Постанова
від 27.11.2019 по справі 240/4098/19
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/4098/19

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Попова Оксана Гнатівна

Суддя-доповідач - Капустинський М.М.

27 листопада 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Капустинського М.М.

суддів: Смілянця Е. С. Охрімчук І.Г. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 22 липня 2019 року (повний текст рішення складено 05.08.2019р. у м.Житомирі) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вендіно-Захід" до Головного управління ДФС у Житомирській області про визнання протиправним та часткове скасування податкового повідомлення-рішення, зобов`язання зменшити розмір штрафної (фінансової) санкції,

В С Т А Н О В И В :

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Вендіно-Захід" із позовом, в якому просили:

- визнати протиправним та частково скасувати податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 02 січня 2019 року №0000075112, яким встановлено порушення статті 201, статті 120-1 Податкового кодексу України та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 73182,67 грн.;

- зменшити розмір штрафної (фінансової) санкції (штрафу) за податковим повідомленням-рішенням форми "Н" від 02.01.2019 №0000075112 на суму 55031,93 грн. та встановити остаточний залишок розміру штрафної (фінансової) санкції (штрафу) за податковим повідомленням-рішенням форми "Н" від 02.01.2019 №0000075112 на суму 18150,74 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначали, що висновки контролюючого органу про порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних не відповідають фактичним обставинам справи, а тому у фіскального органу були відсутності правові підстави для винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 22 липня 2019 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Житомирській області від 02 січня 2019 року №0000075112.

У решті позовних вимог - відмовлено.

Стягнуто з Головного управління ДФС у Житомирській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Вендіно-Захід" 960,50 грн. (дев`ятсот шістдесят гривень п`ятдесят копійок) судових витрат по сплаті судового збору.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати в частині задоволенні позовних вимог та ухвалити нове рішення, яким у позові відмовити. В апеляційній скарзі зазначає, що камеральною перевіркою встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних, а тому оскарженні рішення є правомірними.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України - суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Вендіно-Захід", код ЄДРПОУ 34900785, як юридична особа зареєстроване 13 лютого 2007 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі про проведення державної реєстрації юридичної особи - 1 305 102 0000 005274.

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку термінів реєстрації податкових накладених та розрахунків коригувань до таких податкових накладних щодо ТОВ "Вендіно-Захід" (код ЄДРПОУ 34900785) за період березень-грудень 2017 року, січень-серпень 2018 року, результати якої оформлено актом перевірки №9938/06-30-51-12 від 20 листопада 2018 року (том ІІІ, а.с.47-49).

Згідно акту перевірки №9938/06-30-51-12 від 20 листопада 2018 року, контролюючий орган дійшов висновку, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, відповідальність за яке пунктом 120-1.1 статті 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України.

Головним управлінням ДФС у Житомирській області згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України та на підставі акту перевірки №9938/06-30-51-12 від 20 листопада 2018 року винесено податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 02 січня 2019 року №0000075112, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України та на підставі статті 120-1 Податкового кодексу України застосовано штраф у розмірі 10% в сумі 73 182,67 грн (том І, а.с.228).

Не погоджуючись із спірним податковим повідомленням-рішенням та вважаючи його протиправним, позивач звернувся із вказаним позовом до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що у відповідача були відсутні правові підстави для винесення оскаржуваного податкового-повідомлення-рішення в частині визначення штрафних (фінансових) санкцій граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст.201 Податкового кодексу України, щодо восьми податкових декларацій, поданих позивачем 30 червня 2018 року.

Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість судового рішення, яким позов частково задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України декларовано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року №2755-VI.

Приписами пп.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов`язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до ст.16 Податкового кодексу України, платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: 1) платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; 2) дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; 3)згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Приписами пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України визначено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу. У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.

Абзацом першим пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Абзацом 5 пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України закріплено, що підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Згідно з абзацом 10 пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до абзацу 12 пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246).

Пунктом 2 Порядку № 1246 визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.

Приписами пункту 3 Порядку №1246 закріплено, що операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Пунктом 11 Порядку №1246 передбачено, що після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/ або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/ або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Положеннями пункту 14 Порядку №1246 передбачено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Як вбачається зі змісту акту перевірки №9938/06-30-51-12 від 20 листопада 2018 року, ТОВ "ВЕНДІНО-ЗАХІД" порушило граничні терміни реєстрації та/або затримало реєстрацію, зокрема, наступних податкових накладних:

- ПН №1009/1; дата виписки ПК 11.06.2018; період подачі ПК 30.06.2018; сума ПДВ за ПН 132,30 грн; сума ШС- 13,23 грн;

- ПН №1152/1; дата виписки ПК 12.06.2018; період подачі ПК 30.06.2018; сума ПДВ за ПН 83707,94 грн; сума ШС - 8370,79 грн;

- ПН №1153/1; дата виписки ПК 13.06.2018; період подачі ПК 30.06.2018; сума ПДВ за ПН 144091,01 грн; сума ШС - 14409,10 грн;

- ПН №1155/1; дата виписки ПК 14.06.2018; період подачі ПК 30.06.2018; сума ПДВ за ПН 106 393,45 грн; сума ШС - 10639,35 грн;

- ПН №540/1; дата виписки ПК 06.06.2018; період подачі ПК 30.06.2018; сума ПДВ за ПН 83081,98 грн; сума ШС - 8308,20 грн.

- ПН №541/1; дата виписки ПК 07.06.2018; період подачі ПК 30.06.2018; сума ПДВ за ПН 87 013,61 грн; сума ШС - 8701,36 грн;

- ПН №210; дата виписки ПК 13.06.2018; період подачі ПК 30.06.2018; сума ПДВ за ПН 18 852,18 грн.; сума ШС - 1885,22 грн;

- ПН №252; дата виписки ПК 15.06.2018; період подачі ПК 30.06.2018; сума ПДВ за ПН 27046,78 грн.; сума ШС - 2704,68 грн.

Разом з тим, щодо решти виявлених контролюючим органом порушень граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України, зафіксованих у акті перевірки №9938/06-30-51-12 від 20 листопада 2018 року, позивач не заперечує.

Приписами положень пункту 2 Порядку №1246 визначено, що у період з 08 год. 00 хв. до 23 год. 00 хв. 30 червня 2018 року ТОВ "ВЕНДІНО-ЗАХІД" мало право здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних 8 (восьми) податкових накладних на загальну суму ПДВ 550 319,25 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, в період з 08 год. 00 хв. до 20 год. 00 хв. 30 червня 2018 року ТОВ "ВЕНДІНО-ЗАХІД" було подано на реєстрацію у ЄРПН вищезазначених вісьмох податкових накладних на загальну суму ПДВ 550 319,25 грн., що підтверджується відповідними повідомленнями програмного забезпечення електронного документообігу "М.Е.Doc" (том І, а.с.231- том ІІ, а.с.54).

Журнал подій (БОС) ТОВ "ВЕНДІНО-ЗАХІД" за 30 червня 2018 року платформи "М.Е.Dос" підтверджує своєчасність відправлення на реєстрацію податкових накладних, а також те, що протягом операційного часу позивачем неодноразово подавалися запити на отримання з Головного управління ДФС України в Житомирській області квитанцій про реєстрацію або про відмову у прийнятті податкових накладних.

Однак, лише 02 липня 2018 року позивачем було отримано (вісім квитанцій про реєстрацію податкової накладної з повідомленням про те, що вісім податкових накладних ТОВ "ВЕНДІНО-ЗАХІД" на загальну суму ПДВ 550 319,25 грн. не прийнято ДФС України у зв`язку із виявленими помилками, а саме: Документ не може бути прийнятий - Рядок V розділу А не дорівнює сумі значень рядків графи "Обсяги постачання" розділу Б, в яких у графі "Код ставки" зазначено код ставки "20" (том ІІ, а.с.55-62).

Таким чином, колегія суддів вважає вірним висновок суду про те, що вісім податкових накладних, поданих 30 червня 2018 року, на загальну суму ПДВ 550319,25 грн. були відправлені на реєстрацію в ЄРПН без порушень часу операційного дня, визначеного пунктом 3 Порядку №246 та відповідно до ст.201 Податкового Кодексу України щодо електронного адміністрування податку на додану вартість.

Також, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог та враховуючи вищенаведені представниками сторін доводи на їх обгрунтування та спростування, дискрецію повноважень відповідача то на думку колегії суддів суд першої інстанції в своєму рішенні вірно визначився з об"ємом скасування оскаржених рішень відповідача.

Відповідно до ч.1-3 ст.242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315,316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 22 липня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 27 листопада 2019 року.

Головуючий Капустинський М.М. Судді Смілянець Е. С. Охрімчук І.Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2019
Оприлюднено29.11.2019
Номер документу85930870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/4098/19

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 27.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 22.07.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні