у строк, встановлений договором; одержувач вантажу повинен прийняти вантаж, що прибув після спливу зазначених вище строків.
В ч. 1 ст. 920 ЦК України, у разі порушення зобов'язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами).
За змістом ст. 9 Закону України "Про транспортно-експедиторську діяльність", факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних,
коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.
Згідно з частинами 2, 3 ст. 12 цього закону, клієнт зобов'язаний у порядку, передбаченому договором транспортного експедирування, сплатити належну плату експедитору, а також відшкодувати документально підтверджені витрати, понесені експедитором в інтересах клієнта в цілях виконання договору транспортного експедирування. Договором транспортного експедирування можуть бути передбачені й інші обов'язки клієнта.
В ст. 230 ГК України встановлено, що штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.
За змістом ч. 2 ст. 549 ЦК України, штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.
Відповідно до ч. 4 ст. 231 ГК України, у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).
В ході розгляду справи суд встановив, що позивач виконав взяті на себе зобов'язання із перевезення вантажу та 22 грудня 2017 р. доставив ввірений йому позивачем вантаж до пункту призначення. Натомість ТОВ "Фітофарм-трейд" взяті не себе зобов'язання виконав частково, оскільки не оплатив решти 50 % вартості наданих позивачем послуг у розмірі 25 162 грн.; у зв'язку з чим, позов у цій частині підлягає задоволенню.
В рішенні Господарського суду Львівської області від 27 листопада 2018 р. у справі № 914/929/18, у якій брали участь ті самі особи (сторони) було встановлено, позивач доставив вантаж до вантажоодержувачу 22 грудня 2017 р., розвантаження вантажу відбулось 27 грудня 2017 р. із вини самого вантажоодержувача.
Відповідно до частин 4, 5, 7 ст. 75 ГПК України, обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом. Обставини, встановлені стосовно певної особи рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, можуть бути у загальному порядку спростовані особою, яка не брала участі у справі, в якій такі обставини були встановлені. Правова оцінка, надана судом певному факту при розгляді іншої справи, не є обов'язковою для господарського суду.
Відтак позов фізичної особи-підприємця Савки С. І. в частині стягнення з відповідача штрафу за чотири доби наднормативного простою слід задовольнити.
Водночас суд враховує, що умовами заявки на перевезення вантажу був передбачений штраф за простій в іноземній валюті (100 євро/доба), відтак з ТОВ "Фітофарм-трейд" на користь фізичної особи-підприємця Савки С. І. слід стягнути 400 Євро штрафу.
Що ж до вимоги позивача про стягнення з відповідача пені, 3 % річних та штрафу, суд відмовляє у позові у цій частині, оскільки із наданих суду доказів не вбачається можливим встановити початок перебігу прострочення оплати відповідачем. Разом з тим, за наявності у позивача належних та допустимих доказів на підтвердження періоду такого прострочення, він не позбавлений можливості звернутися до суду з відповідним позовом.
Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Позивач в позовній заяві навів попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, що складаються із сплаченого за подання позову судового збору у розмірі 12 479 грн 30 коп. та витрат на правничу допомогу адвоката.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
За змістом ч. 8 ст. 129 ГПК України, розмір судових витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв'язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п'яти днів після ухвалення рішення суду, за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.
Судовий збір суд покладає на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог, а також призначає судове засідання для вирішення питання про витрати позивача на професійну правничу допомогу.
Керуючись статтями 129, 231, 237, 238, 240, 241 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
позов задовольнити частково;
з товариства з обмеженою відповідальністю "Фітофарм-трейд" (76019, м. Івано-Франківськ, вул. Промислова, 2Б, кімн. 8-9; ідентифікаційний код 38891921) на користь фізичної особи-підприємця Савки Степана Ілліча (АДРЕСА_1; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2) стягнути 25 162 (двадцять п'ять тисяч сто шістдесят дві) грн основного боргу, 400 (чотириста) Євро штрафу за понаднормовий простій, 1 712 (одну тисячу сімсот дванадцять) грн 71 коп. судового збору;
в частині стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Фітофарм-трейд" на користь фізичної особи-підприємця Савки Степана Ілліча пені, 3 % річних та інфляційних втрат - відмовити.
Судовий збір за подання позовної заяви в розмірі 208 грн 29 коп. залишити за позивачем.
Судове засідання для вирішення питання про витрати фізичної особи-підприємця Савки Степана Ілліча на професійну правничу допомогу провести 20 вересня 2019 р., об 11 год. 00 хв., у приміщенні Господарського суду Івано-Франківської області в м. Івано-Франківську по вул. Шевченка, 16, зал судових засідань № 9.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя І. В. Ткаченко
Повне рішення складено 30 вересня 2019 р.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2019 |
Оприлюднено | 04.10.2019 |
Номер документу | 84727643 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Ткаченко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні