Постанова
від 22.10.2019 по справі 120/4789/18-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/4789/18-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Чернюк Алла Юріївна

Суддя-доповідач - Кузьменко Л.В.

22 жовтня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Кузьменко Л.В.

суддів: Франовської К.С. Совгири Д. І. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Франчук А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Погребищенське автотранспортне підприємство "Транзит" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 липня 2019 року (рішення ухвалене суддею Чернюк А.Ю. в м.Вінниця, повний текст судового рішення складено 18 липня 2019 року) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Погребищенське автотранспортне підприємство "Транзит" до Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, треті особи - Конкурсний комітет з підготовки та проведення конкурсу на перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування Вінницької обласної державної адміністрації, Товариство з обмеженою відповідальністю "Липовець АТП" про визнання протиправним та скасування наказу,

В С Т А Н О В И В :

У грудні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Погребищенське автотранспортне підприємство "Транзит" звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу.

На обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами проведеного конкурсу на перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, організатором проведення яких виступає Департамент житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації, 06.11.2018 року відбулося засідання конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсів на перевезення пасажирів на внутрішньо обласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Погребищенське АТП "Транзит" як автомобільний перевізник - претендент, який в установленому порядку подав заяву та необхідні документи з конкурсною пропозицією для участі у конкурсі по об`єктам конкурсу: № 387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 та № 388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42, був допущений до участі у конкурсі.

У закритому засіданні, яке оформлено Протоколом засідання конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсів перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування №1 від 06.11.2018 року, конкурсний комітет за переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників - претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах) відповідно до Додатку 5 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081 (із змінами), по об`єкту конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 визначив, що позивач набрав найбільшу загальну кількість балів. По об`єкту конкурсу №388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42 ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" позивач набрав загальну кількість балів - 21 (п. 6 Протоколу №1).

На підставі вказаного, рішенням закритого засідання конкурсного комітету підготовлено пропозицію організатору перевезень для визначення ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" переможцем конкурсу по об`єктам конкурсу: №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 та №388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42.

Проте, наказом Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації від 20.11.2018 року №100 "Про визнання переможця конкурсу 06.11 2018 року, а також того, хто зайняв друге місце" без будь якого, на думку позивача, обґрунтування та мотиву, всупереч вищезазначеному рішенню (пропозиції) конкурсного комітету, по об`єкту конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" переможцем конкурсу не визнано.

На переконання позивача, наказ відповідача у вказаній частині є необґрунтованим та таким, що прийнятий з очевидними ознаками протиправності, недобросовісно та нерозсудливо, всупереч Конституції України, Закону України "Про автомобільний транспорт", Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року №1081 (із змінами) та іншим нормативно-правовим актам.

Позивач звертався до суду першої інстанції з заявою про забезпечення позову шляхом заборони Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації до прийняття судом рішення у справі проводити конкурс з перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування по об`єкту конкурсу №387, назва маршруту: Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222, проведення якого призначено на 24.01.2019 року в м. Вінниця, вул. Василя Порика, 29.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 29.01.2018 року в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Погребищенське автотранспортне підприємство "Транзит" про забезпечення позову відмовлено повністю.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 11 липня 2019 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Позивач не погодився з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповноти з`ясування обставин справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове про задоволення позовних вимог. Зокрема, зазначає, що судом першої інстанції не взято до уваги той факт, що до оголошення конкурсу позивач з 2003 по 2018 роки працював на маршруті Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 з тим же розкладом руху, тобто, на думку позивача, на тому ж самому об`єкті, тому на закритому засіданні конкурсного комітету отримало 30 балів. Окрім того, і без урахування вказаних 30 балів позивач за результатами голосування є переможцем.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін та третьої особи, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з огляду на таке.

З матеріалів справи слідує, що Департаментом житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації оголошено конкурс на визначення автомобільного перевізника та 04.10.2018 року опубліковано оголошення в газеті "Подільська Зоря" № 40 (8722), зокрема, на об`єкти конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 та №388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Погребищенське АТП "Транзит", як автомобільного перевізника - претендента, який в установленому порядку подав заяву та необхідні документи з конкурсною пропозицією для участі у конкурсі по об`єктам конкурсу: №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 та №388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42, було допущено до участі у конкурсі.

Згідно протоколу засідання конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсів перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування № 1 від 06.11.2018 року за переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах) згідно Додатку 5 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 року, по об`єкту конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 позивачем набрано найбільшу загальну кількість балів - 48 (перевізник-претендент ТОВ "Липовець АТП" набрало загальну кількість балів - 15). По об`єкту конкурсу №388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42 ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" набрано загальну кількість балів - 21 (перевізник-претендент ТОВ "Липовець АТП" набрало загальну кількість балів - 15).

Відповідно до пункту 7 вказаного протоколу, конкурсним комітетом підготовлені пропозиції для визначення організатором перевезень переможця конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування, зокрема, по об`єкту № 387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 - ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит", а таким, що зайняв друге місце ТОВ "Липовець АТП"; по об`єкту № 388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42 - ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит", а таким що зайняв друге місце ТОВ "Липовець АТП".

Наказом Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації №100 від 20.11.2018 року, визнано переможцем по об`єкту №388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42 - ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит".

Наказом Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації №101 від 20.11.2018 року, на підставі доповідної записки головного спеціаліста - юрисконсульта відділу юридичного забезпечення ОСОБА_1 . скасовано рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу за об`єктом конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222, як такого, що прийнятий з порушенням законодавства та винесено його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Відповідно до протоколу засідання конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсів перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування №1 від 24.01.2019 року за переліком показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах) згідно Додатку 5 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 року, по об`єкту конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 ТОВ "Липовець АТП" набрано загальну кількість балів - 19, а ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" - 18. На підставі чого, рішенням закритого засідання конкурсного комітету підготовлено пропозицію організатору перевезень для визначення ТОВ "Липовець АТП" переможцем конкурсу по об`єкту №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222, а таким, що зайняв друге місце - ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит".

Наказом Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації №10 від 04.02.2019 року ТОВ "Липовець АТП" визнано переможцем конкурсу по об`єкту конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222.

Предметом оскарження у справі є наказ відповідача №100 від 20.11.2018 року в частині невизнання ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" переможцем конкурсу на перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування по об`єкту конкурсу № 387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222.

Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом України "Про автомобільний транспорт" від 05 квітня 2001 року № 2344-III (надалі - Закон № 2344-III в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Спірні правовідносини регулюються вказаним Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-ІІІ (далі - Закон №2344-ІІІ) та Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 року (далі - Порядок №1081).

Статтею 5 Закону № 2344-ІІІ встановлено, що основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.

Державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту реалізується шляхом проведення центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування економічної, тарифної, науково-технічної та соціальної політики, ліцензування, стандартизації та сертифікації на автомобільному транспорті, задоволення потреб автомобільного транспорту в паливно-енергетичних і матеріально-технічних ресурсах і транспортних засобах.

Відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування приміських та міжміських, які виходять за межі території області (міжобласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються дозволом органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на обслуговування автобусних маршрутів, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування (рейсів), які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи автомобільного перевізника (частина друга статті 31 Закону № 2344-ІІІ).

Згідно з положеннями статті 7 Закону № 2344-ІІІ, організація пасажирських перевезень покладається: на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньо - обласні маршрути), зокрема на обласні держадміністрації.

Автомобільним перевізником та автомобільним самозайнятим перевізником, які здійснюють перевезення пасажирів на договірних умовах, є суб`єкти господарювання, які відповідно до законодавства та одержаної ліцензії надають послуги за договором перевезення пасажирів транспортним засобом, що використовується ними на законних підставах (частина перша статті 29 Закону № 2344-III).

Відповідно до статті 43 Закону №2344-ІІІ визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

За змістом статті 44 Закону №2344-ІІІ організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Частиною 12 статті 44 Закону №2344-ІІІ встановлено, що порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут) визначено Порядком №1081, який є обов`язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.

Пунктом 2 Порядку №1081 установлено, що організатор - орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс; конкурсний комітет - постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу.

Відповідно до пункту 4 Порядку №1081, організатором конкурсу на автобусному маршруті загального користування є, зокрема, обласні держадміністрації - на міжміському і приміському маршрутах, які не виходять за межі території області (внутрішньообласний маршрут).

Розпорядженням голови Вінницької обласної державної адміністрації № 719 від 04.10.2016 року "Про організацію перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування" (зі змінами) відповідно до вимог Закону України "Про автомобільний транспорт", постанов Кабінету Міністрів України № 176 від 18.02.1997 року "Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" (зі змінами та доповненнями) та № 1081 від 03.12.2008 року "Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування", виконання функцій організатора, покладено на Департамент житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації. Умови конкурсу затверджено розпорядженням голови ОДА від 04.10.2016 № 720, зареєстроване в Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області за № 37/1289 від 10.10.2016 року.

Пунктом 7 Порядку №1081 встановлено, що об`єкт конкурсу визначається організатором перевезень відповідно до встановленого порядку як самостійно, так і за зверненням підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, а також фізичних осіб - підприємців і громадян.

Згідно пункту 42 Порядку №1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.

У разі подання на участь у конкурсі з перевезення пасажирів за одним із об`єктів конкурсу на міжобласних автобусних маршрутах двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет подає організатору перевезень пропозицію щодо визначення переможцями конкурсу всіх перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" та цього Порядку.

Відповідно до пункту 46 Порядку №1081 організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом.

Організатор перевезень визнає перевізником-претендентом на конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, який посів друге місце, того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом, без урахування показника переможця конкурсу.

У разі коли перевізники-претенденти під час участі у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах набрали однакову кількість балів, переможець конкурсу визначається шляхом голосування.

Перевізника-претендента, визнаного переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, може бути визнано таким, лише у разі, коли набрана ним за окремим об`єктом конкурсу кількість балів вища ніж нуль.

Організатор перевезень визнає переможцем чи переможцями конкурсу з перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах того перевізника чи перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" та цього Порядку.

Отже, повноваження щодо визначення переможця конкурсу належать саме Організатору (відповідачу у справі), а рішення Конкурсного комітету щодо результатів конкурсу носить рекомендаційний характер.

Пунктом 47 Порядку №1081 встановлено, що рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, в тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого.

За правилами пункту 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

Переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу. У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету (пункт 8 Порядку №1081).

Перелік показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів міститься в Додатку № 5 до Порядку №1081 у відповідності до пункту 1 якого, робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу, є підставою для нарахування +30 балів.

Як встановлено судом першої інстанції та не спростовано сторонами, на засіданні конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсів перевезення пасажирів на внутрішньообласних міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування оформленого протоколом №1 від 06.11.2018 року, на підставі інформації, поданої в конвертах №1 (1) та 2 (1) за об`єктом конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222, відбувся розгляд пропозицій перевізника-претендента ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" щодо нарахування 30 балів за показником "Робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу".

Згідно вищезазначеного протоколу, конкурсний комітет за результатами розгляду конкурсної пропозиції ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" дійшов висновку щодо нарахування 30 балів позивачу, згідно вказаної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. На підставі чого, рішенням закритого засідання конкурсного комітету підготовлено пропозицію організатору перевезень для визначення ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит" переможцем конкурсу по об`єктам конкурсу: №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222 та №388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42.

20.11.2018 року наказом Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації №100, визнано переможцем по об`єкту №388, назва маршруту Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, номер рейсу 39/40, 41/42 - ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит".

Разом з тим, наказом Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації №101 від 20.11.2018 року, на підставі доповідної записки головного спеціаліста - юрисконсульта відділу юридичного забезпечення ОСОБА_1 . скасовано рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу за об`єктом конкурсу № 387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222, як такого що прийнятий з порушенням законодавства та винесено його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Таке рішення обґрунтовано тим, що на конкурсі з визначення автомобільного перевізника, який відбувся 03.07.2013 року об`єкт №787 включав автобусні маршрути Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, рейси № 219/220, 221/222 та Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, рейси № 39/40, 41/42. На конкурсі з визначення автомобільного перевізника, який відбувся 06.11.2018 року об`єкт який включав би такі автобусні маршрути був відсутній. Відтак, нарахування +30 балів надається не за окремий автобусний маршрут, а за сукупність маршрутів які були в об`єкті попереднього конкурсу.

Внаслідок чого, за результатами повторно проведеного конкурсу, 24.01.2019 року рішенням закритого засідання конкурсного комітету підготовлено пропозицію організатору перевезень для визначення ТОВ "Липовець АТП" переможцем конкурсу по об`єкту №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222, а таким, що зайняв друге місце - ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит".

При цьому, позивач не оскаржує рішення про оголошення конкурсу на 24.01.2019 року, це рішення є чинним, при цьому як визнав представник позивача, позивач погодився із підставами та умовами конкурсу та добровільно брав участь у цьому конкурсі.

Наказом Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації №10 від 04.02.2019 року ТОВ "Липовець АТП" визнано переможцем конкурсу по об`єкту конкурсу №387, назва маршруту Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, номер рейсу 219/220, 221/222.

Досліджуючи питання чи є визначені організатором перевезень об`єкти конкурсу новими, а саме: Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, рейси № 219/220, 221/222 (об`єкт конкурсу № 387), Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3, рейси № 39/40, 41/42 (об`єкт конкурсу № 388) та чи має позивач право на нарахування 30 балів відповідно до вказаного Додатку 5 до Порядку №1081, суд першої інстанції правильно виходив з приписів статті 1 Закону № 2344-ІІІ, якою визначено, що автобусний маршрут - шлях проходження автобуса між початковим та кінцевим пунктами з визначеними місцями на дорозі для посадки (висадки) пасажирів; автобусний маршрут міський - автобусний маршрут, який не виходить за межі території населеного пункту; автобусний маршрут приміський - автобусний маршрут, який з`єднує населені пункти і протяжність якого не перевищує 50 км; автобусний маршрут міжміський - автобусний маршрут, який з`єднує населені пункти і протяжність якого перевищує 50 км.

Згідно статті 6 Закону №2344-ІІІ Рада міністрів Автономної Республіки Крим та обласні державні адміністрації формують у приміському та міжміському сполученні мережу автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області, та здійснюють в межах своїх повноважень контроль за дотриманням законодавства у сфері автомобільного транспорту на відповідній території.

Відповідно до ч.2 статті 43 Закону № 2344-ІІІ об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів). На конкурс виносяться маршрути із затвердженими паспортами.

Вказана норма Закону кореспондується з положеннями пункту 6 Порядку №1081, згідно з яким об`єктом конкурсу може бути: маршрут (кілька маршрутів) та/або оборотний рейс (кілька оборотних рейсів) міжміського автобусного сполучення; маршрут (кілька маршрутів) міського або приміського автобусного сполучення; сукупність оборотних рейсів міського або приміського автобусного сполучення за умови, що кількість таких рейсів на об`єкті конкурсу становить не менш як 50 на день; сукупність маршрутів приміського та маршрутів або оборотних рейсів міжміського сполучення.

Статтею 14 Закону №2344-ІІІ встановлено, що формування та ведення реєстру міжміських і приміських автобусних маршрутів загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласних маршрутів), покладається на Верховну Раду Автономної Республіки Крим чи обласні держадміністрації, які затверджують мережу і паспорти міжміських та приміських автобусних маршрутів, які не виходять за межі території області (внутрішньообласних маршрутів).

Таким чином, затвердження мережі і паспортів міжміських (які з`єднують населені пункти і протяжність яких перевищує 50 км) та приміських (які з`єднують населені пункти і протяжність яких не перевищує 50 км) автобусних маршрутів, які не виходять за межі території області (внутрішньообласних маршрутів) Закон №2344-ІІІ відносить до повноважень обласних держадміністрацій.

З матеріалів справи вбачається, що 09.09.2013 року між Вінницькою обласною державною адміністрацією - управління транспорту в особі начальника управління Вакара Анатолія Миколайовича (далі - Замовник) та ТОВ "Погребищенське АТП "Транзит", в особі директора Демидюка Валерія Васильовича (далі - Перевізник), на термін з 09.09.2013 року по 03.07.2018 року, було укладено договір №747м-13 на перевезення пасажирів на внутрішньообласному міжміському та приміському автобусному маршруті загального користування, згідно з умовами якого Замовник надає Перевізникові право на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування у звичайному режимі руху, а Перевізник забезпечує якісні та безпечні перевезення пасажирів на умовах, на умовах передбачених договором: назва маршруту: Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3, оборотні рейси: 219-222, довжина маршруту (км): 68; назва маршруту: Погребище АС - Калинівка - Вінниця АС-3, оборотні рейси: 39-42, довжина маршруту (км): 96 км - рейси 41, 42, 94 км - рейси 39, 40.

З аналізу змісту та умов зазначеного договору слідує, що з 09.09.2013 року по 03.07.2018 року позивач здійснював транспортне обслуговування пасажирських перевезень безпосередньо на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут): "Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3", рейси № 219-222 та "Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3", рейси № 39-42, сукупність яких була винесена на конкурс 03.07.2013 року як один об`єкт конкурсу №787.

Водночас, розпорядженням голови Вінницької обласної державної адміністрації № 340 від 08.06.2015 року затверджено маршрутну мережу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), згідно якого маршрут "Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3", рейси № 219/220, 221/222 та маршрут "Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3", рейси № 39/30, 41/42 вказано як два окремі маршрути.

Надалі, розпорядженням голови Вінницької обласної державної адміністрації №719 від 17.09.2018 року "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 09 червня 2017 року № 400" затверджено об`єкти конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути) в новій редакції, зокрема, об`єкт конкурсу №387, "Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3", рейси № 219/220, 221/222 та об`єкт конкурсу №388, "Погребище АС - Калинівка АС - Вінниця АС-3", рейси № 39/30, 41/42.

Слід зазначити, що цим розпорядженням Вінницької обласної державної адміністрації автобусний маршрут загального користування "Погребище АС - Степанки - Вінниця АС-3" був роз`єднаний з автобусним маршрутом "Погребище АС - Калинівка - Вінниця АС-3", у зв`язку з чим, вони і були винесені на конкурс як два відокремлені об`єкти.

Таким чином, ТОВ "Липовець АТП2 правомірно було визнано переможцем конкурсу, а вимоги позивача щодо безпідставного не врахування йому 30 балів за попередню роботу на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу, не є огрунтованими, оскільки вищезазначені об`єкти конкурсу №387 та №388 є новими, що в свою чергу, виключає можливість нарахування позивачу вказаних 30 балів.

При цьому, показники, за якими оцінюються автомобільні перевізники-претенденти, зокрема, робота перевізника-претендента на визначеному організатором перевезень об`єкті конкурсу протягом усього строку дії попереднього дозволу (договору) як переможця попереднього конкурсу, є нормативно визначеними і поширювальному тлумаченню не підлягають.

Наведені обставини та аналіз правових норм, якими врегульовано спірні правовідносини, свідчать про дотримання відповідачем норм чинного законодавства України при прийнятті наказу Департаменту житлово-комунального господарства, енергетики та інфраструктури Вінницької обласної державної адміністрації №100 від 20.11.2018 року.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, а зводяться до повторного викладення обставин справи, яким суд першої інстанції надав оцінку в рішенні.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Погребищенське автотранспортне підприємство "Транзит" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 липня 2019 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом 30 днів, з урахуванням положень ст.329 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Постанова суду складена в повному обсязі 24 жовтня 2019 року.

Головуючий Кузьменко Л.В. Судді Франовська К.С. Совгира Д. І.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85147955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/4789/18-а

Постанова від 22.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Постанова від 22.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 29.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Рішення від 11.07.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 07.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 29.12.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні