Рішення
від 10.10.2019 по справі 924/373/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"10" жовтня 2019 р. Справа № 924/373/19

Господарський суд Хмельницької області у складі:

суддя Вибодовський О.Д., при секретарі судового засідання Сорока Д.В., розглянувши матеріали справи

за позовом Приватного підприємства "Професійні системи безпеки", м. Львів

до Дочірнього підприємства "ШЕЛІ", м. Хмельницький

про стягнення 214 665,85 грн., з якої 89999,96 грн. основного боргу, 83685,10 грн. пені, 8040,81 грн. 3% річних, 32939,98 грн. інфляційних втрат

Представники сторін: не з"явились

Суть спору:

До господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява, в якій позивач Приватне підприємство "Професійні системи безпеки" м. Львів просить суд стягнути з відповідача Дочірнього підприємства "ШЕЛІ" м. Хмельницький на свою користь заборгованість в загальній сумі 214 665,85 грн., з якої 89999,96 грн. основного боргу, 83685,10 грн. пені, 8040,81 грн. 3% річних, 32939,98 грн. інфляційних втрат.

Ухвалою суду від 23.04.2019р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 04.07.2019р. провадження у справі №924/373/19 зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі № 924/876/16.

Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 05.09.2019р. апеляційну скаргу ПП "Професійні системи безпеки" на ухвалу господарського суду Хмельницької області від 04.07.19р. у справі № 924/373/19 задоволено. Ухвалу господарського суду Хмельницької області від 04.07.19р. у справі № 924/373/19 скасовано. Справу № 924/373/19 направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції.

17.09.2019р. матеріали справи повернулися до господарського суду Хмельницької області.

Ухвалою суду від 18.09.2019р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача у попередніх судових засіданнях наполягав на задоволенні позову, обгрунтовуючи доданими до позовної заяви доказами.

Також, на адресу суду до початку судового засідання від представника позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду даної справи на іншу дату у зв"язку із неможливістю з"явитись в судове засідання через перебування на іншому судовому засіданні.

Зважаючи на ту обставину, що строк розгляду даної справи закінчується, у суду відсутні можливості відповідно до ГПК України щодо відкладення розгляду даної справи на іншу дату, а тому клопотання представника позивача про відкладення розгляду даної справи на іншу дату задоволенню не підлягає.

Представник відповідача в засідання суду не з"явився, однак надав суду відзив на позов від 07.05.2019р. в якому заперечує проти позову та просить суд відмовити в його задоволенні про стягнення 89999,96 грн. основного боргу, 83685,10 грн. пені, 8040,81 грн. 3% річних та 32939,98 грн. інфляційних втрат.

В обгрунтування поданого відзиву представник відповідача зазначає, що 07 лютого 2014 року між Приватним підприємством Професійні системи безпеки (далі - Позивачем) та Дочірнім підприємством Шелі (далі -Відповідачем) було укладено договір поставки №10 із Додатком №1 до Договору (Специфікацією).

14 лютого 2014 року між позивачем та генеральним підрядником об`єкта будівництва відповідача ПМП Лідер було укладено договір підряду №1414 на виконання робіт з влаштування систем протипожежного захисту (Додаток №1) на монтаж наступних систем протипожежного захисту:

- система автоматичного водяного пожежогасіння;

- система автоматичної пожежної сигналізації;

- система оповіщуваня про пожежу та управління евакуацією людей;

- система автоматичного аерозольного пожежогасіння приміщень електрощитових та машинного відділення пожежного ліфта;

- система протидимного захисту;

- система блискавкозахисту.

Зазначає, що частина матеріалів, яка була отримана відповідачем по договору поставки й видатковим накладним, передана позивачу для монтажу, але ще не оплачена відповідачем, була забрана позивачем, оскільки товар зберігався в окремо виділеному для позивача приміщенні.

Згідно п.4.3. Договору поставки розрахунок покупцем за фактично поставлений протягом місяця товар здійснюється 25 числа кожного місяця.

Згідно накладних остання партія товару була поставлена постачальником 03 березня 2016 року.

За останню партію поставленого товару покупець зобов`язаний був провести розрахунок 25 березня 2016 року.

Починаючи з 26 березня 2016 року постачальник ПП Професійні системи безпеки фактично знав про своє порушене право, проте не заявляв про це, оскільки самовільно забрав із будівельного майданчика частину матеріалів та обладнання, а тому із жодними претензіями щодо заборгованості по договору поставки до відповідача не звертався.

Представник відповідача вважає, що строк позовної давності почався 26 березня 2016 року, а закінчився 26 березня 2019 року.

Тому, на думку відповідача визнання ДП Шелі певної частини боргу в сумі 5 121,79 грн. та його сплата 25 квітня 2019 року згідно рахунку № 2212/01 від 22 грудня 2015 року та накладної від 25 січня 2016 року, після спливу позовної давності, не можуть переривати позовну давність, строк якої закінчився.

Судом встановлено, що сторонам, згідно вимог Господарського процесуального кодексу України, надавалась в повному обсязі можливість щодо обґрунтування їх правової позиції по суті справи та подання доказів, чим забезпечено принцип змагальності.

Відповідно до п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 р. про те, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку, що кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п. 35 рішення Європейського суду з прав людини від 07 липня 1989 р. у справі Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням п. 1 ст. 6 даної Конвенції (§ 66 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08 листопада 2005 р. у справі Смірнова проти України). Розумним, зокрема, вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту.

З урахуванням практики Європейського суду з прав людини критеріями розумних строків є: правова та фактична складність справи; поведінка заявника, а також інших осіб, які беруть участь у справі, інших учасників процесу; поведінка органів державної влади (насамперед суду); характер процесу та його значення для заявника (справи Федіна проти України від 02 вересня 2010 р., Смірнова проти України від 08 листопада 2005 р., Матіка проти Румунії від 02 листопада 2006 р., Літоселітіс проти Греції від 05 лютого 2004 р. та інші).

Враховуючи обставини справи, належне повідомлення сторін про наявність судового спору та надання можливості забезпечити в повному обсязі право на захист, обов`язок дотримання принципу розумних строків вирішення спору, суд, керуючись з ч. 9 ст. 165 ГПК України, ч. 2 ст. 178 ГПК України, вирішує спір за наявними матеріалами справи.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне:

Згідно Договору поставки № 10 від 07 лютого 2014 року, укладеного між Приватним підприємством Професійні системи безпеки (Постачальник), та Дочірнім підприємством ШЕЛІ (Покупець), постачальник зобов`язується поставити якісний товар (матеріали та обладнання) у асортименті й кількості по ціні на суму, що визначена у Додатку № 1 до цього Договору, а замовник зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього на умовах Договору (п.1.1. Договору).

Пунктом 1.2. Договору сторони погодили перелік документів на товар, які постачальник повинен передати покупцю:

- видаткові накладні;

- податкові накладні;

- копії сертифікатів відповідності;

- гарантійні зобов`язання товаровиробника у разі їх надання.

Згідно пункту 2.1. Договору ціни на товар є договірними (з урахуванням ПДВ), їх кількість, номенклатура визначаються за згодою сторін в рахунках на кожну партію товару окремо, котрі є невід`ємною частиною цього договору. В ціну товару включаються транспортні послуги.

Пунктом 2.2. Договору сторони обумовили, що якість, комплектність товару, який постачається, повинен відповідати стандартам, технічним умовам, іншій технічній документації, яка встановлює вимоги до якості або зразкам (еталонам) до такого виду товару.

Якщо товар підлягає сертифікації на території України, Постачальник зобов`язаний надати Покупцю на кожну поставлену партію товару сертифікати відповідності, свідоцтва про підтвердження відповідності, оформлені згідно з діючим законодавством України, копії сертифікатів відповідності свідоцтв про підтвердження відповідності на поставлений товар (пункт 2.3. Договору).

У відповідності до пункту 3.4. Договору товар поставляється на умовах СРТ (будівельний майданчик Покупця) за адресою: м. Хмельницький, вул. Кам' янецька, буд. 122.

Згідно пункту 3.5. Договору товар, що поставляється за цим договором повинен супроводжуватися наступними документами: накладна, податкова накладна та інші необхідні документи. Ці документи повинні бути оформлені Постачальником з урахуванням вимог чинного законодавства, а якщо це вимагається чинним законодавством, зареєстровані в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. Постачальник зобов`язаний забезпечити підписання податкових накладних особою, яка має на це відповідні повноваження.

Пунктом 3.7. Договору визначено, що у разі поставки товару неналежної якості Постачальник зобов`язується за свій рахунок у 2-денний строк з дати одержання письмової претензії Покупця щодо поставки товару неналежної якості усунути недоліки або замінити неякісний товар на товар належної якості.

Сума Договору визначена в Специфікації та складає 3 000 000,00 грн., в тому числі ПДВ 20% ( пункт 4.1. Договору).

Вартість Товару вказується в рахунку-фактурі, що є невід`ємною частиною даного Договору. Ціни включають вартість товару, тари, упакування, маркування, ПДВ, транспортні витрати (пункт 4.2. Договору).

У відповідності до пункту 4.3. Договору розрахунок Покупцем за фактично поставлений Постачальником товар здійснюється у національній валюті України в безготівкову вигляді шляхом перерахування, грошових коштів на банківський рахунок Постачальника 25 числа кожного місяця.

Пунктом 4.4. Договору сторонами визначено, що попередня оплата можлива в розмірах та строки за домовленістю сторін.

Після проведення Покупцем попередньої оплати ціна за дану партію товару змінюватися не може (пункт 4.4. Договору).

Пунктом 4.6. сторонами погоджено, що курс долара США приймається в значенні курсу НБУ в день підписання Договору та складає 8,70 гривень за 1 долар США. Вартість обладнання або матеріалів може бути змінена у випадку збільшення курсу долара США по відношенню до курсу на дату підписання більше ніж на 5%.

Права та обов`язки сторін визначені розділом 5 Договору, зокрема пунктом 5.2. Договору передбачено, що Постачальник зобов`язаний поставити Покупцю товар належної якості та комплектності на умовах даного Договору, а Покупець зобов`язаний прийняти поставлений товар, крім випадків, коли він має право вимагати заміни товару та оплатити товар згідно з умовами визначеними у цьому Договорі.

Права Постачальника та Покупця передбачені пунктами 5.3., 5.4. Договору, згідно яких Постачальник має право вимагати від Покупця прийняття товару, що відповідає умовам визначених в Договорі, а Покупець має право, якщо якість товарів не відповідає ДБН, технічним умовам, іншій документації, зразкам (еталонам) або умовам Договору, має право відмовитись від його прийняття і вимагати заміни на товар належної якості, або, якщо товар уже оплачений, вимагати повернення сплаченої суми. Крім того, Покупець має право односторонньо відмовитись від виконання Договору, тобто розірвати Договір, у випадку поставки товару, який не відповідає вимогам стандартів, технічних умов, іншій документації, зразкам (еталонам). У цьому випадку Постачальник зобов`язаній відшкодувати Покупцю збитки, пов`язані з розірванням Договору.

Строк дії Договору сторонами обумовлений розділом 6 Договору, згідно якого, Договір набирає чинності з моменту підписання його сторонами і діє до виконання сторонами його умов.

У відповідності до пункту 7.1. Договору у випадку порушення своїх зобов`язань за цим Договором, сторони несуть відповідальність визначену цим Договором та чинним законодавством. Порушенням зобов`язання є його невиконання або неналежне виконання, тобто виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання.

За поставку товару неналежної якості або недопоставку Постачальник сплачує Покупцю пеню у розмірі 1% від вартості неякісного або недопоставленого товару за кожен день прострочення поставки ( п. 7.2. Договору).

За прострочення оплати Покупець сплачує Постачальнику пеню у розмірі 1% від вартості неоплаченого товару, але не більше подвійної облікової ставки, НБУ за кожний день прострочення, до моменту повного виконання Покупцем свого зобов`язання по оплаті ( п. 7.3. Договору).

Строк дії Договору погоджений сторонами розділом 9 Договору, згідно пункту 9.1. якого Договір набирає силу з моменту його підписання і діє до повного виконання сторонами прийнятих на себе зобов`язань.

На виконання умов Договору поставки № 10 від 07 лютого 2014 року позивачем поставлено товар (обладнання) на суму 3 144 978,61 грн., що підтверджується, передбаченими пунктом 1.2., 2.1. Договору видатковими накладними (табл. № 1), податковим накладними (табл. № 2), рахунками на оплату (табл. № 3).

Табл. № 1 Реєстр видаткових накладних

№ п/пДата№ накл.Сума (грн.) № п/ пДата№ накл.Сума (грн.) 1. 31.03.14 3 9.1611,75ОСОБА_1 . № 76 35. 08.06.15 1 66571,84печатка 2. 02.04.14 1 40784,64ОСОБА_1 .№ 76 36. 15.06.15 2 40356,90печатка 3. 24.04.14 5 40784,64Дов.№114. 37. 06.07.15 1 22034,40печатка 4. 20.06.14 4 13783,32Дов № 165 38. 20.07.15 3 10372,56печатка 5. 22.07.14 3 36490,93Дов.№206 39. 21.07.15 4 11980,54печатка 6. 22.07.14 2 99997,55Дов. № 203 40. 27.07.15 5 67185,65печатка 7. 25.07.14 1 277898,88Дов. №204 41. 07.08.15 1 59659,13печатка 8. 12.08.14 1 20866,92печатка 42. 25.08.15 4 51805,16печатка 9. 26.08.14 6 2168,04Дов № 246 43. 07.09.15 1 62638,55печатка 10. 01.09.14 1 8221,63Дов № 252 44. 14.09.15 2 22419,26печатка 11. 23.09.14 8 29532,66печатка 45. 14.09.15 3 224,52печатка 12. 23.09.14 9 62020,80печатка 46. 14.09.15 4 34611,66печатка 13. 23.09.14 10 97086,88печатка 47. 22.09.15 6 9120,53печатка

14. 09.10.14 1 20032,67печатка 48. 22.09.15 5 67729,20печатка 15. 13.10.14 4 19898,02печатка 49. 05.10.15 2 56591,04печатка 16. 29.10.14 9 8254,08печатка 50. 05.10.15 3 31453,56печатка 17. 03.11.14 1 2524,80печатка 51. 19.10.15 4 44855,17 -печатка 18. 10.11.14 4 24381,26печатка 52. 21.10.15 6 4581,72печатка 19. 24.11.14 8 75490,80печатка 53. 26.10.15 7 26474,57печатка 20. 24.11.14 7 6586,27печатка 54. 02.11.15 1 56854,62печатка 21. 03.12.14 1 106691,32печатка 55. 03.11.15 3 307675,18печатка 22. 20.01.15 1 14493,79печатка 56. 03.11.15 4 14172,62печатка 23. 22.01.15 2 17238,15печатка 57. 16.11.15 7 8924,80печатка 24. 10.02.15 1 19966,90печатка 58. 16.11.15 8 52760,32печатка 25. 18.02.15 4 56254,55 .печатка 59. 16.11.15 9 30822,30печатка 26. 10.03,15. 1 14932,57печатка 60. 16.11.15 10 61466,57печатка 27. 25.03.15 2 25867,39печатка 61. 24.11.15 11 38572,42печатка 28. 01.04.15 1 186159,60печатка 62. 08.12.15. 1 40931,46печатка 29. 01.04.15 2 3741,98печатка 63. 10.12.15 2 792,00печатка 30. 20.04.15 4 834,52печатка 64. 21.12.15 8 7433,87печатка 31. .12.05.15 1 108563,70 .печатка 65. 25.01.16 1 18969,23печатка 32. 25.05.15 6 192299,26печатка 66. 22.02.16 3 76441,20печатка 33. 25.05.15 7 1334,56печатка 67. 16.02.16 2 1561,25печатка 34. 27.05.15 9 1989,65печатка 68. 03.03.16 1 8150,18печатка ВСЬОГО 3 144 978,46

Таблиця №2 Реєстр податкових накладних №Дата№ подат кової наклад ноїСума (грн.)Підтвердж ення податкового органу№Дата№ подат кової наклад ноїСума (грн.)Підтвердж ення податкового органу 1. 18.03.14 28 40 000,00підтверджено 37. 25.05.15 42 1 334,56підтверджено 2. 26.03.14 43 40 000,00підтверджено 38. 27.05.15 46 1 989,65підтверджено 3. 31.03.14 47 11611,75підтверджено 39. 08.06.15 36 66 571,84підтверджено 4. 02.04.14 4 40 784,64підтверджено 40. 15.06.15 41 40 356,96підтверджено 5. 24.04.14 46 40 784,64підтверджено 41. 06.07.15 10 22 034,40підтверджено 6. 13.06.14 29 13 783,32підтверджено 42. 20.07.15 35 10 372,56підтверджено 7. 26.06.14 50 100 000,0підтверджено 43. 21.07.15 36 11 980,54підтверджено 8. 15.07.14 26 99 997,55підтверджено 44. 27.07.15 41 67 185,65підтверджено 9. 15.07.14 27 2,45підтверджено 45. 07.08.15 1 59 659,13підтверджено 10. 22.07.14 32 36 490,93підтверджено 46. 25.08.15 40 51 805,16підтверджено 11. 25.07.14 40 177 896,44підтверджено 47. 07.09.15 34 62 638,55підтверджено 12. 12.08.14 8 20 866,92підтверджено 48. 07.09.15 35 22 419,26підтверджено 13. 26.08.14 45 2168,04підтверджено 49. 07.09.15 36 224,52підтверджено 14. 01.09.14 1 8221,63підтверджено 50. 14.09.15 39 34 611,66підтверджено 15. 23.09.14 53 97 086,88підтверджено 51. 22.09.15 43 9 120,54підтверджено 16. 23.09.14 54 62 020,80підтверджено 52. .22.09.15 44 67 729,20підтверджено 17. 23.09.14 55 29532,66підтверджено 53. 05.10.15 7 56 591,04підтверджено 18. 09.10.14 9 20032,67підтверджено 54. 05.10.15 8 31453,56підтверджено 19. 13.10.14 11 19 898,03підтверджено 55. 19.10.15 40 44 855,17підтверджено 20. 29.10.14 52 8 254.08підтверджено 56. 21.10.15 44 4 581,72підтверджено 21. 03.11.14 1 2524,80підтверджено 57. 26.10.15 46 26 474,57підтверджено 22. 10.11.14 6 24381,26підтверджено 58. 04.11.15 12 14 172,62підтверджено 23. 24.11.14 51 6586,27підтверджено 59. 02.11-15 5 56 854,62підтверджено 24. 24.11.14 54 75 490,80підтверджено 60. 05.11.15 15 307 675,18підтверджено 25. 03.12.14 1 106691,32підтверджено 61. 16.11.15 42 8 924,86підтверджено 26. 20.01.15 36 14 493,79підтверджено 62. 16.11.15 43 61 466,57підтверджено 27. 22.01.15 39 17 238,16підтверджено 63. 16.11.15 44 30 822,30підтверджено 28. 10.02.15 36 19 966,90підтверджено 64. 16.11.15 45 52 760,32підтверджено 29. 18.02.15 42 56 254,55підтверджено 65. 24.11.15 51 38 572,42підтверджено 30. 10.03.15 27 14 932,57підтверджено 66. 08.12.15 2 40 931,46підтверджено 31. 11.03.15 28 186 159,60підтверджено 67. 10.12.15 3 792,00підтверджено 32. 23.03.15 39 25 867,38підтверджено 68. 21.12.15 30 7 433,87підтверджено 33. 01.04.15 3 3 741,98підтверджено 69. 25.01.16 35 18 969,23підтверджено 34. 20.04.15 38 834,52підтверджено 70. 16.02.16 10 1 561,25підтверджено

35. 12.05.15 34 108 563,70підтверджено 71. 22.02.16 20 76 441,20підтверджено 36. 25.05.15 41 192 299,26підтверджено 72. 03.03.16 1 8 150,18підтверджено Всього: 3 144 978,46

Таблиця № 3 Реєстр рахунків для оплати за Договором №10 від 07.02.2014р.

№ п/пДата№ рахункуСума (грн.) № п/ пДата№ накл.Сума (грн.) 1. 17.03.14 1702/09 173 181,03 28. 02.06.15 02065/01 66 571,84 2. 05.06.14 0506/02 277 898,88 29. 09.06.15 0906/01 40 356,85 3. 13.06.14 1106/01 13 783,32 30. 01.07.15 0107/01 22 034,40 4. 09.07.14 0907/01 99 997,55 31. 08.07.15 0807/01 67 729,20 5. 17.07.14 1707/01 36 490,93 32. 13.07.15 1307/01 46 072,18 6. 17.07.14 1707/02 20 866,91 33. 21.07.15 2107/01 43 466,65 7. 22.08.14 2208/14 2 168,04 34. 29.07.15 2907/01 225 065,98 8. 29.08.14 2908/01 8 221,63 35. 02.09.15 0209/01 22 606,37 9. 10.09.14 1009/02 179 139,98 36. 02.09.15 0209/02 28 571,40 10. 10.09.14 1009/02 29 532,66 37. 08.09.15 0809/01 6 040,26 11. 09.10.14 0311/01 28 152,11 38. 15.09.15 1509/01 9 120,53 12. 03.11.14 0311/01 26 906,06 39. 15.09.15 1509/02 56 591,04 13. 17.11.14 1711/01 106 691,55 40. 24.09.15 2409/02 78 948,62 14. 21.11.14 2111/01 82 077,07 41. 07.10.15. 0710/01 307 675,17 15. 16.01.15 1601/01 14 493,79 42. 16.10.15 1610/01 6 089,58 16. 22.01.15 2201/01 17 238,15 43. 19.10.15 1910/01 80 204,92 17. 03.02.15 0302/01 19 966,90 44. 20.10.15 2010/01 30;822,30 18. 04.02.15 0402/01 56 254,55 45. 22.10.15 2210/01 4 400,36 19. 04.03.15 0403/01 14 932,57 46. 30.10.15 3010/01 23 097,45 20. 04.03.15 0403/02 186 159,60 47. 06.11.15 0611/01 61 466,58 21. 11.03.15 1103/01 25 867,39 48. 12.11.15 1211/01 102 749,97 22. 25.03.15 2503/01 3 741,98 49. 23.11.15 2311/01 125 598,53 23. 06.04.15 0604/01 82 150,41 50. 22.12.15 2212/01 18 969,25 24. 16.04.15 1604/01 834,52 51 15.02.16 1502/01 1 561,25 25. 21.04.15 2104/01 26 802,60 52 18.02.16 1802/01 8150,19 26. 11.05.15 11045/01 29 082,40 27. 12.05.15. 1205/011 194 288,91

Таблиця № 4 виписки банку по оплаті за товар по Договору №10 від 07.02.2014р.

ДатаНомер Докум.Сума (грн.)Призначення платежу 18.03.14 136 40000,00Оплата за матеріали згідно рах. № 1702/09 від 17.03.14 26.03.14 168 40000,00Оплата за матеріали згідно рах. № 1702/09 від 17.03.14 19.05.14 308 40000,00Оплата за матеріали згідно рах. № 1702/09 від 17.03.14 21.05.14 322 40000,00Оплата за матеріали згідно рах. № 1702/09 від 17.03.14 30.05.14 351 13 181,04Оплата за матеріали згідно рах. № 1702/09 від 17.03.14 13.06.14 392 13 783,32Оплата за матеріали згідно рах. № 1106/01 від 11.06.14 26.06.14 435 100 000,00Оплата за матеріали згідно рах. № 0506/02 від 05.06.14 15.07.14 10 100 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 28.07.14 11 100 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 27.08.14 31 99 997,55Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 17.09.14 774 37 424,78Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 06.10.14 38 100 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 28.10.14 875 100 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14

14.11.14 911 71 952,80Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 08.12.14 67 100 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 29.12.14 70 20 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 28.01.15 1123 50 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 13.02.15 1181 50 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 02.03.15 120 20 306,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 11.03.15 1269 6 465,60Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 11.03.15 140 179 694,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 12.03.15 1283 20 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 30.03.15 161 26 896,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 29.04.15 216 24 061,72Оплата за матеріали згідно договору поставки №10 від 07.02.14 25.05.15 275 50 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 29.05.15 290 100 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 22.06.15 325 99 042,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 26.06.15 336 100 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 20.07.15 397 50 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 03.08.15 420 50 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14' 25.08.15 466 100 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 27.08.15 493 40 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 10.09.15 11 20 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 17.09.15 37 75 946,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 28.09.15 79 50 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 07.10.15 129 46 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 12.10.15 142 50 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 19.10.15 173 118 004,62Оплата за матеріали згідно "договору поставки № 10 від 07.02.14 20.10.15 179 44 855,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 05.11.15 243 411 266,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 18.11.15 298 123 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 27.11.15 305 38 572,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 28.12.15 351 35 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 25.01.16 2276 10 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 15.02М6 2348 10 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 29.02.16 2410 14 408,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 21.03.16 2495 10 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 12.04.16 2554 10 000,00Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 25.04.16 2614 5 121,79Оплата за матеріали згідно договору поставки № 10 від 07.02.14 Всього 3 054 978,50 Відповідач товар (обладнання) прийняв, жодних претензій позивачу щодо якості, кількості, номенклатури поставленого товару не пред`являв, на заміні товару не наполягав, свої зобов"язання щодо оплати за отриманий товар відповідач виконав частково сплативши позивачу 3054 978,50 грн., що підтверджується долученими до матеріалів справи вище зазначеними виписками банку.

Заборгованість відповідача за отриманий товар станом на дату подання позовної заяви складає 89 999, 96 грн.

Оскільки, відповідач порушував умови Договору щодо дотримання строків оплати Товару, окрім суми основного боргу позивачем відповідно до п.7.2 Договору нараховано відповідачу пеню в розмірі 83 685,10 грн., згідно доданого до позовної заяви розрахунку за період з 25.04.2016р. по 16.04.2019р.

Також, позивачем в порядку ст.625 ЦК України нараховано відповідачу 8 040,81 грн. - 3% річних, згідно доданого до позовної заяви розрахунку за період з 25.04.2016р. по 16.04.2019р. та 32 939,98 грн. - інфляційних втрат, згідно доданого до позовної заяви розрахунку за період з травня 2016р. по березень 2019р.

Всього, сума заборгованості за Договором складає 214 665,85 грн., з яких 89 999, 96 грн. - основний борг, 83 685,10 грн. - пені, 8 040,81 грн. - 3% річних та 32 939,98 грн. - інфляційних втрат.

Досліджуючи надані по справі докази, оцінюючи їх в сукупності, судом враховується наступне:

Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 175 Господарського кодексу України майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Відповідно до ст. 11 ЦК України та ст. 174 ГК України господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Згідно з ст. 627 ЦК України відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

З положень ст.509 ЦК України, ст.173 ГК України вбачається, що господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Приписами ст.638 ЦК України передбачено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Згідно ст. 526 ЦК України зобов`язання повинні виконуватись належним чином і в установлений строк. Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України одностороння відмова від виконання зобов`язання і одностороння зміна умов договору не допускається.

Згідно ст. 265 ГК України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (ч. 2 ст. 712 ЦК України).

Як вбачається з правовідносин, що виникли між сторонами їм притаманні ознаки, що характеризують цивільні відносини, які виникають з договорів поставки.

Згідно Договору поставки № 10 від 07 лютого 2014 року, укладеного між Приватним підприємством Професійні системи безпеки (Постачальник), та Дочірнім підприємством ШЕЛІ (Покупець), постачальник зобов`язується поставити якісний товар (матеріали та обладнання) у асортименті й кількості по ціні на суму, що визначена у Додатку № 1 до цього Договору, а замовник зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього на умовах Договору (п.1.1. Договору).

У відповідності до пункту 3.4. Договору товар поставляється на умовах СРТ (будівельний майданчик Покупця) за адресою: м. Хмельницький, вул. Кам' янецька, буд. 122.

Сума Договору визначена в Специфікації та складає 3 000 000,00 грн., в тому числі ПДВ 20% ( пункт 4.1. Договору).

Вартість Товару вказується в рахунку-фактурі, що є невід`ємною частиною даного Договору. Ціни включають вартість товару, тари, упакування, маркування, ПДВ, транспортні витрати (пункт 4.2. Договору).

У відповідності до пункту 4.3. Договору розрахунок Покупцем за фактично поставлений Постачальником товар здійснюється у національній валюті України в безготівкову вигляді шляхом перерахування, грошових коштів на банківський рахунок Постачальника 25 числа кожного місяця.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 ЦК України, ст. 193 ГК України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язань не допускається.

На виконання умов Договору, позивачем було поставлено Товар на загальну суму 3 144 978,46 грн., що підтверджується вище згаданими долученими до матеріалів справи видатковими та податковим накладними, а відповідачем, в свою чергу, було здійснено оплату Товару на загальну суму 3 054 978,50 грн., що підтверджується рахунками на оплату.

На день подання позовної заяви розмір основного боргу відповідача за Договором складає 89 999,96 грн.

Що стосується твердження відповідача про те, що позивачем порушено термін позовної давності.

Відповідач вважає, що згідно з п. 4.3 договору №10 від 07.02.2014 р. оплата за поставлений товар мала бути здійснена до 25.03.2016 р., оскільки остання партія товару була поставлена 03.03.2016 р.

Відповідно до ст. 256 ЦК позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови в позові (ч.4 ст.267 ЦК).

Так, в розумінні статті 256 Цивільного кодексу України позовна давність є часовою межею подання особою позову, тобто звернення з вимогою про прийняття рішення про захист конкретного порушено права. Початок перебігу, тривалість та сплив позовної давності пов`язується з конкретною вимогою про захист окремого порушено права. Визначення початкового моменту перебігу позовної давності має важливе значення, оскільки від нього залежить і правильність обчислення позовної давності, і захист порушеного права (аналогічної позиції дотримується Верховний Суд у постанові від 13.02.2018 року у справі №910/9452/17).

Цивільне законодавство передбачає два види позовної давності: загальну і спеціальну. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у 3 роки (ст.257 ЦК).

Для окремих видів вимог законом встановлено спеціальну позовну давність. Зокрема, ч.2 ст.258 ЦК передбачає, що позовна давність в один рік застосовується до вимог про стягнення неустойки (штрафу, пені).

За загальним правилом, перебіг загальної та спеціальної позовної давності починається з дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила (ч.1 ст.261 ЦК).

За зобов`язаннями з визначеним строком виконання перебіг позовної давності починається зі спливом строку виконання (ч.5 ст.261 ЦК).

Для обчислення позовної давності застосовуються загальні положення про обчислення строків, що містяться у стст.252 - 255 ЦК.

При цьому початок перебігу позовної давності пов`язується не стільки зі строком дії (припиненням дії) договору, скільки з певними моментами (фактами), які свідчать про порушення прав особи (ст.261 ЦК).

За змістом цієї норми початок перебігу позовної давності співпадає з моментом виникнення в зацікавленої сторони права на позов, тобто можливості реалізувати своє право в примусовому порядку через суд.

Суд звертає увагу, що відповідно до ч. 1, ч.3 ст. 264 ЦК України перебіг позовної давності переривається вчиненням особою дії, що свідчить про визнання нею свого боргу або іншого обов`язку. Після переривання перебіг позовної давності починається заново.

Останні платежі за договором поставки №10 від 07.02.2014 р. були здійснені відповідачем у квітні 2016 р. платіжним дорученням №2554 від 12.04.2016 р. на суму 10 000 грн. та платіжним дорученням № 2614 від 25.04.2016 р. на суму 5121,79 грн.

Обставини здійснення відповідачем у квітні 2016р. оплати за договором поставки №10 від 07.02.2014 р., свідчать про визнання відповідачем свого боргу. Отже в даному випадку відбулося переривання перебігу позовної давності як це передбачено статтею 264 ЦК України.

Позивач звернувся із позовом до суду 22.04.2019р., тобто в межах трирічного строку позовної давності.

Відповідно до п. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Згідно з ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Невиконання зобов`язання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) стаття 610 ЦК України визначає, як порушення зобов`язання.

Частиною 1 ст. 612 ЦК України встановлено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 611 ЦК України, у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки.

Відповідно до ч. ч.1, 3 ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Частиною другою ст. 551 ЦК України передбачено, якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Відповідно до ст. ст.1, 3 Закону України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань" платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін. Розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.

Частиною 6 ст. 232 ГК України передбачено, що нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано.

Сторони передбачили нарахування пені у разі порушення строків оплати за отриманий товар в максимальному розмірі, передбаченому Законом України "Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов`язань".

Крім того, сторони обумовили у п. 7.3 Договору, що за прострочення оплати Покупець сплачує Постачальнику пеню у розмірі 1% від вартості неоплаченого товару, але не більше подвійної облікової ставки, НБУ за кожний день прострочення, до моменту повного виконання Покупцем свого зобов`язання по оплаті. Тобто, у даному випадку при обчисленні суми пені не застосовуються обмеження шестимісячним строком, передбачені ч. 6 ст. 232 ГК України. Отже, нарахування позивачем пені за період більший ніж шість місяців є правомірним.

Оскільки, відповідач порушував умови Договору щодо дотримання строків оплати Товару, окрім суми основного боргу позивачем відповідно до п.7.3 Договору нараховано Відповідачу пеню в розмірі 83 685,10 грн., згідно доданого до позовної заяви розрахунку за період з 25.04.2016р. по 16.04.2019р.

Також, Позивачем в порядку ст.625 ЦК України нараховано відповідачу 8 040,81 грн. - 3% річних, згідно доданого до позовної заяви розрахунку за період з 25.04.2016р. по 16.04.2019р. та 32 939,98 грн. - інфляційних втрат, згідно доданого до позовної заяви розрахунку за період з травня 2016р. по березень 2019р.

Суд, перевіривши правильність нарахування пені, 3 % річних та інфляційних втрат у вище вказаних сумах, дійшов висновку, що вказані нарахування здійсненні вірно та підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, оцінивши всі обставини справи, давши їм правову оцінку, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Згідно ч.9, ст.129 ГПК України витрати по оплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 20, 24, 73, 74, 129, 130, 185, 191, 231, 232, 237, 238, 240, 241, 326-327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Дочірнього підприємства "ШЕЛІ", (м.Хмельницький, вул.Кам"янецька, буд. 122, код: 35125413) на користь Приватного підприємства "Професійні системи безпеки", (м.Львів, вул.Зубрівська, 25-А/20, код: 31291275) - 89 999, 96 грн. (вісімдесят дев"ять тисяч дев"ятсот дев"яносто дев"ять гривень 96 коп.) - основний борг, 83 685,10 грн. (вісімдесят три тисячі шістсо вісімдесят п"ять гривень 10 коп.) - пені, 8 040,81 грн. (вісім тисяч сорок гривень 81 коп.) - 3% річних, 32 939,98 грн. (тридцять дві тисячі дев"ятсо тридцять дев"ять гривень 98 коп.) - інфляційних втрат та 3 219,99 грн. (три тисячі двісті дев"ятнадцять гривень 99 коп.) - витрат по оплаті судового збору.

Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Північно - західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено та підписано суддею 10.10.2019 р.

Суддя О.Д. Вибодовський

Віддрук 4 прим.:

1- до справи

2- позивачу - ПП "Професійні системи безпеки" 79066, м. Львів, вул. Зубрівська, 25-А, кв.20;

3 - позивачу - ПП "Професійні системи безпеки" 79024, м. Львів, вул. Промислова, 60;

4 - відповідачу - ДП "ШЕЛІ" 29000, м. Хмельницький, вул. Кам`янецька, 122.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення10.10.2019
Оприлюднено10.10.2019
Номер документу84847630
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/373/19

Постанова від 22.01.2020

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 11.12.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 25.11.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Юрчук М.І.

Рішення від 10.10.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 03.10.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Ухвала від 18.09.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Вибодовський О.Д.

Постанова від 05.09.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 04.09.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 20.08.2019

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Бучинська Г.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні