ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
12 грудня 2019 рокум. Ужгород№ 260/1231/19
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Рейті С.І.
при секретарі судового засідання Олійник В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження заяву Відділу освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області про роз`яснення судового рішення, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 12 грудня 2019 року проголошено вступну та резолютивну частину ухвали. Ухвала в повному обсязі складена 16 грудня 2019 року.
Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області звернувся до суду із заявою про роз`яснення судового рішення, якою просить роз`яснити рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 22.11.2019 року (рішення в повному обсязі складено 27.11.2019 року) у справі № 206/1231/19 за адміністративним позовом Відділу освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області до Свалявської районної ради про преміювання працівників навчальних закладів Свалявського району в частині преміювання педагогічних працівників закладів загально середньої освіти. Дане рішення суду стосується всіх закладів загально середньої освіти Свалявського району чи тільки закладів, які отримали фінансову автономію. Тобто, питання полягає в тому чи слід розуміти рішення суду, що Порядок преміювання педагогічних працівників поширюється виключно на заклади освіти району, які перейшли на фінансову автономію, а також - чи має право відділ освіти преміювати керівників закладів загальної середньої освіти, та преміювати педагогічних працівників відповідно до наказів про преміювання, виданих керівниками закладів загальної середньої освіти, які не мають фінансову автономію.
Сторони в судове засідання не з`явилися, про час, дату та місце розгляду заяви повідомлені у відповідності до порядку ст.124 КАС України.
Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви, тому керуючись приписами ч. 3 ст. 254 КАС України, суд вважає за можливе розглянути заяву за відсутності представників сторін.
Розглянувши заяву, дослідивши необхідні для розгляду заяви матеріали адміністративної справи, суд приходить до висновку про відмову у її задоволенні, виходячи з наступного:
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 22.11.2019 року відмовлено у задоволенні адміністративного позову Відділу освіти Свалявської районної державної адміністрації до Свалявської районної ради про визнання незаконним та скасування рішення.
Відповідно до ч. ч. 1, 2, 3 ст. 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
З аналізу вказаних норм КАС України вбачається, що роз`яснення судового рішення зумовлено його нечіткістю за змістом - відсутністю причинно-наслідкових зв`язків у межах документу, невідповідності мотивувальної частини рішення його резолютивній частині, недотриманням вимог ясності, яке полягає у логічному, чіткому, переконливому і зрозумілому викладенні змісту рішення та визначеності рішення. Необхідність роз`яснення судового рішення може бути зумовлена нечіткістю судового акту за змістом, тобто коли певний судовий акт є неясним та незрозумілим як для осіб, стосовно яких ухвалений такий акт, так і для тих осіб, котрі будуть здійснювати виконання цього судового акту.
Таким чином, роз`яснення судового рішення є за своєю суттю одним із способів усунення його недоліків, але без виправлення і постановлення додаткового рішення цим же судом. Верховний Суд України в ухвалі від 13.07.2016 року у справі № 21-452iп16 зазначив, що системне тлумачення положень КАС України дозволяє дійти висновку, що рішення суду може бути роз`яснено у разі, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки існує значна ймовірність неправильного його виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення. Тобто, роз`яснення рішення суду - це засіб виправлення недоліків судового акта, який полягає в усуненні неясності судового акта і викладенні рішення суду у більш ясній і зрозумілій формі. В ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Слід зазначити, що підстави для роз`яснення рішення суду від 22.11.2019 року по справі № 260/1231/19 в порядку, передбаченому ст. 254 КАС України відсутні, оскільки зазначене рішення суду є цілком зрозумілим (відмовлено у задоволенні позову про визнання незаконним та скасування рішення), резолютивна частина рішення не допускає множинного розуміння висновків суду, крім висновку щодо відмови у задоволенні позову, а з тексту заяви не вбачається в чому саме полягає незрозумілість рішення суду в розумінні ст. 254 КАС України.
Питання, які ставляться Відділом освіти Свалявської РДА у поданій заяві не є підставою для роз`яснення судового рішення.
Таким чином, з урахуванням положень статті 254 КАС України, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви Відділу освіти Свалявської РДА про роз`яснення судового рішення, оскільки рішення суду є зрозумілим та роз`яснення не потребує.
Керуючись ст. ст. 241, 243, 248, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. У задоволенні заяви Відділу освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області про роз`яснення рішення суду - відмовити.
2. Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 256 КАС України, та може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя С.І. Рейті
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2019 |
Оприлюднено | 18.12.2019 |
Номер документу | 86350629 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Рейті С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні