Ухвала
від 02.12.2019 по справі 240/8439/19
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

(про відстрочення чи розстрочення виконання рішення суду,

зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення)

02 грудня 2019 року м. Житомир справа № 240/8439/19

категорія 109020000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Чернової Г.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву про зміну способу виконання додаткового судового рішення в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Промагрозапас" до Житомирської міської ради Житомирської області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 18.07.2019, яке набрало законної сили 31.08.2019, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Промагрозапас" до Житомирської міської ради Житомирської області про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії було задоволено.

Додатковим рішенням від 02.09.2019 заяву представника позивача Вірьовкіна О.І. про відшкодування витрат на професійну правничу допомогу задоволено частково та стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Житомирської міської ради Житомирської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Промагрозапас" 6000 (шість тисяч) гривень витрат на професійну правничу допомогу.

До суду звернувся представник позивача із заявою, в якій просить змінити спосіб виконання додаткового рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 02.09.2019 по справі № 240/8439/19 шляхом стягнення на користь ТОВ "Промагрозапас" 6000 (шість тисяч) гривень витрат на професійну правничу допомогу за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Житомирської міської ради (код ЄДПРОУ 04053625).

В обґрунтування заяви зазначив, що отримав виконавчий лист по справі №240/8439/19, який було подано до управління Державної казначейської служби України у м. Житомирі для виконання судового рішення. Однак 15.11.2019 виконавчий лист повернуто товариству з підстав відсутності рахунків, відкритих на ім`я Житомирської міської ради. Зазначив, що відповідно до положень Бюджетного кодексу та Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету є виконавчий орган міської ради, в даному випадку Виконавчий комітет Житомирської міської ради, тому вважає, що необхідно змінити спосіб виконання судового рішення у даній справі шляхом стягнення на користь товариства витрат на професійну правничу допомогу за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Житомирської міської ради.

В судове засідання 28.11.2019 представники сторін не з`явились, про розгляд справи повідомлені належним чином. Представник позивача в заяві просив здійснювати розгляд заяви про зміну способу виконання судового рішення без його участі.

Суд вважає за можливе розгляд і вирішення заяви здійснити в письмовому провадженні, відповідно до ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України.

Вивчивши заяву та приєднані до неї документи, з урахуванням матеріалів справи, суд дійшов наступних висновків.

Додатковим рішенням від 02.09.2019 заяву представника позивача Вірьовкіна О.І. про відшкодування витрат на професійну правничу допомогу задоволено частково та стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Житомирської міської ради Житомирської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Промагрозапас" 6000 (шість тисяч) гривень витрат на професійну правничу допомогу.

Судове рішення набрало законної сили 03.10.2019.

06.11.2019 представник позивача отримав виконавчий лист №3121/19 та в подальшому звернувся до управління Державної казначейської служби України у м.Житомирі із заявою про стягнення з Житомирської міської ради витрат на професійну правничу допомогу в сумі 6000 грн згідно виданого виконавчого листа.

Листом №06-06-1-06/1705 від 13.11.2019 управління Державної казначейської служби України у м.Житомирі повернуло заявнику виконавчий лист Житомирського окружного адміністративного суду №3121/2019 від 06.11.2019. Підставою повернення виконавчого листа зазначено, що у боржника відсутні відкриті рахунки в органі Казначейства, оскільки він не обслуговується у останньому.

У відповідності до ч.3 ст.378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Згідно зі статтею першою Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404-VIII (зі змінами та доповненнями), виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Частиною другою 2 статті 6 згаданого Закону встановлено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Згідно зі п.19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 (надалі - Порядок), безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

Стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи, зазначені у пункті 6 цього Порядку (п. 24 Порядку).

За змістом пункту 26 Порядку судові витрати, штрафні санкції безспірно списуються за відповідним кодом економічної класифікації видатків бюджету. В разі коли у затвердженому кошторисі або плані використання бюджетних коштів розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів зазначений код не передбачений або за таким кодом до кінця бюджетного періоду сума бюджетних асигнувань менша, ніж сума списання, або відсутні відкриті асигнування, безспірне списання судових витрат, штрафів здійснюється за кодом економічної класифікації видатків бюджету, за яким здійснюється стягнення коштів з рахунків розпорядників (бюджетних установ) та одержувачів бюджетних коштів.

Беручи до уваги наведене, суд приходить до висновку, що відсутність у боржника - суб`єкта владних повноважень відкритих рахунків в управлінні Казначейства унеможливлює виконання рішення суду про стягнення коштів з такого боржника.

Відповідно до пункту 6статті 2 Бюджетного кодексу України, "бюджетне асигнування" - повноваження розпорядника бюджетних коштів, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов`язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження.

Частиною 1 ст.22 Бюджетного кодексу України передбачено, що для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

Згідно із пунктом 3 частини другої статті 22 Бюджетного кодексу України, головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем (боржником) у даній справі є Житомирська міська рада.

Статтями 1 та 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Рада є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів, і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.

Виконавчі органи створюються радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування.

Згідно із частинами 1, 3 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів та інші кошти, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах. Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів.

Частинами 3, 4 статті 51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. До складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради входять також за посадою секретар відповідної ради, староста (старости).

Згідно із витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Виконавчий комітет Житомирської міської ради Житомирської області (код ЄДРПОУ 04053625) знаходиться за адресою: майдан ім.С.П.Корольова, буд.4/2, м.Житомир.

Враховуючи те, що розпорядником бюджетних коштів місцевого бюджету є виконавчий орган міської ради, в даному випадку Виконавчий комітет Житомирської міської ради, суд вважає за можливе змінити спосіб виконання судового рішення у даній справі шляхом стягнення на користь позивача 6000 (шість тисяч) гривень витрат на професійну правничу допомогу за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Житомирської міської ради.

З огляду на викладене, заява представника позивача про зміну способу виконання судового рішення у адміністративній справі є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 90, 241-243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Заяву про зміну способу виконання додаткового рішення суду від 02.09.2019 в адміністративній справі № 240/8439/19 задовольнити.

Змінити спосіб виконання додаткового рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 02.09.2019 в частині стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Промагрозапас" витрат на професійну правничу допомогу за рахунок бюджетних асигнувань Житомирської міської ради шляхом стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Житомирської міської ради (майдан ім.С.П. Корольова, буд.4/2, м.Житомир, код ЄДРПОУ 04053625) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Промагрозапас" (проспект Незалежності, 91/1, м.Житомир,10001, код ЄДРПОУ 41117625) 6000 (шість тисяч) грн витрат на професійну правничу допомогу.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г.В. Чернова

Дата ухвалення рішення02.12.2019
Оприлюднено05.12.2019
Номер документу86060673
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —240/8439/19

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Рішення від 02.09.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Рішення від 18.07.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Чернова Ганна Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні