Рішення
від 17.10.2019 по справі 400/691/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2019 р. Справа № 400/691/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 до відповідачів: 1. Южноукраїнського управління Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Енергобудівників, 5, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55002 2. Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001 про:визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Южноукраїнської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - Южноукраїнська ОДПІ), в якому просить суд:

- визнати протиправними дії Южноукраїнської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області щодо відмови нарахування компенсації за період роботи з лютого 2008 року по листопад 2015 року включно в сумі 12471,92 грн.;

- зобов`язати Южноукраїнську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Миколаївській області зробити нарахування і виплатити компенсацію за період з лютого 2008 року по листопад 2015 року включно в сумі 12471,92 грн. згідно законам України.

Ухвалою від 01.04.2019 року суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою від 27.05.2019 року суд залучив до участі у справі другого відповідача - Головне управління ДФС у Миколаївській області (далі - відповідач, ГУ ДФС). Розгляд справи розпочато з початку.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначила, що Южноукраїнською ОДПІ не були враховані вимоги Закону України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати від 19.10.2000 року № 2050-ІII (далі - Закон України № 2050) та Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2011 року № 159 Про затвердження порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв`язку з порушенням термінів їх виплати (далі - Порядок № 159). На основі даних про індекс інфляції, керуючись нормами чинного законодавства, розрахований позивачем розмір компенсації за період роботи з лютого 2008 року по листопад 2015 року становить 12471,92 грн. (з суми індексації - 9955,27 грн.)

Від ГУ ДФС надійшов відзив на позов, в якому відповідач в задоволенні позову просив відмовити. В своєму відзиві відповідач зазначив, що основною умовою для виплати громадянину компенсації, передбаченої ст. 2 Закону України № 2050 та Порядком № 159, є порушення встановлених строків виплати нарахованих доходів. У зв`язку з тим, що ГУ ДФС фінансується за рахунок бюджетних коштів у межах, визначених Бюджетним кодексом України та Закону України Про Державний бюджет України на відповідний рік, напрями видатків, у тому числі на оплату праці працівників установ, що фінансуються з бюджету, затверджується одночасно з кошторисом. Кошторисними призначеннями не передбачено такий напрямок видатків, як Компенсація несвоєчасно виплаченої індексації заробітної плати .

Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

ОСОБА_1 з 01.11.1990 року по 11.05.2016 року року працювала у Первомайській об`єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Миколаївській області на різних посадах. та була звільнена у зв`язку з реорганізацією на підставі п. 1 ст. 40 КЗпП України.

За період служби з лютого 2008 року по листопад 2015 року включно позивачу в повному обсязі не нараховувалась та не виплачувалась індексація грошових доходів, про що свідчили щомісячно отримувані нею витяги з картки особового рахунку.

У зв`язку з вказаним, позивач звернулась до суду з відповідним позовом.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 26.09.2017 року у справі № 814/1087/17 за позовом ОСОБА_1 до Южноукраїнської ОДПІ позовні вимоги позивача були задоволені, а саме:

- визнано протиправною бездіяльність Первомайської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС України щодо непроведення індексації грошових доходів ОСОБА_1 за період роботи з лютого 2008 року по листопад 2015 року в сумі 9955,27 грн.;

- зобов`язано Южноукраїнську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Миколаївській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошових доходів за період роботи з лютого 2008 року по листопад 2015 року включно в сумі 9955,27 грн.

Зазначене рішення набрало законної сили 20.02.2018 року.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Індексацію за рішенням суду позивачу перераховано 03.10.2018 року.

03.11.2018 року ОСОБА_1 звернулась до Южноукраїнської ОДПІ з заявою про нарахування та виплату компенсації втрати частини заробітної плати у зв`язку несвоєчасною її виплатою.

Відповідні суми компенсації станом на момент звернення до суду з даним позовом ОСОБА_1 не отримала.

Приймаючи рішення у справі, суд виходить з наступного:

Відповідно до ст. 34 Закону України Про оплату праці від 24.03.1995 року № 108/95-ВР, компенсація працівникам втрати частини заробітної плати у зв`язку із порушенням строків її виплати провадиться відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги у порядку, встановленому чинним законодавством.

Згідно ст. 1 Закону України № 2050, підприємства, установи і організації всіх форм власності та господарювання здійснюють компенсацію громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи).

У відповідності до ст. 2 Закону України № 2050, компенсація громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати (далі - компенсація) провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період починаючи з дня набрання чинності цим Законом.

Згідно п. 3 Порядку № 159 компенсації підлягають такі грошові доходи разом із сумою індексації, які одержують громадяни в гривнях на території України і не мають разового характеру: пенсії (з урахуванням надбавок, доплат, підвищень до пенсії, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги на прожиття, щомісячної державної грошової допомоги та компенсаційних виплат); соціальні виплати (допомога сім`ям з дітьми, державна соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, допомога по безробіттю, матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, матеріальна допомога по безробіттю, допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах, щомісячна грошова сума в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку потерпілого внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, допомога дитині, яка народилася інвалідом внаслідок травмування на виробництві або професійного захворювання її матері під час вагітності, тощо); стипендії; заробітна плата (грошове забезпечення).

Відповідно до статті 4 Закону України № 2050 виплата громадянам суми компенсації провадиться у тому ж місяці, у якому здійснюється виплата заборгованості за відповідний місяць.

Аналогічні положення містяться у п. 5 Порядку № 159.

Системний аналіз вищенаведених норм свідчить про те, що підставою для здійснення компенсації громадянам втрати частини доходів є дотримання таких основних умов: нарахування належних доходів (заробітної плати, пенсії, соціальних виплат, стипендії); порушення встановлених строків їх виплати (як з вини так і без вини підприємств всіх форм власності і господарювання); затримка виплати доходів на один і більше календарних місяців; зростання цін на споживчі товари і тарифи на послуги; доходи не повинні носити разового характеру (пенсії, соціальні виплати, стипендії, заробітна плата).

За приписами п. 4 Порядку № 159, індекс споживчих цін для визначення суми компенсації обчислюється шляхом множення місячних індексів споживчих цін за період невиплати грошового доходу. При цьому індекс споживчих цін у місяці, за який виплачується дохід, до розрахунку не включається.

На основі даних про індекс інфляції, керуючись ст. 3 Закону України № 2050 та п. 4 Порядку № 159, розрахований розмір компенсації втрати частини доходів за період роботи з лютого 2008 року по листопад 2015 року включно в сумі 12471,92 грн.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати у справі відсутні.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 77, 78, 139, 241 - 246, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Южноукраїнської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Енергобудівельників, 5, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, 55002, код ЄДРПОУ 39555695) та Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна. 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 39394277) - задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Южноукраїнської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області щодо відмови ОСОБА_1 у нарахуванні компенсації втрати частини доходів за період роботи з лютого 2008 року по листопад 2015 року включно в сумі 12471,92 грн.

3. Зобов`язати Головне управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна. 6, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 39394277) зробити нарахування і виплатити ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) компенсації втрати частини доходів за період з лютого 2008 року по листопад 2015 року включно в сумі 12471,92 грн. (дванадцять тисяч чотириста сімдесят одна гривня 92 коп.)

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 17.10.2019 року.

Суддя О.В. Малих

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2019
Оприлюднено19.10.2019
Номер документу85026739
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/691/19

Постанова від 04.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 26.02.2020

Цивільне

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Колесник С. І.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 08.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Постанова від 11.12.2019

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Авраменко Т. М.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Постанова від 11.12.2019

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Авраменко Т. М.

Ухвала від 26.11.2019

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Авраменко Т. М.

Ухвала від 15.11.2019

Цивільне

Кропивницький апеляційний суд

Авраменко Т. М.

Рішення від 17.10.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні