ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2020 рокуЛьвівСправа № 260/1231/19 пров. № А/857/623/20
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Затолочного В.С.,
суддів: Кузьмича С.М., Матковської З.М.,
з участю секретаря судового засідання Хомича О.Р.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Відділу освіти Свалявської районної державної адміністрації на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2019 року у справі № 260/1231/19 за адміністративним позовом Відділу освіти Свалявської районної державної адміністрації до Свалявської районної ради про визнання незаконним та скасування рішення (рішення суду першої інстанції ухвалене суддею Рейті С.І. в м. Ужгороді Закарпатської області 22.11.2019 року згідно з протоколом судового засідання о 12:17 год., повний текст складено 27.11.2019), -
ВСТАНОВИВ:
Відділ освіти Свалявської районної державної адміністрації Закарпатської області (далі - позивач, Відділ освіти) звернувся з адміністративним позовом до Свалявської районної ради Закарпатської області (далі - відповідач, Свалявська районна рада) про визнання протиправним та скасування дії рішення Свалявської районної ради від 02.07.2019 року № 406 Про преміювання працівників загальноосвітніх навчальних закладів Свалявського району .
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2019 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погодившись із вказаним рішенням, його оскаржив позивач, який покликаючись на те, що рішення є незаконним та необґрунтованим, ухваленим з порушенням норм матеріального і процесуального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, просить рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2019 року скасувати та ухвалити нове, яким позовні вимоги задовольнити.
В обґрунтування апеляційних вимог покликається на те, що оскаржуване рішення порушує ст. 25 Закону України Про освіту в частині невтручання засновника у діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, оскільки право затверджувати положення про преміювання працівників закладів освіти належить керівнику закладу або органу виконавчої влади, місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, в даному випадку відділу освіти, де створено централізовану бухгалтерію.
Відповідач скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу, в якому просить в задоволенні апеляційної скарги відмовити, а оскаржуване рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Сторони, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, у судове засідання не з`явилися.
Відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Згідно частини 4 статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши та обговоривши матеріали справи, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що рішенням тридцять четвертої сесії сьомого скликання Свалявської районної ради від 02.07.2019 року № 408 Про затвердження статуту Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Свалявської районної ради Закарпатської області у новій редакції , відповідно до статей 43, 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Законів України Про освіту , Про загальну середню освіту , беручи до уваги клопотання Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 84/01-18 від 22.05.2019 року, враховуючи рекомендації постійних комісій, районна рада вирішила, в тому числі, затвердити Статут Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Свалявської районної ради Закарпатської області у новій редакції; погодити Неліпинській ЗОШ І-ІІІ ступенів фінансову автономію закладу, а також, відділу освіти Свалявської РДА вчинити дії щодо виведення Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів зі складу централізованої бухгалтерії та перевести на самостійний бухгалтерський облік з правом юридичної особи, а також вчинити всі інші дії передбачені чинним законодавством України.
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача позивач звернувся до суду з цим позовом.
Аналізуючи спірні правовідносини, що виникли між сторонами, апеляційний суд виходить з наступних міркувань.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 5 Закону України від 05.09.2017 року № 2145-VІІІ Про освіту освіта є державним пріоритетом, що забезпечує інноваційний, соціально-економічний і культурний розвиток суспільства. Фінансування освіти є інвестицією в людський потенціал, сталий розвиток суспільства і держави. Державну політику у сфері освіти визначає Верховна Рада України, а реалізують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, інші центральні органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 23 Закону України Про освіту держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти. Обсяг автономії закладів освіти визначається цим Законом, спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.
Згідно ст. 24 Закону України Про освіту система управління закладами освіти визначається законом та установчими документами. Установчі документи закладу освіти повинні передбачати розмежування компетенції засновника (засновників), інших органів управління закладу освіти та його структурних підрозділів відповідно до законодавства.
Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: засновник (засновники); керівник закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування; інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
Як визначено ч.ч. 1, 2 ст. 25 Закону України Про освіту , права і обов`язки засновника щодо управління закладом освіти визначаються цим Законом та іншими законами України, установчими документами закладу освіти. Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа: затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них; укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти; розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти; затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством; здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти; здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти; забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування; здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу; реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами (ч. 3 ст. 25 Закону України Про освіту ).
У відповідності до ч. 1 ст. 26 Закону України Про освіту керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Повноваження (права і обов`язки) та відповідальність керівника закладу освіти визначаються законом та установчими документами закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.
Керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту (абзац перший ч. 2 ст. 26 Закону України Про освіту ).
До органів управління у сфері освіти належать: Кабінет Міністрів України; центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки; центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти; постійно діючий колегіальний орган у сфері забезпечення якості вищої освіти; державні органи, яким підпорядковані заклади освіти; Верховна Рада Автономної Республіки Крим; Рада міністрів Автономної Республіки Крим; органи місцевого самоврядування (ч. 1 ст. 62 Закону України Про освіту ).
Відповідно до ч. 2 ст. 66 Закону України Про освіту районні міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, в тому числі, мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх.
З матеріалів справи встановлено, що рішенням тридцять четвертої сесії сьомого скликання Свалявської районної ради від 02.07.2019 року № 408 Про затвердження статуту Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Свалявської районної ради Закарпатської області у новій редакції , відповідно до статей 43, 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Законів України Про освіту , Про загальну середню освіту , беручи до уваги клопотання Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 84/01-18 від 22.05.2019 року, враховуючи рекомендації постійних комісій, районна рада вирішила, в тому числі, затвердити Статут Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Свалявської районної ради Закарпатської області у новій редакції; погодити Неліпинській ЗОШ І-ІІІ ступенів фінансову автономію закладу, а також, відділу освіти Свалявської РДА вчинити дії щодо виведення Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів зі складу централізованої бухгалтерії та перевести на самостійний бухгалтерський облік з правом юридичної особи, а також вчинити всі інші дії передбачені чинним законодавством України.
Як вбачається із п.1.1 Статуту Неліпинської ЗОШ І-ІІІ ступенів Свалявської районної ради Закарпатської області, Неліпинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Свалявської районної ради Закарпатської області (далі - заклад освіти) є об`єктом комунальної власності територіальних громад Свалявської районної ради Закарпатської області.
Засновником закладу освіти є Свалявська районна рада Закарпатської області (п. 2.2 Статуту).
Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН Про права дитини , Законами України Про освіту , Про загальну середню освіту , іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Свалявської районної ради, іншими нормативно-правовими документами та цим Статутом (п. 1.8 Статуту).
Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу здійснюють: Засновник; директор закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування (п. 4.1 Статуту).
Засновник закладу освіти: затверджує установчі документи закладу освіти, їх нову редакцію та зміни до них; укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти; розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладу освіти; затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт закладу освіти у випадках та порядку, визначених законодавством; здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти; здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти; забезпечує створення у закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування; здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти. Засновник не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами; Засновник може делегувати окремі свої повноваження органу управління закладу освіти та/або наглядовій (піклувальній) раді закладу освіти; Засновник має право створювати заклад освіти, що здійснює освітню діяльність на кількох рівнях освіти (п.4.2 Статуту).
Рішенням тридцять четвертої сесії сьомого скликання від 02.07.2019 року № 407 Про затвердження Статуту Свалявської гімназії Свалявської районної ради Закарпатської області у новій редакції Свалявська районна рада вирішила, зокрема, затвердити Статут Свалявської гімназії Свалявської районної ради Закарпатської області у новій редакції; погодити Свалявській гімназії фінансову автономію закладу; відділу освіти Свалявської РДА вчинити дії щодо виведення Свалявської гімназії зі складу централізованої бухгалтерії та перевести на самостійний бухгалтерський облік з правом юридичної особи, а також вчинити всі інші дії передбачені чинним законодавством України.
Згідно із п. 1 Статуту Свалявської гімназії Свалявської районної ради Закарпатської області, Свалявська гімназія Свалявської районної ради Закарпатської області (далі - гімназія) є об`єктом комунальної власності територіальних громад Свалявської районної ради Закарпатської області.
Засновником закладу освіти є Свалявська районна рада Закарпатської області (п.2 Статуту).
Гімназія є юридичною особою, має самостійний баланс, банківський рахунок, печатку, штампи, ідентифікаційний код, бланки із своєю назвою (п. 7 Статуту)
Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН Про права дитини , Законами України Про освіту , Про загальну середню освіту , Інструкцією про організацію та діяльність гімназії, листом МОН України від 10.03.2006 року № 1/9-140 Про застосування окремих положень законодавства про освіту щодо функціонування гімназій, ліцеїв, колегіумів , іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Свалявської районної ради, іншими нормативно-правовими документами та цим Статутом (п. 8 Статуту).
Управління гімназією в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу здійснюють: Засновник; директор гімназії; колегіальний орган управління гімназії; колегіальний орган громадського самоврядування (п. 1 розділу 4 Статуту).
Засновник закладу освіти: затверджує установчі документи гімназії, їх нову редакцію та зміни до них; укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником гімназії, призначеним у порядку, встановленому законодавством та установчими документами гімназії; розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником гімназії з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами гімназії; затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт гімназії у випадках та порядку, визначених законодавством; здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю гімназії; здійснює контроль за дотриманням установчих документів гімназії; забезпечує створення у гімназії інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування; здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками; реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами гімназії.
Засновник не має права втручатися в діяльність гімназії, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами (п. 2.2 розділу 4 Статуту).
При цьому, як встановлено ч.ч. 1, 2 ст. 78 Закону України Про освіту , держава забезпечує асигнування на освіту в розмірі не менше ніж 7 відсотків валового внутрішнього продукту за рахунок коштів державного, місцевих бюджетів та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством. Фінансування закладів, установ і організацій системи освіти здійснюється за рахунок коштів відповідних бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Згідно листа Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 1/12-3780, на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 10.04.2018 № 13820/1/1-18 до листа Комітету з питань науки та освіти Верховної Ради України від 28.03.2018 № 04-23/10-323 Міністерство освіти і науки розглянуто звернення голови Профспілки працівників освіти і науки України від 05.03.2018 № 02-5/153 та повідомлено, зокрема, що рівень фінансової забезпеченості місцевих бюджетів, у першу чергу, залежить від заходів, які вживаються місцевими органами влади стосовно вишукання додаткових джерел надходжень до бюджету, розширення бази оподаткування та збільшення надходжень, мобілізації доходів до місцевих бюджетів адекватно стану розвитку економіки територій, здійснення заходів з детінізації економіки, дотримання жорсткого режиму економного використання бюджетних коштів тощо. Таким чином, питання фінансового забезпечення галузі освіти мають вирішуватися органами виконавчої влади та місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевих бюджетів, вказаних коштів та з інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
Відповідно до ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Законів України Про освіту , Про загальну середню освіту , з метою посилення мотивації керівників комунальних установ, засновником яких є Свалявська районна рада, щодо покращення фінансових та якісних показників роботи загальноосвітніх закладів району, з метою стимулювання активної участі педагогів у обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсах, фестивалях, виставках та результативної підготовки учнів до участі в конкурсах та олімпіадах, враховуючи рекомендації постійних комісій, рішенням тридцять четвертої сесії сьомого скликання Свалявської районної ради від 02.07.2019 року № 406 Про затвердження Положення про преміювання працівників загальноосвітніх навчальних закладів Свалявського району затверджено вказане Положення.
Згідно з розділом І Положення про преміювання працівників загальноосвітніх навчальних закладів Свалявського району таке розроблено відповідно до положень Кодексу законів про працю України, Законів України Про оплату праці , Про освіту . Про загальну середню освіту , Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 року № 1298 Про оплату праці працівників на основі єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери , з метою стимулювання сумлінної праці працівників та визначає порядок і розміри виплати їм премії за підсумками роботи за навчальний рік та спрямоване на піднесення матеріальної зацікавленості працюючих у покращенні якості виконання посадових обов`язків, функцій та завдань.
Відповідно до розділу ІІ Положення про преміювання працівників загальноосвітніх навчальних закладів Свалявського району голова Свалявської районної ради має право преміювати керівників навчальних закладів, їх заступників в межах асигнувань, передбачених кошторисом на оплату праці. Підставою для виплати премії керівникам навчальних закладів, їх заступникам є розпорядження голови Свалявської районної ради видане в міжсесійний період та затверджене в подальшому на черговій сесії районної ради. Керівник навчального закладу має право преміювати педагогічних та технічних працівників навчального закладу в межах асигнувань, передбачених кошторисом на оплату праці. Підставою для виплати премії педагогічним та технічним працівникам навчального закладу є наказ керівника навчального закладу. Конкретні розміри даних виплат встановлюються головою районної ради на підставі подання начальника Відділу освіти голові ради для керівників навчальних закладів, їх заступників; керівниками - для педагогічних та технічних працівників навчальних закладів.
Положення про порядок використання коштів на преміювання розробляється на підставі Кодексу законів про працю України, Закону України Про оплату праці та відповідно до умов оплати праці працівників галузі.
Закон України від 20.04.1995 року № 144/95-ВР Про оплату праці визначає економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, на підставі трудового договору з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та господарювання і спрямований на забезпечення відтворювальної і стимулюючої функцій заробітної плати.
Статтею 15 цього закону передбачено, що форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами. У разі, коли колективний договір на підприємстві не укладено, роботодавець зобов`язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво органом.
Статтею 97 Кодексу законів про працю України визначено, що форми і системи оплати праці, норми праці, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних виплат встановлюється самостійно установами, закладами у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевою (регіональними) угодами.
Так, відповідно до ст. 8 Закону України Про оплату праці умови оплати праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України, а основним нормативно-правовим документом, що регулює оплату праці бюджетних працівників, є постанова Кабінету Міністрів України Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери від 30.08.2002 року № 1298 (далі - Постанова № 1298).
Відповідно до п. 4 Постанови № 1298 керівникам місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, при яких створені централізовані бухгалтерії, керівникам бюджетних установ, закладів та організацій в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, надано право установлювати працівникам цих установ, закладів та організацій конкретні розміри посадових окладів та доплат і надбавок до них; надавати працівникам матеріальну допомогу, в тому числі на оздоровлення, в сумі не більше ніж один посадовий оклад на рік, крім матеріальної допомоги на поховання; затверджувати порядок і розміри преміювання працівників відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи у межах коштів на оплату праці. Преміювання керівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери, їх заступників, встановлення їм надбавок та доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюється за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці.
На виконання Постанови № 1298 та з метою упорядкування умов оплати праці працівників галузі Міністерством освіти і науки України прийнято наказ від 26.09.2005 року за № 557 Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ , п. 5 ч. 4 якого керівникам навчальних закладів, установ освіти та наукових установ надано право в межах фонду заробітної плати, затвердженого в кошторисах доходів і видатків, затверджувати порядок і розміри преміювання працівників відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи в межах коштів на оплату праці. Преміювання керівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ, їх заступників, установлення їм надбавок і доплат до посадових окладів, надання матеріальної допомоги здійснюються за рішенням органу вищого рівня у межах наявних коштів на оплату праці.
Згідно з п. 3 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, що затверджена наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 року № 102, яка застосовується з 01.09.2005 року в частині, що не суперечить умовам оплати праці, визначеним наказом Міністерства освіти і науки від 26.09.2005 року № 557, установам і закладам освіти надано право, зокрема, передбачити у кошторисах установ і закладів витрати на преміювання. При цьому преміювання працівників повинно здійснюватися відповідно до положення про преміювання, які затверджуються керівниками установ за погодженням з профспілковими комітетами (п. 53).
З огляду на вищевикладене, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що Неліпинська ЗОШ та Свалявська гімназія є комунальною власністю Свалявської районної ради, яка є також їх засновником, а тому Свалявською районною радою, зокрема, вирішуються питання преміювання керівників навчальних закладів, оскільки Відділ освіти не наділений управлінськими правами відносно комунальних закладів освіти.
Відповідно до частин 1-4 ст. 242 КАС України рішення суду повинно бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
З огляду на вищезазначене, вказаним вимогам оскаржуване рішення суду першої інстанції відповідає.
Відповідно до частин 1 та 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Відповідно до пункту 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 241, 242, 308, 310, 315, 317, 321, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Відділу освіти Свалявської районної державної адміністрації залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2019 року у справі № 260/1231/19 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя В. С. Затолочний судді С. М. Кузьмич З. М. Матковська Повне судове рішення складено 19.03.2020
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2020 |
Оприлюднено | 20.03.2020 |
Номер документу | 88299120 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні