ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.004602
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 жовтня 2019 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Крутько О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач) до Кредитної спілки «Львівська» (далі - КС «Львівська» , відповідач) про стягнення штрафу, -
В С Т А Н О В И В :
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
-стягнути з Кредитної спілки «Львівська» (код ЄДРПОУ 20826788) зареєстрованої за адресою: 79008, м.Львів, площа Ринок, буд.7, до державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що до відповідача були застосовані штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 3400,00 грн. Відповідач самостійно заборгованість не сплатив, у зв`язку з чим Нацкомфінпослуг звернулась до суду.
Ухвалою від 12.09.2019 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі
Відповідач правом на подання відзиву на позов не скористався.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Кредитна спілка «Львівська» (код ЄДРПОУ 20826788, адреса: 79008, м.Львів, площа Ринок, буд.7) зареєстрована як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань. Видами діяльності є: 64.92 Інші види кредитування.
З матеріалів справи вбачається, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг відносно відповідача складено акт від 12.04.2019 №527/15-2/9 про правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг.
В даному акті зафіксовано, що Кредитною спілкою «Львівська» не подано до Нацкомфінпослуг звітність за 9 місяців 2018 та 2018 рік, що свідчить про порушення Кредитною спілкою вимог: статті 14 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у частині обов`язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг; абзацу другого пункту 2.3 Порядку складання та подання звітності кредитним спілкам та об`єднаним кредитним спілкам до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за №69/8668 (далі-Порядок), у частині подання до Нацкомфінпослуг річної звітності не пізніше 28 лютого року, наступного за звітним; абзацу третього пункту 2.3 Порядку, у частині подання до Нацкомфінпослуг проміжної звітності не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним періодом.
Листом від 16.04.2019 №2589/15-8 на адресу відповідача направлено акт від 12.04.2019 №527/15-2/9 з пропозицією 08.05.2019 особисто з`явитись керівнику КС Львівська для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства в частині несвоєчасного подання КС Львівська звітності.
За результатами розгляду акту про правопорушення, вчинені КС Львівська на ринку фінансових послуг від 12.04.2019 №527/15-2/9 директором департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Нацкомфінпослуг 22.05.2019 винесено постанову №327/527/15-2/9-П, якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400,00 грн.
Постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках направлено на адресу КС Львівська листом від 23.05.2019 №3737/15-8.
У п. 3 постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, вказано про необхідність письмово повідомити Нацкомфінпослуг у термін до 05.06.2019 про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови.
Станом на час розгляду справи доказів сплати штрафних санкцій та/або оскарження постанови про застосування штрафної санкції не надано.
При вирішення справи суд керувався наступним.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Указом Президента України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" від 23.11.2011 №1070/2011 на виконання Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг".
Згідно з п.п.1, 2 Положення "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.
Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Таким чином, позивач у справі є суб`єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III (далі - Закон № 2664-III).
Метою цього Закону є створення правових основ для захисту інтересів споживачів фінансових послуг, правове забезпечення діяльності і розвитку конкурентоспроможного ринку фінансових послуг в Україні, правове забезпечення єдиної державної політики у фінансовому секторі України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону № 2664-III фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку.
До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.
Як вбачається згідно даних витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видом діяльності відповідача згідно КВЕД є 64.92 інші види кредитування.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України Про кредитні спілки кредитна спілка зобов`язана вести оперативний і бухгалтерський облік результатів своєї діяльності відповідно до законодавства України, а також статистичну звітність та подавати її в установлених порядку та обсязі органам статистики.
Порядок складання та подання звітності кредитними спілками та об`єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затверджено розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177 (далі - Порядок №177).
Відповідно до пункту 2.1 Розділу 2 Порядку №177 звітність, яку подає кредитна спілка до Нацкомфінпослуг, включає:
фінансову звітність (складається та подається згідно з обсягом та формами, визначеними Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні );
звітні дані (складаються та подаються згідно з обсягом та формами, визначеними цим Порядком).
Згідно пункту 2.3. Розділу 2 Порядку №177 Кредитна спілка до Нацкомфінпослуг подає у такі терміни:
річну звітність - не пізніше 28 лютого року, наступного за звітним;
проміжну звітність - не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним періодом.
Пунктом 2.4. Розділу 2 Порядку №177 передбачено, що Кредитна спілка подає звітність до Нацкомфінпослуг в електронній формі з дотриманням вимог Закону України Про електронні документи та електронний документообіг . Обов`язковим реквізитом такої звітності є кваліфіковані електронні підписи керівника та головного бухгалтера кредитної спілки або особи, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку кредитної спілки, накладені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
Звітність в електронній формі кредитні спілки складають та подають з використанням веб-інтерфейсу доступу до спеціалізованого програмного забезпечення, який розміщений на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг.
Звітність може бути подано в паперовій формі на підставі окремого рішення Нацкомфінпослуг щодо окремої фінансової установи (достовірність паперової форми звітності (в тому числі відображеної в ній інформації) підтверджується підписами керівника та головного бухгалтера або особи, яка забезпечує ведення бухгалтерського обліку кредитної спілки, із зазначенням їхніх прізвищ та ініціалів).
Звітність кредитної спілки вважається не поданою до Нацкомфінпослуг у разі, якщо звітність не подано взагалі або подано не в повному обсязі (відсутні обов`язкові форми та додатки, зазначені в цьому Порядку, звітність не заповнено).
Звітність кредитної спілки має бути достовірною та повною.
Звітність кредитної спілки вважається такою, що містить недостовірну інформацію, якщо:
показники звітності містять інформацію, яка суперечить даним бухгалтерського обліку кредитної спілки за відповідний звітний період або інформації про господарські операції кредитної спілки відповідно до первинних бухгалтерських та інших документів під час здійснення господарської діяльності;
показники фінансової звітності, визначеної Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , не збігаються з показниками звітних даних щодо надання фінансових послуг, які кредитна спілка подає до Нацкомфінпослуг;
інформація, відображена в проміжній звітності на початок звітного періоду за відповідними рядками, не відповідає інформації на початок звітного періоду звітності за наступний звітний період за відповідними рядками;
інформація, відображена у звітності на кінець звітного року за відповідними рядками, не відповідає інформації на початок наступного звітного року за відповідними рядками.
Аналіз наведених приписів законодавства дає підстави для висновку, що кредитні спілки зобов`язані подавати до Нацкомфінпослуг річну звітність не пізніше 28 лютого року, наступного за звітним та проміжну звітність не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним періодом, невиконання якого є підставою для застосування штрафних санкцій у розмірі визначеному законом.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону № 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати заходи впливу, у тому числі накладати штрафи в розмірах, передбачених ст.ст. 41 та 43 вказаного Закону.
Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 41 Закону № 2664-III уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до ч. 3 статті 41 Закону № 2664-III, штрафи, накладені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг стягуються у судовому порядку.
На підставі складеного акту №527/15-2/9 від 12.04.2019, позивачем винесено постанову від 22.05.2019 №327/527/15-2/9-П, якою за не подання до Національної комісії звітності за 9 місяців 2018 та 2018 рік до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 3 400 грн.
При цьому, з матеріалів справи вбачається, що акт та постанова про застосування штрафних санкцій, надсилалися позивачем на адресу відповідача, що підтверджується також наявними доказами.
Відповідачем не надано суду жодних доказів щодо оскарження постанови Нацкомфінпослуг від 22.05.2019 №327/527/15-2/9-П або сплати визначеного цією постановою штрафу у добровільному порядку.
Враховуючи те, що постанова про застосування штрафних санкцій від 22.05.2019 №327/527/15-2/9-П прийнята уповноваженим на те органом з дотриманням вимог законодавства, у встановленому законодавством порядку відповідачем не оскаржене, а фінансові санкції не сплачені, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг підлягає задоволенню.
Згідно зі статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частинами 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно положень статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Згідно з ч. 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Кредитної спілки «Львівська» (код ЄДРПОУ 20826788, адреса: 79008, м.Львів, площа Ринок, буд.7) до державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 3400,00 грн.
Судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Крутько О.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2019 |
Оприлюднено | 24.10.2019 |
Номер документу | 85084217 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Крутько Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні