Рішення
від 11.10.2019 по справі 686/2515/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/2515/18

Провадження № 2/686/857/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2019 року Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області

в складі: головуючої - судді Козак О.В.,

при секретарі - Слободянюк А.Ю.,

за участі: позивачів - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ,

представника позивача - ОСОБА_3 ,

представника відповідача, третьої особи - Колокольникова О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Хмельницькому цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 до ОСОБА_5 , Хмельницької міської ради Хмельницької області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: Управління земельних ресурсів та земельної реформи Хмельницької міської ради, ОСОБА_6 , про зобов`язання вчинити дії,

встановив:

01.02.2018 року позивачі звернулись до суду з позовом до ОСОБА_5 , Хмельницької міської ради Хмельницької області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: Управління земельних ресурсів та земельної реформи Хмельницької міської ради, ОСОБА_6 , про зобов`язання вчинити дії. В обґрунтування позову позивачі вказали, що вони є співвласниками будинку АДРЕСА_1 . Фізична особа-підприємець ОСОБА_7 на їх звернення виготовила Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Листом від 28.11.2016 року №Б/7698-06-2015 Управління Земельних ресурсів та земельної реформи повідомило їх, що за результатами розгляду технічної документації виявлено відсутність погодження меж суміжних землекористувачів, у зв`язку з чим документацію повернуто на доопрацювання.

Технічну документацію із землеустрою було направлено цінним листом для ознайомлення суміжному землевласнику ОСОБА_5 16 травня 2017 року. Проте, до цього часу ОСОБА_5 не погодив межі земельної ділянки. Тим самим перешкоджає у реалізації їх права на приватизацію земельної ділянки.

21.06.2017 року вони звернулися до Міського голови Симчишина О ОСОБА_8 . із заявою про винесення на розгляд комісії для підготовки пропозицій по вирішенню земельних спорів Хмельницької міської ради питання щодо погодження меж земельної ділянки по АДРЕСА_1 та надання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки без погодження суміжним землевласником ОСОБА_5 .. За результатами розгляду заяви Рішенням сімнадцятої сесії Хмельницької міської ради від 20.09.2017 р. №51 їм було рекомендовано при недосягненні згоди з суміжним землевласником щодо погодження меж спір вирішувати в судовому порядку.

Рішенням 23-ї сесії Хмельницької міської ради Хмельницької області від 27.02.2013 р. №31 затверджено Порядок розгляду звернень і клопотань та вирішення питань, пов`язаних із наданням дозволів на розроблення проектів щодо відведення земельних ділянок, технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок, матеріалів інвентаризації земель . У відповідності до п. 1.2 даного Положення, для підготовки проекту рішення про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки або матеріалів інвентаризації земель на підставі клопотання до нього необхідно додати графічні матеріали, виготовлені на замовлення заявника суб`єктами, які мають право на виконання землевпорядних робіт, а саме план меж земельної ділянки або кадастровий план земельної ділянки з відображенням зон обмежень, обтяжень, сервітутів - при наявності, погоджений із суміжними землевласниками та землекористувачами.

У зв`язку з тим, що суміжний землевласник ОСОБА_5 в добровільному порядку безпідставно не погоджує межі земельної ділянки, а Хмельницька міська рада відмовляється розглядати питання про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки без погодження меж ОСОБА_5 , вони не можуть реалізувати своє право на приватизацію земельної ділянки, на якій розташоване їх домоволодіння.

Відмова ОСОБА_5 у погодженні меж земельної ділянки є протиправною, адже вони зі свого боку вжили всі передбачені законом заходи з дотриманням визначеного законом порядку для оформлення права власності на земельну ділянку, проте відповідач і надалі відмовляється погоджувати межі земельної ділянки, хоча жодним чином це не порушує його право власності на земельну ділянку, приватизовану ним в 2011 році.

Крім того, приватизація земельної ділянки без погодження меж із суміжним землекористувачем не позбавляє ОСОБА_5 права звернутися до суду за захистом своїх прав у тому випадку, якщо він вважає, що приватизація ними земельної ділянки у таких межах порушує його права. Саме по собі непогодження меж не є перешкодою для розгляду питання про передачу землі у власність, оскільки чинним законодавством України обов`язку землекористувача з надання згоди по погодженню меж суміжних земельних ділянок не встановлено.

Тому позивачі просять позов задоволити та зобов`язати Хмельницьку міську раду Хмельницької області розглянути питання про надання їм дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) - землі житлової та громадської забудови за адресою: АДРЕСА_1 та передачу у спільну сумісну власність, у межах норм безоплатної приватизації, земельної ділянки без погодження меж земельної ділянки суміжним землекористувачем ОСОБА_5 ..

Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила задоволити з підстав викладених у позовній заяві, суду пояснила, що вона вільно хоче користуватись земельною ділянкою.

Представник позивача ОСОБА_9 Е ОСОБА_10 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задоволити з підстав викладених у позовній заяві, суду пояснив, що ОСОБА_5 користується земельною ділянкою більшою ніж приватизував. Комісією з вирішення земельних спорів Хмельницької міської ради було відмовлено в задоволенні заяви позивачів щодо погодження меж земельної ділянки та наданні дозволу на розробку проекту землеустрою без погодження з ОСОБА_5 , тому вирішили звернутись до суду.

Позивач ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала, просила задоволити.

Позивач ОСОБА_4 в судове засідання не з`явилась подала заяву про розгляд справи за її відсутності, позовні вимоги підтримала.

Представник відповідача Хмельницької міської ради, третьої особи Управління земельних ресурсів та земельної реформи Хмельницької міської ради в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив, суду пояснив, що для надання дозволу на розробку проекту землеустрою надається тільки кадастровий план. Позивачі ж надали технічну документацію щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі, яка і була розглянута. Експертиза показала невідповідність фактичного користування розробленій технічній документації. Каталогом координат в експертизі встановлено, що земельна ділянка в бік вулиці ОСОБА_11 складає частину земельної ділянки вулиці. Крім того, технічна документація розроблена так, що в загальному користуванні залишається 16 кв.м. для проходу та проїзду, а повинно залишитись в загальному користуванні 20 кв.м., оскільки це єдине місце де ОСОБА_5 може пройти відповідно до схеми. Тому відмова комісії у наданні дозволу є законною, та є всі підстави для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою.

Відповідач ОСОБА_5 та його представник в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечили, представник відповідача суду пояснив, що прямого виходу у ОСОБА_5 на АДРЕСА_2 . АДРЕСА_1 немає. Висновком експерта встановлено, що є невідповідність встановлених меж встановленому порядку користування. Технічна документація виходить за межі забору. Земельна ділянка ОСОБА_5 межує з землями загального користування, що дає йому змогу користуватись належним йому майном. Оскільки, доступ до належної йому частини будинку він має лише через землі загального користування.

Третя особа ОСОБА_6 в судове засідання не з`явилась подала до суду заяву про розгляд справи за її відсутності, проти позову не заперечила з наступних підстав. Відповідач ОСОБА_5 постійно створює перешкоди у користуванні земельною ділянкою сусідами, шляхом самовільного захоплення значної частини земельної ділянки. Про що свідчать численні судові справи, що також були щодо встановлення меж між земельною ділянкою, приватизованою ОСОБА_5 та належною їй земельною ділянкою.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу дослідивши матеріали, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 належить 1/4 частина, ОСОБА_4 належить 1/4 частина, ОСОБА_1 належить 1/5 частина жилого будинку АДРЕСА_1 , з відповідною частиною надвірних будівель.

ОСОБА_5 на праві власності належить земельна ділянка площею 0,0270га. розташована в АДРЕСА_1 , для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія ЯК №691815, виданого на підставі рішення тринадцятої сесії Хмельницької міської ради від 14.12.2011 року №23.

В 2016 році ФОП ОСОБА_7 за клопотанням ОСОБА_2 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 була виготовлена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі ( на місцевості) ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Листом Управління земельних ресурсів та земельної реформи Департаменту архітектури, містобудування та земельних ресурсів Хмельницької міської ради від 28.11.2016р. повідомлено ОСОБА_1 , що технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд у АДРЕСА_1 розглянута. За результатами розгляду вказаної документації виявлено відсутність погоджень суміжних землекористувачів, що суперечить ст.198 ЗК України, яка передбачає обов`язкове погодження меж земельної ділянки суміжними землевласниками та землекористувачами. В поданій документації із землеустрою відсутній витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, тому дана документація через управління адміністративних послуг повертається на доопрацювання виконавцю робіт із землеустрою ФОП ОСОБА_7 ..

21.06.2017 року ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 звернулись до Хмельницького міського голови зі зверненням про винесення на розгляд комісії для підготовки пропозицій по вирішенню земельних спорів Хмельницької міської ради питання щодо погодження меж земельної ділянки по АДРЕСА_1 та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без погодження суміжним землевласником ОСОБА_5 ..

Згідно протоколу №6 засідання комісії з розгляду земельних спорів від 01.08.2017 року, комісія вирішила відмову ОСОБА_5 від погодження меж земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 - визнано обґрунтовано, рекомендовано ОСОБА_1 , ОСОБА_4 та ОСОБА_2 при не досягненні згоди з суміжним землевласником щодо погодження меж - спір вирішувати в судовому порядку.

Рішенням сімнадцятої сесії Хмельницької міської ради №51 від 20.09.2017 року міська рада вирішила підтримати пропозицію комісії з розгляду земельних спорів, відмову ОСОБА_5 від погодження меж земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) по АДРЕСА_1 - визнати обґрунтованою, рекомендувати ОСОБА_1 , ОСОБА_4 та ОСОБА_2 при не досягненні згоди з суміжним землевласником щодо погодження меж - спір вирішувати в судовому порядку.

Згідно висновку судового експерта Власюка В.В. №605/018 від 21.01.2019 року:

- загальна фактична площа земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , яка знаходиться у користуванні співвласників домоволодіння, складає 0,0971га (971кв.м.). Розміри та конфігурація загальної земельної ділянки згідно фактичних меж та огорож показані контуром синього кольору на Збірному кадастровому плані в Додатку №10;

- фактична площа земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , яка знаходитьсяу користуванні ОСОБА_5 , (відповідач), складає 0,0484га (484кв.м.). Розміри та конфігурація земельної ділянки ОСОБА_5 згідно фактичних меж та огорож показані штриховкою фіолетового кольору на Збірному кадастровому плані в Додатку №10;

- фактична площа земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , яка знаходиться у користуванні ОСОБА_1 , ОСОБА_4 та ОСОБА_2 (позивачі), складає 0,0487га (487кв.м ). Розміри та конфігурація земельної ділянки ОСОБА_1 , ОСОБА_4 та ОСОБА_2 згідно фактичних меж та огорож показані штриховкою зеленого кольору на Збірному кадастровому плані в Додатку №10;

- розташування, площа та конфігурація земельної ділянки площею 0,0620га, яка визначена Технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , виготовленої ФОП ОСОБА_7 , не відповідає (не повністю відповідає) розташуванню, площі та конфігурації частини земельної ділянки, площею 0,0487га, що розташована по АДРЕСА_1 та знаходиться у фактичному користуванні гр. ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_4 , див. План співставлення меж в Додатку №11;

- крім того, земельна ділянка гр. ОСОБА_1 , ОСОБА_4 та ОСОБА_2 згідно даних зазначеної Технічної документації накладається на частину земельної ділянки, площею 0,0484га, яка знаходиться у фактичному користуванні ОСОБА_5 , при цьому загальна площа накладення земельних ділянок становить 0,0133га (133кв.м) та складається з трьох частин: площею 0,0113га обмежена точками 1-2-3-4-5-6-7-1, площею 0,0016га обмежена точками 8-9-10-11-12-13-14-8 та площею 0,0004га обмежена точками 15-16- 17-18-19-15, див. План накладення земельних ділянок в Додатку №12.

Слід також зазначити, що розташування накладення земельних ділянок площею 0,0016га, яке обмежене точками 8-9-10-11-12-13-14-8, частково знаходиться в районі розташування умовної межі 1-2-3 (див. Збірний кадастровий план в Додатку №10), а розташування накладення земельних ділянок площею 0,0004 га, яке обмежене точками 15-16-17-18-19-15 - в районі розташування умовної межі 4-5. Виходячи з цього, площу та конфігурацію даних нашарувань меж слід вважати орієнтовними.

Вказані обставини підтверджуються: договором купівлі-продажу від 19.06.1984 року; договором дарування від 15.07.1994 року; договором купівлі-продажу від 14.10.1974 року; технічними паспортами на будинок АДРЕСА_1 ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 ; Державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЯК №691815; рішенням сімнадцятої сесії Хмельницької міської ради №51 від 20.09.2017 року Про розгляд пропозицій комісії з розгляду земельних спорів ; витягом з протоколу №6 засідання комісії з розгляду земельних спорів від 01.08.2017 року; технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_12 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , виготовленої ФОП ОСОБА_7 ; висновком експерта №605/018 від 21.01.2019 року.

Відповідно до ч.1 ст. 15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорення.

Частиною 1 ст. 16 ЦК України, визначено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Статтею 158 ЗК України передбачено, що земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей. Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, спір вирішується судом.

Згідно зі ст.152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.

Згідно ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 118 Земельного кодексу України визначено, що громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 -1 цього Кодексу .

Відповідно до статті 107 ЗК України основою для відновлення меж є дані земельно-кадастрової документації. У разі неможливості виявлення дійсних меж їх встановлення здійснюється за фактичним використанням земельної ділянки. Якщо фактичне використання ділянки неможливо встановити, то кожному виділяється однакова за розміром частина спірної ділянки. У випадках, коли в такий спосіб визначення меж не узгоджується з виявленими обставинами, зокрема з встановленими розмірами земельних ділянок, то межі визначаються з урахуванням цих обставин.

Частинами 1,3,5 статті 55 Закону України Про землеустрій передбачено, що встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів. Межі земельної ділянки в натурі закріплюються межовими знаками встановленого зразка. Власники землі та землекористувачі, у тому числі орендарі, зобов`язані дотримуватися меж земельної ділянки, закріпленої в натурі (на місцевості) межовими знаками встановленого зразка.

У разі якщо на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) передбачається здійснити передачу земельних ділянок державної чи комунальної власності у власність чи користування, така технічна документація розробляється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України (у випадках, передбачених законом).

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється без надання дозволу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, у разі передачі у власність чи користування земельної ділянки державної чи комунальної власності, на якій розташовано житловий будинок, право власності на який зареєстровано. Така технічна документація розробляється на замовлення власника житлового будинку.

Згідно п.п.1.2, 2.1 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року № 376 , встановлення (відновлення) меж земельної ділянки здійснюється з метою визначення в натурі (на місцевості) метричних даних земельної ділянки, у тому числі місцеположення поворотних точок її меж та їх закріплення межовими знаками. Встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

За змістом пунктів 4.1, 4.2, 4.3 вказаної Інструкції, відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється при повній (частковій) втраті в натурі (на місцевості) межових знаків, їх пошкодженні, яке унеможливлює використання межових знаків, а також при розгляді земельних спорів між власниками (користувачами) суміжних земельних ділянок. Власник земельної ділянки має право вимагати від власника сусідньої земельної ділянки сприяння встановленню твердих меж, а також відновленню межових знаків у випадках, коли вони зникли, перемістились або стали невиразними. Відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі раніше розробленої та затвердженої відповідно до статті 186 Земельного кодексу України документації із землеустрою. У разі відсутності такої документації розробляється технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Нормами ст. 186 Земельного кодексу України визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок погоджуються в порядку, встановленому статтею 186 - 1 цього Кодексу , і затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу .

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу , у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності.

Позивачі просять зобов`язати Хмельницьку міську раду Хмельницької області розглянути питання про надання їм дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) - землі житлової та громадської забудови за адресою: АДРЕСА_1 та передачу у спільну сумісну власність, у межах норм безоплатної приватизації, земельної ділянки без погодження меж земельної ділянки суміжним землекористувачем ОСОБА_5 ..

В 2016 році розроблена за клопотанням позивачів технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) була повернута на доопрацювання виконавцю робіт із землеустрою ФОП ОСОБА_7 , оскільки було виявлено відсутність погоджень суміжних землекористувачів та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

21.06.2017 року ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 звернулись до Хмельницького міського голови зі зверненням про винесення на розгляд комісії для підготовки пропозицій по вирішенню земельних спорів Хмельницької міської ради питання щодо погодження меж земельної ділянки по АДРЕСА_1 та надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без погодження суміжним землевласником ОСОБА_5 ..

При цьому в матеріалах справі відсутні будь-які дані, що позивачі зверталися до Хмельницької міської ради з заявами про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, а також щодо передачі їм земельної ділянки у спільну сумісну власність, у межах норм безоплатної приватизації.

Не надано суду і відмови Хмельницької міської ради у наданніпозивачам дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

При цьому слід зазначити , що відповідно до ст.55 Закону України Про землеустрій , технічна документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в даному конкретному випадку розробляється на замовлення власників житлового будинку без надання дозволу органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України , оскільки позивачі бажають отримати у власність земельну ділянку, на якій розташовано житловий будинок, право власності на який зареєстровано за ними.

Також відповідно до ст.55 Закону України Про землеустрій технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає:

а) завдання на складання технічної документації із землеустрою;

б) пояснювальну записку;

в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою (у випадках, передбачених законом);

г) згоду власника земельної ділянки, а для земель державної та комунальної власності - органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на відновлення меж земельної ділянки користувачем;

ґ) довідку, що містить узагальнену інформацію про землі (території);

д) копію документа, що посвідчує фізичну особу, або копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;

е) копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку (у разі проведення робіт щодо відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

є) копію правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці (за умови якщо права власності на такі об`єкти зареєстровані);

ж) матеріали польових топографо-геодезичних робіт;

з) план меж земельної ділянки, складений за результатами зйомки, на якому відображаються зовнішні межі земельної ділянки із зазначенням власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, усі поворотні точки меж земельної ділянки, лінійні проміри між точками на межах земельної ділянки, межі вкраплених земельних ділянок із зазначенням їх власників (користувачів);

и) кадастровий план земельної ділянки;

і) перелік обмежень у використанні земельної ділянки;

ї) у разі необхідності документ, що підтверджує повноваження особи діяти від імені власника (користувача) земельної ділянки при встановленні (відновленні) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

й) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання, що включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками.

А отже, не передбачає погодження меж з суміжними землекористувачами.

Також згідно висновку судового експерта Власюка В.В. №605/018 від 21.01.2019 року:розташування, площа та конфігурація земельної ділянки площею 0,0620га, яка визначена Технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , виготовленої ФОП ОСОБА_7 , не відповідає (не повністю відповідає) розташуванню, площі та конфігурації частини земельної ділянки, площею 0,0487га, що розташована по АДРЕСА_1 та знаходиться у фактичному користуванні гр. ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_4 ; крім того, земельна ділянка гр. ОСОБА_1 , ОСОБА_4 та ОСОБА_2 згідно даних зазначеної Технічної документації накладається на частину земельної ділянки, площею 0,0484га, яка знаходиться у фактичному користуванні ОСОБА_5 , при цьому загальна площа накладення земельних ділянок становить 0,0133га (133кв.м)

Вказане свідчить, що між суміжними землекористувачами існує спір щодо порядку користування земельною ділянкою, вимог щодо вирішення вказаного спору позивачами не заявлено, межа між земельними ділянками сторін у встановленому законом порядку не встановлена.

Крім того, непогодження суміжним землекористувачем меж земельної ділянки не є само по собі підставою для прийняття органом місцевого самоврядування рішення про відмову у затвердженні технічної документації, чи проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянкита передачі земельної ділянки у власність чи оренду, а чинне земельне законодавство не обмежує права (користування чи приватизації) на земельну ділянку у зв`язку із відмовою суміжного землекористувача від підписання акта погодження меж земельних ділянок.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 до ОСОБА_5 , Хмельницької міської ради Хмельницької області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: Управління земельних ресурсів та земельної реформи Хмельницької міської ради, ОСОБА_6 про зобов`язання вчинити дії, слід відмовити.

На підставі ст.ст.2,12,13,76,81,258,259,263-265 ЦПК України, ст.ст.107,118, 122,152,158,186 ЗК України, ст.ст.15,16 ЦК України, Інструкцією про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженою наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18 травня 2010 року № 376 ,Законом України Про землеустрій , суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_2 до ОСОБА_5 , Хмельницької міської ради Хмельницької області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору: Управління земельних ресурсів та земельної реформи Хмельницької міської ради, ОСОБА_6 , про зобов`язання вчинити дії, відмовити.

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Хмельницького апеляційного суду через Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області.

В разі проголошення вступної та резолютивної частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Позивачі: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (ІПН: НОМЕР_1 , жителька: АДРЕСА_3 ); ОСОБА_4 (ІПН: НОМЕР_2 , жителька: АДРЕСА_4 ); ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (ІПН: НОМЕР_3 , жителька: АДРЕСА_5 ).

Відповідачі: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (ІПН: НОМЕР_4 , житель: АДРЕСА_6 ); Хмельницька міська рада (код ЄДРПОУ: 33332218, 29000, м.Хмельницький, вул.Гагаріна, 3).

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: Управління земельних ресурсів та земельної реформи Хмельницької міської ради (код ЄДРПОУ: 33232766, 29000, м.Хмельницький, вул.Подільська, 10/1), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_7 ).

Дата складання повного тексту рішення суду - 21.10.2019 року.

Суддя:

Дата ухвалення рішення11.10.2019
Оприлюднено26.10.2019
Номер документу85185385
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —686/2515/18

Рішення від 11.10.2019

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Рішення від 11.10.2019

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 07.05.2019

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 31.01.2019

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Козак О. В.

Ухвала від 25.05.2018

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Мороз В. О.

Ухвала від 27.04.2018

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Мороз В. О.

Ухвала від 28.02.2018

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Мороз В. О.

Ухвала від 07.02.2018

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Мороз В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні