Рішення
від 24.10.2019 по справі 910/12181/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

24.10.2019Справа № 910/12181/15

Господарський суд міста Києва в складі судді Привалова А.І. , за участю секретаря судового засідання Мазура В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження

справу № 910/12181/15

за позовом публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації

"Дніпропетровськгаз"

до публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія

"Нафтогаз України"

про визнання договору укладеним

За участю представників сторін:

від позивача: Дороніна О.М., довіреність № 007.1-Др-308-0519 від 23.05.2019;

від відповідача: Мирутенко О.М., довіреність № 14-103 від 26.04.2018.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" про визнання договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України укладеним на умовах, наведених у прохальній частині позовної заяви.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач є власником складових ЄГТСУ та відповідно до положень ч. 4, 5 ст. 7-1 Закону України "Про засади функціонування ринку природного газу" зобов`язаний укласти з газотранспортним або газорозподільним підприємством договір про експлуатацію складових газотранспортної системи.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 19.07.2018р., залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 20.12.2018р., у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 09.07.2019р. касаційну скаргу публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз" задоволено частково; рішення Господарського суду міста Києва від 19.07.2018р. та постанову Північного апеляційного господарського суду від 20.12.2018р. скасовано, а справу № 910/12181/15 передано на новий розгляд до суду першої інстанції.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, справу № 910/12181/15 передано на розгляд судді Привалову А.І.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.07.2019 прийнято справу №910/12181/15 до свого провадження. Справу № 910/12181/15 вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначити на 05.09.2019.

23.08.2019р. через канцелярію суду від відповідача отримано відзив на позовну заяву, в якому останній проти позову заперечує, а також просить суд закрити провадження у справі, у зв'язку із відсутністю предмета спору. Заперечення проти позову обґрунтовані тим, що чинним законодавством України закріплений принцип свободи договору та чинне законодавство не містить прямої вказівки щодо обов'язку відповідача укладати з позивачем виключно договори на експлуатацію належних відповідачу складових ЄГТС. Також відповідач вважає, що обов'язок відповідача здійснювати плату послуг позивачу суперечить Закону України Про ринок природного газу . Також відповідач вважає, що спірний договір не може бути укладеним між сторонами на умовах законодавства, яке втратило чинність, оскільки воно вже не регулює спірні відносини, а таким чином немає підстав для визнання спірного договору укладеним в судовому порядку на умовах такого законодавства.

05.09.2019р. через канцелярію суду від позивача отримано правове обґрунтування підстав позову.

В підготовчому засіданні 05.09.2019 за клопотанням учасників справи було оголошено перерву до 03.10.2019 та продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

03.10.2019р. через канцелярію суду від позивача отримано відповідь на відзив.

Присутній у підготовчому засіданні 03.10.2019 представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав та просив призначити справу до судового розгляду.

Представник відповідача позов не визнав та не заперечував щодо призначення справи до судового розгляду.

24.10.2019р. через канцелярію суду від відповідача отримано пояснення.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.10.2019 закрито підготовче провадження у справі № 910/12181/15 та призначено справу до судового розгляду по суті на 24.10.2019.

Присутній у судовому засіданні 24.10.2019 представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав, зазначених у позовній заяві, проти закриття провадження у справі заперечував.

Представник відповідача заперечив проти позову з підстав, викладених у відзиві, та підтримав, викладене у відзиві, клопотання про закриття провадження у справі.

В силу п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.

Проте, в даному випадку позивач позовні вимоги підтримує, а відповідач в свою чергу проти позову заперечує, тобто між сторонами наявний правовий спір, що виключає застосування п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України, а тому в задоволенні клопотання відповідача про закриття провадження у справі судом відмовлено.

Відповідно до ст. 233 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та витребуваних судом.

У судовому засіданні 24.10.2019, відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, що мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "НАК "Нафтогаз України" у 2004 році здійснило будівництво підвідного газопроводу середнього тиску до с. Нововознесенівска Синельниківського району Дніпропетровської області. Газопровід було підведено від с.Роздори.

Відповідно до акту Державної технічної комісії готовності закінченого будівництвом об'єкта експлуатації від 27.08.2004 ВАТ "Дніпропетровськгаз" (правонаступником якого є - ПАТ "Дніпропетровськгаз") було прийнято в експлуатацію ділянку газопроводу с. Нововознесенівка Сенельниківського району Дніпропетровської області загальною протяжністю 9,912 км.

Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз" є суб'єктом господарювання, основними видами діяльності якого є постачання та розподіл природного газу за регульованим тарифом, які проводяться на підставі виданих ліцензій: Ліцензія серії АВ №527256 від 13.08.2010 на розподіл природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ; Ліцензія серії АЕ № 295530 від 24.03.2015 р. на розподіл природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ; Ліцензія серії АВ № 527257 від 13.08.2010 р. на постачання природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом; Ліцензія серії АЕ № 295531 від 24.03.2015 р. на постачання природного, нафтового газу та газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом.

Так, відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про засади функціонування ринку природного газу" оператор Єдиної газотранспортної системи України (далі - оператор) - газотранспортне підприємство, на яке рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, покладено функції оперативно-диспетчерського управління з видобутку, транспортування, зберігання та розподілу природного газу з метою забезпечення безперебійного та безаварійного газопостачання споживачів України;

Функції оператора Єдиної газотранспортної системи України закріплюються за суб'єктом господарювання, засновником та власником якого може бути виключно держава, у тому числі через Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", або (у разі створення спільного підприємства) держава, у тому числі через Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (володіння не менше 51 відсотком корпоративних прав).

Таким чином, відповідно до Закону України "Про засади функціонування ринку природного газу", Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (далі відповідач) є оператором Єдиної газотранспортної системи України, зокрема і побудованого підвідного газопроводу середнього тиску до с. Нововознесенівка Сенельниківського району Дніпропетровської області, який знаходиться на його балансі.

Відповідно до акту Державної технічної комісії готовності закінченого будівництвом об'єкта експлуатації від 27.08.2004 року ВАТ "Дніпропетровськгаз" (правонаступником якого є - ПАТ "Дніпропетровськгаз", далі позивач) було прийнято в експлуатацію ділянку газопроводу с. Нововознесенівка Сенельниківського району Дніпропетровської області загальною протяжністю 9,912 км.

ПАТ "Дніпропетровськгаз" з метою впорядкування належного використання газорозподільних мереж, власником яких є ПАТ "НАК "Нафтогаз України", звернулося до ПАТ НАК "Нафтогаз України" з листом від 17.02.2015 вих. № 11/3-0060, в якому містилася пропозиція укласти договір на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України, як такого, що не потребує передачі таких мереж на баланс позивача.

ПАТ НАК "Нафтогаз України" на зазначений вище лист відповіді не надав. Про результати розгляду проекту договору не повідомив, що і стало підставою для подання даного позову, предметом якого є матеріально-правові вимоги ПАТ "Дніпропетровськгаз" до ПАТ НАК "Нафтогаз України" про визнання укладеним з 01.02.2015 між ПАТ "Дніпроптеровськгаз" та ПАТ "НАК "Нафтогаз України" договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України у редакції позивача.

В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначає, що з 01.01.2013 набули чинності зміни до Закону України "Про засади функціонування ринку природного газу" від 08.07.2010 №2467-VI, згідно з якими експлуатація складових ЄГТСУ здійснюється виключно газорозподільними або газотранспортними підприємствами (ч.5 ст.7-1). Власники складових ЄГТСУ зобов'язані передати належні їм складові ЄГТСУ у власність, господарське відання чи користування газотранспортному або газорозподільному підприємству чи укласти з газотранспортним або газорозподільним підприємством договір про експлуатацію таких складових.

У зв'язку із наведеним, позивач наголошує, що оскільки ПАТ "НАК "Нафтогаз України" є власником складових ЄГТСУ та при цьому не є газотранспортним або газорозподільним підприємством, він за положеннями частини 4 та 5 статті 7-1 Закону № 2467-VI зобов'язаний укласти з газотранспортним або газорозподільним підприємством договір про експлуатацію складових газотранспортної системи.

Зазначений договір укладається відповідно до Типового договору, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання енергетики України від 07.03.2013 № 228 "Про затвердження Типового договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України (між власниками та газотранспортними або газорозподільними підприємствами)".

Предметом позову у даній справі є матеріально-правові вимоги ПАТ "Дніпропетровськгаз" до ПАТ НАК "Нафтогаз України" про визнання укладеним з 01.02.2015 між ПАТ"Дніпроптеровськгаз" та ПАТ "НАК "Нафтогаз України" договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України у редакції ПАТ "Дніпропетровськгаз".

Оцінивши подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про наступне.

У відповідності до частини четвертої ст. 7 Закону України від 08.07.2010 року № 2467-VI Про засади функціонування ринку природного газу (в редакції чинній на момент звернення позивача до суду), (далі - Закон № 2467) власники складових Єдиної газотранспортної системи України зобов'язані забезпечити надійну та безпечну експлуатацію Єдиної газотранспортної системи згідно з вимогами законодавства та правилами технічної експлуатації. У разі невиконання зазначених вимог власники складових ЄГТСУ зобов'язані передати належні їм складові ЄГТСУ у власність, господарське відання чи користування газотранспортному або газорозподільному підприємству чи укласти з газотранспортним або газорозподільним підприємством договір про експлуатацію таких складових.

Поряд з цим, у відповідності до статті 7 Закону України Про трубопровідний транспорт (в редакції станом на 10.09.2015 року), (далі - Закон №192) відчуження основних фондів, акцій та часток у статутному капіталі державних підприємств, що провадять діяльність з транспортування магістральними трубопроводами і зберігання у підземних газосховищах, а також підприємств, установ, організацій, утворених внаслідок їх реорганізації, передача їх з балансу на баланс, у концесію, оренду, лізинг, заставу, управління, до статутного фонду інших юридичних осіб, вчинення інших правочинів, що можуть призвести до відчуження основних фондів, акцій та часток у статутному капіталі цих підприємств, а також основних фондів та акцій НАК Нафтогаз України , дочірніх та заснованих нею підприємств, забороняється.

Відповідно до ч.3 ст.3 Закону №192, нормативні акти, що визначають правила проектування, будівництва, експлуатації, капітального ремонту та реконструкції об'єктів трубопровідного транспорту, організацію безпеки та охорони праці під час їх будівництва та експлуатації, пожежної, екологічної безпеки та санітарні норми, є обов'язковими для підприємств, установ, організацій та громадян.

Таким чином, в силу законодавчо встановленої заборони (ч.6 ст.1 Закону №192) АТ НАК Нафтогаз України передавати основні фонди на баланс інших підприємств та вчиняти правочини спрямовані на відчуження основних фондів, укладення договорів користування і господарського відання, які передбачають зміну балансоутримувача, або, наприклад, договору купівлі-продажу, є неможливим, але, при цьому, в рамках частини четвертої ст. 7 Закону № 2467 власники складових ЄГТСУ зобов'язані укласти з газорозподільним підприємством договір про експлуатацію таких складових, і це є єдиним видом договору, який може укласти АТ НАК Нафтогаз України , оскільки, він не передбачає відчуження основних фондів чи передавання на баланс іншому підприємству.

Державне регулювання діяльності суб'єктів ринку природного газу, в тому числі суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання, які діють на суміжних ринках, відповідно до ч.1 ст.4 Закону № 2467, чинного на час виникнення спірних правовідносин, здійснюється Кабінетом Міністрів України, національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, та центральними органами виконавчої влади в межах їх повноважень.

Відповідно до ч.3 ст. 4 Закону № 2467 до повноважень національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, належить, зокрема: затвердження типових договорів на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України (між власниками та газотранспортними або газорозподільними підприємствами).

Відповідно до Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, рішення, прийняті НКРЕ, оформлюються постановами і розпорядженнями. Рішення НКРЕ, прийняті у межах її повноважень, обов'язкові до виконання суб'єктами природних монополій.

Постановою НКРЕ від 07.03.2013 року №228, чинною на момент виникнення спірних правовідносин, затверджено Типовий договір на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України (між власниками та газотранспортними або газорозподільними підприємствами), (далі - Постанова № 228).

Пунктом 2 Постанови № 228 зобов'язано власників складових Єдиної газотранспортної системи України та газотранспортні і газорозподільні підприємства привести свої договірні відносини у відповідність до вимог Типового договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України (між власниками та газотранспортними або газорозподільними підприємствами), затвердженого цією постановою, у місячний строк з дня набрання нею чинності.

Частина 1 статті 639 ЦК України передбачає, що договір може бути укладений у будь-якій формі, тільки у тому випадку, якщо вимоги щодо форми договору не встановлені законом.

Враховуючи, що постановою №228 встановлено вимоги до договору на експлуатацію складових газорозподільної, то, договір має бути укладено саме у відповідності до постанови НКРЕ. Імперативне нормативне регулювання відносин на всіх етапах функціонування (будівництва, експлуатації, реконструкції тощо) трубопровідного транспорту, має на меті встановлення гарантій безпеки життя та здоров'я населення, забезпечення охорони навколишнього природного середовища від можливого негативного впливу під час експлуатації об'єктів цього виду транспорту.

Таким чином, з огляду на вищевикладене, договір на експлуатацію складових газорозподільної системи щодо ділянки газопроводу с. Нововознесенівка Синельниківського району Дніпропетровської області є договором, який укладається на підставі правового акта органу державної влади, а саме: Постанови НКРЕ №228 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин, що є обов'язковою для сторін договору, а отже, зміст цього договору має відповідати цьому акту, і не може бути змінений на розсуд сторін.

Підставою для укладення договору є саме ст. 648 ЦК України і обов'язковість для сторін укладення договору на експлуатацію складових ГРС у формі, встановленій Постановою НКРЕ № 228 випливає з приписів, зокрема, ч. 3, ч. 1 ст. 179 Господарського кодексу України, ч. 1 ст. 648 Цивільного кодексу України, ч.3 ст.3 Закону України Про трубопровідний транспорт , а не в силу того, що даний договір є типовим.

Під час застосування ч. 1 ст. 19 Конституції України, ч. 1 ст. 12, ст. 627 ЦК України потрібно враховувати, що ЦК України розрізняє договори, які укладаються за вільним розсудом сторін, та договори, які засновані на правовому акті органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування.

Так, приписами частин другої-четвертої статті 179 ГК України передбачено, що укладання господарського договору є обов'язковим для сторін, зокрема, якщо існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання, органів державної влади чи органів місцевого самоврядування. Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.

Відповідно до частин четвертої, п`ятої статті 9 Закону України "Про трубопровідний транспорт" визначено імперативну вимогу про те, що взаємовідносини суб`єктів, яким передано в управління об`єкти трубопровідного транспорту, що проходять в одному технічному коридорі або перетинаються, здійснюються на основі договорів; підприємства, установи та організації, що експлуатують трубопроводи, які підпорядковані різним відомствам, але розташовані в одному технічному коридорі, повинні узгодити умови їх експлуатації.

Отже, законодавцем передбачено вимогу щодо обов`язковості укладення договору при будь-яких різновидах експлуатації об`єктів трубопровідного транспорту. А згідно із статтею 2 цього Закону систему трубопровідного транспорту становлять як магістральні трубопроводи, так і промисловий трубопровідний транспорт, до якого належать газопроводи високого тиску та підвідні газопроводи.

Як встановлено судом, предметом врегулювання правовідносин за спірним Договором є право на експлуатацію об`єкту газорозподільної системи "Підвідний газопровід середнього тиску до с. Новознесенівка Синельниківського району, Дніпропетровської області".

Аналіз частин шостої-восьмої статті 7 Закону України "Про трубопровідний транспорт" дозволяє зробити висновок про те, що законодавцем обмежено свободу укладення договорів щодо належного відповідачу майна, заборонено відчуження основних фондів відповідача та передачу їх з балансу на баланс, крім випадків такої передачі бюджетній установі, державному підприємству або акціонерному товариству, 100% акцій якого перебуває у державній власності України чи створення державних підприємств або акціонерних товариств, 100% акцій та часток яких перебуває у державній власності України, а також заборонено продаж основних фондів відповідача, його дочірніх та заснованих ним підприємств, що не використовуються в процесі провадження діяльності з транспортування магістральними трубопроводами і зберігання у підземних газосховищах, без погодження з Кабінетом Міністрів України.

З огляду на викладене, обов'язковим укладенням договору відповідачем, як власником газопроводів, та позивачем, як оператором газорозподільних систем, відповідно до переліку, визначеного пунктом 2 розділу III "Основні правила технічної експлуатації газорозподільної системи" Кодексу газорозподільної мережі, є договір експлуатації газорозподільної системи, що також відповідає вимогам частин четвертої-п'ятої статті 9 Закону України "Про трубопровідний транспорт", які містять імперативну вимогу про укладення договорів експлуатації між суб'єктами, що використовують трубопровідний транспорт в одному технічному коридорі або перетинаються.

Тобто у даній справі заявлена позовна вимога про укладення договору, який є обов'язковим до укладення в силу спеціальних нормативних вимог статті 9 Закону України "Про трубопровідний транспорт" та пункту 2 розділу II "Основні правила технічної експлуатації газорозподільної системи" Кодексу ГPC.

Вказаний правовий висновок викладений також у постанові об`єднаної палати суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 31.05.2019 у справі №925/916/17.

З огляду на викладене, твердження відповідача про те, що чинне на момент виникнення спірних правовідносин законодавство не містило прямої вказівки щодо обов'язку відповідача укласти з позивачем виключно договір на експлуатацію складових ЄГТСУ є безпідставним.

Щодо заперечень відповідача проти позову, обґрунтованих тим, що спірний договір не може бути укладеним між сторонами на умовах законодавства, яке втратило чинність, суд зазначає наступне.

Положення ч. 2-4 ст. 179 Господарського кодексу діють і на даний час.

Також на сьогоднішній день є чинними положення ч.4, 5, ст. 9 Закону України Про трубопровідний транспорт № 192/96-ВР від 15.05.1996. При цьому, з моменту подання позову і на даний час редакціях зазначених частин ст. 9 вказаного Закону не змінювались.

З моменту виникнення спірних відносин законодавство, яке регулює спірні відносити змінилось лише частково, але принцип регулювання спірних відносин залишився незмінним.

Так, Закон України Про засади функціонування ринку природного газу № 2467-VI від 08.07.2010 діяв до 01.10.2015, тобто до набрання чинності Законом України Про ринок природного газу № 329-VIII від 09.04.2015, який набрав чинності саме з 01.10.2015.

Після набрання чинності Закону України Про ринок природного газу № 329-VIII від 09.04.2015 тобто з 01.10.2015 обов'язковість експлуатації газорозподільних мереж саме Оператором ГРМ залишилась.

Так, відповідно до статті 1 Закону України "Про ринок природного газу" розподіл природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов'язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу; газорозподільна система - технологічний комплекс, що складається з організаційно і технологічно пов'язаних між собою об'єктів, призначених для розподілу природного газу від газорозподільних станцій безпосередньо споживачам.

Відповідно до ст. 41 Регулятор (НКРЕКП) затверджує Кодекс газорозподільних систем. Зазначений кодекс було затверджено як підзаконний нормативний акт, постановою НКРЕКП від 30.09.2015 N 2494 Кодекс визначає взаємовідносини оператора газорозподільних систем із суб'єктами ринку природного газу, а також визначає правові, технічні, організаційні та економічні засади функціонування газорозподільних систем, зокрема умови забезпечення:

1) надійної і безпечної експлуатації газорозподільних систем та гарантованого рівня розподілу (переміщення) природного газу до/від суміжних суб'єктів ринку природного газу відповідної якості;

2) комерційного, у тому числі приладового обліку природного газу в газорозподільній системі та визначення його об'ємів і обсягів передачі до/з газорозподільної системи, у тому числі в розрізі суб'єктів ринку природного газу;

3) доступу замовників до газорозподільної системи для приєднання до неї їх об'єктів будівництва або існуючих об'єктів (умови технічного доступу);

4) доступу суб'єктів ринку природного газу до газорозподільної системи для фактичної передачі (розподілу/споживання) належного їм природного газу до/з газорозподільної системи (умови комерційного доступу);

5) механізмів взаємодії оператора газорозподільної системи з операторами суміжних систем та з іншими суб'єктами ринку природного газу.

Відповідно до пунктів 1 та 2 розділу II Кодексу ГРМ, газорозподільна система є технологічним комплексом, що складається з організаційно і технологічно пов'язаних між собою об'єктів, призначених для розподілу природного газу від газорозподільних станцій безпосередньо споживачам, тиск якого не може перевищувати 1,2 МПа. Газові мережі, тиск яких менше 1,2 МПа та через які природний газ передається споживачам, € газорозподільною системою незалежно від їх власності та підпорядкування.

До складу газорозподільної системи (далі - ГРМ) входять споруди і пристрої на газопроводах від місця надходження природного газу в ГРМ до пунктів призначення (об'єктів споживачів або суміжних Операторів ГРМ), зокрема, ГРМ включають: газопроводи, зокрема підземні та/або надземні, високого, середнього та низького тиску; обладнання для зниження тиску і підтримання його на заданому рівні, зокрема ГРП та ШРП; установки електрохімічного захисту від корозії; лінії технологічного зв'язку, споруди, обладнання автоматизованих систем контролю та управління технологічними процесами і установок електрохімічного захисту тощо.

Відповідно до п. 1 п. 1 Розділу III Кодексу ГРМ експлуатацію газорозподільних систем здійснюють виключно Оператори ГРМ. Власники газової мережі, яка згідно з розділом II цього Кодексу кваліфікується як газорозподільна система (крім газорозподільної системи, що відноситься до державного майна), що не є Операторами ГРМ, та Оператор ГРМ, до мереж якого підключені належні власникам газорозподільні системи (або на території ліцензованої діяльності якого знаходяться споживачі, підключені до цих газорозподільних систем), зобов'язані укласти договір про експлуатацію таких газорозподільних систем, або договір господарського відання чи користування з передачею газорозподільних систем на баланс Оператору ГРМ, або оформити передачу належних власникам газорозподільних систем у власність зазначеному Оператору ГРМ (у тому числі шляхом купівлі-продажу).

Таким чином, законодавцем збережено принцип, за яким експлуатацію газорозподільних мереж здійснює виключно Оператор ГРМ.

Відповідно до п.п. 3.2, 3.3. розділу III Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 15.05.2015 №285 (чинних на момент розгляду справи), власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) повинен забезпечити утримання систем газопостачання відповідно до вимог чинного законодавства України. Власник (балансоутримувач та/або орендар (наймач)) відповідає за технічний стан і безпечне користування газопроводами.

Згідно з п. 1.4. глави І розділу V Правил безпеки систем газопостачання технічний стан газопроводів (підземних, надземних, наземних та ввідних) і споруд на них повинен систематично контролюватись власником (балансоутримувачем та/або орендарем (наймачем)) шляхом проведення комплексного технічного огляду (обходу) трас газопроводів, технічного обстеження, в тому числі КПО, вимірювання захисних потенціалів і перевірки ефективності роботи засобів EXЗ.

Таким чином, Правилами безпеки систем газопостачання обов'язок забезпечити належний технічний стан газопроводів, їх безпечну експлуатацію покладається на власника (балансоутримувача та/або орендаря (наймача)).

АТ Дніпропетровськгаз не є власником спірного газопроводу, не може бути й балансоутримувачем, орендарем, наймачем вказаного газопроводу в силу заборони, встановленої ч. 6 ст. 7 Закону України Про трубопровідний транспорт .

Таким чином, систематично контролювати технічний стан газопроводу шляхом проведення технічного обстеження газопроводу та здійснення інших заходів, передбачених Правилами безпеки системи газопостачання зобов'язаний відповідач, як власник газопроводу.

Однак, АТ НАК Нафтогаз України не має можливості самостійно забезпечити належний технічний стан газопроводу, оскільки не має ні ліцензії, ні відповідних служб, а тому зобов'язане передати такі складові газорозподільному підприємству в законодавчо передбачений спосіб.

В силу законодавчо встановленої заборони (ст. 7 Закону №192) АТ НАК Нафтогаз України передавати основні засоби на баланс інших підприємств, укладати будь-які договори відчуження (купівлі-продажу, дарування) та договори користування і господарського відання є неможливим, оскільки передбачають заміну балансоутримувача.

Частинами 3, 4 статті 13 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно зі ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Приписами статей 76, 77 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Згідно із статтями 78, 79 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про встановлену законодавством обов'язковість укладення спірного договору, у зв'язку із чим задоволення є позовні вимоги в повному обсязі.

Надаючи оцінку доводам всіх учасників судового процесу судом враховано, що обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи (ч.5 ст.236 Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до п.3 ч.4 ст.238 Господарського процесуального кодексу України у мотивувальній частині рішення зазначається, зокрема, мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову, крім випадку, якщо аргумент очевидно не відноситься до предмета спору, є явно необґрунтованим або неприйнятним з огляду на законодавство чи усталену судову практику.

Згідно усталеної практики Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п.1 ст.6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення від 09.12.1994р. Європейського суду з прав людини у справі "Руїс Торіха проти Іспанії"). Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією.

Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів учасників справи та їх відображення у судовому рішенні, суд першої інстанції спирається на висновки, що зробив Європейський суд з прав людини від 18.07.2006р. у справі "Проніна проти України", в якому Європейський суд з прав людини зазначив, що п.1 ст.6 Конвенції зобов'язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов'язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов'язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст.6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

У рішенні Європейського суду з прав людини "Серявін та інші проти України" (SERYAVI№THERS v.) вказано, що усталеною практикою Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п. 29). Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень (див. рішення у справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), N 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року). Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя (див. рішення у справі "Гірвісаарі проти Фінляндії" (Hirvisaari v. Finland), №49684/99, п. 30, від 27 вересня 2001 року).

Аналогічна правова позиція викладена у постанові від 13.03.2018 Верховного Суду по справі №910/13407/17.

З огляду на вищевикладене, всі інші заяви, клопотання, доводи та міркування учасників судового процесу залишені судом без задоволення та не прийняті до уваги як необґрунтовані та безпідставні.

Враховуючи викладене, на підставі статті 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 236-238, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Визнати укладеним з 01.02.2015р. між Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації Дніпропетровськгаз (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Шевченка, 2; код ЄДРПОУ 03340920) та Публічним акціонерним товариством Національна акціонерна компанія Нафтогаз України (01001, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 6; код ЄДРПОУ 20077720 ) договір на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України у наступній редакції:

ДОГОВІР №


на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України (між власником та газотранспортними або газорозподільними підприємствами)

м. Дніпропетровськ


Національна акціонерна компанія. „Нафтогаз України" (далі - Замовник) в особі Голови правління Коболєва Андрія Володимировича, з однієї сторони,

і ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО ПО ГАЗОПОСТАЧАННЮ ТА ГАЗИФІКАЦІЇ "ДНІПРОПЕТРОВСЬКЕАЗ", (далі - Виконавець), в особі Голови Правління Френкеля Юрія Давидовича, який діє на підставі Статуту, з другої сторони (далі - Сторони), керуючись Законом України "Про засади функціонування ринку природного газу" та іншими нормативно-правовими актами, уклали цей договір (далі - Договір) про таке:

Предмет Договору

1.1. За цим Договором Замовник передає Виконавцю в експлуатацію складові Єдиної газотранспортної системи, які безпосередньо приєднані до газових мереж Виконавця, який є газорозподільним підприємством, та використовуються для забезпечення розподілу природного газу.

1.2. Під складовими Єдиної газотранспортної системи розуміється об'єкт газопостачання, наданий Замовником для експлуатації Виконавцем, що перебуває у власності Замовника, вказаний Сторонами в додатку 1 до цього Договору (далі - об'єкт).

1.3. Надання послуг з експлуатації об'єкта включає здійснення Виконавцем комплексу технічних заходів, необхідних для забезпечення розподілу (транспортування) природного газу, виконання робіт з технічного обслуговування, огляду, обстеження та поточного ремонту, в строки та порядку, що передбачені цим Договором та чинними нормативно-правовими актами (далі - послуги (роботи)).

1.4. Перелік послуг (робіт) з експлуатації об'єкта газопостачання, що надаються Виконавцем (додаток 2), у якому вказується, зокрема, графік виконання та вартість таких послуг (робіт), є невід'ємною частиною цього Договору.

1.5. Надання послуг (робіт) здійснюється за умови наявності у Замовника документів, що підтверджують право власності на об'єкт, а також:

виконавчо-технічної документації на об'єкт згідно з вимогами нормативно- правових актів та нормативних документів;

акта розмежування меж балансової належності газопроводів та експлуатаційної відповідальності Сторін;

відповідності об'єктів газопостачання правилам технічної експлуатації і вимогам Правил безпеки систем газопостачання України, затверджених наказом Державного комітету України по нагляду за охороною праці від 01 жовтня 1997 року № 254, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15 травня 1998 року за № 318/2758 (далі - Правила безпеки).

II. Вартість послуг (робіт) та порядок розрахунків

2.1. Вартість послуг (робіт) визначається Сторонами відповідно до переліку послуг (робіт) з експлуатації об'єкта газопостачання, що надаються Виконавцем Замовнику, та становить 69139,56 грн. (шістдесят дев'ять тисяч сто тридцять дев'ять грн. 56 кой.), крім того податок на додану вартість 13827,91 грн.

2.2. Замовник сплачує Виконавцю вартість послуг (робіт) з експлуатації об'єкта Замовника, визначену в пункті 2.1 цього розділу, на поточний рахунок Виконавця з урахуванням податку на додану вартість в такому порядку: шляхом внесення передплати, або помісячна оплата послуг відповідно до наданого рахунку Замовнику, не пізніше останнього дня поточного місяця.

2.3. У разі необхідності проведення капітального ремонту об'єкта чи його частини Виконавець надсилає Замовнику повідомлення. Замовник повинен протягом 10 робочих днів з дати отримання повідомлення повідомити Виконавця про спосіб проведення капітального ремонту (Виконавцем чи із залученням спеціалізованих організацій), або про відмову від його проведення.

2.4. Фактичні обсяги наданих послуг (робіт) оформлюються щокварталу актом наданих послуг (робіт), який складається та подається Виконавцем на розгляд Замовника у двох примірниках. Замовник зобов'язується протягом 10 днів від дати передачі актів наданих послуг (робіт) підписати їх та повернути один примірник кожного акта Виконавцю або надати в письмовій формі мотивовану відмову від підписання такого акта. У випадку неповернення Замовником акта наданих послуг (робіт) та ненадання обґрунтованих заперечень щодо нього у визначений строк, цей акт вважається погодженим Замовником в редакції Виконавця.

2.5. Остаточний розрахунок за послуги (роботи), визначені пунктом 2.3 цього розділу, а також за надання додаткових послуг (робіт) Власнику, пов'язаних з експлуатацією об'єкта здійснюється не пізніше п'яти календарних днів після підписання акта наданих послуг (робіт) на підставі рахунка Виконавця.

III. Права Сторін

3.1. Виконавець має право:

3.1.1. Експлуатувати об'єкт, використовуючи його для провадження своєї господарської діяльності з розподілу (транспортування) природного газу, та здійснювати технічне обслуговування об'єкта.

3.1.2. За погодженням із Замовником укласти договір страхування об'єкта на користь Замовника за рахунок Замовника.

3.2. Замовник має право:

3.2.1. Контролювати своєчасність та якість надання послуг (робіт) за цим Договором.

3.2.2. Вимагати від Виконавця надання обґрунтування застосованих цін на послуги (роботи).

3.2.3. За письмовим запитом щокварталу отримувати від Виконавця інформацію про технічний стан об'єкта, умови його експлуатації.

3.2.4. Вимагати від Виконавця належної експлуатації об'єкта, дотримання вимог нормативних документів та нормативно-правових актів щодо ведення необхідної документації, журналів, відомостей тощо.

3.2.5. За попереднім письмовим погодженням з Виконавцем залучати до виконання поточного та/або капітального ремонту об'єкта спеціалізовані організації.

IV. Обов'язки Сторін

4.1. Виконавець зобов'язується:

4.1.1. Якісно надавати послуги (роботи), визначені цим Договором, гарантувати безпечні умови експлуатації об'єктів газопостачання за умови додержання Замовником Правил безпеки.

4.1.2. Додержуватись строків виконання послуг (робіт) згідно з узгодженим Сторонами графіком.

4.1.3. Надавати Замовнику на його прохання необхідну інформацію про хід надання послуг (робіт).

4.1.4. При наданні послуг (робіт) дотримуватись Правил безпеки, державних будівельних норм та правил, інших нормативних документів та нормативно-правових актів щодо порядку, строків та якості виконання робіт, порядку їх оформлення.

4.1.5. У разі зміни ринкової ціни на певні види послуг (робіт), необхідних для надання Замовнику передбачених цим Договором послуг, повідомляти Замовника про такі зміни одночасно з пропозицією щодо зміни вартості послуг (робіт) з експлуатації об'єкта газопостачання, що надаються Виконавцем.

4.1.6. Приєднувати до об'єкта газопроводи третіх осіб виключно за погодженням із Замовником.

4.2. Замовник зобов'язується:

4.2.1. Надати Виконавцю документи, що підтверджують право власності Замовника на об'єкт, виконавчо-технічну документацію на об'єкт, акт розмежування меж балансової належності газопроводів та експлуатаційної відповідальності Сторін, документи про відповідність газоспоживаючого обладнання правилам технічної експлуатації і вимогам Правил безпеки.

4.2.2. Своєчасно оформити акти виконаних послуг (робіт) та розраховуватись з Виконавцем.

4.2.3. Забезпечити проведення капітального ремонту об'єкта власними силами або відшкодувати витрати на його проведення Виконавцем.

4.2.4. Брати участь у розслідуванні нещасних випадків та аварій, що стались на об'єкті, чи у зв'язку з його використанням.

V. Відповідальність Сторін

5.1. За невиконання або неналежне виконання зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність згідно з чинним законодавством України.

5.2. За несвоєчасну оплату послуг (робіт) Виконавця Замовник сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який нараховувалась пеня, за кожен день прострочення.

VI. Строк дії Договору

6.1. Цей Договір набирає чинності з дати його підписання Сторонами, при цьому Сторонами досягнуто згоди про те, що в силу положень ч.3 ст.631 ЦК України, умови Договору застосовуються до відносин, які склались між ними до дати його укладання, а саме: з 01.02.2015 року. Договір діє до 31.12.2018 року.

Якщо протягом 1 місяця до закінчення строку дії цього Договору жодна із Сторін не заявляє про припинення його дії, цей Договір вважається укладеним на такий самий новий строк та на тих самих умовах.

6.2. Одностороння зміна чи розірвання цього Договору не допускається, крім випадку, передбаченого підпунктом "б" пункту 6.3 цього розділу. Розірвання цього Договору у випадках, не передбачених пунктом 6.3 цього розділу, здійснюється в судовому порядку на вимогу однієї із Сторін.

6.3. Цей Договір може бути достроково розірваний:

а) за взаємною згодою Сторін;

б) у випадку припинення Виконавця.

VII. Прикінцеві положення

7.1. Цей Договір укладений у двох примірниках, кожний з яких має однакову юридичну силу, один з яких зберігається у Замовника, другий - у Виконавця.

7.2. Усі зміни та доповнення до цього Договору оформляються додатковими угодами до цього Договору.

7.3. Додаткові угоди, додатки до цього Договору є його невід'ємною частиною і мають юридичну силу, якщо вони укладені з дотриманням вимог законодавства та підписані уповноваженими представниками Сторін.

7.4. Сторони зобов'язуються вчасно повідомляти одна одну про зміни свого місцезнаходження (місця проживання), банківських реквізитів, номерів телефонів, факсів, установчих документів шляхом направлення листа.

VIII. Місцезнаходження та банківські реквізити Сторін

Виконавець Замовник

ПАТ "Дніпропетровськгаз" ПАТ "НАК "НАФТОГАЗ УКРАЇНА"

49000, м. Дніпропетровсь, вул. Шевченка, б.2, 01001, м. Київ,

Р/р 260042411494 АБ "КЛІРІНГОВИЙ вул. Б. Хмельницького, 6

ДІМ" м. Київ МФО 300647, Р/р 26001601004109

ЄДРПОУ 03340920, у ПАТ Промінвестбанк м. Київ

Індивідуальний №033409204026 МФО 300012

Свідоцтво платника податків №100295661 ЄДРПОУ 20077720

Телефон: (0562)-47-17-01

Факс: (0562)-47-17-44

Додаток №1 до Договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України № від

ІНФОРМАЦІЯ

про об'єкт газопостачання, наданий Замовником

для експлуатації Виконавцем

№Найменування об'єктаМісцезнаходження, протяжність (км)Інвентарний номерПервісна вартість, грн.Залишкова вартість, грн. Підвідний газопровід середнього тиску до с. Нововознесенівка Синельниківського р-ну, Дніпропетровської обл.Від с. Роздори до с. Нововознесенівка (9,912км) - 1998150,20 -

Цей додаток є невід'ємною частиною Договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України від



ПІДПИСИ СТОРІН:

Виконавець: Замовник:

Додаток 2

до Типового договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України (між власниками та газотранспортними або газорозподільними підприємствами)

ПЕРЕЛІК

послуг (робіт) з експлуатації об'єкта газопостачання, що надаються Виконавцем

Замовнику

№Назва послуг (робіт)Строк виконанняВартість, без ПДВ, грн.пдв, грн. дата початкудата закінчення 1.Огляд технічного стану вимикаючих пристроїв на газопроводах середнього тиску: електроізолюючий фланець 1 раз за півріччя згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, таб. 1, п. 2.1., розрахунок проведено згідно з "Місцевими нормами часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3, та Калькуляцією №6/4 п. 5, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 3,32грн.х2 ЕІФЗх2обх. = 13,28 2,66 2.Огляд технічного стану вимикаючих пристроїв на газопроводах середнього тиску: засувка 1 раз за півріччя згідно з "Порядом технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, таб. 1, п. 2.1., розрахунок проведено згідно з "Місцевими норми часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4 п. 6, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 4,64грн.х4зас.х2обх.= 37,12 7,42 3.Огляд технічного стану, шляхом обходу вуличних газопроводів низького,середнього тиску більш 100 п.м.газопровіда 1 раз за півріччя згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640 таб. 1, п. 2.1., розрахунок проведено згідно з "Місцевими норми часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання" п. 4.1.2, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4 п. 7, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 4,23грн.х99,122(по100п.м.)х2обх.= 838,57 167,71 4.Перевірка технічного стану контрольного провідника чи перевірка його на загазованість 1 раз за півріччя згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, таб. 1, п. 2.1., розрахунок проведено згідно з "Місцевими норми часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання" п. 4.1.9, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4 п.15, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 3,93грн.х12КПх1обх.= 47,16 9,43 5.Перевірка технічного стану контрольного провідника чи перевірка його на загазованість в зимових умовах 1 раз за півріччя згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, розрахунок проведено згідно з "Місцевими норми часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", п. 4.1.9, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4 п. 16, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 4,68грн.х12КПх1обх.= 56,16 11,23 6.Технологічне обслуговування засувкиОдин раз на рік згідно ПБСГУ від 1998р. п. 4.3.3, розрахунок проведено згідно з "Місцевими норми часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією на технічне обслуговування засувки від 01.08.2014р., коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 203,59грн. х4зас.х1обс.= 814,36 162,87 ЛипеньЛипень 7.Вимір різниці потенціалів "газопровід-земля" на газопроводі стрілочнім або цифровим приладом у перебігу 10 хвилинОдин раз в літніх умовах., на десяти об'єктах згідно вимог ПБСГУ п. 4.10.11, розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 1, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 37,56грн хЮКПх1обс.= 375,60 75,12 8.Вимір різниці потенціалів "газопровід-земля" на газопроводі стрілочним або цифровим приладом у перебігу 10 хвилин в зимових умовахОдин раз в зимових умовах, на десяти об'єктах згідно вимог ПБСГУ п. 4.10.11, розрахунок проведено з калькуляцією №7 п.2, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 43,15грн. х 1 ОКПх 1обс.= 431,50 86,30 9.Вимір різниці потенціалів "газопровід-земля" з одночасною перевіркою справності електроізолюючого фланця в зимових умовахОдин раз на рік в зимових умовах, на двох об'єктах згідно Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5.- 29.2006 п Р.6.З., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 4, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 54,0грн.х2 ЕІФЗх1обс.= 108,00 21,6 10.Періодичний технічний огляд і обслуговування станції катодного захисту типу КСС- 1200, ПСК, ПАСК, ПДУ АРТЗ в літніх умовах 2 рази на місяць в літніх умовах згідно вимог ПБСГУ п. 4.10.7; Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5.- 29.2006 п Р.6.1., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 7, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 107,55грн. х2СКЗх 12обс.= 2581,2 516,24 11.Періодичний технічний огляд і обслуговування станції катодного захисту типу КСС- 1200, ПСК, ПАСК, ПДУ АРТЗ в зимових умовах 2 рази на місяць в зимових умовах згідно вимог ПБСГУ п. 4.10.7; Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5.-29.2006 п Р.6.1., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 8, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 123,73грн. х2СКЗх12обс.= 2969,52 593,90 12.Регулювання режимів роботи катодної станції при трьох положеннях перемикачів Один раз на рік в літніх умовах, згідно Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5.-29.2006 п Р.6.1., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 9, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.2014 №248 156,90грн. х2СКЗх1обс.= 313,80 62,76 Квітень Квітень 13.Регулювання режимів роботи катодної станції при трьох положеннях станції в зимових умовах Один раз на рік в зимових умовах , згідно Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5.-29.2006 п Р.6.1., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 10, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 180,45грн. х2СКЗх1обс.= 360,90 72,18 Жовтень Жовтень 14.Профілактичний ремонт катодної станції типу КСС- 600 Один раз на рік, згідно ПБСГУ від 1998р. п. 4.10.20; Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5.-29.2006 п Р.6.5., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 13, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 387,79грн. х2СКЗх1обс.= 775,58 155,12 Вересень Вересень 15.Періодичний технічний огляд та обслуговування електродренажної установки 4 рази на місяць протягом, згідно ПБСГУ від 1998р. п. 4.10.7; Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5,- 29.2006 п Р.6.1., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 31 затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 90,55грн.х2 ДУх48обс.= 8692,80 1738,56 16.Перевірка ефективності роботи катодної станції Один раз на рік, згідно Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5.-29.2006 п Р.6.2., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 34, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 185,30грн. х2СКЗ х 1 обс.= 370,60 74,12 Березень Березень 17.Профілактичний ремонт електродренажної установкиОдин раз на рік, згідно Додатку Р ДСТУ Б.В. 2.5.-29.2006 п Р.6.5., розрахунок проведено згідно з калькуляцією №7 п. 35, затверджену наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 230,62грн. х2ДУх1обс.= 461,24 92,25 Вересень Вересень 18.Перевірка щільності вводу газопроводу за допомогою контрольної трубки 1 раз за півріччя, згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, таб. 1, п. 2.1., розрахунок проведено згідно з "Місцевими нормами часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", п. 4.1.6, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170- ПЗ та Калькуляцією №6/4 п. 12, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 3,32грн.х12КТх2обс.= 79,68 15,94 19.Реставрація настінних знаків Один раз на рік згідно з "Місцевими нормами часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", п. 4.1.11, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3, розрахунок проведено згідно з Калькуляцією на реставрацію настінних знаків п. 2, від 26.01.2015р., коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 9,28грн.х30наст.знак.х1обс.= 278,40 55,68 20.Перевірка щільності газопроводу шляхом бурового огляду вручну без покриття Один раз на рік згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, ПБСГУ від 1998р. п.4.3.21 та "Правилами обстежень, оцінки технічного стану..", затвердженими Наказом Державного комітету будівництва та архітектури та житлової політики України від 09.06.1998р. за №124, розрахунок проведено згідно з "Місцевими норми часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", п. 4.1.18, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4/2 п. 2, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 10,48грн. х900х1обс.= 9432,00 1886,4 21Пе Перевірка щільності підземного газопроводу приладовим методом контролю (по 100 п. м.) Один раз на рік згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, ПБСГУ від 1998р. п.4.3.21 та "Правилами обстежень, оцінки технічного стану..", затвердженими Наказом Державного комітету будівництва та архітектури та житлової політики України від 09.06.1998р. за №124, розрахунок проведено згідно з "Місцевими норми часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", п. 4.1.20, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4/2 п. 5, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровська" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 29,54грн. х99,122(по 100п.м.)х 1 обс.= 2928,06 585,61 22.Перевірка стану ізоляційного покриття труби газопроводу методом шурфування, без покриття (на кожні 500 п.м.) Один раз на рік згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, ПБСГУ від 1998р. п.4.3.21 та "Правилами обстежень, оцінки технічного стану..", затвердженими Наказом Державного комітету будівництва та архітектури та житлової політики України від 09.06.1998р. за №124, розрахунок проведено згідно з "Місцевими норми часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", п. 4.1.19, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4/2 п. 9, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, Калькуляція на комплексне приладове обстеження підземних та надземних газопроводів від від 01.04.14р., п. 1,2,3,4,5,7, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 72,40грн.х19,8244(по500п.м.)х 1 обс.+ 47,20грн.х 19,8244х 1обс + 5,34грн.х19,8244x1 обс.+ 17,20грн.х19,8244x1 обс + 6,31грн.х19,8244x1 обс. + 26,36грн.х19,8244х1обс..+ 12,11грн.х19,8244х 1 обс = 3705,58 848,17 23.Перевірка стану ізоляційнного покриття труби газопроводу приладовим методом контролю (по 100 п.м.) Один раз на рік згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, ПБСГУ від 1998р. п.4.3.21 та "Правилами обстежень, оцінки технічного стану..", затвердженими Наказом Державного комітету будівництва та архітектури та житлової політики України від 09.06.1998р. за №124,, розрахунок проведено згідно з "Місцевими нормами часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", п. 4.1.21, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровська" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4/2 п. 10, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 142,98грн. х99,122(по100п.м.)х 1обс.= 14172,46 2834,49 24.Прив'язка траси підземного газопроводу на місцевості трасошукачем ТПК- 1 (по 100 п.м.) Один раз на рік згідно з "Порядком технічного огляду, обстеження, оцінки та паспортизації технічного стану, здійснення запобіжних заходів для безаварійного експлуатування систем газопостачання" затвердженим наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 24.10.2011 р. №640, ПБСГУ від 1998р. п.4.3.21 та "Правилами обстежень, оцінки технічного стану..", затверджений Наказом Державного комітету будівництва та архітектури та житлової політики України від 09.06.1998р. за №124, розрахунок проведено згідно з "Місцевими нормами часу на технічне обслуговування та ремонт системи газопостачання", п. 4.1.23, затвердженими наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від 28.12.2012р. №170-П3 та Калькуляцією №6/4/2 п. 12, затвердженою наказом ПАТ "Дніпропетровськгаз" від26.03.2014р. №115, коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 93,32грн.х99122(по100п.м.)х1обс.= 9250,07 1850,00 ВСЬОГО без ПДВ, грн. 59093,64 коефіцієнт переїзду 1,17, затверджений Наказом "Про перегляд коефіцієнту на переїзди" від 04.07.14 №248 69139,56 ВСЬОГО без ПДВ, грн. 82967,47 Перелік скорочень:

ЕІФЗ - електроізолююче фланцеве з'єднання;

КП - контрольний провідник;

СКЗ - станція катодного захисту;

ДУ- дренажна установка;

Зас. - засувка;

наст.знак. - настінні знаки;

обх. - обходи;

обс. - обслуговування.

Цей додаток є невід'ємною частиною Договору на експлуатацію складових Єдиної газотранспортної системи України від



.

ПІДПИСИ СТОРІН:

Виконавець: Замовник: .

3. Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (01601, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, буд. 6, код - 20077720) на користь Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Дніпропетровськгаз" (49044, м. Дніпро, вул. Шевченка, 2, код 03340920) судовий збір за розгляд справи в суді першої інстанції 1 218,00 грн., за розгляд справи в суді апеляційної інстанції - 1827,00 грн., за розгляд справи в суді касаційної інстанції - 2436,00 грн.

4. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано: 04.11.2019.

Суддя А.І. Привалов

Дата ухвалення рішення24.10.2019
Оприлюднено05.11.2019

Судовий реєстр по справі —910/12181/15

Ухвала від 23.06.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пільков К.М.

Ухвала від 15.05.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пільков К.М.

Постанова від 25.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 28.01.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 23.12.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 16.12.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 11.12.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Рішення від 24.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Привалов А.І.

Ухвала від 03.10.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Привалов А.І.

Ухвала від 23.07.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Привалов А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні