Рішення
від 09.10.2019 по справі 320/1929/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2019 року справа №320/1929/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурс" про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурс" про зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурс", в якому просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурс" (код ЄДРПОУ 31269862), за адресою: Київська область, Володарський район, с. Руде село, вул. Кар`єрна, 1, шляхом зобов`язання Відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.03.2019 №46.

Обґрунтування таких заходів зазначено, що під час проведення планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурс" було виявлено ряд порушень правил пожежної безпеки, які створюють загрозу життю, а також здоров`ю людей та були зафіксовані в Акті перевірки від 15.03.2019 №46.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 відкрито провадження в даній адміністративній справі.

Відповідача позов визнав, подав до суду письмовий відзив, в якому зазначив, що після проведеної перевірки та детального вивчення наданого в акті переліку порушень, ТОВ Ресурс невідкладно почав проводити роботу по їх усуненню. Зокрема, про вжиті заходи щодо усунення порушень, які зафіксовані в акті № 46 від 15.03.2018, ТОВ Ресурс листом від 02.05.2019 року №104 було повідомлено територіальний орган ДСНС (Володарський районний сектор ГУ ДСНС у Київській області), посадова особа якого проводила перевірку.

ТОВ Ресурс вважає, що вказані порушення не можна кваліфікувати як такі, що створюють реальну загрозу життю та здоров`ю людей. ТОВ Ресурс продовжує вживати заходів для поступового усунення всіх виявлених порушень в процесі роботи підприємства. Переважна кількість порушень, зазначених в акті перевірки усунута, а решта - не пов`язані зі створенням реальної загрози життю та здоров`ю людей і можуть бути усунені поступово (поетапно), без повного зупинення роботи (експлуатації) будівель підприємства.

Крім цього, на думку відповідача, питання зупинення роботи підприємства в даному випадку стосується не тільки ТОВ Ресурс , а зачіпає інтереси інших суб`єктів підприємницької діяльності, які заключили з ТОВ Ресурс договори на придбання щебеневої продукції, а також робітників та адміністративно-технічного персоналу підприємства.

У зв`язку з викладеним, ТОВ Ресурс просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Протокольною ухвалою суд від 02.10.2019 вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Річного плану здійснення заходів державного наказу нагляду (контролю) Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2019 рік, затвердженого наказом ДСНС України від 30.11.2018 № 692 Про затвердження Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю), та наказу Головного управління ДСНС України у Київській області від 07.02.2019 № 117 Про проведення планових перевірок , було здійснено планову перевірку щодо додержання (виконання) вимог нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки ТОВ Ресурс , за адресою: Київська область, Володарський район, с. Руде село, вул. Кар`єрна, 1, про що зазначається в рапорті начальника Володарського PC ГУ ДСНС України у Київській області підполковника служби цивільного захисту Жураківського С.В.

11.02.2019 позивачем було видано повідомлення про проведення планової перевірки № 66/1/2243 та вручено особисто під розписку директору ТОВ Ресурс Цісельському М . Й. 25.02.2019.

14.02.2019 позивачем було видане посвідчення № 1358 на проведення планової перевірки щодо додержання та виконання вимог у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки ТОВ Ресурс , за адресою: Київська область, Володарський район, с. Руде село, вул. Кар`єрна, 1, провідним інспектором Володарського PC ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту Штикою Богданою Юріївною та вручено особисто під розписку директору ТОВ Ресурс Цісельському М . Й. 11.03.2019.

15.03.2019 за результатами планової перевірки позивачем був складений акт № 46 щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки (далі - Акт перевірки) та було виявлено 47 порушень вимог Кодексу цивільного захисту України та Правил пожежної безпеки в Україні, а саме:

- не розроблено та не встановлено при в`їзді (виїзді) на територію підприємства план-схему розташування будівель, споруд, місцязнаходження вододжерел зовнішнього протипожежного водопостачання, пожежних щитів укомплектованих первинними засобами пожежогасіння, із відображенням меж території об`єкту (огородження), з зазначенням схеми руху транспортних засобів з нанесеними напрямками зуху, умовними позначеннями та їх розшифруванням у примітці і т. п.;

- не обладнано приміщення всіх будівель підприємства системою пожежної сигналізації, доручивши проведення проектних та монтажних робіт суб`єкту господарської діяльності;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- не виконано вогнезахисну обробку дерев`яних елементів крівель (крокв і лат) будівель підприємства;

- підприємство не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням;

- водонапірна башта, розташована на підприємстві, не пристосована для відбору води пожежно-рятувальною технікою та не забезпечена під`їздом з твердим покриттям для під`зду пожежного автомобіля у разі виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації;

- господарська діяльність здійснюється без реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства у сфері пожежної безпеки;

- наявні переносні сертифіковані вогнегасники не розміщені в помітних та легкодоступних місцях, а також в місцях, де найбільш імовірна поява осередків пожежі з урахуванням відстані між місцями розташування вогнегасників не більше 20 м., шляхом навішування їх за допомогою кронштейнів на вертикальних будівельних конструкціях приміщень будівель підприємства на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника із забезпеченням можливості прочитування маркувальних написів на їх корпусах;

- на вхідних дверях складських будівель та приміщень підприємства не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки згідно з вимогами ДСТУ Б В. 1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони за НПАОП 40.1-1.32-01 Правила будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок ;

- в 3-х будівлях адміністративного-побутового корпусу підприємства відсутній другий евакуаційний вихід;

- не змонтовано над евакуаційним виходами з адміністративно-побутового корпусу підприємства світлові покажчики з написом Вихід білого кольору на зеленому фоні, підключеними до джерела живлення евакуаційного (аварійного) освітлення, або такими, що переключаються на нього автоматично у разі зникнення живлення на їх основних джерелах живлення;

- у сходовій клітині на площадці 2-го поверху адміністративно-побутового корпусу підприємства улаштоване приміщення архіву.

- на території підприємства не укомплектовані пожежні щити згідно вимог, а саме: - вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2х 2 м. - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири 2 шт.;

- відсутні апарати відключення (вимикачі) для загального вимкнення силових та освітлювальних мереж всіх складських приміщень підприємства поза межами (ззовні) вказаних приміщень на негорючих стінах або на окремих опорах;

- ступінь захисту оболонки електричного обладнання, апаратів, електропроводів та кабелів у складських приміщеннях не відповідають їх ступеню захисту;

- не захищено дверний отвір технічного приміщення, в якому розміщено котел на твердому паливі адміністративно-побутового корпусу сертифікованими протипожежними дверима ІІ-го типу;

- допускається захаращення сторонніми предметами, речами, обладнанням в технічному приміщенні, де розміщено котел на твердому паливі адміністративно-побутового корпусу;

- допускається сушіння одягу та різних горючих матеріалів на поверхні котла на твердому паливі в адміністративно-побутовому корпусі;

- вихід з душевої передбачений через технічне приміщення, в якому розміщено котел на твердому паливі адміністративно-побутового корпусу;

- розподільча коробка, розміщена в приміщенні котла на твердому паливі, не закрита кришкою з негорючих матеріалів;

- будівля адміністративно-побутового корпусу не забезпечена необхідною кількістю первинних засобів пожежогасіння;

- не виконано технічне обслуговування наявних первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників);

- не зазначено на переносних вогнегасниках облікові (інвентарні) номери за прийнятою на підприємстві системою нумерації;

- у сходовій клітині адміністративно-побутового корпусу фрамуги у зовнішніх стінах закладені склоблоками;

- допускається експлуатація електропроводів та кабелів будь-яких електромереж у приміщеннях будівель підприємства, ізоляція яких пошкоджена або в процесі експлуатації втратила свої захисні властивості;

- у приміщенні складу дрів, якими опалюється адміністративно-побутовий корпус, світильник не захищений захисним суцільним склом;

- відсутній журнал перевірок та ремонтів опалювальних приладів підприємства, записи в який мають бути занесені перед початком опалювального сезону;

- в приміщенні трансформаторної будівлі, де розміщений котел на твердому паливі, димова труба виведена через вікно за стіну будинку на відстань меншу ніж 0,7 м.;

- на димовій трубі, виведеній з приміщення трансформаторної будівлі патрубок не виведений вище карнизу на 1 м.;

- не зазначено місцезнаходження переносних вогнегасників відповідними вказівними знаками безпеки згідно з ГОСТ 12.4.026-76*„ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности" розміщеними на видних місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги по всій території та в приміщеннях підприємства;

- не заведено журнал обліку вогнегасників встановленого зразку;

- не проведено перевірку пристроїв, призначених для захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до ДСТУ Б. В.2.2- 38:2008;

- не оснащено групові електрощити, електричні щитки освітлювальних та силових мереж підприємства схемами підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апаратів захисту;

- керівник підприємства та особа, на яку покладено обов`язки щодо проведення протипожежних інструктажів з працюючим персоналом не пройшли спеціальне навчання з питань пожежної безпеки в організаціях, навчальних центрах чи закладах, які мають досвідчених фахівців з питань пожежної безпеки, необхідне програмно-методичне та матеріально-технічне забезпечення за програмами погодженими в органах державного нагляду у сфері пожежної безпеки з послідуючим складанням заліків комісії та отриманням посвідчень відповідного зразку;

- на автозаправному пункті відсутній плакат, який має містити обов`язки водія під час заправляння автотранспорту, а також відсутня інструкція : пожежної безпеки;

- допускається в одному приміщенні зберігання балонів з газом разом з порожніми бочками, в яких зберігались горючі речовини;

- приміщення для зберігання балонів з горючим газом не забезпечене газоаналізатором;

- на дверях складського приміщення, в якому зберігаються балони з горючим газом відсутня табличка із зазначенням вогнегасних речовини, яку дозволяється застосовувати під час пожежі;

- по периметру автозаправного пункту підприємства відсутнє обвалування;

- план евакуації, розміщений на першому поверсі адміністративно-побутової будівлі не відкоригований відповідно до вимог;

- не встановлено інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту та не здійснено його наповнення навчальними посібниками і натурними зразками, передбаченими загальною програмою підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях;

- не розроблено для працівників охорони (сторожів, вахтерів) інструкцію, в якій мають бути визначені їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій у разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також зазначення посадових осіб адміністрації об`єкта, які мають бути викликані у нічний час у разі пожежі, додавши до зазначеної інструкції список посадових осіб установи із зазначенням їх місць проживання, службових, домашніх (мобільних) телефонів;

- на підприємстві відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) в повній мірі не дотриманий протипожежний режим, який має містити: порядок утримання шляхів евакуації; визначення спеціальних місць для куріння; порядок застосування відкритого вогню; порядок використання побутових нагрівальних приладів; порядок проведення тимчасових пожежонебезпечних робіт; правила проїзду та стоянки транспортних засобів; місця для зберігання і допустиму кількість сировини та готової продукції, що можуть одночасно знаходитися у приміщеннях і на території; порядок прибирання горючого пилу й відходів, зберігання промасленого спецодягу та ганчір`я; порядок відключення від мережі електроживлення обладнання та вентиляційних систем у разі пожежі; порядок огляду й зачинення приміщень після закінчення роботи; порядок організації експлуатації обслуговування наявних засобів протипожежного захисту; порядок проведення планово- попереджувальних ремонтів та оглядів електроустановок, опалювального, вентиляційного, технологічного та іншого інженерного обладнання; порядок збирання членів пожежно- рятувального підрозділу добровільної пожежної охорони та посадових осіб, відповідальних за пожежну безпеку, у разі виникнення пожежі, виклику вночі, у вихідні й святкові дні; порядок дій у разі виникнення пожежі: порядок і способи оповіщення людей, виклику пожежно-рятувальних підрозділів, зупинки технологічного устаткування, вимкнення, електроспоживачів, застосування засобів пожежогасіння; послідовність евакуації людей та матеріальних цінностей з урахуванням дотримання техніки безпеки;

- не пройдено навчання з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки керівником та працівниками підприємства;

- працівників підприємства не забезпечено засобами колективного та індивідуального захисту;

- не проведено об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту;

- на підприємстві не забезпечено аварійно-рятувальне обслуговування.

15.03.2019 провідним інспектором Володарського PC ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту Штикою Богданою Юріївною складено протокол про адміністративне правопорушення КХ № 011908 відповідно до ст. 175 КУпАП та головним інспектором Володарського PC ГУ ДСНС України у Київській області майором служби цивільного захисту Дяченком Романом Степановичем складено постанову КХ № 011876 про накладення адміністративного стягнення з ОСОБА_2 , який є директором ТОВ Ресурс .

18.03.2019 провідним інспектором Володарського PC ГУ ДСНС України у Київській області капітаном служби цивільного захисту Штикою Богданою Юріївною складено протокол про адміністративне правопорушення КХ № 011907 відповідно до ст. 175 2 КУпАП та головним інспектором Володарського PC ГУ ДСНС України у Київській області майором служби цивільного захисту Дяченком Романом Степановичем складено постанову КХ № 010751 про накладення адміністративного стягнення з ОСОБА_2 .

Враховуючи те, що під час проведення перевірки було виявлено ряд порушень правил пожежної безпеки, які зазначені в Акті перевірки, керуючись ст. 68 Кодексу цивільного захисту України ГУ ДСНС у Київські області звернулось з даним позовом до суду, в якому просить застосувати заходи реагування.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає про таке.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877). Відповідно до статті 1 цього Закону державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Заходами державного нагляду (контролю) - є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.

Державний нагляд (контроль) серед іншого здійснюється за принципами пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності, що передбачено частиною 1 статті 3 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відповідно до частини 4 статті 4 Закону № 877 виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

За приписами статті 39 Закону України "Про охорону праці" посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Згідно з пунктом 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як зазначено в частині 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Водночас, суд звертає увагу на те, що відповідно до частини 5 статті 4 Закону № 877 повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Згідно з пунктом 2 статті 12 Закону № 877 у разі застосування санкцій за порушення вимог законодавства, зокрема, якщо законом передбачаються мінімальні та максимальні розміри санкцій, враховується принцип пропорційності порушення і покарання.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Суд звертає увагу на те, що факт порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, цивільного захисту, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, підтверджується наявним у матеріалах справи, зокрема Актом перевірки №46, а також на те, що відповідач не спростував наявність таких порушень.

Окрім того, в період розгляду даної справи, позивачем було проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт від 24.09.2019 №230.

Відповідно до висновків вказаного акта перевірки під час її проведення було встановлено порушення відповідачем вимог Кодексу цивільного захисту України та Правил пожежної безпеки в Україні, а саме:

- не обладнано приміщення всіх будівель підприємства системою пожежної сигналізації, доручивши проведення проектних та монтажних робіт суб`єкту господарської діяльності;

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

- не виконано вогнезахисну обробку дерев`яних елементів крівель (крокв і лат) будівель підприємства;

- підприємство не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням;

- водонапірна башта, розташована на підприємстві, не пристосована для відбору води пожежно-рятувальною технікою та не забезпечена під`їздом з твердим покриттям для під`зду пожежного автомобіля у разі виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації;

- господарська діяльність здійснюється без реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства у сфері пожежної безпеки;

- в 3-х будівлях адміністративного-побутового корпусу підприємства відсутній другий евакуаційний вихід;

- у сходовій клітині на площадці 2-го поверху адміністративно-побутового корпусу підприємства улаштоване приміщення архіву.

- ступінь захисту оболонки електричного обладнання, апаратів, електропроводів та кабелів у складських приміщеннях не відповідають їх ступеню захисту;

- не захищено дверний отвір технічного приміщення, в якому розміщено котел на твердому паливі адміністративно-побутового корпусу сертифікованими протипожежними дверима ІІ-го типу;

- вихід з душевої передбачений через технічне приміщення, в якому розміщено котел на твердому паливі адміністративно-побутового корпусу;

- допускається експлуатація електропроводів та кабелів будь-яких електромереж у приміщеннях будівель підприємства, ізоляція яких пошкоджена або в процесі експлуатації втратила свої захисні властивості;

- відсутній захист будівель підприємства від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до ДСТУ Б. В.2.2-38:2008 окрім адміністративної будівлі та складу ПММ;

- по периметру автозаправного пункту підприємства відсутнє обвалування;

- план евакуації, розміщений на першому поверсі адміністративно-побутової будівлі не відкоригований відповідно до вимог;

- не встановлено інформаційно-довідковий куточок з питань цивільного захисту та не здійснено його наповнення навчальними посібниками і натурними зразками, передбаченими загальною програмою підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях;

- не пройдено навчання з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки керівником та працівниками підприємства;

- працівників підприємства не забезпечено засобами колективного та індивідуального захисту;

- не проведено об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту;

- на підприємстві не забезпечено аварійно-рятувальне обслуговування.

На підставі викладеного та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, які підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурс" (код ЄДРПОУ 31269862), за адресою: Київська область, Володарський район, с. Руде село, вул. Кар`єрна, 1, шляхом зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю "Ресурс" повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.03.2019 №46.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Терлецька О.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2019
Оприлюднено11.10.2019
Номер документу84852434
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/1929/19

Ухвала від 10.02.2021

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Крилова О. В.

Постанова від 14.06.2021

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Крилова О. В.

Ухвала від 10.02.2021

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Крилова О. В.

Ухвала від 01.02.2021

Цивільне

Запорізький апеляційний суд

Крилова О. В.

Ухвала від 27.08.2020

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Ухвала від 01.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Терлецька О.О.

Рішення від 04.05.2020

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

Ухвала від 14.02.2020

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні