Рішення
від 07.10.2019 по справі 520/7220/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

07 жовтня 2019 р. № 520/7220/19

Харківський окружний адміністративний суд

в складі головуючого - судді Білової О.В.,

за участю секретаря судового засідання - Ділбаряна А.А.,

за участю представників: позивача - Шелушина Д.І., відповідачів - Павленка О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАРТ-АП" (вул. Салтівське шосе, буд. 43, корп. Г-3, оф.101, м. Харків, 61038, код ЄДРПОУ 36817469) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "СТАРТ-АП", з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, Державної фіскальної служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 03 травня 2019 року №1153227/36817469 про відмову у реєстрації податкової накладної №40 від 10.04.19 та рішення від 03 травня 2019 року №1153226/36817469 про відмову у реєстрації податкової накладної №51 від 15.04.19 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАРТ-АП» (код ЄДРПОУ - 36817469);

- зобов`язати Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ - 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені та подані Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАРТ-АП» (код ЄДРПОУ - 36817469) податкові накладні №40 від 10.04.19 на загальну суму 222336,92 грн, в т.ч. ПДВ 37056,15 грн, №51 від 15.04.19 на загальну суму 1041321,60 грн, в т.ч. ПДВ 173553,60 грн.

Ухвалою суду від 29.07.2019 відкрито загальне позовне провадження у цій справі.

Протокольною хвалою суду від 23.09.2019 закрито підготовче провадження у справі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за результатами проведених господарських операцій ним було сформовано на направлено засобами електронного зв`язку податкові накладні №40 від 10.04.19, №51 від 15.04.19, їх реєстрація була зупинена. За результатами надання повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим ПН/РК позивач отримав відмову в задоволенні його заяв. Позивач вважає, що реальність здійснених операцій ним була підтверджена належними документами.

Представник відповідача, Головного управління ДФС у Харківській області, - не погодився з позовними вимогами та надав відзив на позов, в якому просив відмовити в його задоволенні, посилаючись на те, що відповідач діяв в межах повноважень та на підставі чинного законодавства, оскільки позивач не надав усіх необхідних документів для реєстрації податкових накладних.

Представник позивача подав відповідь на відзив, в якому виклав непогодження з позицією відповідача та просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі, а також зазначив, що неподання відзиву ДФС України свідчить про визнання позову.

Представник позивача, Товариства з обмеженою відповідальністю СТАРТ-АП Шелушин Д.І. - в судовому засіданні просив задовольнити позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідачів - Головного управління ДФС у Харківській області та Державної фіскальної служби України, ОСОБА_1 . - в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позов ГУ ДФС у Харківській області.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю СТАРТ-АП виписало на користь ТОВ Елеваторна компанія КУСТО АГРО та ТОВ Українська Чорноморська індустрія податкові накладні №40 від 10.04.19 на загальну суму 222336,92 грн, в т.ч. ПДВ 37056,15 грн та, відповідно, №51 від 15.04.19 на загальну суму 1041321,60 грн, в т.ч. ПДВ 173553,60 грн. (а.с. 25, 75).

22.04.2019 зазначені податкові накладні були надіслані позивачем для реєстрації на адресу ДФС України засобами електронного зв`язку, за результатами чого позивачем отримані Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК (№40 від 10.04.19, №51 від 15.04.19) зупинені. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (а.с. 27, 77)

Товариством з обмеженою відповідальністю "СТАРТ-АП" до Головного управління ДФС у Харківській області направлено Повідомлення з поясненнями та копії документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. (а.с. 28, 78)

За результатами розгляду заяв позивача комісією ГУ ДФС у Харківській області прийняті рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №40 від 10.04.19, №51 від 15.04.19 в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03 травня 2019 року №1153227/36817469 та податкової накладної №51 від 15.04.19 в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03 травня 2019 року №1153226/36817469. Підставою відмови вказано ненадання платником податку копій документів:

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. (а.с. 33-34, 85-86)

13.05.2019 Позивач надіслав до ДФС України засобами електронного зв`язку скарги на рішення від 03 травня 2019 року №1153227/36817469 та від 03 травня 2019 року №1153226/36817469 (а.с. 35, 87)

Квитанціями № 2 зазначені скарги не були прийняті податковим органом, про що вказано причину неприйняття заповніть дані оскаржуваного рішення (а.с. 36, 88).

14.05.2019 позивач повторно надіслав засобами електронного зв`язку скарги на рішення від 03 травня 2019 року №1153227/36817469 та від 03 травня 2019 року №1153226/36817469 (а.с. 37, 89)

Квитанціями № 2 зазначені скарги не були прийняті податковим органом, про що вказано причину неприйняття Скарга на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не може бути прийнята. Відповідно до п.3 Порядку розгляду скарг на рішення комісії регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 38, 90).

Позивач, отримавши квитанції №2, надіслав скарги засобами поштового зв`язку, та зазначив у позовній заяві, що вважає, що відповідач не надавши відповідь на скарги позивача, фактично задовольнив його вимоги.

З приводу зазначеного твердження суд зазначає про таке.

Відповідно до п. 22. Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117, Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Отже, спірні рішення комісії від 03 травня 2019 року №1153226/36817469 та від 03 травня 2019 року №1153227/36817469 були зареєстровані 03 травня 2019 року.

Порядок розгляду скарг на рішення комісій регіонального рівня, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 (далі - Порядок № 117).

Відповідно до п.п.3-5,7-17 Порядку № 117:

3. Скарги подаються платником податку на додану вартість (далі - платник податку) до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Якщо останній день строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним, неробочим або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

4. Не підлягають адміністративному оскарженню рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які оскаржені платником податку в судовому порядку.

5. Скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку, за формою згідно з додатком 1.

7. Така скарга у день її надходження реєструється ДФС відповідно до вимог законодавства з організації діловодства у державних органах.

8. ДФС не може відмовити платнику податку у реєстрації скарги.

9. Скарга підписується та подається особисто платником податку або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується та подається уповноваженим представником платника податку, до неї додаються належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.

10. Скарга повинна містити дані про:

найменування або прізвище, ім`я та по батькові платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;

податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

номер оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

дату оскаржуваного рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії контролюючого органу;

відомості про оскарження рішення комісії контролюючого органу в судовому порядку;

вимоги платника податку, який подає скаргу;

електронну адресу, на яку надсилається рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.

11. Платник податку може додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.

12. За результатами розгляду скарги комісія приймає рішення щодо скарги за формою згідно з додатком 2, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу.

13. За результатами розгляду скарги комісія приймає одне з таких рішень:

задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін;

залишає скаргу без розгляду.

14. Скарга залишається без розгляду у разі, коли до прийняття рішення комісією до зазначеної комісії надійшла заява платника податку про відмову від поданої ним скарги.

15. За результатами розгляду скарги комісія приймає рішення щодо скарги, та надсилає його платнику податку у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

16. Про залишення скарги без розгляду комісія повідомляє платнику податку із зазначенням обґрунтованих причин у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу.

17. Якщо рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

Як встановлено судом, скарги позивача від 13.05.2019 містили всі необхідні реквізити (в тому числі дати та номери оскаржених рішень), були подані у 10-денний строк, в них було зазначено про те, що рішення Комісії регіонального рівня не оскаржені в судовому порядку.

Отже, неприйняття ДФС України вказаних скарг до розгляду є прямим порушенням п.8 Порядку № 117, що призвело до позбавлення позивача права на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу.

Однак, оскільки позивач не заявив вимог про визнання протиправними дій чи рішень ДФС України щодо нереєстрації його скарг від 13.05.2019, обраний позивачем спосіб судового захисту суд вважає належним та достатнім для відновлення його прав.

Так, при вирішенні цієї справи суд керується такими приписами чинного законодавства.

Вимоги щодо оформлення податкових накладних, їх видачі та внесення до ЄРПН встановлені ст. 201 Податкового Кодексу України.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платника податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно з п.201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 12 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 14 Порядку № 117 визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно з п.п. 15-16 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 18 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Пунктом 22 Порядку № 117 визначено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Згідно з п. 23 Порядку № 117, комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Згідно з п. 27 Порядку № 117 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з пунктом 10 Порядку 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Державна фіскальна служба України оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Критерії ризиковості платника податку і критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18, погоджені з Міністерством фінансів України листом від 31.10.2018 № 26010-06-5/28170, і оприлюднені Державною фіскальною службою України на її офіційному веб-сайті.

Разом з тим, відповідно до листа Міністерства фінансів України від 31.10.2018 № 26010-06-5/28170 Мінфін погодив Критерії ризиковості платника податку і Критерії ризиковості здійснення операцій, надіслані листом Державної фіскальної служби України від 29.10.2018 № 3104/4/99-99-07-05-04-13. При цьому Міністерством фінансів України зазначено, що вказані Критерії погоджені за умови, що вони будуть переглянуті протягом місяця.

05.11.2018 в.о. Голови Державної фіскальної служби України О.Власов затвердив новий лист Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій (з урахуванням внесених змін, погоджених Міністерством фінансів листом від 31.10.2018 № 26010-06-05/28170).

Новий лист в.о. Голови Державної фіскальної служби України О.Власова від 05.11.2018 Міністерством фінансів України не погоджувався.

Суд звертає увагу на те, що Міністерство фінансів України у листі від 31.10.2018 № 26010-06-5/28170 не зазначало конкретних змін, що мали бути внесені до листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18.

Відсутність погодження нового листа в.о. Голови Державної фіскальної служби України О.Власова від 05.11.2018 свідчить, що ці критерії не могли бути застосовані до платників податків та потребували повторного погодження і оприлюднення у встановленому порядку.

Доказів, що на час зупинення реєстрації податкових накладних позивача Критерії ризиковості платника податку, Критерії ризиковості здійснення операцій були остаточно погоджені Міністерством фінансів України, відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, до суду не надали.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку, що зупинення реєстрації податкових накладних позивача не є достатньо обґрунтованим, чітким та передбачуваним для позивача, що позбавляє останнього знайти належну аргументацію та доказову базу для доведення підстав реєстрації виписаних ним податкових накладних та спростування підстав зупинення такої реєстрації.

Разом з цим суд зазначає, що у листі в.о. Голови Державної фіскальної служби України О.Власова від 05.11.2018, який застосовувався до спірних правовідносин, були визначені Критерії ризиковості платника податку, зокрема в п. 1.6 зазначеного листа визначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";

платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Крім того, у листі в.о. Голови Державної фіскальної служби України О.Власова від 05.11.2018 також зазначено, що Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Відповідність платника податку Критеріям ризиковості платників податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації. У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС. Інформація про внесення/виключення платника податку до/з переліку ризикових платників податків, відповідно до пунктів 1.1-1.6 цих Критеріїв, стає доступною платнику в Електронному кабінеті.

Однак, податковим органом у Квитанції не вказаний як конкретний вид критерію, визначений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, затверджених листом в.о. Голови Державної фіскальної служби України О.Власова від 05.11.2018, так і не зазначене відповідне рішення, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "СТАРТ-АП" віднесено до переліку ризикових платників.

Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем - ГУ ДФС у Харківській області, не доведено обґрунтованість зупинення реєстрації спірної податкової накладної позивача.

Для забезпечення повного та об`єктивного встановлення обставин справи, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, судом також у повному обсязі досліджено первинні документи щодо проведення позивачем господарських операції, по яких відмовлено в реєстрації податкових накладних №40 від 10.04.19 та №51 від 15.04.19, та встановлені такі обставини.

Щодо податкової накладної №40 від 10.04.19, суд встановив таке.

Між ТОВ СТАРТ-АП та ТОВ Елеваторна компанія КУСТО АГРО було укладено договір поставки від 24.05.17 №11/05-17, відповідно до якого ТОВ СТАРТ-АП (Постачальник) зобов`язується поставити, а ТОВ Елеваторна компанія КУСТО АГРО (Покупець) прийняти та оплатити Товар, найменування, кількість і ціна якого вказуються в Додатках до даного Договору. Під додатками до даного Договору розуміють Додаткові угоди, Специфікації, Додатки, узгоджені Постачальником Замовлення/заявки Покупця, рахунки і видаткові накладні, які видаються Постачальником. Всі додатки до даного Договору є його невід`ємною частиною.(а.с.18-21)

Між вказаними сторонами згідно Специфікації №6 від 29.03.19 до даного Договору було досягнуто домовленість про поставку конвеєрної стрічки на загальну суму з ПДВ 277 921,15 грн. з умовами оплати: 80% передоплати і 20% оплати протягом 5 днів за фактом поставки Товару на склад Покупця.(а.с.22)

Так, на розрахунковий рахунок ТОВ СТАРТ-АП від ТОВ Елеваторна компанія КУСТО АГРО 09.04.19 надійшла попередня оплата за товар в сумі 222336,92 грн, що підтверджується платіжним дорученням №5373 від 09.04.19 (а.с.23).

Відповідно до ст. 187 ПК України (за першою подією) Позивачем 10.04.19 на вказану суму було складено податкову накладну №40 та направлено до ДФС України для реєстрації.

Таким чином, оскільки позивачем складалася податкова накладна за фактом отримання авансового платежу, а не за фактом постачання товарів, у позивача об`єктивно не було можливості надати документи, які витребовував податковий орган, а саме: довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні - оскільки такі документи складаються по факту отримання товару.

Разом з цим, суд враховує, що 03.06.19 за вказаною податковою накладною №40 від 10.04.19 було здійснено постачання товару, що підтверджується видатковою накладною №277 від 03.06.19, довіреністю на отримання товару №76 від 31.05.19, транспортування вказаного товару підтверджується ТТН №Р276 від 03.06.19. (а.с.139-142)

Суд звертає увагу податкового органу на те, що податкова накладна №70 від 03.06.19, яка була виписана за фактом постачання товару за вказаним вище договором, була зареєстрована податковим органом в ЄРПН без зауважень. (а.с. 143-145)

Товар, за який було отримано попередню оплату і який був фактично поставлений ТОВ Елеваторна компанія Кусто Агро , був придбаний у ТОВ Стіф Східна Європа , що підтверджується видатковою накладною №20 від 21.05.19, а також довіреністю на отримання товару №148 від 21.05.19, транспортування придбаного товару підтверджується ТТН №Р20 від 21.05.19. Факт придбання вказаного товару також підтверджується податковою накладною №3 від 21.05.19, яка є зареєстрованою в ЄРПН. Отримання вказаного товару на склад Позивача і його облік підтверджується даними бухгалтерського обліку позивача щодо оприбуткування товарів №С0000000015 від 21.05.19. Наявність у Позивача складського приміщення підтверджується копією договору оренди нежитлового приміщення №01 /09/17 від 01.09.17. (а.с. 147-162).

Щодо податкової накладної №51 від 15.04.19, суд встановив таке.

Між ТОВ СТАРТ-АП та ТОВ Українська Чорноморська Індустрія було укладено договір поставки від 31.03.17 №187, відповідно до якого ТОВ СТАРТ-АП (Постачальник) зобов`язується поставити, а ТОВ Українська Чорноморська Індустрія (Покупець) прийняти та оплатити, у порядку і на умовах, які визначені даним Договором, комплектуючі до промислового обладнання (товар), асортимент, найменування, кількість і ціна якого вказуються у Специфікаціях до даного Договору, які є невід`ємною його частиною. (а.с. 56-62)

Між вказаними сторонами згідно Специфікації №4 від 08.02.19 до даного Договору було досягнуто домовленість про поставку конвеєрної стрічки у кількості 400 шт. на загальну суму з ПДВ 1041321,60 грн з умовами оплати: 100% загальної вартості товару, вказаного в даній специфікації, протягом 10 банківських днів з дати отримання Покупцем товару на підставі отриманих від Постачальника видаткової накладної та рахунку за умови реєстрації податкової накладної та наявності оригіналу специфікації на оплату.(а.с.63-64)

На виконання вказаного Договору Постачальником було поставлено (реалізовано) Покупцю Товар, що підтверджується копією видаткової накладної №163 від 15.04.19 на суму 1041321,60 грн.(а.с. 65)

Факт транспортування вказаного товару на адресу Покупця підтверджується копією ТТН №130 від 15.04.19, а також довіреністю на отримання товару №94 від 27.02.19(а.с.66-69).

Крім цього, придбання вказаного товару, що був реалізований на користь ТОВ Українська Чорноморська Індустрія , підтверджується видатковою накладною №16 від 15.04.19 та ТТН №Р16 від 15.04.19 (вказаний товар спочатку був придбаний у ТОВ Стіф Східна Європа ). Отримання вказаного товару на склад Позивача і його облік підтверджується даними бухгалтерського обліку позивача щодо оприбуткування товарів №С0000000012 від 15.04.19. Наявність у Позивача складського приміщення підтверджується копією договору оренди нежитлового приміщення №01/09/17 від 01.09.17(а.с.71-73, 155-162)

Також, суд враховує, що відповідачем у відзиві на позов та додатках до нього не надано жодної податкової інформації, яка б свідчила про здійснення Товариством з обмеженою відповідальністю "СТАРТ-АП" ризикових господарських операцій.

З огляду на встановлені в ході судового розгляду справи обставини, суд приходить до висновку про недоведеність відповідачем - Головним управлінням ДФС у Харківській області правомірності прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 03 травня 2019 року №1153227/36817469 (стосовно податкової накладної №40 від 10.04.19) та від 03 травня 2019 року №1153226/36817469 (стосовно податкової накладної №51 від 15.04.19), через що суд вважає наявними підстави для скасування зазначеного рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №40 від 10.04.19 та №51 від 15.04.19.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної фіскальної служби України та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №40 від 10.04.19 та №51 від 15.04.19, судом встановлено наступне.

Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 28 Порядку № 117, також визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

З огляду на зазначене та враховуючи те, що позовна вимога про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні є похідною вимогою від задоволеної судом вимоги про скасування рішень Головного управління ДФС у Харківській області, з метою ефективного захисту прав та інтересів позивача від порушень з боку суб`єкта владних повноважень суд вважає, що позовна вимога про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні №40 від 10.04.19 та №51 від 15.04.19 в Єдиному реєстрі податкових накладних - також є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат в частині сплаченого судового збору здійснюється відповідно до вимог ст. 139 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАРТ-АП" (вул. Салтівське шосе, буд. 43, корп. Г-3, оф.101, м. Харків, 61038, код ЄДРПОУ 36817469) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 03 травня 2019 року №1153227/36817469 про відмову у реєстрації податкової накладної №40 від 10.04.19 та рішення від 03 травня 2019 року №1153226/36817469 про відмову у реєстрації податкової накладної №51 від 15.04.19, виписаних Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАРТ-АП» (код ЄДРПОУ - 36817469), в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ - 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних виписані Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАРТ-АП» (код ЄДРПОУ - 36817469) податкові накладні №40 від 10.04.19, №51 від 15.04.19.

Стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 39599198) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАРТ-АП" (вул. Салтівське шосе, буд. 43, корп. Г-3, оф.101, м. Харків, 61038, код ЄДРПОУ 36817469) у розмірі 1921,00 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 копійок).

Стягнути з Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) за рахунок бюджетних асигнувань витрати по оплаті судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТАРТ-АП" (вул. Салтівське шосе, буд. 43, корп. Г-3, оф.101, м. Харків, 61038, код ЄДРПОУ 36817469) у розмірі 1921,00 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня 00 копійок).

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складено 17 жовтня 2019 року.

Суддя Білова О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2019
Оприлюднено19.10.2019
Номер документу85027305
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/7220/19

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 02.09.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 20.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Рішення від 07.10.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні