ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" листопада 2019 р. справа № 300/1704/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап`юк С.В.,
за участю секретаря Котик Д.М.,
представника позивача Давідкової К.О.,
представника відповідача Кардаш О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Ялик» до Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Приватне Підприємство «Спецбудмонтаж 111» про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
13.08.2019 Приватне підприємство «Ялик» (далі - позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області (далі - відповідач) про визнання протиправними дій щодо відміни процедури відкритих торгів на закупівлю робіт та оприлюднення нової процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю робіт; зобов`язання: поновити відмінену процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт, здійснити розгляд та оцінку тендерної пропозиції, скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції, визнати переможцем позивача, відмінити процедуру відкрити торгів на закупівлю робіт.
16.08.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду позовну заяву Приватного підприємства «Ялик» до Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Приватне Підприємство «Спецбудмонтаж 111» про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії залишено без руху для усунення її недоліків, які позивач у строк встановлений судом усунув.
02.09.2019 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в даній адміністративній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання.
18.09.2019 відповідач подав відзив на позовну заяву, а третя особа, 30.08.2019, пояснення.
За результатами підготовчого засідання закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач протиправно, в порушення положень Закону України Про публічні закупівлі відмінив процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-04-25-000457-с, та оприлюднив нову процедуру закупівлі відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-07-19-002205-b.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала із вказаних у позовній заяві мотивів.
Представник відповідача в судовому засіданні не визнала заявлених позовних вимог, з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву пояснень.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, суд робить висновок, що адміністративний позов підставний та підлягає задоволенню частково, виходячи з таких мотивів.
25.04.2019 Управлінням капітального будівництва в Івано-Франківській області оголошено відкриті торги на закупівлю робіт по об`єкту Будівництво дитячого садка в с. Чорнолізці Тисминецького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013) (ДК 021:2015 - 4200000-9 - Роботи, пов`язані з об`єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об`єктів цивільного будівництва) (ідентифікатор закупівлі: 2019-04-25-000457-с).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій по закупівлі визначено 11.05.2019 о 14:47 год. Початок аукціону визначено електронною системою закупівель Prozorro на 13.05.2019 о 12:55 год. Одночасно, Управлінням капітального будівництва в Івано-Франківській області оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу тендерну документацію, затверджену рішенням Тендерного комітету, яке оформлено протоколом від 25.04.2019.
На участь в закупівлі робіт по об`єкту: «Будівництво дитячого садка в с. Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1- 1:2013) (ДК 021:2015 - 45200000-9 - Роботи, пов`язані з об`єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об`єктів цивільного будівництва)» було зареєстровано 3 пропозиції від учасників торгів: Приватне підприємство «Ялик» , Приватне підприємство «Спецбудмонтаж 111» , Приватне підприємство «Добробут ВВ» .
За результатами проведеного електронного аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено - Приватне підприємство «Ялик» , якого 20.05.2019 дискваліфіковано рішенням Тендерного комітету Управлінням капітального будівництва в Івано-Франківській області, а переможцем закупівлі робіт визначено Приватне підприємство «Спецбудмонтаж 111» .
30.05.2019 позивач не погодившись із рішенням Тендерного комітету від 20.05.2019 щодо відхилення його від тендерної пропозиції та рішенням Тендерного комітету від 23.05.2019 року про намір укласти договір з Приватним підприємство «Спецбудмонтаж 111» як переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю робіт по об`єкту Будівництво дитячого садка в с. Чорнолізці Тисменицького району Івано- Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) (ДК 021:2015 - 4200000-9) - Роботи, пов`язані з об`єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об`єктів цивільного будівництва) , звернувся до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження) зі скаргою.
За результатами розгляду скарги позивача від 30.05.2019 прийнято рішення про її задоволення. Інформацію про резолютивну частину рішення від 19.06.2019 № 8014 оприлюднено 20.06.2019 о 20:01 год., а 21.06.2019 о 16:53 год. оновлену інформацію про резолютивну частину рішення від 19.06.2019 за № 8014, оскільки в попередній інформації було допущено помилку в найменуванні Замовника.
24.06.2019 о 20:03 год. Орган оскарження оприлюднив повний текст свого рішення від 19.06.2019 за № 8014 з інформацією про задоволення скарги позивача.
Згідно рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов`язала Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції позивача та рішення про визначення переможцем Приватного підприємства «Спецбудмонтаж 111» за процедурою закупівлі - ДК 021:2015: 4500000-9 - Роботи, пов`язані з об`єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об`єктів цивільного будівництва , оголошення проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-04-25- 000457-с.
25.06.19 рішенням відповідача скасовано рішення тендерного комітету від 20.05.2019 щодо відхилення тендерної пропозиції Приватного підприємства «Ялик» та рішення від 23.05.2019 про визначення переможцем Приватне підприємство «Спецбудмонтаж 111» .
Однак, позивач вважає, що рішенням Тендерного комітету Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області від 25.06.2019 відмінено процедуру закупівлі на підставі частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. При цьому, порушення в даному протоколі засідання Тендерного комітету від 25.06.2019 зазначено, що згідно частини четвертої статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Оскільки, найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією визначено 13.05.2019, то визначений строк розгляду тендерних пропозицій станом на 26.06.2019 перевищив п`ять робочих днів, не повинен перевищувати п`яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції.
19.07.2019 Тендерний комітет Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області прийняв рішення про затвердження Тендерної документації на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в с. Чорнолізці Тисменицького району Івано- Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) (ДК 021:2015 - 4200000-9 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) та повторно оголосив процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт по об`єкту: - Будівництво дитячою садка в с. Чорнолиці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) (ДК 021:2015 - 45214000-0 Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)» з ідентифікатором закупівлі UA-2019-07-19-002205-b.
У зв`язку із чим, позивач звернувся до суду з вимогами: про визнання протиправним дії Тендерного комітету Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області щодо: відміни процедури відкритих торгів на закупівлю робіт «Будівництво дитячого садка в с. Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1- 1:2013)(ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)» з ідентифікатором закупівлі - UА-2019-04-25-000457-c; оприлюднення нової процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю робіт - Будівництво дитячого садка в с. Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)» з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-07-19-002205-b; зобов`язання Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області: поновити відмінену процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт «Будівництво дитячого садка в с. Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)» з ідентифікатором закупівлі - UA-20I9-04-25-000457-с та здійснити розгляд та оцінку тендерної пропозиції позивача від 11.05.2019 за № 10.05/19-24-Ч. та інших учасників даних торгів, при цьому зобов`язати учасників, у разі необхідності, у відповідності до вимог частини четвертої статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» продовжити строк дії тендерних пропозицій та визначити Переможця закупівлі за результатами розгляду тендерних пропозицій даних торів; у зв`язку з відсутністю зафіксованих в рішенні Тендерного комітету Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області від 20.05.2019 законних підстав для відхилення тендерної пропозиції позивача від 11.05.2019 за №10.05/19-24-Ч та наявного зобов`язання Органом оскарження (рішення віл 19.06.2019 за № 8014) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції позивача від 20.05.2019, зобов`язати визнати переможцем даної закупівлі - позивача; відмінити процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт «Будівництво дитячого садка в с. Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013) (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів)» з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-07-l9-002205-b, на підставі абзаців другого та третього частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» у зв`язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель та порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, так як таку то потребує відміни торгів для усунення порушень по передній процедурі закупівлі, то закінчена з порушенням вимог діючого законодавства.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлює Закон України Про публічні закупівлі . Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 3 Закону України Про публічні закупівлі встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Стаття 10 Закону України Про публічні закупівлі визначає оприлюднення інформації про закупівлю.
Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю (частина1).
Тендерні процедури закупівлі не можуть проводитися до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу згідно із частиною першою цієї статті (частина3).
Згідно з частиною 1 статті 11 даного Закону для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб).
Тендерний комітет або уповноважена особа (особи): планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель; здійснює вибір процедури закупівлі; проводить процедури закупівель; забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця; забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом; забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону; здійснює інші дії, передбачені цим Законом (частина 3 статті 11 Закону).
Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови (частина 3 статті 11 Закону).
Відповідно до статті 20 Закону України Про публічні закупівлі відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.
Згідно з частиною 1 статті 21 Закону України Про публічні закупівлі оголошення про проведення процедури відкритих торгів безоплатно оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до частини 4 статті 25 Закону України Про публічні закупівлі тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження строку дії тендерних пропозицій.
Стаття 31 Закону України Про публічні закупівлі визначає відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
Згідно з частиною 1 статті 31 даного Закону замовник відміняє торги в разі: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом; подання для участі в них менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, а в разі здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох пропозицій; відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Про відміну процедури закупівлі за такими підставами має бути чітко визначено в тендерній документації. Торги може бути відмінено частково (за лотом).
Відповідно до частини 2 даної статті цього ж Кодексу замовник має право визнати торги такими, що не відбулися, у разі: якщо ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі; якщо здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили; скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг. Замовник має право визнати торги такими, що не відбулися частково (за лотом).
Стаття 18 Закону України Про публічні закупівлі визначає порядок оскарження процедур закупівлі.
Скарга до органу оскарження подається суб`єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Після розміщення скарги суб`єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка. Скарга разом з реєстраційною карткою в день розміщення суб`єктом оскарження автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу (частина 1 статті 18 Закону).
Відповідно до частини 2 статті 18 Закону України Про публічні закупівлі скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначення відповідності учасників кваліфікаційним критеріям, подаються протягом п`яти днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, не підлягають оскарженню положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися.
Якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб`єктами не було подано.
Після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником.
У разі порушення строків, визначених в абзацах першому - третьому цієї частини, скарги автоматично не приймаються системою електронних закупівель.
Скарги щодо укладених договорів про закупівлю розглядаються в судовому порядку.
Орган оскарження у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дня внесення скарги до реєстру скарг, повинен розмістити в системі електронних закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обґрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду, або рішення про припинення розгляду скарги. Система електронних закупівель автоматично оприлюднює прийняті органом оскарження рішення на веб-порталі Уповноваженого органу та розсилає повідомлення суб`єкту оскарження та замовнику (частина 3 статті 18 Закону).
Згідно з частиною 7 статті 18 Закону України Про публічні закупівлі у разі прийняття скарги до розгляду електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює договір про закупівлю і звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо закупівлі, у тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
У разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити в електронній системі підтвердження.
У будь-якому разі укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється.
Згідно частини 8 статі 18 Закону України Про публічні закупівлі розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною другою статті 32, абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону.
Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Після прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги про відмову в задоволенні скарги рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду електронна система закупівель автоматично, не раніше ніж через два дні з дня розміщення такого рішення в електронній системі закупівель, визначає дату та час проведення електронного аукціону та розсилає повідомлення усім особам, які подали тендерні пропозиції.
За результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов`язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз`яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі (частина 9 статті 18 Закону).
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель. Рішення за результатами розгляду скарг приймаються органом оскарження виключно на його засіданнях. Орган оскарження має право залучати для отримання консультацій та експертних висновків представників державних органів (за погодженням з керівниками державних органів), експертів і спеціалістів, які не можуть бути пов`язаними особами та володіють спеціальними знаннями, необхідними для професійного та неупередженого розгляду скарги. Суб`єкт оскарження та замовник можуть надавати висновки експертів і спеціалістів, які володіють спеціальними знаннями. Висновки таких представників державних органів, експертів та спеціалістів оприлюднюються в електронній системі закупівель та долучаються до матеріалів справи про розгляд скарги (частина 10 статті 18 Закону).
Згідно з частиною 11 цієї ж статті Закону орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, у якому зазначаються: висновок органу оскарження про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі; висновок органу оскарження про задоволення скарги повністю чи частково або про відмову в її задоволенні; підстави та обґрунтування прийняття рішення; у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково - зобов`язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.
Протягом одного робочого дня після прийняття рішення за результатами розгляду скарги орган оскарження в електронній системі закупівель надає інформацію про резолютивну частину рішення та протягом трьох робочих днів з дня його прийняття розміщує рішення в електронній системі закупівель. Рішення за результатами розгляду скарги відразу після розміщення в електронній системі автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу і надсилається суб`єкту оскарження та замовнику.
Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов`язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб`єктом оскарження, замовником у судовому порядку протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель (частина 12 статті 18 Закону).
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов`язано Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції позивача та рішення про визначення переможцем Приватного підприємства «Спецбудмонтаж 111» за процедурою закупівлі - ДК 021:2015: 4500000-9 - Роботи, пов`язані з об`єктами завершеного чи незавершеного будівництва та об`єктів цивільного будівництва , оголошення проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2019-04-25- 000457-с.
Як наслідок, необхідною умовою для реалізації вказаного рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було здійснення відповідачем повторного розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасників, а не відміни процедури відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-04-25-000457-с та оприлюднення нової процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю цих робіт, з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-07-19-002205-b.
Відміна процедури закупівлі торгів, за умови оголошення, одночасно, аналогічної процедури відритих торгів на закупівлю робіт, є способом ухилення від виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та не сприяє забезпеченню принципів відкритості та прозорості, на яких базуються запроваджена процедура відкритих торгів.
За таких обставин, суд вважає протиправними дії Тендерного комітету Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області щодо відміни процедури відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-04-25-000457-с, а також щодо оприлюднення нової процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-07-19-002205-b.
У зв`язку із чим, суд вважає необхідним зобов`язати Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області поновити відмінену процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-04-25-000457-с, здійснити розгляд та оцінку тендерної пропозиції Приватного підприємства «Ялик» від 11.05.2019 за № 10.05/19-24Ч та всіх учасників торгів, та визначити переможця закупівлі за результатами розгляду тендерних пропозицій торгів та зобов`язати Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області відмінити процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-07-19-002205-b на підставі абзаців другого та третього частини першої статті 31 Закону України Про публічні закупівлі , а позовні вимоги в цих частинах, є обґрунтованими та підлягаю до задоволення.
Позовні вимоги в частині зобов`язання визнати переможцем закупівлі робіт позивача задоволенню не підлягають, оскільки належать до дискреційних повноважень відповідача, які здійснюються за наслідками розгляду пропозицій у встановлений Законом України Про публічні закупівлі порядку.
За таких обставини, суд вважає позов таким, що підлягає до задоволення частково.
Частина 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 1 921 гривні, згідно платіжного доручення за № 702 від 07.08.2019.
Таким чином, суд робить висновок про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 1 921 гривні.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Тендерного комітету Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області (індекс 76004, вулиця Грушевського, 21, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 42753445) щодо відміни процедури відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-04-25-000457-с, а також щодо оприлюднення нової процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-07-19-002205-b.
Зобов`язати Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області (індекс 76004, вулиця Грушевського, 21, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 42753445) поновити відмінену процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-04-25-000457-с, здійснити розгляд та оцінку тендерної пропозиції Приватного підприємства «Ялик» (індекс 09100, бульвар Олександрійський, 106, офіс 312, місто Біла Церква, Київська область, код ЄДРПОУ 34019103) від 11.05.2019 за № 10.05/19-24Ч та всіх учасників торгів, та визначити переможця закупівлі за результатами розгляду тендерних пропозицій торгів.
Зобов`язати Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області (індекс 76004, вулиця Грушевського, 21, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 42753445) відмінити процедуру відкритих торгів на закупівлю робіт Будівництво дитячого садка в селі Чорнолізці Тисменицького району Івано-Франківської області (ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015 - 45214000-0 - Будівництво освітніх та науково-дослідних закладів) з ідентифікатором закупівлі - UA-2019-07-19-002205-b на підставі абзаців другого та третього частини першої статті 31 Закону України Про публічні закупівлі .
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь Приватного підприємства «Ялик» (індекс 09100, бульвар Олександрійський, 106, офіс 312, місто Біла Церква, Київська область, код ЄДРПОУ 34019103) за рахунок бюджетних асигнувань Управління капітального будівництва в Івано-Франківській області (індекс 76004, вулиця Грушевського, 21, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 42753445) сплачений судовий збір в розмірі 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Остап`юк С.В.
Рішення складене в повному обсязі 25 листопада 2019 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2019 |
Оприлюднено | 27.11.2019 |
Номер документу | 85855171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні