Постанова
від 18.10.2019 по справі 359/9545/18
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 359/9545/18

Провадження № 3/359/3492/2019

Протокол № 0766/12500/18

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2018 р . м. Бориспіль

Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Бондаренко І.А., розглянув за участю представника митниці Ясінської О.Я., особи яка притягається до відповідальності, адвоката особи - Ровенського ОСОБА_1 В. адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Краматорськ Донецької області, який у 2016 році обіймав посаду керівника ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД (09150, Київська область, с. Фурси, вул. Радянська, буд. 1-А, оф. 4, код ЄДРПОУ 40238913), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 14.05.2001 року Краматорським МВ УМВС України в Донецькій області, ідентифікаційний номер: НОМЕР_2 ,

в с т а н о в и в :

Згідно протоколу про порушення митних правил віл 03.10.2018 року, 04.04.2016 на підставі контракту від 16.02.2016 № MGHQ-KT/16-15, укладеного між ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД (09150, Київська область, с. Фурси, вул. Радянська, буд. 1-А, оф. 4, код ЄДРПОУ 40238913) та MGHQ IMPORT AND EXPORT PTE. LTD. (46 East Coast Road № 05-01 Eastgate Building НОМЕР_3 426698) на митну територію України через п/п Іллічівський морський торговельний порт м/п Іллічівськ у зоні діяльності Одеської митниці ДФС на адресу ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД ввезено товари народного вжитку.

Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є LEXIS DIS TICARET PAZARLAMA VE KARGO HIZMETLERI SAN.TIC.LTD.STI (ISTASYON MAH. 1421. SOKAK DIVAN REZIDANS 62/A BLOK D.59 KUCUKCEKMECE, ISTANBUL, TURKEY) Туреччина.

Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами BH6851CM/BH0575XO та доставлено до митниці призначення (відділ митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС) за електронною митною декларацією (далі ЕМД) типу ІМ 40 ЕЕ від 04.04.2016 № 125000000/2016/914372.

Під час пропуску товарів народного вжитку на митну територію України у якості підстави для переміщення Одеської митниці ДФС надано товаросупровідні документи, а саме: інвойс-проформа (Invoice-Proforma) від 01.04.2016 № 5756851, міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 01.04.2016 № б/н.

З метою випуску у вільний обіг товарів народного вжитку, керівником ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД ОСОБА_2 до відділу митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС подано ЕМД типу ІМ-40 ДЕ з прикріпленими до неї сканованими зображеннями товаросупровідних документів.

Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № 125130013/2016/404900 від 06.04.2016, здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари.

Загальна кількість товару становила - 429 місць, загальною вагою брутто 16050,00 кг., загальною вартістю 17432,81 Доларів США.

Разом з тим, у ході проведення перевірки окремих аспектів зовнішньоекономічної діяльності ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Туреччини надану до Київської митниці ДФС листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС України від 22.06.2018 № 18997/7/99-99-20-02-01-17(вх. від 26.06.2018 № 155/10-70-20-26).

За результатами опрацювання відповіді митних органів Туреччини встановлено наступне:

відповідно до експортної декларації від 25.03.2016 № 16341300EX177902, інвойсу від 25.03.2016 № 460118, виставленого компанією GULDOGAN MENSUCAT SANAYI VE TICARETA. S (ORGANIZE SAN. BLG. EFLATUN CADDE /10 016/NILUFER) (Туреччина) в адресу TLC TRADING LLC (21, PRIVOKZALNAYA STR, OFF. 26 BORYSPIL, KIEV REGION, UKRAINE 08300), вартість товарів у кількості 5 місць, вагою брутто 165,00 кг становила 2 268,00 Доларів США;

відповідно до експортної декларації від 28.03.2016 № 16341300EX183653, інвойсу від 26.03.2016 № 448580, виставленого компанією KLEO DAYANIKLI TUK. MA. IN. TA. EL. IN. V. D. H. IT. IH. S. T. LT (TARIM MH. PERGE CAD. ENVAR APT. 1 7) (Туреччина) в адресу TLC TRADING LLC (21, PRIVOKZALNAYA STR, OFF. 26 BORYSPIL, KIEV REGION, UKRAINE 08300), вартість товарів у кількості 3 місць, вагою брутто 774,00 кг становила 3 910,00 Євро;

відповідно до експортної декларації від 31.03.2016 № 16341300EX188453, інвойсу від 29.03.2016 № 067505, виставленого компанією SACIT YAVUZ (ADNAN KAHVECI MAH. AVRUPA CAD. 36/70/3 ISTANBUL/BEYLIK) (Туреччина) в адресу LLC KOMERTSTRAID LTD (09150, RADYANSKA STR 1-A OFF 4FURSY VILLAGE BELOTSERKOVSKY D), вартість товарів у кількості 372 місць, вагою брутто 8367,82 кг становила 136 395,46 Турецьких лір;

відповідно до експортної декларації від 31.03.2016 № 16341300EX190971, інвойсу від 31.03.2016 № 070645, виставленого компанією SAHIN ORME VE TEKSTIL SAN. TIC. LMT. STI (CAKMAKLI A. BURGAZ ME V. 11. CD91 SK /24 034/BUYUKCEKMECE) (Туреччина) в адресу LLC KOMERTSTRAID LTD (09150, RADYANSKA STR 1-A OFF 4 FURSY VILLAGE BELOTSERKOVSKAY), вартість товарів у кількості 289 місць, вагою брутто 6317,00 кг становила 40 369,70 Доларів США;

відповідно до експортної декларації від 29.03.2016 № 16341300EX184503, інвойсу від 28.03.2016 № 775041, виставленого компанією MARTEK ENDUSTRI MAL. INSAAT TUR. SAN. VE TIC. LTD. STI (ULUCAK ATATURK MAH 78/10 035/KEMALPASA 10) (Туреччина) в адресу TLC TRADING LLC (21, PRIVOKZALNAYA STR, OFF. 26 BORYSPIL, KIEV REGION, UKRAINE 08300), вартість товарів у кількості 5 місць, вагою брутто 94,40 кг становила 1 064,00 Євро;

відповідно до експортної декларації від 01.04.2016 № 16341300EX193157, інвойсу від 01.04.2016 № 979951, виставленого компанією IZZET ANCEL SERITCIOGLU (BOMONTI ОСОБА_3 S. 4 034/SISLI) (Туреччина) в адресу LLC KOMERTSTRAID LTD (09150, RADYANSKA STR 1-A OFF 4 FURSY VILLAGE BELOTSERKOVSKAY), вартість товарів у кількості 1 місця, вагою брутто 375,00 кг становила 5 526,46 Турецьких лір;

відповідно до експортної декларації від 01.04.2016 № 16341300EX194675, інвойсу від 01.04.2016 № 13311, виставленого компанією CANTAS DIS TICRAT ITHALAT IHRACAT SANAYI VE TICARET LTD. STI (KAMBERIYE MAH. ATATURK BULVARI BLV. 304 63/HALILIYE) (Туреччина) в адресу LLC KOMERTSTRAID LTD (09150, RADYANSKA STR 1-A OFF 4 FURSY VILLAGE BELOTSERKOVSKAY), вартість товарів у кількості 143 місць, вагою брутто 2552,00 кг становила 39 002,15 Євро.

Товари народного вжитку переміщувались вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами НОМЕР_4 /BH0575XO.

Так, враховуючи наявну інформацію митних органів Туреччини (копії експортних декларацій та інвойсів) встановлено, що вартість товарів народного вжитку (кількістю 818 місць, загальною вагою брутто 18645,22 кг.) під час експорту з території Туреччини значно вище від його задекларованої вартості на митній території України та становила 43 976, 15 Євро; 42 637, 70 Доларів США та 141 921, 92 Турецьких лір (згідно з курсом НБУ на 04.04.2016 1 Євро - 29,84720900, 1 Долар США - 26,10847500 грн., 1 Турецька ліра - 9,24491500 грн., станом на момент переміщення товарів через митний кордон України, вартість товарів народного вжитку в перерахунку на національну валюту становила 3 737 826,75 грн.).

Таким чином, інформація, отримана від митних органів Туреччини в рамках проведеної митної перевірки свідчить про те, що переміщення товарів народного вжитку через митний кордон України за ЕМД типу ІМ 40 ЕЕ від 04.04.2016 № 125000000/2016/914372 здійснено шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, щодо вартості експортованого товару відомостям, задекларованим в Україні за ЕМД типу ІМ-40 ДЕ від 06.04.2016 № 125130013/2016/404900.

Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами - ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД (код ЄДРПОУ 40238913), на дату переміщення товарів народного вжитку через митний кордон України, на посаді керівника підприємства ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД (код ЄДРПОУ 40238913) перебував громадянин України ОСОБА_2 .

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, керівником ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД ОСОБА_2 , вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів народного вжитку, загальною вартістю 3 737 826,75 грн. задекларованих у митній декларації від 06.04.2016 № 125130013/2016/404900, через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митниці як підстави для переміщення через митний кордон України документів, що містять неправдиві відомості щодо їх вартості.

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

У зв`язку з чим працівниками митниці 19.09.2018 року складено протокол про порушення митних правил № 0766/12500/18.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвокат Ровенський О.В. в судовому засіданні зазначив, що в діях ОСОБА_2 відсутній склад порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Підставою для складання даного протоколу стало отримання Київською митницею ДФС відповіді митних органів Туреччини. Однак, дані документи по-перше не містять перекладу із всіма необхідними реквізити, які свідчать про легітимність перекладу, по-друге мають погану якість копіювання. Отже, зміст таких документів, сам по собі, не може свідчити про наявність порушення митних правил, через те, що такі документи не містять належних та допустимих доказів, які б дозволяли суду беззаперечно визнати, що саме при декларуванні товару на митній території України, а не на території Туреччини мало місце подання документів, які містять неправдиві відомості щодо вартості товару. Також матеріали справи взагалі не містять доказів, які б свідчили про повноту та об`єктивність провадження по справі, вчинення в повній мірі всіх процесуальних заходів, які передбачені законом. Зокрема, окрім документів митного оформлення на території України та отриманої відповіді в справі відсутні пояснення осіб (декларанта, продавця). Отже, митним органом не надано жодних доказів, які б беззаперечно вказували на те, що його дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу ДФС як підстави для переміщення товарів - документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару, оскільки митниця як на доказ його вини, посилається лише на документи митних органів Турчинни, який носить суперечливий характер та не доводять наявності умислу на неправомірне звільнення від сплати митних платежів. Враховуючи вищевикладене, просив суд, провадження у даній справі закрити, у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Представник митниці протокол підтримав, та зазначив, що громадянин України ОСОБА_2 , скоїв порушення митних правил, яке передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з чим просив застосувати до правопорушника адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 % вартості товарів з конфіскацією зазначених товарів.

Заслухавши пояснення захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до висновку, що вина громадянина України ОСОБА_2 , не знайшла свого підтвердження, а склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, судом не встановлений, виходячи з наступного.

Київський апеляційний суд постановою від 22 квітня 2019, постанову Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 7 грудня 2018 скасував, а матеріали за протоколом про порушення митних правил № 0766/12500/18 від 03.10.2018, направлено для проведення додаткової перевірки. Зазначено, що всі документи, отримані Київською митницею ДФС мають значення для справи. Відповідно до ст. 492 МК України передбачає, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється державною мовою. При цьому, документи, які були підставою для складання протоколу відносно ОСОБА_2 складені іноземною мовою та не перекладені згідно з нормами чинного законодавства на державну мову, що унеможливлює їх визнання належними доказами в справі.

Адміністративний матеріал про порушення митних правил надійшов до суду без виконання зазначених в постанові Київського апеляційного суду недоліків. Київською митницею ДФС долучено лише лист пояснення в якому зазначено, що в кошторисі митниці кошти для оплати перекладів у спеціалізованому бюро перекладів не передбачені.

Згідно ч. 1 ст. 486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

За змістом ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно матеріальну шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Аналогічні вимоги також закріплені в ст. 489 МК України.

Відповідно до ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Як вбачається з матеріалів даної справи, 04.04.2016 на підставі контракту від 16.02.2016 № MGHQ-KT/16-15, укладеного між ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД (09150, Київська область, с. Фурси, вул. Радянська, буд. 1-А, оф. 4, код ЄДРПОУ 40238913) та MGHQ IMPORT AND EXPORT PTE. LTD. (46 East Coast Road № 05-01 Eastgate Building НОМЕР_3 426698) на митну територію України через п/п Іллічівський морський торговельний порт м/п Іллічівськ у зоні діяльності Одеської митниці ДФС на адресу ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД ввезено товари народного вжитку.

Згідно з даними товаросупровідних документів відправником товару є LEXIS DIS TICARET PAZARLAMA VE KARGO HIZMETLERI SAN.TIC.LTD.STI (ISTASYON MAH. 1421. SOKAK DIVAN REZIDANS 62/A BLOK D.59 KUCUKCEKMECE, ISTANBUL, TURKEY) Туреччина.

Перевезення товарів здійснювалось вантажним автомобілем з державними реєстраційними номерами BH6851CM/BH0575XO та доставлено до митниці призначення (відділ митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС) за електронною митною декларацією (далі ЕМД) типу ІМ 40 ЕЕ від 04.04.2016 № 125000000/2016/914372.

Під час пропуску товарів народного вжитку на митну територію України у якості підстави для переміщення Одеської митниці ДФС надано товаросупровідні документи, а саме: інвойс-проформа (Invoice-Proforma) від 01.04.2016 № 5756851, міжнародну автомобільну накладну (CMR) від 01.04.2016 № б/н.

З метою випуску у вільний обіг товарів народного вжитку, керівником ТОВ КОМЕРЦТРЕЙД ЛТД ОСОБА_2 до відділу митного оформлення № 1 м/п Святошин Київської митниці ДФС подано ЕМД типу ІМ-40 ДЕ з прикріпленими до неї сканованими зображеннями товаросупровідних документів.

Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № 125130013/2016/404900 від 06.04.2016, здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари.

Відповідно до ч. 1 ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Частиною третьою цієї ж статті передбачено, що за результатами здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів орган доходів і зборів визнає заявлену декларантом або уповноваженою ним особою митну вартість чи приймає письмове рішення про її коригування відповідно до положень статті 55 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 4 ст. 54 МК України орган доходів і зборів під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний, зокрема, здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; випускати у вільний обіг товари, що декларуються.

Виходячи зі змісту положень ч. 5 ст. 54 МК України, в ході виконання вказаних обов`язків, орган доходів і зборів має право, зокрема, упевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості; у випадках, встановлених МК України, письмово запитувати від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статтею 53 цього Кодексу додаткові документи та відомості, якщо це необхідно для прийняття рішення про визнання заявленої митної вартості.

Таким чином, в ході виконання своїх обов`язків при митному оформленні товарів в даній операції з поставки, органом доходів і зборів у відповідності до вимог наведених вище норм законодавства, після здійснення контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, на підставі поданих товаросупровідних документів було здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг товари за ІМ 40 НОМЕР_5 125130013/2016/404900. При цьому жодних рішень про коригування митної вартості товарів органом доходів і зборів не приймалось.

Ці обставини вказують на те, що митний орган при здійсненні своїх повноважень щодо контролю правильності визначення митної вартості товарів в рамках ст. 54 МК України, при здійсненні митного оформлення товарів дійшов висновку, в тому числі про вірність визначення митної вартості та випустив товари у вільний обіг. Такий факт в свою чергу підтверджує, що декларант належним чином виконав всі обов`язки в процедурі митного оформлення товарів, включаючи правильність визначення митної вартості товару.

Однак, згідно відповіді, яка надійшла до Київської митниці ДФС від митних органів Туреччини встановлено, що вартість товарів народного вжитку під час експорту з території Туреччини значно вища від його задекларованої вартості на митній території України і становила 3 737826,75 грн..

Як зазначалося вище, згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до п. 6 ППВСУ Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил № 8 від 03.06.2005, передбачено, що підставою для переміщення через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. При цьому, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Так, єдиним доказом, на який спирається Київська митниця ДФС на підтвердження наявності в діянні ОСОБА_2 об`єктивної сторони складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є отримані Київською митницею ДФС на їх запит з митних органів Туреччини документи митного оформлення експорту товару, дані в яких щодо вартості цього товару не збігаються із даними документів, наданих для митного оформлення товару при його імпорті та розмитненні на митній території.

В той же час, зміст таких документів, отриманих на запит, сам по собі, без належного з`ясування та перевірки дійсного найменування і вартості фактично ввезеного на митну територію України товару (а така перевірка митним органом проведена не була, бо товар не вилучався і випущений у вільний обіг), може свідчити лише про наявність суттєвих розбіжностей в митному оформленні (декларуванні) товару при його експортуванні з Республіки Туреччина та імпортуванні до України і не більше, через те, що такі документи не містять належних та допустимих доказів, які б дозволяли суду беззаперечно стверджувати, що саме при декларуванні товару на митний території України, а не Турецької Республіки, мало місце подання документів, які містять неправдиві відомості щодо вартості товару.

Так, суддя, звертає увагу, на те, що документи, які були надіслані з митної адміністрації Туреччини на відповідний запит митниці, є копіями, і оригіналами не підтверджуються. При цьому дані копії не засвідчені належним чином, а саме особами, якими вони були надані, що позбавляє суддю можливості пересвідчитися в ідентичності цих документів.

Ці обставини в сукупності свідчать про те, що висновки митного органу про переміщення вказаних товарів через митний кордон України громадянином ОСОБА_2 з приховуванням від митного контролю базуються лише на співставленні органом доходів і зборів інформації, зазначеної в ІМ 40 НОМЕР_6 № НОМЕР_7 від 04.04.2016 р. та у відповіді митних органів Туреччини та в додатках до неї, без належного з`ясування дійсної вартості фактично ввезеного на митну територію України товару.

Так, лише розбіжність чи відповідність відомостей у вище перелічених документах жодним чином не може свідчити про недостовірність чи неправдивість відомостей, що внесені декларантом до митної декларації, пред`явленої до митного оформлення. Тому експортні декларації, які були надіслані митними органами Туреччини разом із відповіддю, не є належним доказом вчинення дій з метою переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю.

З огляду на викладене, приймаючи до уваги те, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_2 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, які містять неправдиві відомості щодо вартості товарів, суддя, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останнього.

Оцінюючи матеріали справи, суддя приходить до висновку, що ОСОБА_2 , не подавав митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару, і не вчиняв дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, суддя приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_2 , за ч. 1 ст. 483 МК України підлягає закриттю, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. ст. 69, 257, 265, 266, 458, ч. 1 ст. 483, ст. ст. 487, 495 МК України, п. 1 ч. 1 ст. 247, ст. ст. 251-252, 280, 283, 287, 294 КУпАП, суд,

п о с т а н о в и в :

Провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно громадянина України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер: НОМЕР_2 - закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.

Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови і може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.

Суддя: І.А. Бондаренко

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення18.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85150122
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —359/9545/18

Постанова від 06.12.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Васильєва Маргарита Анатоліївна

Постанова від 18.10.2019

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Бондаренко І. А.

Постанова від 22.04.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Журавель Олександр Олександрович

Постанова від 07.12.2018

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Вознюк С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні