Постанова
від 05.11.2019 по справі 820/1495/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 листопада 2019 року

Київ

справа №820/1495/17

адміністративне провадження №К/9901/41154/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :

судді-доповідача - Олендера І.Я.,

суддів: Гончарової І.А., Ханової Р.Ф.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Слобожанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24 травня 2017 року (суддя Бідонько А.В.) та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 5 липня 2017 року (судді: Яковенко М.М. (головуючий), Лях О.П., Старосуд М.І.) у справі № 820/1495/17 за позовом Приватного підприємства ЯВІР-АПК до Слобожанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, третя особа - Управління Державної казначейської служби України у Краснокутському районі Харківської області про скасування податкового повідомлення-рішення,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. Приватне підприємство ЯВІР-АПК (далі - позивач, ПП ЯВІР-АПК ) звернулось до суду з позовом до Слобожанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (далі - відповідач, контролюючий орган, Слобожанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області), третя особа - Управління Державної казначейської служби України у Краснокутському районі Харківської області (далі - третя особа, УДКСУ у Краснокутському районі Харківської області) про скасування податкового повідомлення-рішення від 16.11.2016 № 0000242024 щодо стягнення із ПП ЯВІР-АПК штрафу у розмірі 77 137,60 грн за порушення терміну реєстрації податкових накладних.

2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення було прийнято контролюючим органом всупереч та не у відповідності до вимог чинного податкового законодавства, оскільки відповідач зробив висновки про порушення позивачем чинного податкового законодавства не обґрунтовані посиланням на відповідні обставини.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

3. Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 24 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 5 липня 2017 року, адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Слобожанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області (Краснокутське відділення) № 0000242024 від 16.11.2016.

4. Суд першої інстанції, з рішенням якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що контролюючий орган приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000242024 від 16.11.2016 діяв всупереч та не у відповідності до вимог чинного законодавства, оскільки встановлено відсутність у діях позивача факту пропущення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі того, що суб`єктом владних повноважень було несвоєчасно здійснено дії з відкриття спеціального рахунку позивача у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

5. Не погодившись із рішеннями судів першої та апеляційної інстанції, Слобожанська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області подала касаційну скаргу, де посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24 травня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 5 липня 2017 року та прийняти рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог ПП ЯВІР-АПК у повному обсязі.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

6. Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що фахівцями Слобожанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області проведено камеральну перевірку ПП ЯВІР-АПК з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами перевірки контролюючим органом складено Акт № 547/189/120-39475348 від 01.11.2016.

Зі змісту акту перевірки вбачається, що ПП ЯВІР-АПК 03.08.2016 здійснено реєстрацію податкових накладних, виписаних ТОВ АГРО-ЕЛІТ (код 40332143), а саме: податкова накладна № 8/2 від 14.07.2016, сума ПДВ у розмірі 370 000,00 грн, граничний термін реєстрації 29.07.2016, фактична дата реєстрації - 03.08.2016, кількість днів затримки реєстрації - 5; податкова накладна № 9/2 від 15.07.2016, сума ПДВ у розмірі 401 376,00 грн, граничний термін реєстрації 30.07.2016, фактична дата реєстрації 03.08.2016, кількість днів затримки реєстрації - 4. Згідно висновків вказаного акту перевірки дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, чим порушено абз. 11 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. Відповідальність платника передбачена абзацом 2 п. 120-1.1 ст. 120 розділу ІІ Податкового кодексу України.

На підставі висновків вказаного акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 16.11.2016 № 0000242024, яким до ПП ЯВІР-АПК застосовано штраф в розмірі 10% в сумі 77 137,60 грн за затримку реєстрації податкових накладних на 15 і більше календарних днів на суму ПДВ 771 376,00 грн.

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до контролюючих органів зі скаргами в адміністративному порядку. Рішенням ГУ ДФС у Харківській області № 23 від 28.11.2016 скаргу ПП ЯВІР-АПК залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення - без змін. Рішенням Державної фіскальної служби України № 4362/6/99-99-11-03-01-25 від 02.03.2017 залишено без змін податкове повідомлення-рішення та рішення, прийняте за розглядом первинної скарги, а скаргу - без задоволення.

Крім того, судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що ПП ЯВІР-АПК 01.07.2016 зареєстровано суб`єктом спеціального режиму оподаткування, що підтверджується витягом № 1620174500035 з реєстру платників податку на додану вартість. ПП ЯВІР-АПК здійснено операції із продажу сільськогосподарської продукції контрагенту ТОВ АГРО-ЕЛІТ , на підставі чого ТОВ АГРО-ЕЛІТ були виписані податкові накладні № 8/2 від 14.07.2016 та № 9/2 від 15.07.2016 та направлені для здійснення реєстрації таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Граничним терміном реєстрації підприємством позивача податкової накладної № 8/2 від 14.07.2016 є 29.07.2016 року та граничним терміном реєстрації податкової накладної № 9/2 від 15.07.2016 є 30.07.2016 року.

Судами попередніх інстанцій встановлено з вказаного витягу № 1620174500035 з реєстру платників податку на додану вартість, що в графі Реквізити рахунків в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника - сільськогосподарського підприємства, що обрав спеціальний режим не зазначено реквізитів таких рахунків. Матеріалами справи підтверджено, що директор ПП ЯВІР-АПК звернувся листом № 9 від 27.07.2016 до начальника Слобожанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області (Краснокутське відділення), в якому просив надати інформацію щодо реквізитів розрахункового рахунку, відкритого органами державної казначейської служби для розрахунків з бюджетом з ПДВ по операціям з зерновими та технічними культурами.

Вказаний лист отримано контролюючим органом 27.07.2016, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції на копії вищевказаного листа, однак відповіді від Слобожанської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області позивачу не було надано.

28 липня 2016 року позивач звернувся із листом до ГУ ДФС у Харківській області, на який контролюючим органом 03.08.2016 було надано відповідь у формі листа № 4492/10/20-40-08-01-11, в якому викладено інформацію про відкриті 02.08.2016 казначейською службою спеціальні розрахункові рахунки в СЕА ПДВ для позивача. Згідно квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, ПП ЯВІР-АПК 03.08.2016 зареєстровано податкові накладні 8/2 від 14.07.2016 та № 9/2 від 15.07.2016.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

7. В доводах касаційної скарги контролюючий орган цитує норми матеріального та процесуального права, перелічує порушення, які на його думку допущено позивачем при реєстрації податкових накладних та вказує на неврахування судами першої та апеляційної інстанцій окремих положень чинного законодавства щодо оформлення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, що у своїй сукупності призвело до неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального права та порушень норм процесуального права при прийнятті рішення.

8. Позивач надіслав заперечення на касаційну скаргу, в якому вказує на правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права та просить залишити скаргу без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін.

9. Касаційний розгляд справи проведено у попередньому судовому засіданні, відповідно до статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону від 3 жовтня 2017 року №2147-VІІІ, що діє з 15 грудня 2017 року).

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

10. Податковий кодекс України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин):

10.1. Пункт 120-1.1 статті 120-1.

Порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.

10.2. Пункт 200-1.2 статті 200-1.

Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Платникам - сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 цього Кодексу, додатково відкриваються: а) рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва, визначеної у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу); б) рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур, визначених у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу; в) рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання продукції тваринництва, визначеної у пункті 209.19 статті 209 цього Кодексу.

Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника.

10.3. Пункти 201.1, 201.10 статті 201.

На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

10.4. Пункти 209.1, 209.2 статті 209.

Резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 цієї статті (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.

Позитивна різниця між сумою податкових зобов`язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена: а) за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 50 відсотків; на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - суб`єктам спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, - у розмірі 50 відсотків; б) за операціями із зерновими і технічними культурами підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 85 відсотків; на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - суб`єктам спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, - у розмірі 15 відсотків; в) за операціями з продукцією тваринництва підлягає перерахуванню: до державного бюджету - у розмірі 20 відсотків; на спеціальні рахунки, відкриті сільськогосподарським підприємствам - суб`єктам спеціального режиму оподаткування в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, - у розмірі 80 відсотків.

11. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений Постановою Кабінету міністрів України від 16.10.2014 № 569:

11.1. Пункт 2.

Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку;

спеціальний рахунок - рахунок, відкритий у банку та/або органі Казначейства сільськогосподарськими підприємствами - суб`єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, передбаченого статтею 209 Податкового кодексу України (далі - суб`єкт спеціального режиму оподаткування), для акумулювання сум податку, що нараховуються на вартість поставлених/наданих ними сільськогосподарських товарів/послуг.

11.2. Пункт 4.

Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатній основі.

Платникам податку - суб`єктам спеціального режиму оподаткування додатково Казначейством автоматично на безоплатній основі відкриваються: електронні рахунки, призначені для перерахування коштів до державного бюджету та на спеціальні рахунки, для здійснення операцій з постачання/надання сільськогосподарських товарів/послуг (крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва, визначених пунктом 209.19 статті 209 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); електронні рахунки, призначені для перерахування коштів до державного бюджету та на спеціальні рахунки, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур, визначених пунктом 209.19 статті 209 Кодексу; електронні рахунки, призначені для перерахування коштів до державного бюджету та на їх спеціальні рахунки, для здійснення операцій з постачання продукції тваринництва, визначеної пунктом 209.19 статті 209 Кодексу. Платникам податку - сільськогосподарським підприємствам, які відповідають пункту 209.18 статті 209 Кодексу, додаткові електронні рахунки не відкриваються.

11.3. Пункт 5.

Електронні рахунки (в тому числі додаткові електронні рахунки, зазначені в абзацах третьому - п`ятому пункту 4 цього Порядку (далі - додаткові електронні рахунки) відкриваються виключно на підставі реєстру платників податку, який ДФС надсилає Казначейству: не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку - для відкриття електронних рахунків; не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації платника податку суб`єктом спеціального режиму оподаткування - для відкриття додаткових електронних рахунків.

У таких реєстрах зазначаються найменування або прізвище, ім`я та по батькові платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку та дата реєстрації його платником податку.

Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку (для платників податку, зареєстрованих до 1 лютого 2015 р. - 1 лютого 2015 р.).

Платникам податку, які станом на другий робочий день з дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році (далі - Закон) зареєстровані суб`єктами спеціального режиму оподаткування, додаткові електроні рахунки відкриваються не пізніше ніж протягом другого робочого дня з дня набрання чинності Законом.

Датою початку здійснення операцій з використанням додаткових електронних рахунків є дата реєстрації платника податку суб`єктом спеціального режиму оподаткування.

Для платників податків - суб`єктів спеціального режиму оподаткування до другого робочого дня з дня набрання чинності Законом датою початку здійснення операцій з використанням додаткових електронних рахунків є: операцій із зарахування коштів на такі рахунки - другий робочий день з дня набрання чинності Законом; операцій з перерахування коштів з таких рахунків відповідно до пункту 23 цього Порядку - 20 календарний день з дня набрання чинності Законом.

11.4. Пункт 6.

Казначейство відповідно до вимог статті 69 Кодексу надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка/додаткового електронного рахунка у день відкриття рахунка. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанції

12. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права (частина перша статті 341 Кодексу адміністративного судочинства України).

13. Доводи касаційної скарги не містять інших обґрунтувань ніж ті, які були зазначені у запереченні на адміністративний позов, апеляційній скарзі та з урахуванням яких суди першої та апеляційної інстанції вже надавали оцінку встановленим обставинам справи. У ході розгляду справи судом першої інстанції було надано належну оцінку доказам, наданих позивачем та зібраних судом на підставі статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції на час прийняття рішення судом першої інстанції).

14. Виходячи із системного аналізу вищевказаних норм права, колегія суддів погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанції, що контролюючий орган приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000242024 від 16.11.2016, діяв всупереч та не у відповідності до вимог чинного податкового законодавства.

Колегія суддів зазначає, що положеннями Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 16.10.2014 № 569, встановлено обов`язок контролюючого органу щодо надіслання реєстру платників податку - суб`єктів спеціального режиму оподаткування, для відкриття органом казначейства додаткових електронних рахунків, призначених для перерахування сум податку на додану вартість (датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата реєстрації його платником податку) та зазначено, що казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка/додаткового електронного рахунка у день відкриття рахунка, а після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронних рахунків.

У справі, що розглядається судами першої та апеляційної інстанції встановлено та підтверджено наявними в матеріалах справи доказами, що спеціальні рахунки для позивача були відкриті казначейською службою лише 2 серпня 2016 року (згідно листа від 03.08.2016 № 4492/10/20-40-08-01-11) та у зв`язку з чим, позивачем 3 серпня 2016 року було здійснено реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, тобто відразу після отримання вказаної інформації від контролюючого органу.

Таким чином, враховуючи встановлені обставини справи, колегія суддів зазначає, що суди першої та апеляційної інстанції дійшли правильного висновку щодо відсутності в діях позивача факту пропущення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі того, що суб`єктом владних повноважень несвоєчасно здійснено дії з відкриття спеціального рахунку позивачу у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

15. Судами першої та апеляційної інстанції в повній мірі встановлено фактичні обставини справи та надано об`єктивний та обґрунтований їх аналіз з урахуванням доводів наведених контролюючим органом у запереченні на адміністративний позов та апеляційній скарзі, у зв`язку з чим, відсутні підстави вважати, що обставини справи встановлено не повно чи неправильно, а, отже, і наведені відповідачем доводи в касаційній скарзі не спростовують правильних по суті висновків судів першої та апеляційної інстанцій.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

16. Переглянувши судові рішення в межах касаційної скарги, перевіривши повноту встановлення судами фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального та процесуального права, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, дійшов висновку, що при ухваленні оскаржуваних судових рішень, суди першої та апеляційної інстанції не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права, які могли б бути підставою для скасування судових рішень, а тому касаційну скаргу Слобожанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24 травня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 5 липня 2017 року слід залишити без задоволення.

17. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 349 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції за наслідками розгляду касаційної скарги має право залишити судові рішення судів першої та (або) апеляційної інстанцій без змін, а скаргу без задоволення.

18. Суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій (частина перша статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України).

Керуючись статтями 341, 343, 349, 350, 355, 356, 359, пунктом 4 частини першої Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Слобожанської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області залишити без задоволення, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 24 травня 2017 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 5 липня 2017 року у справі № 820/1495/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

І.Я.Олендер

І.А. Гончарова

Р.Ф. Ханова ,

Судді Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення05.11.2019
Оприлюднено06.11.2019
Номер документу85412060
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1495/17

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 05.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 05.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 05.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Яковенко М.М.

Постанова від 24.05.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

Ухвала від 07.04.2017

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бідонько А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні