Справа № 453/1202/16-а
№ провадження 2-а/453/1/19
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 грудня 2019 року Сколівський районний суд Львівської області
в складі: головуючого судді Брони А.Л.,
секретаря судових засідань - Бендеш А.В.,
за участю сторін: позивача - ОСОБА_2
представника відповідача - Іваницької О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Сколе в порядку позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області, за участю третьої особи - Сколівської районної державної адміністрації Львівської області в особі Відділу містобудування та архітектури, про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій, -
в с т а н о в и в:
05.09.2016 року ОСОБА_2 звернулась до Сколівського районного суду Львівської області із адміністративним позовом до Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області, за участю третьої особи - Сколівської районної державної адміністрації Львівської області в особі Відділу містобудування та архітектури, в якому, з врахуванням поданих 10.05.2019 року уточнень, просила визнати дії Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області щодо облаштування тротуару у с. Крушельниця Сколівського району Львівської області на заїзді з вулиці І. Франка до будинку № 101 протиправними та зобов`язати Крушельницьку сільську раду Сколівського району Львівської області привести заїзд з вулиці І. Франка до будинку № 101 шириною 3,5 м., котрий знаходиться у с. Крушельниця Сколівського району Львівської області між її господарством та землями сільської ради відповідно до державних будівельних норм або ж повернути у попередній стан. Судові витрати у справі ОСОБА_2 просить покласти на відповідача.
Ухвалою Сколівського районного суду Львівської області від 06.09.2016 року провадження у справі було відкрито (суддя Ясінський Ю.Є.).
Ухвалою Сколівського районного суду Львівської області від 12.04.2018 року було призначено у справі судову будівельно-технічну експертизу, на час проведення якої провадження у справі було зупинено.
05.12.2018 року на адресу Сколівського районного суду Львівської області надійшов висновок експерта судової будівельно-технічної експертизи № 2556 від 30.11.2018 року Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.
Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями Сколівського районного суду Львівської області від 05.12.2018 року дана справа була передана для розгляду судді Микитину В.Я. у зв`язку з закінченням п`ятирічного терміну повноважень судді Ясінського Ю.Є.
Ухвалою Сколівського районного суду Львівської області від 06.12.2018 року (суддя Микитин В.Я.) вказану справу прийнято до розгляду та поновлено провадження у справі у зв`язку з надходженням висновку експерта судової будівельно-технічної експертизи № 2556 від 30.11.2018 року.
Ухвалою Сколівського районного суду Львівської області від 09.09.2019 року підготовче провадження у справі закрито, а справу призначено до судового розгляду.
07.11.2019 року позивачем - ОСОБА_2 було подано заяву про відвід судді Микитину В.Я.
Ухвалою Сколівського районного суду Львівської області від 07.11.2019 року заяву ОСОБА_2 про відвід головуючого судді Микитина В.Я. у адміністративній справі № 453/1202/16-а, провадження № 2-а/453/1/19 задоволено, а справу передано на повторний автоматизований розподіл.
Згідно з протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Броні А.Л.
Ухвалою Сколівського районного суду Львівської області від 11.11.2019 року було прийнято справу до розгляду та призначено розгляд справи по суді на 28.11.2019 року.
Позивач в судове засідання з`явилась, позовні вимоги підтримала в повному обсязі з врахуванням поданих 10.05.2019 року уточнень та пояснила суду, що вона є власницею житлового будинку з господарськими будівлями та спорудами, розташованого по АДРЕСА_1 . Для обслуговування зазначеного будинку відведено земельну ділянку площею 0,05 га.
У 2016 році Крушельницькою сільською радою Сколівського району Львівської області було розпочато поточний ремонт дороги по вул. І. Франка в с. Крушельниця, а саме проводились роботи по замощенні бруківкою проїзду від вулиці І. Франка до церкви Зіслання Святого Духа.
Як стверджує позивач, даний проїзд проходить біля її будинку та був запланований як прохід, оскільки створений за рахунок земельної ділянки, яка надавалась батьку позивача для обслуговування житлового будинку у 1956 році.
Позивач стверджує, що роботи, пов`язані з поточним ремонтом вулиці І. Франка, а саме провулку від вул . І . Франка до церкви Зіслання Святого Духа є незаконними, оскільки відповідно до генерального плану села проїзду біля її будинку не існує, а відповідно до опорного плану території, наданого сільською радою, зазначено проїзд, однак такий проходить не повз огорожу позивача, а межує із земельною ділянкою № АДРЕСА_4, що на відстані більш ніж 3 метри від будинку позивача.
Крім цього, позивач зазначає, що відповідно до протоколу громадських слухань від 24.02.2013 року, проведених в с. Крушельниця, громада вирішила подати заявку до Департаменту на проведення поточного ремонту доріг комунальної власності вулиць Молодіжна, І. Франка, Лесі Українки у 2014, 2015, 2016 роках та дати дозвіл сесії сільської ради на затвердження детального плану житлової та громадської забудови по вул. І. Франка (дорога до церкви Зіслання Святого Духа).
Згідно рішення № 13 Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області від 20.07.2016 року, було затверджено проектно-кошторисну документацію на ремонт дороги комунальної власності по вул. І. Франка в сумі 171 542,27 грн.
Однак фактично ремонту дороги, за твердженням позивача, не здійснювалось, оскільки її там не існує, а існуючий прохід замощувався бруківкою.
Так, Крушельницькою сільською радою Сколівського району Львівської області було надано гр. ОСОБА_2 відповідь № 140/02-18 від 17.10.2016 на її заяву, у якій було зазначено, що по вул. І . Франка проводиться поточний ремонт зі встановлення тротуару та щебеневого покриття, на що використовуються кошти Львівської ОДА, Крушельницької СР та спонсорські кошти громади с. Крушельниця.
З відповіді Сколівської районної державної адміністрації № 03/07-612 від 21.10.2016 року гр. ОСОБА_2 також вбачалось, що Крушельницькою сільською радою проводиться поточний ремонт вулиці І. Франка до церкви Зіслання Святого Духа, а саме викладення тротуару бруківкою, укріплення узбіччя та дороги гравійною сумішшю, укладення труб в траншеях.
Таким чином позивач вказує на розбіжності у вищезгаданих документах та зазначає, що внаслідок ремонтних робіт проїзду, які проводились сільською радою всупереч генеральному плану села, будівельним нормам та правилам, у проїзді викладено замощення бруківкою шириною 1,5 м., що тим самим виключає можливість проїзду до її господарства та для автомобілів, які рухаються по даному проїзді впритул до огорожі домогосподарства позивача, а саме в межах 50 см., що не відповідає державно-будівельним нормам, оскільки відстань від дороги для руху автотранспорту (проїзду) до стін житлового будинку (господарської споруди) повинна становити мінімум 5 м.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги позивача заперечила з підстав, викладених у запереченні на позовну заяву, зазначивши, що усі ремонтні роботи по вул. І. Франка до церкви Зіслання Святого Духа у с. Крушельниця проводились на законних підставах, оскільки згідно протоколу громадських слухань 24.02.2013 року було вирішено подати заявку до Департаменту на проведення поточного ремонту доріг комунальної власності, зокрема, ремонт вулиці І. Франка заплановано було проводити у 2016 році. Рішенням Крушельницької сільської ради № 13 від 20.07.2016 року було затверджено проектно-кошторисну документацію на проведення поточного ремонту дороги по вул. І. Франка у с. Крушельниця, внаслідок чого з липня 2016 року по вересень 2016 року було проведено роботи з облаштування у проїзді з вул. І Франка до церкви Знесіння Святого Духа тротуар, який вимощений бруківкою.
Третя особа - Сколівська районна державна адміністрація Львівської області в особі Відділу містобудування та архітектури в судове засідання явку представника не забезпечила, хоча належним чином була повідомлена про дату та час проведення такого.
Дослідивши зібрані по справі докази, з`ясувавши дійсні обставини справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення з наступних підстав.
Конституцією України закріплено норму щодо обов`язку органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19).
Із змісту ст. 5 КАС України вбачається, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справи в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Статтею 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до ч. 3 ст. 77 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Як вбачається з матеріалів справи, вулиця І. Франка у с. Крушельниця Сколівського району Львівської області є дорогою комунальної власності, яка зазначена в схемі найменувань вулиць і житлових будинків, а також у детальному плані території житлово-громадської забудови в с. Крушельниця по вул. І. Франка, який було розроблено відповідно до історично складеної містобудівної ситуації в умовах реконструкції житлового кварталу.
Відповідно до протоколу громадських слухань від 24.02.2013 року, проведених в с. Крушельниця, громада вирішила подати заявку до Департаменту на проведення поточного ремонту доріг комунальної власності вулиць Молодіжна, І. Франка, Лесі Українки у 2014, 2015, 2016 роках та надати дозвіл сесії сільської ради на затвердження детального плану житлової та громадської забудови по вул. І. Франка (дорога до церкви Зіслання Святого Духа).
Згідно відповіді Львівської обласної державної адміністрації № 5/11-3136/0/2-19/3-13 від 08.05.2019 року, відповідно до розпорядження голови Львівської ОДА від 30.06.2016 року № 0432/0/5-16 Про уточнення видатків на ремонт дороги по вул. І. Франка в с. Крушельниця Сколівського району було виділено кошти в сумі 156 000,00 грн.
08.07.2016 року Крушельницькою сільською радою було прийнято рішення № 71 про співфінансування робіт по поточному ремонту автомобільних доріг, відповідно до якого було забезпечено співфінансування 10% власних коштів в сумі 15 600,00 грн. та затверджено програму з фінансування робіт, пов`язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг.
Згідно рішення № 13 Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області від 20.07.2016 року, було затверджено проектно-кошторисну документацію на ремонт дороги комунальної власності по вул. І. Франка в сумі 171 542,27 грн.
20.07.2016 року Крушельницькою сільською радою було прийнято рішення № 14 про проведення технічного та авторського нагляду при проведенні поточного ремонту по вул. І. Франка.
Крім того, 20.07.2016 року між Крушельницькою сільською радою та ТзОВ Б.К.Будпрестиж було укладено договір № 14/07-16 на проведення поточного ремонту вул. І. Франка у с. Крушельниця Сколівського району.
Роботи з проведення поточного ремонту вулиці І. Франка розпочались з 01.09.2016 року та були закінчені 16 вересня 2016 року.
Згідно довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за вересень 2016 року, вартість виконаних будівельних робіт з поточного ремонту вулиці І. Франка у с. Крушельниця становила 168 214,30 грн.
Відповідно до Актів приймання виконаних будівельних робіт за липень 2016 року та за вересень 2016 року, наданих ТзОВ Б.К.Престиж Крушельницькій сільській раді, по вул. І. Франка в с. Крушельниця проводились наступні ремонтні роботи: улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піщано-гравійної суміші; улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи зі щебню; розробка грунту в траншеях та котлованах екскаваторами з навантаженням на автомобілі-самоскиди; чистка обочин дороги; перевезення грунту; установлення бетонних поребриків на бетонну основу; поребрики; улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з відсіву; улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів; бруківка товщиною 60 мм, сіра; бруківка товщино 60 мм кольорова.
Внаслідок проведених ремонтних робі було вимощено бруківкою проїзд шириною 1,65 м. від вул. І. Франка до церкви Зіслання Святого Духа.
У позовній заяві позивач просить суд визнати дії Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області по влаштуванню тротуару в с. Крушельниця Сколівського району на заїзді з вул. І. Франка до будинку № 101, який веде до сільського цвинтаря, протиправними, однак така вимога позивача є необгрунтованою.
Як вбачається з викопіювання з генерального плану с. Крушельниця, сільське кладовище розташоване на території церкви Зіслання Святого Духа.
Посилання позивача на те, що відповідно до прийнятих Крушельницькою сільською радою рішень та цільового виділення Львівською ОДА коштів планувалось проведення поточного ремонту дороги з вул. І. Франка у с. Крушельниця до церкви Зіслання Святого Духа, а натомість було фактично вимощено тротуар, не свідчать про протиправність дій Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області.
Відповідно до визначення, поточний ремонт дороги - це виконання робіт по усуненню дрібних пошкоджень проїжджої частини, земляного полотна, водовідводу, штучних, зміцнювальних, захисних, регуляційних споруд, громадських будівель, елементів обстановки дороги, з`їздів та переїздів, що виникають у процесі експлуатації, утримання в порядку конструктивних елементів дороги та дорожніх споруд.
Тротуар - це елемент дороги, призначений для руху пішоходів, який прилягає до проїзної частини або відокремлений від неї газоном.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 21 ЗУ Про благоустрій населених пунктів України встановлено, що покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок є елементами об`єктів благоустрою, а тому питання мощення вулиць, доріг чи проїздів регулюється даним законом.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 10 ЗУ Про благоустрій населених пунктів України , до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить, зокрема, затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів.
В матеріалах справи наявна копія Програми з фінансування робіт, пов`язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних робіт, затверджена рішенням сесії Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області від 08.07.2016 року № 71 (т. 1, а.с. 62), відповідно до якої метою програми було забезпечення задовільних умов руху автотранспорту й безпеки дорожнього руху на існуючих автомобільних дорогах комунальної власності населеного пункту с. Крушельниця. Головним напрямом вирішення проблеми питань дорожнього господарства у 2016 році за рахунок наявних фінансових ресурсів - це забезпечення спрямування власних коштів у сумі 15 600 грн. та коштів обласного бюджету у розмірі 156 000 грн. на проведення робіт, пов`язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг на 2016 рік.
Саме зазначені у Програмі кошти було виділено на поточний ремонт дороги від вул. І. Франка до церкви Зіслання Святого Духа, про що свідчить додаток № 3 до Програми (т. 1 а.с. 239).
Відтак, відсутні підстави для визнання дій Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області з облаштування тротуару в с. Крушельниця Сколівського району на заїзді з вул. І. Франка до будинку № 101, який веде до сільського цвинтаря, протиправними.
Що стосується позовної вимоги позивача щодо зобов`язання Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області привести заїзд з вулиці І. Франка до будинку № 101 в с. Крушельниця відповідно до вимог державних будівельних норм та правил, то суд вважає за необхідне зазначити наступне.
ОСОБА_2 є власницею житлового будинку з господарськими будівлями та спорудами, розташованого по АДРЕСА_1 , що підтверджується витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 24110894 від 12.10.2009 року, виданого КП ЛОР Стрийське міжрайонне бюро технічної інвентаризації . Для обслуговування зазначеного будинку відведено земельну ділянку площею 0,05 га.
Позивач вказала, що проїзд з вул. І. Франка до церкви Зіслання Святого Духа є єдиним заїздом до належних їй господарських споруд.
Дана обставина встановлена рішенням Сколівського районного суду Львівської області від 13.11.2014 року у справі № 453/821/15-а за позовом ОСОБА_2 до Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , за участю третіх осіб - Відділу регіонального розвитку, містобудування та архітектури Сколівської районної державної адміністрації, відділу Держземагентства у Сколівському районі Львівської області, про усунення перешкод в користуванні проїздом та визнання недійсними рішень та акту, відповідно до якого вимоги позивача було задоволено частково, а саме зобов`язано Крушельницьку сільську раду Сколівського району Львівської області сунути перешкоди в користуванні заїздом загального користування по вул . І. Франка у с. Крушельниця Сколівського району шляхом демонтажу самовільно встановлених воріт.
Ухвалою апеляційного суду Львівської області від 15.05.2015 року вищевказане рішення в цій частині було залишено без змін.
Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, в якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Позивач зазначила, що внаслідок проведення ремонтних робіт у заїзді, вона позбавлена можливості користуватись таким, оскільки він є піднятим від рівня грунту, та, окрім того, по вимощеному тротуару рухаються транспортні засоби впритул до огорожі позивача, що спричиняє руйнування її будинку, оскільки внаслідок замощення проїзду бруківкою, звузилась проїжджа частина.
Ухвалою Сколівського районного суду Львівської області від 12.04.2018 року було призначено у справі судову будівельно-технічну експертизу, на вирішення якої було поставлено наступні питання:
1.які роботи проведено на заїзді, який веде з вулиці І . Франка, 101 в с. Крушельниця Сколівського району Львівської області до господарства Коциби І.О. та чи виконувались роботи на заїзді, які зазначені в дефектному акті, затвердженому Крушельницькою сільською радою Сколівського району Львівської області 20.07.2016 року?
2.Чи відповідає облаштований тротуар на заїзді з вулиці І . Франка, 101 в с. Крушельниця Сколівського району Львівської області будівельним нормам та правилам? Якщо ні, то вказати в чому саме полягає така невідповідність.
3.Чи можливий заїзд до господарства ОСОБА_2 , враховуючи піднятий тротуар та його розширення на початку заїзду і чи є тротуар відповідно до будівельних норм та правил невід`ємною частиною пристрою дороги?
4.Чи є заїзд з вулиці І. Франка, 101 в с. Крушельниця Сколівського району Львівської області тупіковим провулком поза межами червоних ліній села, який йде від основної вулиці та чи відповідає він вимогам для проїзду автотранспорту?
5.На якій відстані згідно будівельних норм та правил від стін житлового будинку та господарської споруди має проходити дорога для руху автотранспорту?
05.12.2018 року на адресу Сколівського районного суду Львівської області надійшов висновок експерта судової будівельно-технічної експертизи № 2556 від 30.11.2018 року Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України.
З відповіді експерта на перше питання вбачається, що на заїзді, який веде з вулиці І. Франка, 101 в с. Крушельниця Сколівського району Львівської області до господарства Коциби І.О. фактично виконані та використані наступні роботи та матеріали:
-Розробка грунту в траншеях та котлованах екскаваторами місткістю ковша 0,4 м3 з навантаженням на автомобілі самоскиди;
-Чистка обочин дороги;
-Перевезення грунту до 3-ох кілометрів;
-Улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піщано-гравійної суміші;
-Улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи зі щебню;
-Установлення бетонних поребриків на бетонну основу;
-Поребрик;
-Улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з відсіву;
-Улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення;
-Бруківка, товщина 60 мм, сіра;
-Бруківка, товщина 60 мм, кольорова.
Роботи на заїзді, які зазначені в дефектному акті, затвердженому Крушельницькою сільською радою Сколівського району Львівської області 20.07.2016 року на а.с. 110, складеному на поточний ремонт вул. І. Франка, відповідають фактично виконаним.
Роботи на заїзді, які зазначені в дефектному акті, затвердженому Крушельницькою сільською радою Сколівського району Львівської області 20.07.2016 року на а.с. 66, складеному на поточний ремонт вул. І. Франка, не відповідають фактично виконаним, так як наступні роботи не проводились:
п. 11 - укріплення узбіччя гравійною сумішшю товщиною 10 см.;
п. 12 - улаштування гравійної основи під трубопроводи;
п. 13 - укладання труб діаметром 300 мм в траншеях;
п. 14 - труба металопластикова, діаметр 300 мм.
Щодо відповідей на друге, третє та четверте питання, поставлені в ухвалі суду на вирішення експертизи, експерт зазначив, що такі відносяться до кола питань спеціалістів за освітою будівництво та експлуатація доріг .
Стосовно п`ятого питання експерт вказав, що згідно будівельних норм та правил до стін житлового будинку та господарської споруди повинна становити 5 м.
Згідно фактично проведених обмірів відстань від краю викладеної бруківки на спірному заїзді (тротуарі) до житлового будинку АДРЕСА_1 становить 2,5 м., а до господарської будівлі становить 1,2 м.
Встановити відповідність (невідповідність) спірного заїзду з АДРЕСА_5 експерт не мав можливості, оскільки витребувані експертом додаткові матеріали зі Сколівського районного суду Львівської області не надійшли.
Частиною 2 статті 23 ЗУ Про благоустрій населених пунктів України визначено, що благоустрій території житлової та громадської забудови здійснюється з урахуванням вимог використання цієї території відповідно до затвердженої містобудівної документації, правил благоустрою території населеного пункту, а також установлених будівельних норм, державних стандартів, норм і правил.
Враховуючи викладені обставини, факт наявності порушень вимог державних будівельних норм та правил при облаштуванні тротуару у заїзді з вулиці І. Франка в с. Крушельниця Сколівського району Львівської області до церкви Зіслання Святого Духа, суд приходить до висновку, що вимоги позивача в цій частині підлягають до задоволення.
Крім зазначених позовних вимог позивач просить стягнути з відповідача судові витрати, які складаються зі сплаченого судового збору у розмірі 551,20 грн., витрат на проведення судової будівельно-технічної експертизи у розмірі 15 730,00 грн. (т. 1 а.с. 218) та витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 1 000,00 грн. (квитанція № 37 від 17.02.2017 року, видана ГПО Львівська ОКА Юридична консультація Франківського району м. Львова, т. 1 а.с. 90), то відповідно до частини 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Оскільки позовні вимоги позивача задоволено частково, а саме на 50%, то стягненню з відповідача на користь позивача підлягають 275,60 грн. сплаченого судового збору, 7 865,00 грн. витрат, пов`язаних з проведенням судової будівельно-технічної експертизи та 500,00 грн. витрат на професійну правничу допомогу.
Керуючись ст. ст. 5, 9, 20, 77, 90, 139, 243-246, 250, 295КАС України, ст. ст. 10, 21, 23 ЗУ Про благоустрій населених пунктів України , суд,-
ухвалив:
Позовні вимоги ОСОБА_2 до Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області, за участю третьої особи - Сколівської районної державної адміністрації Львівської області в особі Відділу містобудування та архітектури, про визнання дій протиправними та зобов`язання до вчинення дій задовольнити частково.
Зобов`язати Крушельницьку сільську раду Сколівського району Львівської області (місцезнаходження: 82617, Львівська обл., Сколівський р-н, с. Крушельниця, код ЄДРПОУ 22391194) привести заїзд з АДРЕСА_1, який знаходиться між господарством ОСОБА_2 та землями сільської ради, у відповідності до державних будівельних норм та правил.
Стягнути з Крушельницької сільської ради Сколівського району Львівської області (місцезнаходження: 82617, Львівська обл., Сколівський р-н, с. Крушельниця, код ЄДРПОУ 22391194) на користь ОСОБА_2 (зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ) 275,60 грн. сплаченого судового збору, 7 865,00 грн. витрат, пов`язаних з проведенням судової будівельно-технічної експертизи та 500,00 грн. витрат на професійну правничу допомогу.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне найменування сторін у справі:
Позивач: ОСОБА_2 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 .
Відповідач: Крушельницька сільська рада Сколівського району Львівської області, місцезнаходження: 82617, Львівська обл., Сколівський р-н, с. Крушельниця, код ЄДРПОУ 22391194;
Третя особа: Сколівської районної державної адміністрації Львівської області в особі Відділу містобудування та архітектури, місцезнаходження: 82600, Львівська обл., м. Сколе, м-н Незалежності, 1, код ЄДРПОУ 04056397.
Повний текст рішення складено 05.12.2019 року.
Суддя
Суд | Сколівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2019 |
Оприлюднено | 10.12.2019 |
Номер документу | 86164747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні