ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
24 грудня 2019 року Справа 160/12867/19
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Прудник С.В., розглянувши позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Агроіндустрія груп до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
19 грудня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ТОВ Агроіндустрія груп до ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316163/42389364 від 28.10.2019р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 32 від 30.09.2019;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316160/42389364 від 28.10.2019р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 33 від 02.10.2019;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316161/42389364 від 03.10.2019р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної№ 34 від 03.10.2019;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316162/42389364 від 03.10.2019р. було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 35 від 04.10.2019;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316163/42389364 від 03.10.2019р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 36 від 07.10.2019;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну, складену ТОВ Агроіндустрія груп (код ЄДРПОУ 42389364) № 32 від 30.09.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичної отримання - 30.09.2019р.;
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову наклади складену ТОВ Агроіндустрія груп (код ЄДРПОУ 42389364) №33 від 02.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання - 02.10.2019р.;
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну, складену ТОВ Агроіндустрія груп (код ЄДРПОУ 42389364) № 34 від 03.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання - 03.10.2019р.;
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну, складену ТОВ Агроіндустрія груп (код ЄДРПОУ 42389364) №35 від 04.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання - 04.10.2019р.;
- зобов`язати ДФС України зареєструвати податкову накладну, складену ТОВ Агроіндустрія груп (код ЄДРПОУ 42389364) №36 від 07.10.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання - 07.10.2019р.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про невідповідність спірних рішень вимогам чинного законодавства. Також вказує, що на вимогу контролюючого органу, після зупинення реєстрації податкової накладної, позивачем надані письмові пояснення разом з документами, що стали підставою для складення податкової накладної, проте, відповідні документи не були взяті Комісією до уваги, у зв`язку з чим прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.12.2019 року зазначена вище справа розподілена та 20.12.2019 року передана судді Пруднику С.В.
Пунктом 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Відповідно до частини першої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
З аналізу наведеної правової норми вбачається, що Кодексом адміністративного судочинства України встановлено способи захисту порушених прав осіб, що звертаються до суду з позовом.
Згідно з пунктами 4, 5 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються:
зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;
виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Так, під змістом позовних вимог розуміються запропоновані позивачем зі встановлених законом способи захисту свого публічного права, свободи чи інтересу, а обставинами, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, є конкретні юридичні факти, з настанням яких суб`єкти публічного права вступають між собою у спірні правовідносини. При цьому, позовні вимоги і обставини в їх обґрунтування мають викладатися лаконічно, чітко, зрозуміло, з використанням прийнятої юридичної термінології.
Як видно із тексту позовної заяви, у вступній частині позову зазначено в якості відповідача як Головне управління ДФС у Дніпропетровській області Державної фіскальної служби.
Разом з тим, вимоги позивача звернені до відповідачів як Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та до Держаної фіскальної служби України, хоча повинні бути відповідачами як Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області та Держана податкова служба України.
До того ж, суд звертає увагу, що повноваженнями щодо реєстрації податкових накладних наділено Державну податкову службу України, проте остання не визначена відповідачем у даній справі.
За таких обставин, позивачу необхідно уточнити суб`єктний склад відповідачів у справі.
Також, п. 6 та п. 7 ч. 5 ст. 160 КАС України встановлено, що в позовній заяві зазначаються відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору та відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися.
Разом з тим, у поданій до суду позовній заяві відсутні відомості які слід зазначати у відповідності до вимог п. 6 та п. 7 ч. 5 ст. 160 КАС України.
Відтак, позивачу слід надати до суду уточнену позовну заяву із зазначенням відомостей про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору та відомостей про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися.
Частиною 4 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Разом з тим, як вбачається із заявлених позовних вимог, позивач просить скасувати визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316163/42389364 від 28.10.2019р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 32 від 30.09.2019, яке не додає до позову, а додає рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316159/42389364 від 28.10.2019р.
Згідно з ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення.
Вищенаведені обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам встановленим КАС України, а тому вона підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.
На підставі наведеного та керуючись ст. 160, 161, 169, 171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю Агроіндустрія груп до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії- залишити без руху.
Позивачу надати строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 5 (п`яти) робочих днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом надання до суду:
- уточненої позовної заяви, оформленої з дотриманням вимог статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України, разом з її копіями відповідно до кількості учасників справи;
- засвідчену належним чином у відповідності до вимог ст. 94 КАС України копію рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316163/42389364 від 28.10.2019р., яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 32 від 30.09.2019, або рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області №1316159/42389364 від 28.10.2019р. для суду та для вручення відповідачам.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали про залишення позовної заяви з руху невідкладно надіслати особі, що звернулась із позовною заявою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2019 |
Оприлюднено | 26.12.2019 |
Номер документу | 86585000 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні