ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/18862/16 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2019 року м. Київ
Колегія Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідача Кузьменка В. В.,
суддів Ганечко О. М., Лічевецького І. О.,
за участю секретаря Кірієнко Н. Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю 26 ГРУП до Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправним та скасування рішення, за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю 26 ГРУП на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 червня 2019, -
В С Т А Н О В И Л А:
Товариство з обмеженою відповідальністю 26 Груп звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення від 23.09.2016 № 0012371303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 червня 2019 у задоволенні позову відмовлено у повному обсязі.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що ухвалено з порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
В судове засідання з`явився представник апелянта, підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити.
Представник відповідача просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає до задоволення з таких підстав.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
У відповідності до ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи, 23.10.2013, 13.11.2013, 17.12.13, 19.01.2014, 19.02.2014, 18.03.2014, 16.04.2014, 08.05.2014, 18.06.2014, 09.07.2014, 13.08.2014, 09.09.2014, 20.10.2014, 10.11.2014, 04.12.2014, 20.01.2015, 25.02.2015, 20.03.2015, 17.04.2015, 20.05.2015, 17.06.2015, 20.07.2015, 18.08.2015, 21.09.2015, 20.10.2015, 13.11.2015, 08.12.2015, 19.01.2016, 22.02.2016, 18.03.2016, 20.05.2016, 22.08.2016, 06.09.2016, 20.10.2016 позивачем було подано наступні звіти щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування:
- № 1301297034 за вересень 2013 року на суму 1595,70 грн.,
- № 1301905707 за жовтень 2013 року на суму 1595,70 грн.,
- № 1303115269 за листопад 2013 року на суму 1595,70 грн.,
- № 1401102995 за грудень 2013 року на суму 1595,70 грн.,
- № 1403632154 за січень 2014 року на суму 1595,70 грн.,
- № 1404540026 за лютий 2014 року на суму 2307,38 грн.,
- № 1405640333 за березень 2014 року на суму 2507,99 грн.,
- № 1406730104 за квітень 2014 року на суму 2479,51 грн.,
- № 1408168282 за травень 2014 року на суму 2507,53 грн.,
- № 1408710953 за червень 2014 року на суму 2498,22 грн.,
- № 1410207695 за липень 2014 року на суму 2519,43 грн.,
- № 1411046103 за серпень 2014 року на суму 2611,19 грн.,
- № 1412909924 за вересень 2014 року на суму 2606,55 грн.,
- № 1413658752 за жовтень 2014 року на суму 2606,66 грн.,
- № 1414431672 за листопад 2014 року на суму 2771,04 грн.,
- № 1502302719 за грудень 2014 року на суму 2826,63 грн.,
- № 1509584613 за січень 2015 року на суму 2856,17 грн.,
- № 1511039293 за лютий 2015 року на суму 3451,34 грн.,
- № 1512259955 за березень 2015 року на суму 3425,69 грн.,
- № 1514710534 за квітень 2015 року на суму 3245,40 грн.,
- № 1515911156 за травень 2015 року на суму 3241,64 грн.,
- № 1518211069 за червень 2015 року на суму 3235,43 грн.,
- № 1520010204 за липень 2015 року на суму 3244,90 грн.,
- № 1521925030 за серпень 2015 року на суму 51612,28 грн.,
- № 1523463493 за вересень 2015 року на суму 3258,10 грн.,
- № 1525208717 за жовтень 2015 року на суму 3390,66 грн.,
- № 1526379332 за листопад 2015 року на суму 3487,61 грн.,
- № 1603720559 за грудень 2015 року на суму 3473,33 грн.,
- № 1606123004 за січень 2016 року на суму 1907,87 грн.,
- № 1607498869 за лютий 2016 року на суму 2137,76 грн.,
- № 1611404630 за квітень 2016 року на суму 1981,88 грн.,
- № 1600062130 за липень 2016 року на суму 1171,39 грн.,
- № 9161196259 за серпень 2016 року на суму -45064,89 грн.,
- № 9198395392 за вересень 2016 року на суму 1224,10 грн.
Задекларовані суми єдиного внеску були сплачені позивачем із порушенням законодавчо встановлених термінів (не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним), що підтверджується зворотнім боком облікової картки позивача.
Рішенням Головного управління ДФС у м.Києві від 23.09.2016 № 0012371303 до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 14857,15 грн. в тому числі: з 21.01.2014 по 07.02.2014 на суму 2,89 грн., з 21.01.2015 по 04.02.2015 на суму 1,96 грн., з 21.01.2016 по 20.09.2016 на суму 847,49 грн., з 21.02.2014 по 04.03.2014 на суму 1,93 грн., з 21.03.2014 по 04.04.2014 на суму 2,41 грн., з 21.03.2015 по 01.04.2015 на суму 1,57 грн., з 21.04.2015 по 06.05.2015 на суму 2,09 грн., з 21.05.2014 по 04.06.2014 на суму 2,41 грн., з 21.05.2015 по 03.06.2015 на суму 1,83 грн., з 21.05.2016 по 20.09.2016 на суму 243,77 грн., з 21.06.2014 по 09.07.2014 на суму 3,05 грн., з 21.07.2015 по 07.08.2015 на суму 2,36 грн., з 21.08.2014 по 03.09.2014 на суму 2,25 грн., з 21.08.2014 по 28.08.2014 на суму 18,87 грн., з 21.08.2015 по 03.09.2015 на суму 1,83 грн., з 21.10.2014 по 03.11.2014 на суму 1,83 грн., з 21.10.2015 по 20.09.2016 на суму 1094,72 грн., з 21.11.2013 по 10.12.2013 на суму 3,21 грн., з 21.11.2014 по 02.12.2014 на суму 1,57 грн., з 21.11.2015 по 20.09.2016 на суму 1034,15 грн., з 21.12.2013 по 08.01.2014 на суму 3,05 грн., з 22.03.2016 по 20.09.2016 на суму 391,21 грн., з 22.07.2014 по 28.08.2014 на суму 6,11 грн., з 22.07.2016 по 20.09.2016 на суму 96,34 грн., з 22.09.2015 по 01.10.2015 на суму 32,58 грн., з 22.09.2015 по 02.02.2016 на суму 255,65 грн., з 22.09.2015 по 03.08.2016 на суму 371,33 грн., з 22.09.2015 по 03.12.2015 на суму 254,60 грн., з 22.09.2015 по 04.04.2016 на суму 409,88 грн., з 22.09.2015 по 05.05.2016 на суму 269,89 грн., з 22.09.2015 по 05.09.2016 на суму 423,64 грн., з 22.09.2015 по 07.06.2016 на суму 21,62 грн., з 22.09.2015 по 11.03.2016 на суму 367,69 грн., з 22.09.2015 по 13.11.2015 на суму 179,70 грн., з 22.09.2015 по 20.09.2016 на суму 7304,46 грн., з 22.09.2015 по 27.05.2016 на суму 194,38 грн., з 22.09.2015 по 29.03.2016 на суму 165,54 грн., з 22.09..2015 по 29.04.2016 на суму 175,24 грн., з 22.09.2015 по 29.12.2015 на суму 343,86 грн., з 22.09.2015 по 30.06.2016 на суму 446,94 грн., з 22.09.2015 по 31.05.2016 на суму 255,15 грн., з 22.12.2015 по 20.09.2016 на суму 955,61 грн., з 23.02.2016 по 20.09.2016 на суму 402,56 грн., з 23.04.2014 по 08.05.2014 на суму 2,57 грн., з 23.06.2015 по 03.07.2015 на суму 1,44 грн., з 23.08.2016 по 20.09.2016 на суму 33,97 грн., з 23.09.2013 по 09.10.2013 на суму 2,73 грн., з 23.09.2014 по 01.10.2014 на суму 1,18 грн., з 23.12.2014 по 06.01.2015 на суму 1,96 грн., з 24.10.2013 по 04.11.2013 на суму 1,93 грн., з 26.02.2015 по 05.03.2015 на суму 1,05 грн.
Та застосовано штрафні санкції у розмірі 10 % на суму 481,08 грн., у розмірі 20% на суму 14376,07 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) позивачем зобов`язання з єдиного соціального внеску за період з 23.09.2013 по 20.09.2016.
Незгода з прийнятим рішенням суб`єкта владних повноважень обумовила звернення позивача до суду із відповідним адміністративним позовом.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що висновок контролюючого органу про порушення товариством термінів сплати самостійно задекларованого зобов`язання з єдиного внеску здійснено у межах норм діючого на час виникнення спірних правовідносин законодавства та фактичних обставин справи, у зв`язку із чим контролюючим органом нараховано штрафні санкції шляхом прийняття оскаржуваного рішення.
Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позову, виходячи з наступного.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку станом на час виникнення спірних правовідносин визначав Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 № 2464-VI (нижче - Закон № 2464-VI).
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону № 2464-VI єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Порядок обчислення і сплати єдиного внеску визначений статтею 9 Закону № 2464-VI, згідно із частиною восьмою якої платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
При цьому платники, зазначені у п. 1 ч. 1 ст. 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).
Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй.
Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Згідно із пунктом 6 частини першої статті 1 Закону № 2464-VI недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.
Відповідно до частини десятої статті 25 Закону № 2464-VI на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Згідно із пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VI орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску у розмірі 10 (до 01.01.2015) та 20 (з 01.01.2015) відсотків своєчасно не сплачених сум.
Відповідно до пункту 2 розділу VII Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за № 508/26953, згідно із яким до платників, визначених підпунктами 1-4 та 6 пункту 1 розділу II Інструкції № 449, органи доходів і зборів застосовують штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення у період до 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи з 01 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів. При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за зазначені періоди.
Пунктом 5 розділу VII Інструкції передбачено, що на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка на суму фактично сплаченої недоїмки за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
Документи, які є підставою для нарахування пені: документи, що підтверджують суму єдиного внеску та строк його сплати, - звіт платника щодо нарахування єдиного внеску (з додатним значенням); вимога про донараховані суми єдиного внеску за актами документальних перевірок або повідомленням-розрахунком; рішення суду.
Висновок Відповідача про несвоєчасну сплату єдиного внеску за період з 23.09.2013 року до 06.01.2015 року та з 21.01.2015 року до 20.09.2016 року ґрунтується на тих підставах, що Позивач несвоєчасно сплатив єдиний соціальний внесок у повному обсязі, визначений ним у звітах про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів.
Проте, суми визначені у звітах за період з жовтня 2012 року по вересень 2016 року сплачувались Позивачем своєчасно, про що свідчать дані зворотного боку облікової картки Позивача.
Не своєчасно сплаченою у період з 2012 року по серпень 2014 року була сума 160,66 грн., а у період з серпня 2014 року по вересень 2015 року сума в розмірі 130,90 грн.
У той же час, виходячи із відомостей розрахунку штрафних, санкцій та пені до оскаржуваного рішення Відповідач вважає несвоєчасно сплаченими інші суми, а саме: 48 445,30 грн.
Відповідно до таблиці 4 звіту за вересень 2016 року (поданий 06 вересня 2016 року) Позивач зменшив єдиний внесок у зв`язку із виправленням помилки всього на 46 275,30 грн., в тому числі:
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за січень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за лютий 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за березень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за квітень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,1 1 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за травень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за червень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за липень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за серпень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за вересень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,1 1 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за жовтень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за листопад 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,1 1 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за грудень 2013;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за січень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за лютий 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за березень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за квітень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за травень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за червень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за липень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за серпень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140.59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за вересень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 гри (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за жовтень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за листопад 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за грудень 2014;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за січень 2015;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за лютий 2015;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за березень 2015;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за квітень 2015;
-сума єдиного внеску у сумі 1595,70 грн (у тому числі: нарахування єдиного внеску у розмірі 37,26% у сумі 1455,11 грн та утримання єдиного внеску у розмірі 3,6% у сумі 140,59 грн), що була помилково задвоєна із заробітної плати працівника Позивача за травень 2015;
Вищевказане коригування також відображене в обліковій картці 20 вересня 2016 року за підставі звіту від 06 вересня 2016 року № 9161196259 шляхом зменшення обов`язкового платежу на 46 275,30 грн.
Разом з тим, у зв`язку із наявністю задвоєної суми єдиного внеску на суми заробітної плати працівника Позивача в таблицях 6 звіту в обліковій картці відбувалося погашення цих сум за рахунок сплати платіжними дорученнями поточних чергових платежів. Відтак, виникала штучна заборгованість, що спричинила нарахування Відповідачем штрафних санкцій і пені.
Однак, в даному випадку відсутнє правопорушення, покладене в основу спірного рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені, адже виправлений допущених помилок у звітах за період з жовтня 2013 року по вересень 2016 року шляхом зменшення абсолютного значення зобов`язань на 46 275,30 грн, які не були та не могли бути обов`язком їх сплати (утворились внаслідок помилкового дублювання суми у звітності, а не нараховані на заробітну плату), виключає відповідальність Позивача як платника єдиного соціального внеску.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 11.12.2018 у справі №814/3880/14 та від 04.12.2018 у справі №806/230/17, у якій Верховний Суд звертає увагу на наступне: підставами застосування штрафу та нарахування пені, є невиконання платником єдиного внеску обов`язку щодо несплати (несвоєчасної) сплати єдиного внеску. Об`єктом застосування фінансових санкцій є сума несплаченого або несвоєчасно сплаченого єдиного внеску, відсутність у межах спірних відносин обов`язку сплати виключає застосування санкцій. Зменшення абсолютного до сплати значення за звітом внаслідок допущеної помилки не посвідчує сплату (несплату), перерахування (неперерахування) єдиного внеску, виключає склад правопорушення та як наслідок цього застосування штрафу та нарахування пені .
Як убачається з таблиці 6 відомості про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованим особам ТОВ 26 Груп за період з 01.01.2013 по 31.12.2016, при поданні звітів за період з жовтня 2013 року по вересень 2016 року у персональних даних працівника Позивача було допущено помилку (замість прізвища ОСОБА_1 було зазначено ОСОБА_1 ) та вбачається, що саме цю помилку Позивач виправляв подаючи коригуючі звіти з позначкою скасовуюча після якої було звіт з позначкою початкова та знову звіт з позначкою початкова (що був помилково поданий і в результаті чого утворилось дублювання суми нарахованої на заробітну плату цього працівника).
У звітності за формою № 1ДФ з І кварталу 2013 року убачається, що нарахованою сумою доходу за квартал працівнику з реєстраційним номером облікової картки платника податків НОМЕР_1 , що належить ОСОБА_1 , є 11715,90 грн, що вказує на те, що його середньомісячна заробітна плата становить 3905,30 грн.
Таким чином, при звірянні суми нарахувань у III кварталі 2015 року, коли і виникла задвоєна сума нарахованої заробітної плати та єдиного внеску, сума нарахованих доходів за квартал у звіті за формою № 1ДФ складає 11 715,30 грн, що також вказує на те, що ніяких підстав для додаткових нарахувань понад цю суму не було.
Враховуючи вищевикладене у сукупності, колегія суддів вважає, що позивачем надано докази на підтвердження вимог позовної заяви.
Доводи, викладені апелянтом в апеляційній скарзі знайшли своє відображення під час апеляційного розгляду, тому колегія суддів вважає помилковим висновок суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позову.
Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.
Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності, беручи до уваги при цьому кожен аргумент, викладений учасниками справи, колегія суддів приходить висновку про задоволення вимог апеляційної скарги.
Представником позивача подано клопотання щодо заміни сторони по справі з Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві на Головне Управління ДФС у м. Києві.
Вказане клопотання вмотивоване тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби від 28.03.2018 року № 296 постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом її приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року № 296, зокрема, ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Відповідно до ст. 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив
Згідно з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 30.08.2019 року за №1005698003, 29.08.2019 року, в результаті реорганізації, відбулась реєстрація припинення ДПІ в Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку стосовно задоволення клопотання про заміну сторони.
Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 320, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю 26 ГРУП на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 червня 2019 - задовольнити.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 червня 2019 скасувати та ухвалити нове, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві №0012371303 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 23.09.2016.
Стягнути з Головного управління ДФС у м.Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса: вул. Шолуденка 33/19, м. Київ, 04116) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю 26 ГРУП (код ЄДРПОУ 33997564, адреса: бул. Лесі Українки, 3 кв.108, м. Київ, 01023) судовий збір у розмірі 3445 (три тисячі чотириста сорок п`ять) грн. 00 коп. за подачу позовної заяви та апеляційної скарги до суду.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя-доповідач: В. В. Кузьменко
Судді: О. М. Ганечко
І. О. Лічевецький
Повний текст постанови виготовлено 16.10.2019
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2019 |
Оприлюднено | 20.10.2019 |
Номер документу | 85034472 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні