Постанова
від 31.03.2016 по справі 2-а-500/2010
ПЕРШОТРАВНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Першотравневий районний суд Донецької області

смт. Мангуш, вул. Котанова, 102, 87400, (06297) 2-44-04

2-а-500-10

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 березня 2010 року Першотравневий районний суд

Донецької області

в складі:

головуючого судді Трегубенко С.В.

при секретарі Павличевої А.І.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні у смт.Мангуш адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1

до

Управління Пенсійного Фонду України в Першотравневому районі Донецької області

про

стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни ,

ВСТАНОВИВ :

У березні 2010 року позивачка звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Донецької області про визнання протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі з невиплати їй щомісячної доплати до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 28 лютого 2010 року, визнання її права на отримання невиплаченої соціальної допомоги. Позивачка також просить відновити пропущений строк звернення до суду.

В обґрунтування позову позивачка зазначила, що вона має статус дитини війни у зв*язку з чим, у відповідності до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , виплачувана їй пенсія повинна підвищуватись на 30% мінімальної пенсії за віком. Згідно п.3 положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 року за №1261, завданням Пенсійного Фонду України є забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно до законодавства здійснюються за рахунок коштів фонду та інших джерел, визначених законодавством. При цьому згідно п. зазначеного положення Пенсійний Фонд України організовує у межах своїх повноважень виконання актів законодавства, здійснює контроль за їх реалізацією. Таким чином, виплата надбавки повинна здійснюватись відповідачем.

В судове засідання позивачка не з*явилася, надала суду письмову заяву, в якій просить справу розглянути у її відсутності, свої позовні вимоги підтримує.

Представник відповідача також в судове засідання не з*явилася, відповідач надав суду письмову заяву в якій просив розглядати справу без участі його представника, надавши заперечення проти позову, у яких відповідач посилається на те, що порядок надання пільг, передбачених ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , Кабінетом Міністрів України у 2006 році не було розроблено. Відповідно до п.12 ст.71 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік з метою приведення окремих норм законів у відповідність із цим законом на 2007 рік зупинено, зокрема, дію ст..6 Закону України про соціальний захист дітей війни . Ст.111 ЗУ Про державний бюджет України на 2007 рік передбачено підвищення до пенсії Дітям війни в розмірі 50% від розміру надбавки, встановленої для учасників війни. На підставі зазначених норм, дітям війни виплачувалось підвищення до пенсії з 01.01.07року у розмірі 19 гривень, з 01.04.07 року-19,35 гривень, з 01.10.07року-19,75 гривень. Підпунктом 2 п.41 розділу !! Закону України Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України внесені зміни до Закону України Про соціальний захист дітей війни , а саме, текст статті 6 викладений в такій редакції: дітям війни(крім тих на яких поширюється дія Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту) до пенсії або що місячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується заміть пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни . Законодавством України не передбачено автоматичного відновлення дії норми, яка втратила чинність на підставі нормативно-правового акта, який було визнано у подальшому неконституційним. Натомість старий закон, що втратив юридичну чинність,тільки за спеціальною вказівкою нового нормативного акту, може поширювати свою дію на відповідні правовідносини. А ні Рішенням Конституційного Суду України №10-рп від 22.05.08р, а ні іншим нормативно-правовим актом не передбачено відновлення дії ст..6 Закону України Про соціальний захист дітей війни в редакції до 01.01.08року. Відповідно до ст.71 ЗУ Про Державний бюджет України на 2009 рік №835-VI від 26.12.2008 року(зі змінами та доповненнями) Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.

У запереченнях проти позову відповідач наполягає на застосуванні строку звернення до суду.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що позивачка має правовий статус дитина війни , що підтверджується пенсійним посвідченням №4307(а.с.6).

Відповідно до ст.6 Закону України Про соціальний захист дітей війни від 18.11.2004 року, що набрав чинності 01 січня 2006 року, дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30% мінімальної пенсії за віком.

Статтею 71 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік дія статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни зупинена.

Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року №6-рп/2007 положення статті 71 Закону України Про державний бюджет на 2007 рік , якими була зупинена дія статті 6 Закону України Про соціальний захист дітей війни , визнані такими, що не відповідають Конституції.

Законом України Про соціальний захист дітей війни визначено основи соціального захисту дітей війни та гарантовано їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки.

Статтею 6 цього Закону передбачено виплату державної соціальної підтримки дітей війни, яка додатково виплачується до пенсії. Вказана соціальна підтримка не може розцінюватись як пенсія або її складова частина. Тобто, йдеться про різні види правовідносин в системі соціального забезпечення та державної соціальної підтримки.

Законом України Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 28.12.2007 року внесено зміни до Закону України Про соціальний захист дітей війни , зокрема статтею 6 вказаного Закону після внесення змін передбачалось, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання, державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22.05.2008 року положення пункту 28 розділу 11 Внесення змін до деяких законодавчих актів України , Закону України Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 28.12.2007року щодо внесення змін до Закону України Про соціальний захист дітей війни визнані такими, що не відповідають Конституції України.

Статтею 71 Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік Кабінету Міністрів України надано право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.

Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України Про соціальний захист дітей війни залежить від розміру мінімальної пенсії за віком.

Отже, нарахування та виплата у 2009 році дітям війни підвищення до пенсії або щомісячного грошового довічного утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, повинні здійснюватися відповідно до норм Закону України Про соціальний захист дітей війни .

Таким чином, Закон України "Про соціальний захист дітей війни" діє і на теперішній час, він не відмінений та не призупинений.

Згідно ч.2 ст.99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлено річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно ч.1 ст.100 КАС України, пропущення строку звернення до адміністративного суду є підставою для відмови у задоволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін.

Позивачка, пропустивши строк звернення до суду, не навела поважних причин його пропуску, зазначивши лише, що її законні права були обмежені шляхом прийняття окремих неконституційних положень нормативно-правових актів вищої сили законів України, про належні виплати як дитині війни їй не було відомо, а про порушення своїх прав вона дізналася лише після висвітлення зазначених подій у пресі у квітні 2009 року.

Суд вважає, що незнання діючого законодавства не є поважною причиною пропуску строку звернення до суду, так як, відповідно до ст.57 Конституції України, всі законодавчі акти, які стосуються прав та обов*язків громадян обов*язково підлягають оприлюдненню.

У зв*язку з тим, що позивачкою пропущено строк звернення до суду з вимогами про виплату підвищення до пенсії як дитині війни за період з 07 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 09 березня 2009 року, а відповідач наполягає на застосування вказаного строку, суд вважає за необхідне відмовити позивачці у вимогах про підвищення пенсії як дитині війни за період з 07 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року по 09 березня 2009 року (дата подання позову -09.03.2010 року).

Вважаючи, що право позивачки на державну соціальну допомогу згідно Закону України Про соціальний захист дітей війни відповідач не оспорює, бо пенсійний фонд виплачував їй допомогу як дитині війни у розмірі 10%, тому в цій частині позовні вимоги позивачки задоволенню не підлягають.

Підлягають задоволенню вимоги позивачки, про визнання протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі з невиплати позивачці щомісячної доплати до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, оскільки відповідач не до нараховував позивачці підвищення до пенсії у розмірі 30% як дитині війни.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86-87, 94, 99, 104-107, 110-112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ :

Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі з невиплати на користь ОСОБА_1 щомісячної доплати до пенсії у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.

Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі Донецької області здійснити на користь ОСОБА_1 нарахування та виплатити щомісячну доплату до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" з 09 березня 2009 року по 28 лютого 2010 року, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, встановленої ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням встановленого законодавством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з урахуванням фактично отриманих сум.

В іншій частині позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду може бути подана протягом 10 днів з дня проголошення постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження .

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються Апеляційному суду Донецької області в місті Маріуполі через Першотравневий районний суд.

Суддя: С.В. Трегубенко

СудПершотравневий районний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення31.03.2016
Оприлюднено17.10.2019
Номер документу84970346
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-500/2010

Постанова від 31.03.2016

Адміністративне

Першотравневий районний суд Донецької області

Трегубенко С. В.

Ухвала від 03.11.2010

Адміністративне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

Шелесько В. Д.

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Бучацький районний суд Тернопільської області

Шваюк Г. В.

Постанова від 13.08.2010

Адміністративне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Чевилюк З. А.

Постанова від 05.03.2010

Адміністративне

Старокостянтинівський районний суд Хмельницької області

Бондарчук Л. А.

Постанова від 12.03.2010

Адміністративне

Новопсковський районний суд Луганської області

Тарасов Д. С.

Ухвала від 23.12.2009

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Литовченко Н. О.

Ухвала від 20.01.2010

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Литовченко Н. О.

Постанова від 20.01.2010

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Литовченко Н. О.

Рішення від 06.07.2010

Адміністративне

Кагарлицький районний суд Київської області

Іванюта Т. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні