Справа № 755/16893/16 Головуючий в суді І інстанції Савлук Т.В.
Провадження № 22ц-824/180/19 Доповідач в суді ІІ інстанції Мельник Я.С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 жовтня 2019 року м. Київ
Київський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати у цивільних справах:
головуючого Мельника Я.С.,
суддів: Іванової І.В., Матвієнко Ю.О.,
за участі секретаря Гановської А.М.,
розглянув у порядку спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 на рішення Дніпровського районного суду міста Києва від 01 серпня 2018 року у справі за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 до Київської міської ради, Комунального підприємства Київпастранс , Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради, треті особи: обслуговуючий кооператив автостоянка Дружба , Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, про визнання незаконним та скасування рішення суб`єкта владних повноважень та державних актів на право постійного користування земельною ділянкою,
ВСТАНОВИВ:
14 листопада 2016 року позивачі ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 звернулися до суду з позовом, в якому просили суд визнати незаконним та скасувати рішення Київської міської ради № 944/7180 від 15 грудня 2011 року Про надання та передачу комунальному підприємству Київпастранс земельних ділянок для реконструкції лінійно-диспетчерської станції, перенесення споруд масло-господарства з прибудовою торговельно-складських приміщень та будівництвом паркінгу на АДРЕСА_1 , визнати недійсними державні акти на право постійного користування земельною ділянкою площею 0,3346 га (кадастровий номер 8000000000:66:032:0029) від 15 жовтня 2012 року серії ЯЯ №385028 і на право користування земельною ділянкою площею 1,6931 га (кадастровий номер 8000000000:66:032:0028) від 15 жовтня 2012 року серії ЯЯ №385027, які були видані КП Київпастранс .
Мотивуючи позов, посилаються на те, що для забезпечення громади мікрорайону місцями для зберігання особистого мото- та автотранспорту, 17 липня 1978 року Київською міською радою народних депутатів було ухвалено рішення № 1028/19, яким їм було виділено спірну земельну ділянку по АДРЕСА_3 під влаштування стоянки для автомашин, які знаходяться в користуванні окремих громадян, а рішенням виконкому Дніпровської районної ради народних депутатів №114 від 11 березня 1980 року проведено об`єднання автостоянок та створено кооператив по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровського району. Рішенням виконкому Дніпровської районної ради народних депутатів № 80 від 28 жовтня 1986 року відведено районному товариству Автомотолюбитель УРСР земельну ділянку площею 0,5га по АДРЕСА_3 для розширення автостоянки Дружба . Листом РДТ Автомотолюбитель УРСР № 31 від 19 липня 1990 року автостоянка Дружба була передана Об`єднаному кооперативу по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровський . Розпорядженням Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації №140 від 28 листопада 2001 року автостоянці Дружба було присвоєно поштову адресу - АДРЕСА_3 На базі існуючої автостоянки Дружба вони та інші власники автотранспорту, які були членами районного товариства Автомотолюбитель УРСР та ОК Дніпровський , створили Обслуговуючий кооператив автостоянки Дружба .
Проте, 15 грудня 2011 року Київська міська рада прийняла рішення № 944/7180 про надання комунальному підприємству Київпастранс земельних ділянок для реконструкції лінійно-диспетчерської станції, перенесення споруд масло-господарства з прибудовою торговельно-складських приміщень та будівництвом паркінгу на АДРЕСА_1 , яке, на їхню думку, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки вказана земельна ділянка раніше надавалася їм в користування в 1978 та 1986 роках, була облаштована ними під автостоянку, вони, як члени ОКА Дружба від своїх прав на користування автостоянкою не відмовлялись, підстави для припинення користування даною ділянкою, визначені ст.141 ЗК України, відсутні, крім того, оскаржуваним рішенням визнано таким, що втратило чинність, їх рішення № 1028/19 від 17 липня 1978 року, проте орган місцевого самоврядування не може сам скасовувати своє попереднє рішення або вносити до нього зміни.
Рішенням Дніпровського районного суду міста Києва від 01 серпня 2018 року у задоволенні позову відмовлено.
Не погодившись із цим рішенням, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_5 , ОСОБА_10 (правонаступником якого є ОСОБА_6 ), ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 подали апеляційну скаргу, в якій просять його скасувати та ухвалити нове рішення про задоволення позову, посилаючись на порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права.
У свою чергу, представники Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради, КП Київпастранс подали відзиви на апеляційну скаргу, в яких погоджуються із висновками суду першої інстанції, також посилаються на те, що судовими рішеннями було встановлено самовільне зайняття ОК Дніпровський спірної земельної ділянки та відсутність будь-якого відношення цього кооперативу до РТ Автомотолюбитель УССР , який тимчасово займав цю ділянку та який було зобов`язано звільнити цю землю на першу вимогу виконкому районної ради народних депутатів без будь-якої компенсації, також вказують, що жодних прав фізичних осіб - позивачів оскаржуваним рішенням Київської міської ради порушено не було, через що просять суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ст. 263 ЦПК України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Відповідно до ст. 375 ЦПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачі були членами Українського республіканського добровільного товариства Автомотолюбителів, та у подальшому їм видані перепустки Об`єднаного кооперативу автостоянок Дніпровського району м. Києва автостоянка Дружба , а 11 липня 2013 року видані перепустки Обслуговуючого кооперативу автостоянки Дружба (т.1 а.с.21, 24, 26, 28, 30, 32, 36, 39, 42).
Згідно із статутом Об`єднаного кооперативу по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровський , прийнятим загальними зборами уповноважених членів кооперативу від 18.12.1998 року, Об`єднаний кооператив по будівництву та експлуатації колективних автостоянок по зберіганню транспортних засобів, що знаходяться в особистій власності громадян, заснований згідно рішення виконкому Дніпровської районної ради народних депутатів № 114 від 11.03.1980 року, є добровільною громадською організацією, створеною на базі діючих раніше 7-ми окремих автостоянок, у Дніпровському районі м. Києва, місце знаходження: АДРЕСА_4 (т.1 а.с.43-46).
Згідно із статутом Обслуговуючого кооперативу автостоянки Дружба , затвердженим Позачерговими загальними зборами членів Обслуговуючого кооперативу автостоянки Дружба протоколом №03/11-2014 від 20.11.2014 року, ОКА Дружба створений колишніми членами районного товариства "Автомотолюбитель УРСР" та членами Об`єднаного кооперативу по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровський на базі діючої автостоянки Дружба , розташованої по АДРЕСА_8, м. Київ (т.1 а.с.47-57).
Згідно із розпорядженням Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації № 140 від 28.11.2001 року існуючій автостоянці Дружба присвоєна поштова адреса: АДРЕСА_8, м. Київ, 02139, Україна.
15.12.2011 року сесією Київської міської ради прийнято рішення № 944/7180, яким надано КП Київпастранс в постійне користування земельні ділянки загальною площею 2,02 га для реконструкції лінійно-диспетчерської станції, перенесення споруд маслогосподарства з прибудовою торговельно-складських приміщень та будівництвом паркінгу на АДРЕСА_5 у зв`язку із закріпленням за ним майна на праві повного господарського відання (наказ Головного управління з питань майна від 10.04.2002 № 30)
06.08.2012 року між Київською міською радою (орендодавець) та КП "Київпастранс" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, який зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що зроблений запис 15.10.2012 за №66-6-00612 у книзі записів державної реєстрації договорів.
15.10.2012 року КП Київпастранс отримало державні акти про право користування на земельні ділянки загальною площею 0,3346 га та 1,6931 га, кадастрові номери 8000000000:66:032:0029, 8000000000:66:032:0028, розташовані по АДРЕСА_1 на підставі зазначеного договору оренди.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 05.03.2009 року, залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 16.06.2009 року (справа №4/463-30/32), в задоволенні позовних вимог Об`єднаного кооперативу по будівництву та експлуатації Колективних автостоянок Дніпровський до Київської міської ради та до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про спонукання вчинити дії - відмовлено повністю.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 03.11.2009 року, залишеною без змін постановою Вищого господарського суду України від 21.01.2010 року (справа №16/280), позов Київського природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Київської міської ради до Об`єднаного кооперативу по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровський про повернення самовільно зайнятої земельної ділянки - задоволено повністю, зобов`язано Об`єднаний кооператив по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровський звільнити земельну ділянку площею 14900 кв.м., розташовану за адресою: АДРЕСА_6 та привести її у придатний для використання стан.
Рішенням Господарського суду міста Києва від 21.05.2013 року (справа №910/5252/13), Об`єднаному кооперативу по будівництву та експлуатації Колективних автостоянок Дніпровський було відмовлено в задоволенні позову до Київської міської ради про визнання недійсним оскаржуваного позивачами рішення Київської міської ради № 944/7180 від 15.02.2011 року з підстав неподання позивачем доказів, які б підтверджували, що кооператив має будь-які права на вказану земельну ділянку, що дана земельна ділянка в передбаченому законом надавалася йому у користування чи оренду та, що він являється правонаступником товариства Автомотолюбитель УРСР .
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 15.11.2016р., залишеною без змін постановою Вищого господарського суду України від 24.03.2017р. (справа №910/1755/16), позов Комунального підприємства Київпастранс до Обслуговуючого кооперативу автостоянки Дружба задоволено частково, зобов`язано ОКА Дружба усунути перешкоди у користуванні КП Київпастранс земельними ділянками за кадастровими номерами 8000000000:66 : 032 : 028, 8000000000:66:032:029 та 8000000000:66:032:030 по АДРЕСА_7 шляхом звільнення вказаних земельних ділянок, на яких розміщена та функціонує автостоянка за адресою АДРЕСА_8 від розташованих на них будинків, будинку з боксами, огорожі, ремонтного боксу, системи освітлення, котла електричного, котла отоплюваного, мотора редуктора, дверей і грат, драбини, площадки, шлагбауму, які використовуються для розміщення та експлуатації автостоянки.
Таким чином, вищезазначеними судовими рішеннями встановлено, що питання стосовно передачі в користування спірної земельної ділянки по АДРЕСА_8 Об`єднаному кооперативу по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровський , Обслуговуючому кооперативу автостоянки Дружба чи позивачам в порядку, передбаченому законом не вирішувалось.
Також, судовим рішенням у справі № 910/1755/16 встановлено, що листом Республіканського добровільного товариства Автолюбитель УРСР № 31 від 19.07.1990 року автостоянка Дружба була передана до Об`єднаного кооперативу по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровський .
При цьому, як правильно встановлено місцевим судом, діючим на той час земельним законодавством будь-які товариства не були наділені повноваженнями щодо передачі земельних ділянок юридичним та/або фізичним особам, а згідно з ст.16, 20 Земельного кодексу УРСР надання земельних ділянок у користування здійснюється в порядку відведення на підставі рішення виконавчого комітету районної або міської ради народних депутатів, надання земельної ділянки, що є в користуванні, іншому землекористувачеві провадиться тільки після вилучення даної ділянки, право користування засвідчується відповідним рішенням або актом, отже вказаний лист товариства Автомотолюбитель УРСР про передачу ОКА Дніпровський автостоянок сам пособі не підтверджує наявності у позивачів майнових прав на земельну ділянку.
Отже, за нормами земельного законодавства України, що діяло з 1978 року (часу прийняття Київською міською радою рішення №1028/19) та до часу звернення позивачів з даним позовом, правовою підставою для користування земельною ділянкою є відповідний правовстановлюючий документ і таке право підлягає обов`язковій державній реєстрації.
Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Об`єднаний кооператив по будівництву та експлуатації колективних автостоянок Дніпровський та ОКА Дружба є самостійними юридичними особами, і ОКА Дружба згідно реєстру не є правонаступником першого (т.5 а.с.47-50, 51-54).
Сам факт наявності в статуті Обслуговуючого кооперативу автостоянки Дружба положення про те, що він створений на базі діючої автостоянки Дружба , розташованої по АДРЕСА_8, не може слугувати доказом того, що даному кооперативу в передбаченому законом порядку виділялася в користування спірна земельна ділянка.
Крім того, рішенням Господарського суду міста Києва від 21.05.2013 року у справі № 910/5252/13 також встановлено, що земельні ділянки площами 1,6931 га та 0,3346 га по АДРЕСА_9 перебувають у постійному користуванні КП Київпастранс на підставі договору оренди земельної ділянки від 06.08.2012 року, на підтвердження чого видано відповідні державні акти, а тому КП Київпастранс є законним користувачем цих ділянок.
Таким чином, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції у межах доводів і вимог апеляційної скарги, колегія суддів погоджується із висновками місцевого суду про те, що позивачами не було надано належних, достатніх і допустимих доказів того, що оскаржуваним рішенням Київської міської ради було порушено будь-які їхні права, оскільки ані жодному з позивачів окремо, ані ОКА Дружба , членами якого наразі є позивачі, спірні земельні ділянки в користування у встановленому законом порядку не виділялися, при цьому судовими рішеннями було встановлено, що спірна земельна ділянка була відведена Дніпровській районній раді народних депутатів на підставі рішення виконкому народних депутатів Київської міської ради №1028/19 від 17.07.1978 року, а в подальшому надавалася районному товариству Автомотолюбитель УРСР у короткострокове тимчасове користування, тому суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Доводи апелянтів про те, що орган місцевого самоврядування не може скасовувати своє попереднє рішення або вносити до нього зміни, якщо за приписами цього рішення виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та інтересів, а суб`єкти цих правовідносин (в даному випадку - позивачі) заперечують проти їх зміни або припинення, колегія суддів вважає формальними, оскільки позивачами не було доведено самого факту порушення їхніх прав оскаржуваним рішенням міської ради.
Посилання апелянтів на те, що оскаржуваним рішенням міської ради були порушені й інші їх майнові права стосовно розташованого на території автостоянки майна кооперативу, оскільки, на виконання рішення господарського суду, виконавчою службою знищено всю інфраструктуру автостоянки, чим було завдано їм значної майнової шкоди, колегія суддів також вважає безпідставними, оскільки згідно статті 129-1 Конституції України, судове рішення є обов`язковим до виконання, а позивачі вимог щодо відшкодування завданої їм матеріальної шкоди не заявляли.
Інші доводи апеляційної скарги повторюють доводи позовної заяви, були предметом розгляду суду першої інстанції, будь-яких вагомих даних, які б містили інформацію щодо предмета доказування і спростовували висновки суду першої інстанції та впливали на законність і обґрунтованість оскаржуваного рішення, апеляційна скарга не містить.
Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVIN AND OTHERS v. UKRAINE, № 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення місцевого суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 374, 375 ЦПК України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 залишити без задоволення, а рішення Дніпровського районного суду міста Києва від 01 серпня 2018 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий: Судді:
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2019 |
Оприлюднено | 17.10.2019 |
Номер документу | 84975146 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Київський апеляційний суд
Мельник Ярослав Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні