Постанова
від 09.10.2019 по справі 540/1333/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2019 р.м.ОдесаСправа № 540/1333/19 Головуючий в 1 інстанції: Бездрабко О.І.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Джабурія О.В., судді -Вербицької Н.В. при секретарі -Поповій К.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу фермерського господарства Земля і Воля на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року по справі за позовом фермерського господарства Земля і Воля до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі, треті особи: Управління державної казначейської служби України у Верхньорогачицькому районі Херсонської області, Фермерське господарство ФОБ , про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

В липні 2019 року фермерське господарство Земля і Воля (надалі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (надалі - відповідач, ДФС), в якому (з врахуванням уточнення позовної заяви від 15.07.2019 року (ст.25)) просило:

- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у перерахуванні помилкової сплати орендної плати за землю на загальну суму 16000,00 грн., яку слід зарахувати у рахунок сплати єдиного податку з сільськогосподарських виробників 4 групи;

- зобов`язати відповідача підготувати та подати до відповідного органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок про перерахування ФГ Земля і Воля помилково перераховані податки в рахунок сплати єдиного податку з сільськогосподарських виробників 4 групи.

В обґрунтування позовних вимог було зазначено, що контролюючим органом протиправно відмовлено у поверненні позивачу помилково сплачених коштів. Позивач вважає, що відповідно до положень п.43.1 ст.43 ПК України він має право на повернення помилково сплачених коштів в рахунок сплати інших податків на загальну суму 16000,00 грн..

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року в задоволенні позову відмовлено.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти по справі нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів особової справи позивача вбачається, що 18.01.2019 року ФГ Земля і Воля звернулось із заявою до начальника Великолепетиського управління ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі про зарахування помилково сплачених коштів на бюджетний рахунок 33213812700093, код МФО 852010, код ЄДРПОУ 37879164 на загальну суму 16000,00 грн. в сплату єдиного податку 4 групи: 18050500, бюджетний рахунок 31418664021093, код МФО 899998, код за ЄДРПОУ 37879164, отримувач ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі (Верхньорогачицький).

Листом Великолепетиського управління ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі від 05.02.2019 року №2832/10/21-22-53-07 ФГ Земля і Воля відмовлено у поверненні грошових коштів.

21.02.2019 року позивач звернувся до ДФС України зі скаргою на відмову Великолепетиського управління ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м.Севастополі щодо зарахування коштів з орендної плати за землю, сплачених за ФГ ФОБ , в рахунок погашення податкового зобов`язання по єдиному податку (четверта група).

Листом від 25.03.2019 року №13973/6/99-99-12-03-05-15 ДФС України повідомило позивача про те, що сплатити орендну плату за землю та єдиний податок (четверта група) від імені та на рахунок підприємства має право інший суб`єкт господарювання за умови, що такий суб`єкт господарювання є податковим агентом, або представником платника податків. Станом на 25.03.2019 року у ФГ ФОБ обліковуються надміру сплачені кошти з орендної плати за земельні ділянки у сумі 7218,79 грн..

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що відсутні законодавчі підстави для повернення позивачу з бюджету коштів, сплачених позивачем в якості орендної плати за землю за ФГ ФОБ .

Колегія суддів погоджується з цим висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до пп.14.1.182 п.14.1 ст.14 ПК України помилково сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату надійшли до відповідного бюджету від юридичних осіб (їх філій, відділень, інших відокремлених підрозділів, що не мають статусу юридичної особи) або фізичних осіб (які мають статус суб`єктів підприємницької діяльності або не мають такого статусу), що не є платниками таких грошових зобов`язань.

Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу (п.43.1 ст.43 ПК України).

Згідно з п.п.43.3, 43.4 ст.43 ПК України обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Положеннями п.43.5 ст.43 ПК України передбачено, що контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Як стверджує позивач, помилкову сплату коштів здійснено відповідно до платіжних доручень від 24.02.2017 року №12 на суму 8000,00 грн. та від 29.03.2017 року №26 на суму 8000,00 грн..

Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 року №666 (надалі - Порядок №666).

Згідно з п.1 Порядку №666 при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле "Призначення платежу" розрахункового документа заповнюється таким чином:

- поле №1: друкується службовий код (знак) "*" (ознака платежу);

- поле №2: друкується розділовий знак ";"; друкується код виду сплати (формат ссс - тризначне число);

- поле №3: друкується розділовий знак ";"; друкується один з нижченаведених реквізитів: 1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8); 2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта); 3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);

- поле №4: друкується розділовий знак ";"; друкується роз`яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля "Призначення платежу" електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу ";" не допускається.

З наданих до суду платіжних доручень від 24.02.2017 року №12 та від 29.03.2017 року №26 вбачається, що поле "призначення платежу" заповнено наступним чином: "*;101;34944356; орендна плата за 2017р січень;;;" та "*;101;34944356; орендна плата за 2017р лютий;;;". Тобто, вказано код ЄДРПОУ, за яким в ДФС обліковується ФГ ФОБ .

Сплачені за вказаними платіжними дорученнями кошти в загальній сумі 16000,00 грн. були внесенні в інтегровану картку платника ФГ ФОБ та зараховані в рахунок сплати орендної плати ФГ ФОБ .

Порядок ведення органами ДФС України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджету, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування затверджено наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 року №422 (надалі - Порядок №422).

Відповідно до п.2 розділу І Порядку №422 інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.

Підпунктом 1 п.1 роз.ІІІ Порядку №422 передбачено, що для забезпечення контролю за повнотою та своєчасністю розрахунків платників органи ДФС проводять оперативний облік надходжень за податками, зборами на підставі документів, визначених порядком взаємодії органів ДФС та органів Казначейства у процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями, а саме: відомостей про зарахування та повернення коштів з аналітичних рахунків за надходженнями у вигляді технологічного файла @B; виписок з рахунків у вигляді електронного реєстру розрахункових документів; звітів про виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями.

Згідно з пп.пп.1, 2 п.2 роз.ІІІ Порядку №422 після розміщення на відповідному сервері для завантаження інформації органів Казначейства відомостей про зарахування та повернення коштів з аналітичних рахунків за надходженнями у вигляді технологічного файла @B та відомостей про рух страхових коштів на аналітичних рахунках 3719, відкритих на ім`я органів ДФС, у вигляді технологічного файла @E інформаційною системою органів ДФС забезпечується автоматична обробка таких файлів та виконується розподіл записів за критеріями: рознесені платежі; нерознесені платежі; виключені з обробки платежі.

Рознесені платежі відображаються в ІКП відповідними обліковими операціями зі сплати/повернення сум відповідно до поля "Призначення платежу" документів на переказ згідно з переліком кодів видів сплати, визначеним Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 року №666, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 року за №974/27419.

Отже, оскільки в платіжних дорученнях від 24.02.2017 року №12 та від 29.03.2017 року №26 в полі "призначення платежу" вказана вся необхідна інформація та до ДФС направлено технологічний файл @B, то інформаційною системою органів ДФС автоматично оброблено інформацію та зараховано кошти в рахунок сплати орендної плати за ФГ ФОБ .

Таким чином, враховуючи наведені норми та те, що позивача при сплаті орендної плати за ФГ ФОБ самостійно вказав в полі "призначення платежу" відомості щодо податку, періоду його сплати та коду ЄДРПОУ іншої юридичної особи, вказана сплата в розумінні Податкового кодексу не може вважатися помилковою.

Враховуючи наведене, колегія суддів робить висновок, що відповідач обґрунтовано, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законами України, відмовив позивачу у поверненні орендної плати за січень та лютий 2017 року за ФГ ФОБ в загальній сумі 16000,00 грн. сплаченої позивачем платіжними дорученнями від 24.02.2017 року №12 та від 29.03.2017 року №26.

Отже, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Дану справу було розглянуто судом першої інстанції за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні).

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Згідно п.2 ч.5 ст.328 КАС України, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності.

Керуючись ст.315, ст.316, ст.321, ст.322, ст.325, ст.328 КАС України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу фермерського господарства Земля і Воля - залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття і оскарженню не підлягає.

Повне судове рішення складено та підписано 11 жовтня 2019 року.

Головуючий суддя Кравченко К.В. Судді Джабурія О.В. Вербицька Н. В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2019
Оприлюднено16.10.2019
Номер документу84897466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1333/19

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 07.08.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 05.07.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні