ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
15 жовтня 2019 рокум. Ужгород№ 260/891/19
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Гаврилка С.Є.,
з участю секретаря судового засідання - Кубічек Н.І.
учасники справи:
позивач - Державна авіаційна служба України - представник - не з`явився;
відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Готель "Ужгород"- представник - не з`явився;
відповідач - Державна архітектурно-будівельна інспекція України - представник - не з`явився;
відповідач - Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради - представник - не з`явився;
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Закарпатське обласне комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт Ужгород" - представник - не з`явився,
вирішуючи в судовому засіданні питання щодо заміни відповідача в адміністративній справі за позовом Державної авіаційної служби України в особі представника Авдєєва Віктора Сергійовича до Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель "Ужгород", Державної архітектурно-будівельної інспекції України та Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Закарпатське обласне комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт Ужгород" про визнання протиправним дій та бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
20 червня 2019 року до Закарпатського окружного адміністративного суду звернулася з позовом Державна авіаційна служба України (01135, м. Київ, пр. Перемоги, 14, код ЄДРПОУ 37536026) в особі представника Авдєєва Віктора Сергійовича ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель "Ужгород" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Б.Хмельницького, буд. 2, код ЄДРПОУ 20449104), Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01133, м. Київ, буд. Лесі Українки, 26, код ЄДРПОУ 37471912) та Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Героїв Небесної сотні, 4, код ЄДРПОУ 41284929), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Закарпатське обласне комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт Ужгород" (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Собранецька, 145, код ЄДРПОУ 37869775), яким просить суд: "1. Прийняти позовну заяву до розгляду; 2. Зобов`язати ТОВ "Готель "Ужгород" виконати рішення Державіаслужби від 14.03.2019 № 182; 2. Зобов`язати ТОВ "Готель "Ужгород" знести самочинне будівництво за адресою: м. Ужгород, пл. Б.Хмельницького, буд. 2; 4. Визнати протиправною бездіяльність Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради в частині не погодження об`єкта будівництва за адресою: м. Ужгород, пл. Б.Хмельницького, буд. 2 та зобов`язати вчинити дії щодо погодження вищезазначеного будівництва; 5. Визнати протиправними дії Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради щодо видачі містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки та скасувати їх; 6. Визнати протиправними дії Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області щодо реєстрації сертифікату про готовність об`єкта до експлуатації № ЗК 162181570284 та скасувати їх."
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 червня 2019 року дану позовну заяву було залишено без руху.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 18 липня 2019 року було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній справі.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 серпня 2019 року відмовлено представнику позивача у задоволенні клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року закрито підготовче провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року відмовлено представнику позивача у задоволенні клопотання про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.
27 серпня 2019 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника Державної архітектурно-будівельної інспекції України, відповідно до якого останній просив замінити неналежного відповідача - Державну архітектурно-будівельну інспекцію України на належного - Управління державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Ужгородської міської ради, оскільки дозвільно-реєстраційні функції на території міста Ужгорода здійснює Управління державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Ужгородської міської ради (а.с.а.с. 196-198).
Учасники справи в судове засідання не з`явилися та не повідомили суд про причини неявки, хоча судом вживалися заходи щодо їх виклику, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.
Згідно з статтею 205 частини 2 пункту 3 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
А відтак, оскільки учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання, їх неявка не перешкоджає розгляду питання щодо заміни неналежного відповідача
Розглянувши клопотання, дослідивши необхідні для розгляду клопотання, матеріали адміністративної справи, суд вважає за необхідне вказати на наступне.
Відповідно до статті 4 частини 1 пункту 9 КАС України, встановлено, що відповідач це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно положень статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Так, відповідно до статті 48 частини 3 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
У відповідності до звернених позовних вимог, позивач просить, зокрема визнати протиправними дії Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області щодо реєстрації сертифікату про готовність об`єкта до експлуатації № ЗК 162181570284, та скасувати їх, однак позовні вимоги в цій частині звернені до Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 року № 294, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (Держархбудінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Згідно пункту 7 вказаного Положення Держархбудінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо через апарат та свої територіальні органи.
Разом з цим пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2015 року № 671 встановлено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків Державної архітектурно-будівельної інспекції для здійснення переданих повноважень відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"; до завершення здійснення заходів з утворення органів державного архітектурно-будівельного контролю в Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях та сільських, селищних, міських радах або визначення структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, на які покладаються повноваження, визначені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Відповідно до статті 6 частини 3 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Пунктом 9 1 Розділу V Прикінцеві положення Закону України встановлено, що: на період до утворення (визначення) місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування органів державного архітектурно-будівельного контролю повноваження, визначені цим Законом, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Таким чином, судом встановлено, що Управління державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Ужгородської міської ради здійснює відповідно до закону державного архітектурно-будівельного контролю, виконання дозвільних та реєстраційних функцій у сфері містобудівної діяльності.
Відповідно до положення про управління державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого рішення XVII сесії міської ради VII скликання 16.11.2017 року №881 Управління державного архітектурно-будівельного контролю є виконавчим органом Ужгородської міської ради, утворюється міської радою, підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, міському голові та, відповідно, до пункту 6 Положення Управління створюється без статусу юридичної особи публічного права.
Таким чином, судом встановлено, що Управління державного архітектурно-будівельного контролю не є юридичною особою публічного права, підпорядковане, створене та функціонує при виконавчому комітеті Ужгородської міської ради.
Відповідачем у справі, згідно статті 50 КАС України, є суб`єкти владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно визначення понять КАС України - суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (стаття 3 частина 1 пункт 7 КАС України).
З огляду на те, відповідач у адміністративному процесі повинен мати адміністративну процесуальну правосуб`єктність відповідно до вимог статті 4 КАС України.
На підставі вищевикладеного, враховуючи те, що заміна неналежної сторони не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи, суд дійшов висновку про наявність підстав заміни неналежного відповідача - Державної архітектурно-будівельної інспекції України на належного відповідача - Виконавчий комітет Ужгородської міської ради.
Разом з тим, з метою недопущення обмеження прав сторін, визначених положеннями КАС України, суд вважає за необхідне на даній стадії підготовчого засідання запропонувати відповідачу - Виконавчому комітету Ужгородської міської ради (Управління державного архітектурно-будівельного контролю) подати відзив на позовну заяву.
Відповідно до ухвали Закарпатського окружного адміністративного суду від 18 липня 2019 року про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в даній адміністративній справі було постановлено, зокрема витребувати від Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області належним чином засвідчену копію сертифікату № ЗК 162181570284 за адресою м. Ужгород, пл. Б.Хмельницького, 2 (а.с.а.с. 2-6).
Таким чином, оскільки сертифікат № ЗК 162181570284 за адресою м. Ужгород, пл. Б.Хмельницького, 2, стосується об`єкта на території міста Ужгорода та відповідно дозвільно-реєстраційні функції на території міста Ужгорода здійснює Управління державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Ужгородської міської ради, виходячи із предмету спору та характеру спірних правовідносин, задля оцінки правомірності дій та рішень відповідача, з метою повного та всебічного з`ясування обставин справи, суд вважає за необхідне витребувати від Виконавчого комітету Ужгородської міської ради (Управління державного архітектурно-будівельного контролю) належним чином засвідчену сертифікату № ЗК 162181570284 за адресою м. Ужгород, пл. Б.Хмельницького, 2, для встановлення наявності або відсутності обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до статті 77 частини 3 КАС України, докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до статті 80 частини 3 КАС України, про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Статтею 80 частинами 6-8 КАС України передбачено, що будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.
Відповідно до статті 48 частин 6 та 7 КАС України після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку. Заміна позивача допускається до початку судового розгляду справи по суті. Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.
Згідно із вимогами статті 179 частини 1 КАС України для виконання завдання підготовчого провадження в кожній судовій справі, яка розглядається за правилами загального позовного провадження, проводиться підготовче засідання.
Аналізуючи наведені вище норми КАС України, у зв`язку з заміною неналежного відповідача розгляд даної адміністративної справи починається спочатку, а відтак суд вважає за необхідне призначити підготовче засідання у даній справі.
Керуючись статтями 48, 80, 248 КАС України, суд -,
ПОСТАНОВИВ:
Замінити неналежного відповідача - Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (01133, м. Київ, буд. Лесі Українки, 26, код ЄДРПОУ 37471912) на належного - Виконавчий комітет Ужгородської міської ради (Управління державного архітектурно-будівельного контролю) (88000, м. Ужгород, пл. Поштова 3, код ЄДРПОУ 04053699) у справі за позовом Державної авіаційної служби України в особі представника Авдєєва Віктора Сергійовича до Товариства з обмеженою відповідальністю "Готель "Ужгород", Державної архітектурно-будівельної інспекції України та Управління містобудування та архітектури Ужгородської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Закарпатське обласне комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт Ужгород" про визнання протиправним дій та бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.
Встановити відповідачеві строк для подання відзиву на позов та відповідних доказів - протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали.
Витребувати від Виконавчого комітету Ужгородської міської ради належними чином засвідчену копію сертифікату № ЗК 162181570284 за адресою м. Ужгород, пл. Б.Хмельницького, 2.
Призначити підготовче засідання на 06 листопада 2019 року об 09:00 годин.
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 15 жовтня 2019 року було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Ухвалу у повному обсязі було складено протягом 15 жовтня 2019 року.
Суддя С.Є. Гаврилко
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2019 |
Оприлюднено | 16.10.2019 |
Номер документу | 84920002 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні