ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
05 листопада 2019 року о/об 12 год. 01 хв.Справа № 280/1777/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Малої Т.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛОТОС-А" (69050. м. Запоріжжя, вул. Космічна, буд. 114, код ЄДРПОУ 22116602)
Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50, код ЄДРПОУ 39820689)
про скасування наказу та визнання дій протиправними,-
за участі представників сторін:
від позивача - Бичківський О.О.
(діє на підставі довіреності б/н від 17.04.2019 року)
від відповідача - Бакум Д.О.
(діє на підставі довіреності № -8-0.62-3/62-19 від 02.01.2019 року)
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ЛОТОС-А (надалі - позивач) до Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області (відповідач), в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати пункти 1, 2 та 3 Наказу №875-ДК від 05 грудня 2018 року "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності";
- визнати протиправними дії Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо проведення перевірки, за результатами якої 14 грудня 2018 року складено Акт №875/0/92-18-ДК/869/АП/09/01-18 від 14 грудня 2018 року перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки, як об`єкта перевірки, яка розташована за адресою: вул. Незалежної України, 34 м. Запоріжжя , з кадастровим номером 2310100000:04:037:0203.
Ухвалою судді від 22 квітня 2019 року провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження, а підготовче засідання призначено на 21 травня 2019 року.
21 травня 2019 року провадження у справі зупинено до 09 липня 2019 року про що судом постановлено відповідну ухвалу.
Ухвалою суд від 09 липня 2019 року провадження у справі поновлено.
Так, 09 липня 2019 року протокольною ухвалою суду підготовче засідання відкладено до 16 липня 2019 року.
16 липня 2019 року ухвалою суд провадження у справі зупинено до 28 серпня 2019 року.
Ухвалою суд від 28 серпня 2019 року провадження у справі поновлено.
Разом з тим, 28 серпня 2019 року протокольною ухвалою суду підготовче засідання відкладено до 10 вересня 2019 року.
10 вересня 2019 року провадження у справі зупинено до 16 жовтня 2019 року про що постановлено відповідну ухвалу.
16 жовтня 2019 року в підготовчому засіданні протокольною ухвалою суду, за письмовими згодами всіх учасників справи, призначено справу до судового розгляду по суті на 16 жовтня 2019 року після закриття підготовчого провадження, а у розгляді справи по суті оголошено перерву 05 листопада 2019 року.
Відповідно до статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 05 листопада 2019 року сторонам проголошено вступну та резолютивну частину рішення та оголошено про час виготовлення рішення у повному обсязі.
Позовну заяву обґрунтовано тим, що Наказ №875-ДК від 05 грудня 2018 року відповідачем винесено без дотримання порядку, встановленого Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877-У від 05 квітня 2007 року, з урахуванням особливостей встановлених Законом України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" № 1728 від 03 листопада 2016 року, оскільки Наказ №875-ДК від 05 грудня 2018 року не містить відомостей щодо типу заходу (плановий чи позаплановий) та відомостей про особу, яку необхідно перевірити. Перевірка Відповідачем здійснювалася без повідомлення землекористувача - ТОВ "ЛОТОС-А", а сам Акт перевірки №875/0/92-18-ДК/869/АП/09/01-18 від 14 грудня 2018 року державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Запорізької області - головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Огарко М.О. складено без участі землекористувача - ТОВ "ЛОТОС-А", що позбавило його можливості надати пояснення та зауваження до нього, що є порушенням норм Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" № 963 від 19 червня 2003 року та на підставі визнаного таким, що втратив чинність Наказу №693- ДК від 22 жовтня 2018 року на підставі пункту 4 Наказу №875-ДК від 05 грудня 2018 року.
В судовому засіданні представник позивача просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.
Представник Головного управління ДФС у Запорізькій області в судовому засіданні проти адміністративного позову заперечив з підстав, викладених у письмовому відзиві (вх.№37159 від 09 вересня 2019 року), відповідно до якого зазначено, що чинне законодавство України не встановлює обов`язку державного інспектора повідомляти будь-яких осіб про проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства, а також залучати до проведення вищеназваної перевірки особу правопорушника, свідків. Вказує, що здійснюючи перевірку дотримання вимог земельного законодавства, Головне управління не перевіряло господарську діяльність ТОВ ЛОТОС-А . У випадку спірних правовідносин недоцільним є посилання на встановлений мораторій, правове регулювання якого здійснюється, зокрема, Законом України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного (нагляду) контролю у сфері господарської діяльності , оскільки в силу того, що Головне управління в своїй діяльності керується саме Законом України Про державний контроль за використанням та охороною земель , недоцільно говорити про необхідність застосування приписів Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного (нагляду) контролю у сфері господарської діяльності . Зазначає, що видання оскаржуваного наказу було необхідною, ключовою дією органу державної влади, спрямованою на вжиття заходів для запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень. Вказує про те, що відповідно до частини 5 статті 40 Кримінального процесуального кодексу України слідчий, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних повноважень, забороняється. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, службові особи, інші фізичні особи зобов`язані виконувати законні вимоги та процесуальні рішення слідчого. Отже, дії Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області в повній мірі узгоджуються з частиною 2 статті 19 Конституції України, якою встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В судовому засіданні представник Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.
24 липня 2018 року від Головного управління Національної поліції в Запорізькій області до Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області надійшов лист №7048/6-2018 від 23 липня 2018 року відповідно до якого старший слідчий майор поліції Кревенко Є.М. зазначає, що у зв`язку з виниклою необхідністю, з метою подальшого використання в якості доказів у ході розслідування зазначеного кримінального провадження, на підставі статті 40 КПК України, прошу Вас направити до слідчого управління відповідного спеціаліста для участі у проведення огляду земельної ділянки за кадастровим номером № 2310100000:04:037:0203 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 34 .
31 липня 2018 року виконуючим обов`язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Тітовою Т.В. був винесений наказ №423-ДК від 31 липня 2018 року "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності".
Зі змісту Наказу №423-ДК від 31.07.2018 року вбачається, що у зв`язку із листом Головного управління національної поліції в Запорізькій області №7048/6-2018 від 23 липня 2018 року зокрема вирішено: здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства стосовно земельної ділянки, як об`єкта перевірки, яка розташована за адресою: вул. Незалежної України, 34 м. Запоріжжя , з кадастровим номером 2310100000:04:037:0203.
22 жовтня 2018 року виконуючим обов`язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Тітовою Т.В. був винесений Наказ №693-ДК Про внесення змін до Наказу Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 31 липня 2018 року №423-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності
Відповідно до Наказу №693-ДК від 22 жовтня 2018 року на підставі доповідної записки Огарко М.О. від 11 жовтня 2018 року №2277/3-18-0.4 зокрема вирішено внести зміни до наказу Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 31 липня 2018 року №423-ДК "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" виклавши підпункт 2 та 3 у такій редакції: …Державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Запорізької області - головному спеціалісту відділу контролю за використанням та охороною земель у Вільнянському, Михайлівському, Токмацькому районах та м. Токмак Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Огарко М.О. у термін з 22 жовтня 2018 року по 22 листопада 2018 року здійснити зазначений п.1 цього наказу захід державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів.
05 грудня 2018 року на підставі листа Головного управління національної поліції в Запорізькій області №7048/6-2018 від 23 липня 2018 року та доповідної записки Огарко М.О. від 11 жовтня 2018 року №2277/3-18-0.4 виконуючим обов`язки начальника Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Тітовою Т.В. винесений Наказ №875-ДК від 05 грудня 2018 року "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності".
Відповідно до Наказу №875-ДК від 05 грудня 2018 року зокрема вирішено - здійснити державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства стосовно земельної ділянки, як об`єкта перевірки, яка розташована за адресою: вул. Незалежної України, 34 м. Запоріжжя , з кадастровим номером 2310100000:04:037:0203.
Разом з тим відповідно до Наказу №875-ДК від 05 грудня 2018 року визнано накази Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 31 липня 2018 року №423-ДК та від 22 жовтня 2018 року №693-ДК "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" такими, що втратили чинність.
14 грудня 2018 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Запорізької області - головного спеціаліста відділу здійснення державного контролю за додержанням земельного законодавства та оперативного реагування Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області Огарко М.О. складений на підставі Наказу №693-ДК від 22 жовтня 2018 року Акт №875/0/92-18- ДК/869/АП/09/01-18 від 14 грудня 2018 року перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки, як об`єкта перевірки, яка розташована за адресою: вул. Незалежної України , 34 м. Запоріжжя , з кадастровим номером 2310100000:04:037:0203.
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з позовною заявою.
Враховуючи викладене, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає за необхідне зазначити про таке.
Згідно з частинами 1 та 2 статті 2 ЗК України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Відповідно до статті 187 ЗК України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
Згідно з статтею 188 ЗК державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Згідно постановою КМУ від 22 липня 2016 року №482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.
Відповідно до підпункту 25-1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 року №15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначає Закон України Про державний контроль за використанням та охороною земель від 19 червня 2003 року №963-IV (далі - Закон №963-IV), який спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Відповідно до статті 4 Закону Про державний контроль за використанням та охороною земель об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Згідно із статтею 6 Закону №963-IV до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.
Відповідно до змісту статті 9 Закону №963-IV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок.
Відповідно до матеріалів справи, оскаржуваний наказ №875-ДК від 05 грудня 2018 року "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" прийнятий Головним управління Держгеокадастру у Запорізькій області на підставі листа Головного управління національної поліції в Запорізькій області від 23 липня 2018 року № 7048/6-2018, та на підставі доповідної записки Огарко М.О. від 11 жовтня 2018 року № 2277/3-18-0.4
Суд критично ставить до таких дій відповідача на підставі такого.
Відповідно до листа Головного управління Національної поліції в Запорізькій області №7048/6-2018 від 23 липня 2018 року старший слідчий майор поліції Кревенко Є.М. зазначає, що у зв`язку з виниклою необхідністю, з метою подальшого використання в якості доказів у ході розслідування зазначеного кримінального провадження, на підставі статті 40 КПК України, прошу Вас направити до слідчого управління відповідного спеціаліста для участі у проведення огляду земельної ділянки за кадастровим номером № 2310100000:04:037:0203 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 34 .
Відповідно до частини 1 статті 71 Кримінально процесуального кодексу України встановлено, що спеціалістом у кримінальному провадженні є особа, яка володіє спеціальними знаннями та навичками застосування технічних або інших засобів і може надавати консультації під час досудового розслідування і судового розгляду з питань, що потребують відповідних спеціальних знань і навичок.
Спеціаліст може бути залучений для надання безпосередньої технічної допомоги (фотографування, складення схем, планів, креслень, відбір зразків для проведення експертизи тощо) сторонами кримінального провадження під час досудового розслідування і судом під час судового розгляду (частина 2 статті 71 Кримінально процесуального кодексу України).
Таким чином, в межах Кримінально - процесуального кодексу України спеціаліст залучається до участі лише у якості особи яка володіє спеціальними знаннями та навичками застосування технічних засобів і може надавати консультації під час вчинення процесуальних дій з питань, що потребують відповідних спеціальних знань і навичок.
Саме такого спеціаліста старший слідчий, майор поліції Кревенко Є.М. просив направити до слідчого управління для участі у проведенні слідчої дії - огляду земельної ділянки.
Такий огляд проводився в межах кримінального провадження № 12017080000000300 від 29 серпня 2019 року. Проведення перевірки від Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області не вимагалося.
За правилами частини 4 статті 71 Кримінально процесуального кодексу України визначено, що спеціаліст має право: 1) ставити запитання учасникам процесуальної дії з дозволу сторони кримінального провадження, яка його залучила, чи суду; 2) користуватися технічними засобами, приладами та спеціальним обладнанням; 3) звертати увагу сторони кримінального провадження, яка його залучила, або суду на характерні обставини чи особливості речей і документів; 4) знайомитися з протоколами процесуальних дій, в яких він брав участь, і подавати до них зауваження; 5) одержувати винагороду за виконану роботу та відшкодування витрат, пов`язаних із його залученням до кримінального провадження; 6) заявляти клопотання про забезпечення безпеки у випадках, передбачених законом.
Частиною 5 статті 71 Кримінально процесуального кодексу України визначено, що спеціаліст зобов`язаний: 1) прибути за викликом до слідчого, прокурора, суду і мати при собі необхідні технічне обладнання, пристрої та прилади; 2) виконувати вказівки сторони кримінального провадження, яка його залучила, чи суду та давати пояснення з поставлених запитань; 3) не розголошувати відомості, які безпосередньо стосуються суті кримінального провадження та процесуальних дій, що здійснюються (здійснювалися) під час нього, і які стали відомі спеціалісту у зв`язку з виконанням його обов`язків; 4) заявити самовідвід за наявності обставин, передбачених цим Кодексом.
Таким чином, визначені права та обов`язки спеціаліста залученого до проведення процесуальної (слідчої) дії, в межах кримінального провадження, не ставить обов`язку проводити перевірки, так само як право таке у спеціаліста не виникає.
По суті Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області на власний розсуд прийняло рішення щодо проведення перевірки на підставі чого й прийнято наказ №875-ДК від 05 грудня 2018 року.
Суд не приймає посилання представника відповідача на те, що було звернення щодо порушення земельного законодавства, оскільки наказ №875-ДК від 05 грудня 2018 року прийнято у зв`язку надходження листа №7048/6-2018 від 23 липня 2018 року, в якому жодним чином не йшлося про проведення перевірки або наявного порушення земельного законодавства.
Суд зазначає, що звернення до органу із заявою про проведення перевірки та звернення до органу із проханням надати спеціаліста із певними знаннями для участі у проведенні слідчих дій, поняття не тотожні.
З наведеного, суд приходить до висновку про те, що пункти 1, 2 та 3 Наказу №875-ДК від 05 грудня 2018 року "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" є протиправними та підлягають скасуванню через що й дії Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо проведення перевірки, за результатами якої 14 грудня 2018 року складено Акт №875/0/92-18-ДК/869/АП/09/01-18 від 14 грудня 2018 року перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки, як об`єкта перевірки, яка розташована за адресою: вул. Незалежної України , 34 м . Запоріжжя , з кадастровим номером 2310100000:04:037:0203 є протиправними.
Суд звертає увагу на те, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень має бути законним та обґрунтованим, прийнятим чи вчиненим в межах наданих повноважень, містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів (стаття 69 Кодексу адміністративного судочинства України).
Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку суду, відповідачем не доведена правомірність та обґрунтованість прийняття спірного наказу та права (обов`язку) на проведення перевірки з урахуванням вимог встановлених частиною 2 статті 19 Конституції України та частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов товариства позивача підлягає задоволенню.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (частина 1 статті 132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (частина 1 статті 143 КАС України).
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки суб`єктом владних повноважень у справі є Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області, то з бюджетних асигнувань цього органу повинні бути присуджені позивачу судові витрати, документально підтверджені у сумі 3842 грн. 00 коп.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛОТОС-А" (69050. м. Запоріжжя, вул. Космічна, буд. 114, код ЄДРПОУ 22116602) Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50, код ЄДРПОУ 39820689) про скасування наказу та визнання дій протиправними - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати пункти 1, 2 та 3 Наказу №875-ДК від 05 грудня 2018 року "Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності".
Визнати протиправними дії Головного Управління Держгеокадастру у Запорізькій області щодо проведення перевірки, за результатами якої 14 грудня 2018 року складено Акт №875/0/92-18-ДК/869/АП/09/01-18 від 14 грудня 2018 року перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки, як об`єкта перевірки, яка розташована за адресою: вул. Незалежної України, 34 м. Запоріжжя, з кадастровим номером 2310100000:04:037:0203.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛОТОС-А" (69050. м. Запоріжжя, вул. Космічна, буд. 114, код ЄДРПОУ 22116602) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50, код ЄДРПОУ 39820689) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 3842 грн. 00 коп.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 25 листопада 2019 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2019 |
Оприлюднено | 26.11.2019 |
Номер документу | 85854621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні