Ухвала
від 20.11.2019 по справі 260/1082/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

20 листопада 2019 рокум. Ужгород№ 260/1082/19

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гаврилка С.Є.

з участю секретаря судового засідання - Кубічек Н.І.

учасники справи:

позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтернатив Електрик" - представник - Харлай Кирило Анатолійович;

відповідач: Закарпатська обласна державна адміністрація - представник - Славич Богдан Степанович;

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Рахівська районна державна адміністрація - представник - не з`явився,

вирішуючи в підготовчому засіданні питання щодо залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача до участі в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернатив Електрик" до Закарпатської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Рахівська районна державна адміністрація про визнання протиправним та скасування розпорядження, -

ВСТАНОВИВ:

29 липня 2019 року до Закарпатського окружного адміністративного суду звернулося з позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтернатив Електрик" (03170, м. Київ, вул. Перемоги, 9, офіс 1/9, код ЄДРПОУ 40173123) до Закарпатської обласної державної адміністрації (88000, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 00022496), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Рахівська районна державна адміністрація (90600, Закарпатська область, м. Рахів, вул. Миру, 1, код ЄДРПОУ 22106207), в якому просила: "1. Прийняти позовну заяву до розгляду; 2. Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Закарпатської ОДА № 35 від 24.01.2019 "Про недопущення порушень прав та інтересів територіальних громад і громадян, негативного впливу на навколишнє природне середовище під час вирішення питань, пов`язаних із розміщенням малих гідроелектростанцій"."

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 31 липня 2019 року було прийнято вказану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2019 року, яка занесена до протоколу судового засідання було повернуто заяву про зміну предмету позову, оскільки така не відповідача вимогам статті 47 КАС України.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 19 листопада 2019 року, яка занесена до протоколу судового засідання було повернуто заяву про залучення Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергія гір плюс" до участі в даній адміністративній справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, оскільки подана не уповноваженою особою.

15 серпня 2019 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшло клопотання про залучення Громадської організації "Комітет Екологічного Порятунку України" до участі в даній адміністративній справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача. Клопотання мотивоване тим, що оскаржуваним розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації від 24 січня 2019 року за № 35 "Про недопущення порушень прав та інтересів територіальних громад і громадян, негативного впливу на навколишнє природне середовище під час вирішення питань, пов`язаних із розміщенням малих гідроелектростанцій" були скасовані розпорядження голови Рахівської райдержадміністрації від 22 травня 2017 року за № 138 "Про розроблення детального плану території для будівництва гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 09 червня 2017 року за № 149 "Про розроблення детального плану території для будівництва малої гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 14 вересня 2017 року за № 243 "Про затвердження детального плану території для будівництва гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 26 липня 2018 за № 241 "Про затвердження детального плану території для будівництва малої гідроелектростанції, за межами населеного пункту", як такі, що суперечать вимогам законодавства України при розробленні та затвердженні містобудівної документації (детального плану території) та є недоцільними, неефективними за очікуваними фактичними результатами. Громадська організація "Комітет екологічного порятунку України" була суб`єктом громадського обговорення планованої діяльності із будівництва каскаду міні ГЕС на річці Шопурка, що реалізується пов`язаними особами, серед яких є позивач, в Рахівському районі Закарпатської області. Для досягнення мети і завдань Громадська організація здійснює представництво в органах державної влади, місцевого самоврядування та в суді законних прав та інтересів громадян, яким заподіяно шкоду внаслідок порушення природоохоронного законодавства. Подання громадською організацією "Комітет екологічного порятунку України" заяви про залучення у справу є реалізацією статутних завдань та спрямоване на захист свого права на участь у прийнятті рішення, зокрема щодо планованої діяльності позивача, через захист, інтересу громади селища Великий Бичків щодо збереження довкілля в інтересах добробуту мешканців регіону (а.с.а.с. 33-37).

20 серпня 2019 року на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду від відповідача надійшло клопотання про залучення Управління містобудування та архітектури Закарпатської обласної державної адміністрації до участі в даній адміністративній справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача. Клопотання мотивоване тим, що пунктом 2 підпунктом 2.1 Положення про управління містобудування та архітектури Закарпатської обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 26 квітня 2018 року № 525 (далі - Положення № 525) управління містобудування та архітектури облдержадміністрації забезпечує реалізацію державної політики у сфері містобудування, архітектури та регіональної політики на території області. Відповідно до пункту 3 підпункту 3.30 Положення № 525 управління містобудування та архітектури облдержадміністрації визначає державні інтереси для їх врахування під час розроблення містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях. А відтак, оскільки предметом оскарження у даній справи є розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації від 24 січня 2019 року за № 35 "Про недопущення порушень прав та інтересів територіальних громад і громадян, негативного впливу на навколишнє природне середовище під час вирішення питань, пов`язаних із розміщенням малих гідроелектростанцій" та рішення у даній справі вплине на права та інтереси Управління містобудування та архітектури Закарпатської обласної державної адміністрації (а.с.а.с. 73-75).

В підготовчому судовому засіданні представник позивача не заперечував щодо залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача до участі в даній адміністративній справі.

В підготовчому судовому засіданні представник відповідача не заперечував щодо залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача до участі в даній адміністративній справі.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Рахівська районна державна адміністрація в підготовче засідання не забезпечила явку чвого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику цієї третьої особи, що передбачені Главою 7 Розділу І КАС України.

Відповідно до статті 180 частини 2 пункту 4 КАС України, у підготовчому засіданні суд вирішує питання про вступ у справу інших осіб, заміну неналежного відповідача, заміну позивача, залучення співвідповідача, об`єднання справ і роз`єднання позовних вимог, прийняття зустрічного позову, якщо ці питання не були вирішені раніше.

Відповідно до статті 49 частини 2 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Відповідно до статті 49 частини 4 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

З аналізу вищезазначеної норми КАС України вбачається, що третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - це особа, яка бере участь у справі на стороні позивача або відповідача у разі, якщо рішення у справі може вплинути на її права, свободи, інтереси чи обов`язки. Інтерес третьої особи щодо задоволення позову (якщо вона бере участь на стороні позивача) або щодо відмови у задоволенні позову (якщо вона бере участь на стороні відповідача) збігається з інтересами відповідно позивача або відповідача.

Необхідною умовою для залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, є вплив рішення у справі на її права, свободи, інтереси або обов`язки.

Судом встановлено, що оскаржуваним розпорядження голови Закарпатської обласної державної адміністрації від 24 січня 2019 року за № 35 "Про недопущення порушень прав та інтересів територіальних громад і громадян, негативного впливу на навколишнє природне середовище під час вирішення питань, пов`язаних із розміщенням малих гідроелектростанцій" були скасовані розпорядження голови Рахівської райдержадміністрації від 22 травня 2017 року за № 138 "Про розроблення детального плану території для будівництва гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 09 червня 2017 року за № 149 "Про розроблення детального плану території для будівництва малої гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 14 вересня 2017 року за № 243 "Про затвердження детального плану території для будівництва гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 26 липня 2018 за № 241 "Про затвердження детального плану території для будівництва малої гідроелектростанції, за межами населеного пункту", як такі, що суперечать вимогам законодавства України при розробленні та затвердженні містобудівної документації (детального плану території) та є недоцільними, неефективними за очікуваними фактичними результатами (а.с. 13).

Відповідно до статті1 частини 1 Закону України "Про громадські об`єднання" громадське об`єднання - це добровільне об`єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних/соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів.

Згідно із статутом метою і завданнями громадської організації є вивчення навколишнього природного середовища, вжиття заходів з його охорони, сприяння екологічному вихованню громадян, підвищення рівня екологічної культури; здійснення природоохоронної діяльності.

Діяльність Громадської організації у природоохоронній сфері, екологічне виховання з метою підняття рівня екологічної свідомості українців спрямовано на збереження природних ресурсів країни, генетичного фонду живої природи, ландшафтів та інших природних комплексів, унікальних територій та природних об`єктів в Карпатах зокрема (а.с.а.с. 40-47).

Судом встановлено, що Громадська організація "Комітет екологічного порятунку України" була суб`єктом громадського обговорення планованої діяльності із будівництва каскаду міні ГЕС на річці Шопурка в Рахівському районі Закарпатської області, що підтверджується офіційним листуванням з Міністерством екології та природних ресурсів (а.с.а.с. 48-53).

Таким чином, враховуючи суспільний інтерес на участь у прийнятті рішення з питань природоохоронного значення щодо будівництва міні ГЕС на річці Шопурка в Рахівському, суд вважає за необхідне залучити до участі у даній справі Громадську організацію "Комітет Екологічного Порятунку України", в якості третьої особи, яка не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Відповідно до статті 5 Закону України "Про основи містобудування" при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені зокрема урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій.

Згідно зі статтею 8 Закону України "Про основи містобудування" державне регулювання у сфері містобудування полягає в наданні вимог щодо урахування державних інтересів під час розроблення містобудівної документації.

Статтею 19 частиною 2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів.

Відповідно до пункту 2 підпункту 2.1 Положення № 525 управління містобудування та архітектури облдержадміністрації забезпечує реалізацію державної політики у сфері містобудування, архітектури та регіональної політики на території області.

Відповідно до пункту 3 підпункту 3.30 Положення № 525 управління містобудування та архітектури облдержадміністрації визначає державні інтереси для їх врахування під час розроблення містобудівної документації на регіональному та місцевому рівнях (а.с.а.с. 77-86).

Таким чином, оскільки оскаржуваним розпорядженням були скасовані розпорядження голови Рахівської райдержадміністрації від 22 травня 2017 року за № 138 "Про розроблення детального плану території для будівництва гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 09 червня 2017 року за № 149 "Про розроблення детального плану території для будівництва малої гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 14 вересня 2017 року за № 243 "Про затвердження детального плану території для будівництва гідроелектростанції, за межами населеного пункту", від 26 липня 2018 за № 241 "Про затвердження детального плану території для будівництва малої гідроелектростанції, за межами населеного пункту" то можливе ухвалене рішення у даній справі може вплинути на права, інтереси та обов`язки Управління містобудування та архітектури Закарпатської обласної державної адміністрації.

У зв`язку з вищенаведеним та виходячи із змісту позовних вимог та предмету спору, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі Громадську організацію "Комітет Екологічного Порятунку України" та Управління містобудування та архітектури Закарпатської обласної державної адміністрації, в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, оскільки можливе ухвалене рішення у даній справі може вплинути на їх права, інтереси та обов`язки.

Відповідно до статті 49 частини 5 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

У відповідності до статті 176 КАС України, у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі або ухвалі, постановленій у підготовчому засіданні (якщо третіх осіб було залучено у підготовчому засіданні), треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, мають право подати письмові пояснення щодо позову або відзиву. Учасники справи мають право подати відповідь на такі пояснення до закінчення підготовчого провадження.

Разом з тим, з метою недопущення обмеження прав сторін, визначених положеннями КАС України, суд вважає за необхідне на даній стадії підготовчого засідання запропонувати третім особам, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ради подати пояснення щодо позову або відзиву та відповідні докази.

Відповідно до статті 181 частини 2 КАС України, суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадку залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни позивача, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача.

Керуючись статтями 49, 180, 181, 248 КАС України, суд -,

ПОСТАНОВИВ:

Залучити Громадську організацію "Комітет Екологічного Порятунку України (79008, м. Львів, вул. Очаківська, 5/38, код ЄДРПОУ 34606137) та Управління містобудування та архітектури Закарпатської обласної державної адміністрації (88000, м. Ужгород, Закарпатська область, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 35663526) до участі в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альтернатив Електрик" до Закарпатської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - Рахівська районна державна адміністрація про визнання протиправним та скасування розпорядження, в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Запропонувати третім особам, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача подати пояснення щодо позову або відзиву та відповідні докази - протягом 15 днів з дня вручення даної ухвали.

Відкласти підготовче засідання на 02 грудня 2019 року об 10:00 годин.

Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Відповідно до статті 243 частини 3 КАС України 19 листопада 2019 року було проголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Ухвалу у повному обсязі було виготовлено 21 листопада 2019 року.

Суддя С.Є. Гаврилко

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.11.2019
Оприлюднено22.11.2019
Номер документу85800531
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/1082/19

Постанова від 23.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Рішення від 12.05.2021

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 18.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні