Справа № 639/7375/19
Провадження №1-кс/639/4015/19
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 грудня 2019 року м. Харків
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Харкова ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Харкова клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 2 Харківської області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів,-
ВСТАНОВИВ:
До Жовтневого районного суду м. Харкова надійшло клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 2 Харківської області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів, по кримінальному провадженню № 42019221080000263 від 16.10.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Клопотання обґрунтовано тим, що в провадженні СВ Новобаварського ВП ГУНП в Харківській області перебуває кримінальне провадження №42019221080000263 від 16.10.2019, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні здійснюється Харківською місцевою прокуратурою №2.
Відомості в ЄРДР внесені Харківською місцевою прокуратурою № 2 за результатами проведеного моніторингу відомостей, розміщених у Публічній кадастровій карті України, Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Google Maps та інших відкритих джерелах інформації, розташованих в мережі Інтернет.
Відповідно до чинного законодавства всі землі, на яких розташовані ліси відносяться до земель лісогосподарського призначення та перебувають у власності держави, якщо вони не були передані у приватну власність за дозволу Кабінету Міністрів України.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Лісового кодексу України, у державній власності перебувають усі ліси України, крім лісів, що перебувають у комунальній або приватній власності.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 27 Лісового кодексу України, Кабінет Міністрів України передає у власність, надає у постійне користування для нелісогосподарських потреб земельні лісові ділянки, що перебувають у державній власності.
Відповідно до п. 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України, до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.
Публічна кадастрова карта України має шар оглядової карти, складеної ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у 2015 році, де зазначені землі лісогосподарського призначення відповідним кольором. Вказані землі повинні перебувати у власності держави та постійному користуванні у відповідного державного підприємства, що займається лісовим господарством на відповідній території та належить ІНФОРМАЦІЯ_2 .
З метою контролю додержання вимог законодавства, в тому числі збереження у власності держави земель лісогосподарського призначення було створено ІНФОРМАЦІЯ_3 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 28-1 Лісового кодексу України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства здійснює державний контроль за додержанням нормативно-правових актів щодо ведення лісового господарства.
Відповідно доп.п.4.3.,4.11.Положення прообласні ІНФОРМАЦІЯ_4 ,затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 21.03.2012№ 134, ІНФОРМАЦІЯ_3 натериторії Харківськоїобласті здійснюєдержавний контрольза додержаннямнорм,правил таінших нормативно-правовихактів зведення лісовогогосподарства. Організовує здійснення контролю за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечення організації та вдосконалення бухгалтерського обліку в установленому законодавством порядку.
Разом з тим, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до Публічної кадастрової карти України було сформовано численну кількість земельних ділянок, які повністю знаходяться в межах земельних ділянок лісогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, та які вже незаконно перейшли до власності та/або користування фізичних або юридичних осіб.
Так, на виконання доручення процесуального керівника оперативним підрозділом УСБУ в Харківській області надано відповідь (лист №70/8-7095 від 26.11.2019), відповідно до якої встановлено, що посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_6 всупереч вимог законодавства вчинено неправомірні дії щодо наступних земельних ділянок лісового фонду:
6325157900:01:008:0007, 6325157900:01:008:0002, 6325157900:01:008:0003, 6325157900:01:008:0005, 6325157900:01:008:0024, 6325157900:01:008:0025, 6325157900:01:008:0026, 6325157900:01:008:0027, 6325157900:01:008:0028, 6325157900:01:008:0029, 6325157900:01:008:0030, 6325157900:01:008:0031, 6325157900:01:008:0032, 6325157900:01:008:0033, 6325157900:01:008:0034, 6325157900:01:008:0035, 6325157900:01:008:0036, 6325157900:01:008:0037
Таким чином, в діях службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 вбачаються ознаки складу злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, а саме службова недбалість, що потягла тяжкі наслідки, яка виразилась у відсутності вжиття заходів та здійснення контролю внаслідок чого з власності держави вибула численна кількість земельних ділянок лісогосподарського призначення, розташованих на території Харківської області.
З урахуванням того, що в ході проведення досудового розслідування зібрані докази, які свідчать що внаслідок вказаної протиправної бездіяльності завдано збитки у вигляді незаконного вибуття з власності держави земельних ділянок, на даний час виникла необхідність вилучити відповідну землевпорядну документацію та інші документи, які зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_6 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).
Вищевказані документи, що зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_6 є речовими доказами у вказаному кримінальному провадженні, зберегли на собі сліди злочину. На даний час виникла необхідність вилучити їх в оригіналах з метою збереження, а також з метою проведення по ним почеркознавчих експертиз, технічних експертиз документів, а також судових будівельно-технічних та економічних експертиз.
Беручи до уваги вищевикладене, в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а також дані документи необхідні для встановлення істини по справі.
Отримати іншим способом, крім тимчасового доступу, інформацію в рамках розпочатого кримінального провадження не є можливим.
Крім того, по вказаним документам необхідно провести ряд судових експертиз.
Відповідно до п.п. 3.3, 3.4, 3.5 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та судових досліджень, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 №53/5, експертиза проводиться за оригіналами документів, можливе проведення за копіями документів лише у разі відсутності можливості надання оригіналів для експертизи та якщо це не суперечить методичним підходам до проведення відповідної експертизи. Крім того, відповідно до п. 5.1.3 розділу ІІ Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 №53/5, разом з документом про призначення судової почеркознавчої експертизи експерту необхідно надати об`єкти дослідження та порівняльний матеріал.
Таким чином, для проведення почеркознавчих експертиз необхідні саме оригінали зазначених документів.
В судовому засіданні прокурор подане клопотання підтримав та просив його задовольнити, посилаючись на зазначене вище.
Відповідно до ч.2 ст. 163 КК України представник ІНФОРМАЦІЯ_7 в судове засідання не викликався.
Заслухавши прокурора, дослідивши додані до клопотання матеріали та матеріали кримінального провадження, перевіривши доводи клопотання, приходжу до такого.
Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Як вбачається з приписів, ч. 1, ч. 4 ст. 132 КПК України,заходи забезпеченнякримінального провадженнязастосовуються напідставі ухвалислідчого суддіабо суду,за виняткомвипадків,передбачених цимКодексом. Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
За змістом ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Прокурором в судовому засіданні доведено, що існує підозра щодо вчинення кримінального правопорушення, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться у клопотанні слідчого тимчасовий доступ до речей і документів.
Прокурором також доведено наявність достатніх підстав вважати, що інформація, зазначена в мотивувальній частині клопотання, сама по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; ці відомості можуть бути використані як докази.
Таким чином, слідчий суддя вважає, що наявні підстави, передбачені ст. 132, ч. ч. 5, 6 ст.163 КПК України, вважати, що вказана інформація, доступ до якої просить надати прокурор, може знаходитись у володінні ІНФОРМАЦІЯ_7 .
З огляду на викладене, клопотання прокурора підлягає задоволенню.
На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 132, 160, 162, 163 КПК України, слідчий суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора Харківської місцевої прокуратури № 2 Харківської області ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей і документів задовольнити.
Надати прокурорам Харківської місцевої прокуратури №2 ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , а також слідчим та працівникам оперативних підрозділів за їх дорученням тимчасовий доступ до наступних документів, які зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_7 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ):
- з можливістю вилучення в оригіналах землевпорядну документацію; поземельні книги; кадастрові справи; документацію з нормативно-грошової оцінки; право-установчі документи та документи на підставі яких їх видано, в тому числі державні акти, договори оренди, накази, свідоцтва, тощо; розпорядчі документи щодо погодження та затвердження землевпорядної документації; висновки державної експертизи землевпорядної документації щодо земельних ділянок з наступними кадастровими номерами: 6325157900:01:008:0007, 6325157900:01:008:0002, 6325157900:01:008:0003, 6325157900:01:008:0005, 6325157900:01:008:0024, 6325157900:01:008:0025, 6325157900:01:008:0026, 6325157900:01:008:0027, 6325157900:01:008:0028, 6325157900:01:008:0029, 6325157900:01:008:0030, 6325157900:01:008:0031, 6325157900:01:008:0032, 6325157900:01:008:0033, 6325157900:01:008:0034, 6325157900:01:008:0035, 6325157900:01:008:0036, 6325157900:01:008:0037, також щодо земельних ділянок, внаслідок поділу (об`єднання) яких було сформовано вищевказані земельні ділянки. Крім того з можливістю вилучення в оригіналах наказів органів Держгеокадастру щодо надання дозволів на розробку землевпорядної документації по вказаним земельним ділянкам, та її затвердження і передачі у власність цих ділянок, а також всі документи на підставі яких такі накази видавались (заяви з листами-резолюціями, переписка, службові записки, тощо).
- з можливістю вилучення в оригіналах всю наявну переписку щодо вказаних земельних ділянок між органами Держгеокадастру (районного та обласного рівня) з ДП « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ІНФОРМАЦІЯ_9 та ІНФОРМАЦІЯ_10 .
Строк дії ухвали - 1 місяць з дня її постановлення.
Попередити, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Копії ухвали надати прокурору Харківської місцевої прокуратури №2 ОСОБА_3 , зобов`язавши його або за його дорученням співробітників оперативного підрозділу вручити один примірник представнику ІНФОРМАЦІЯ_7 .
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 86154782 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Харкова
Васильєва Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні