ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 Вн. № < Внутрішній Номер справи >
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 липня 2009 року 13:20 № 4/183
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Винокурова К.С. , суддів Донця В.А. Пісоцької О.В.
при секретарі судового засідання Давиденко Д.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
За позовом Приватного підприємства Промтехтранссервіс
до Управління податкової міліції Державної податкової адміністрації у м. Києві
про визнання дії протиправними
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Приватне підприємство „Промтехтранссервіс" (далі ПП „Промтехтранссервіс", позивач) звернулось до суду з позовом про визнання протиправними дії Управління податкової міліції Державної податкової адміністрації у м. Києві (надалі УПМ ДПА у м. Києві, відповідач) у формі вимог, що викладені у запиті від 07.11.2008 р. № 4883/10/26-379.
Ухвалою суду від 17.02.2009 р. відкрито провадження у справі № 4/183 за зазначеним позовом, закінчене підготовче провадження та призначено судовий розгляд справи.
Ухвалою суду від 25.06.2009 р. прийнято до провадження справу № 4/183 згідно з розпорядженням про передачу справи на розгляд іншому судді.
Враховуючи наявність клопотання позивача від 05.03.2009 р., судовий розгляд справи здійснювався колегією суддів.
Позовні вимоги в цілому обґрунтовані тим, що вимоги, викладені у запиті не ґрунтуються на вимогах закону, а відповідач всупереч Закону України Про державну податкову службу в Україні , Закону України Про міліцію , які встановлюють перелік прав податкової міліції, втручається у господарську діяльність підприємства.
Відповідачем позову не визнано, заперечення викладені письмово та наявні у матеріалах справи. В обґрунтування наведених заперечень відповідач наводить положення Закону України Про державну податкову службу в Україні`та Закону України Про міліцію , якими визначені повноваження органів податкової міліції. Згідно з ст. 11 Закону Про міліцію`при здійсненні заходів із запобігання, виявлення і розкриття злочинів у сфері податкового законодавства права, передбачені пунктами цієї статті надаються виключно органам податкової міліції у межах їх компетенції.
Оскільки Господарським судом міста Києва було порушено справу № 50/348-б про банкрутство ТОВ Укрпроменерго , яке мало з позивачем документально підтверджені відносини, у зв`язку з чим виникла необхідність проведення перевірки інформації про наявність складу злочину, передбаченого ст. 212, 218 Кримінального кодексу України. Таким чином, відповідач стверджує, що діяв у відповідності до наданих законом повноважень у межах своєї компетенції, а тому підстав для задоволення позову не вбачає.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, адміністративний суд, -
ВСТАНОВИВ:
Господарським судом міста Києва згідно з ухвалою від 09.10.2008 року порушено провадження у справі № 50/348 про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕК Укрпроменерго (код ЄДРПОУ 32071271) за заявою позивача ПП Промтехтранссервіс .
Вказану ухвалу надіслано до відома та з метою запобігання фіктивного банкрутства підприємства до Державної податкової адміністрації у м. Києві, як це було передбачено у п. 10 резолютивної частини ухвали.
Відповідно до статті 1 Закону України Про державну податкову службу в Україні`від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (далі - Закон України № 509-ХІІ), до системи органів державної податкової служби належать: Державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах.
У складі органів державної податкової служби знаходяться відповідні спеціальні підрозділи по боротьбі з податковими правопорушеннями (податкова міліція).
Згідно зі статтею 19 Закону України № 509-ХІІ, зазначено, що податкова міліція складається із спеціальних підрозділів по боротьбі з податковим правопорушеннями, що діють у складі відповідних органів державної податкове служби.
Таким чином Управління податкової міліції ДПА у м. Києві є структурним підрозділом ДПА у м. Києві.
Відповідно до ст. 3 Закону України № 509-ХІІ, органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 19 Закону України № 509-ХІІ, завданнями податкової міліції є - запобігання злочинам та іншим правопорушенням у сфері оподаткування, їх розкриття, розслідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
Стаття 22 Закону України № 509-ХІІ визначає, що посадовим особам податкової міліції для виконання покладених на них обов`язків надаються права, передбачені пунктом 1, частиною першою пункту 2, пунктами 3 та 6 статті 11 цього Закону, а також пунктами 1 - 4, абзацами другим, третім, шостим пункту 5, пунктами 6 - 12, 14, підпунктами "а" і "б" пункту 15 (з урахуванням положень цього Закону, інших законів з питань оподаткування), пунктом 16 із дотриманням правил проведення податкових перевірок, встановлених законодавством, пунктами 17, 23, 24, 25, 27, 28, 30 статті 11, статтями 12 -15 Закону України "Про міліцію".
На податкову міліцію поширюються вимоги, встановлені статтями 3 і 5 Закону України "Про міліцію".
У листі відповідача від 07.11.2008р. № 4883/10/26-379 чітко прописано, що необхідно надати інформацію стосовно руху грошових коштів по банківських рахунках ТОВ Укрпроменерго`у період з 27.06.2002 р. по 05.11.2008р. із зазначенням контрагентів та призначень платежів.
Вказані дії УПМ ДПА в м. Києві мало право вчиняти на підставі п. 2, 3 ст. 11 Закону України Про міліцію , а саме:
- перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи, необхідні для з`ясування питання щодо додержання правил, нагляд і контроль за виконанням яких покладено на міліцію;
- викликати громадян і службових осіб у справах про злочини та зв`язку з матеріалами, що знаходяться в її провадженні, в разі ухилення без поважних причин від явки за викликом піддавати їх приводу у встановленому законом порядку.
Більше того, на сьогоднішній день згідно частини другої (у редакції Закону України від 12.01.2005 р. № 2322-IV) статті 11 Закону України "Про міліцію" при здійсненні заходів із запобігання, виявлення і розкриття злочинів у сфері податкового законодавства права, передбачені пунктами цієї статті (в тому числі і згаданими пунктами 2, 3), надаються виключно органам податкової міліції у межах їх компетенції.
Слід зазначити, що справа № 50/348-6 була порушена господарським судом із особливостями встановленими статтею 52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом`від 14 травня 1992 року № 2343-ХІІ, оскільки керівні органи боржника - юридичної особи (ТОВ Укрпроменерго ) були відсутні за її місцезнаходженням.
Оскільки ТОВ Укрпроменерго`мало з позивачем документально підтверджені відносини, і при цьому з вересня 2008 року не подає податкової звітності та не знаходиться за юридичною адресою, виникла необхідність у проведенні перевірки інформації про наявність складу злочину, передбаченого статтями КК України: 212 умисне ухилення від сплати податків... або 218 фіктивне банкрутство . Вказані злочини віднесені до підслідності сам податкової міліції.
Постановою Господарського суду міста Києва від 05.11.2008 р. у справі № 50/348 визнано банкрутом Товариство з обмеженою відповідальністю ТЕК Укрпроменерго .
УПМ ДПА у м. Києві відповідно п. 2.1.7.8 Типової інструкції з діловодства в органах державної податкової служби України, яка затверджена наказом ДПА України № 315 від 01.07.1998р. та на виконання вимог судових рішень, а саме: ухвали від 09.10.2008 р. про порушення провадження у справі про банкрутство та постанови від 05.11.2008 р. про визнання боржника банкрутом було направлено лист-запитання від 07.11.2008 р. № 4883/10/26-379. При здійсненні оперативних зв`язків з установами, організаціями, підприємствами, окремими громадянами, ОДПС в межах своєї компетенції може направляти листи.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги чи заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Зважаючи на вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач як суб`єкт владних повноважень в межах своєї компетенції при здійсненні заходів із запобігання та виявлення можливих злочинів у сфер податкового законодавства, керуючись правами, наданими органам податкової міліції направив лист від 07.11.2008 року № 4883/10/26-379 із пропозицією надати документи, необхідні для з`ясування питання щодо додержання ТОВ Укрпроменерго`правил у сфері податкового законодавства та викликом директора позивача для надання пояснень по обставинах взаємодії з підприємством-банкрутом.
Таким чином можливо зробити висновок про те, що Управління податкової міліції ДПА у м. Києві діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, ще передбачені Конституцією України та законами України.
Враховуючи все вищевикладене, позовні вимоги суд вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя К.С. Винокуров
Судді О.В. Пісоцька
В.А. Донець
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі -04.08.2009
Дата ухвалення рішення | 22.07.2009 |
Оприлюднено | 14.11.2019 |
Номер документу | 85583899 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Винокуров К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні