МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2019 р. № 400/2723/19 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом:ОСОБА_1 , АДРЕСА_1
до відповідача:Вознесенського управління Головного управління ДФС у Миколаївській області, пров. Бузьких козаків, 6, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500
про:визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.05.2019 р. № 0013801-5206-1425,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Вознесенського управління Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - відповідач), Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі - відповідач 2) з вимогою визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення винесене відповідачем від 14.05.2019 року № 0013801-5206-1425.
Ухвалою суду від 06.09.2019 року справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню. Аналізуючи рішення відповідача неможливо встановити за який об`єкт чи об`єкти позивачу нараховано податок, а тому неможливо встановити наявність пільг зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки згідно п.п.266.4.2 п.266.4 ст.266 Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Відповідач 2 заперечує проти позову, про що виклав у відзиві на позовну заяву. Відповідач вважає вимоги позивача необґрунтованими та безпідставними. Згідно даних податкової інспекції позивач є власником об`єкту нежитлової нерухомості, який знаходиться за адресою: с АДРЕСА_2 ( АДРЕСА_3 ) АДРЕСА_4 42 - будівля торгівельна загальною площею 2269,8м.кв. Ставка податку для об`єктів нежитлової нерухомості , що є у власності фізичних осіб згідно рішення Новопетрівської сільської ради № 1 від 17.02.2017р. становить 1% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01.01.2018р. (3723,00) і становить за 1кв.м. - 37,23грн. таким чином з урахуванням визначеної ставки та відповідно до ст. 266 ПК України відповідачем й нараховано відповідний податок в сумі 84504,65грн., що підлягає сплаті протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до ч. 9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив матеріали справи, суд виходить з наступного.
Відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.05.2019 року за № 0013801-5206-1425, яким позивачу було визначено суму податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017 рік, на загальну суму 84504,65 грн.
Позивач отримав оскаржуване рішення в серпні 2019 року.
Судом встановлено, що відповідачем до податковогоповідомлення-рішення не додано розрахунку, за яким можливо визначити за який об`єкт нараховано податок.
В оскаржуваному повідомленні-рішенні відповідач визначив суму та вказав зобов`язання за платежами як податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості.
Дослідивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, матеріали, що містяться у справі, суд встановив таке.
Оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі - Податок) врегульовано статтею 266 ПК України, де, зокрема зазначається, що платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Відповідно до пп. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПК України, база оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Підпункт 266.2.2. п.266.2ст. 266 ПК України визначає перелік об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, які не є об`єктом оподаткування.
Підпункт 266.5.1 п.266.5 ст. 266 ПК України передбачає, що ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
Відповідне Положення про порядок та сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки по Новопетрівській сільській раді було затверджено Рішенням Новопетрівської сільської ради Новоодеського району Миколаївської області від 17.02.2017 року №1.
Крім того, виходячи зі змісту оскаржуваного рішення, суд не вбачає того, за які об`єкти нерухомого майна позивачу нараховано відповідний податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Відповідач у відзиві на позовну заяву вказує, що податок позивачу нараховано за об`єкт нежитлової нерухомості, що належить позивачу та який знаходиться за адресою: с АДРЕСА_2 ( АДРЕСА_3 ) АДРЕСА_4 42 - будівля торгівельна загальною площею 2269,8м.кв.
Інших доказів чи пояснень з приводу якого об`єкту позивачу нараховано такий податок в розмірі 84504,65грн. в матеріалах справи не має.
В врахуванням викладено суд, зауважує, що такі пояснення відповідача без надання будь-яких підтверджень (доказів) судом до уваги братися не можуть, адже позивач може мати декілька об`єктів нерухомого майна на території Новопетрівської сільської ради, а тому встановити за який саме об`єкт нараховано податок чи наявність пільг щодо сплати такого податку як то передбачено ст. 266 ПК України, суд не має можливим.
Крім того, суд звертає увагу, що відповідачем не надано до оскаржуваного рішення відповідного разрахунку.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, податкове повідомлення - рішення прийняте відповідачем всупереч нормам податкового законодавства.
Враховуючи викладене, позовні вимоги належить задовольнити.
Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) до Вознесенського управління Головного управління ДФС у Миколаївській області (пров. Бузьких козаків, 6, м. Вознесенськ, Миколаївська область, 56500, код ЄДРПОУ 42394107) , Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул.Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54000, код ЄДРПОУ 39394277) задовольнити .
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення винесене Головним управлінням ДФС у Миколаївській області від 14.05.2019 року за № 0013801-5206-1425.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54000, код ЄДРПОУ 39394277) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) судовий збір в розмірі 845,00 грн.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2019 |
Оприлюднено | 22.12.2019 |
Номер документу | 86495109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні