Рішення
від 17.12.2019 по справі 910/13658/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

17.12.2019Справа № 910/13658/19 Господарський суд міста Києва у складі судді Турчина С.О., за участю секретаря судового засідання Осіпчук І.М., розглянувши матеріали господарської справи

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕРМЕС ОІЛ"

до Акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі філії "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ"

про зобов`язання вчинити дії

Представники сторін:

від позивача: Новікова В.О.

від відповідача: Дєєва Ю.В.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЕРМЕС ОІЛ" звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі філії "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" про зобов`язання вчинити дії, а саме зобов`язати Тендерний комітет філії "ЦЗВ" АТ "Укрзалізниця" внести зміни до Тендерної документації за процедурами закупівлі, що оголошені на сайті системи закупівель "Prozzoro" за ідентифікаторами UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a, а саме виключити з Додатку № 1 "Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі" Тендерної документації п.п. 2.4 пункту 2.

Позовні вимоги обґрунтовані наступними обставинами:

- одним із видів діяльності позивача є торгівля оливами, мастильними матеріалами та подібними нафтопродуктами, що свідчить про те, що позивач мав можливість та намір прийняти участь у процедурах закупівлі, оголошених відповідачем, а саме: закупівля оливи моторної для дизельних двигунів М-14Г2ЦС та М-14В2, які оголошені за №№ UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a;

- позивач позбавлений можливості бути учасником вказаних процедур закупівлі, оскільки у Тендерній документації встановлені дискримінаційні вимоги, зокрема, відповідно до п. 2.4 додатку № 1 до Тендерної документації, згідно Стандарту СТП-Н 04-009:2017 "Мастила та оливи для тягового рухомого складу, машин та механізмів ПАТ "Укрзалізниця". Порядок допуску до застосування (Додаток № 11 до тендерної документації) введеного в дію наказом ПАТ "Укрзалізниця" від 13.12.2017 № 765 оливи та мастильні матеріали повинні пройти процедуру допуску до застосування. Для забезпечення безпеки руху поїздів застосування на тяговому рухомому складі, рухомому складі , машинах та механізмах ПАТ "Укрзалізниця" олив та мастильних матеріалів, які не пройшли встановлено процедуру, не допускається.

- замовник в тендерних документаціях встановив вимогу щодо обов`язкового виконання умов стандарту свого підприємства, що суперечить положенням ч. 2 ст. 16 Закону України "Про стандартизацію", п. 3 ч. 2, ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі";

- тривалість процедури отримання допуску для застосування відповідно до стандарту СТП-Н 04-009:2017 та обмеженість терміну для подання тендерних пропозицій, позбавляють позивача можливості взяти участь у процедурах закупівлі;

- оскільки технічні документації за процедурами №№UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a містять дискримінаційні вимоги та, як наслідок, закупівлі проводяться з порушенням законодавства України, що регулює правовідносини у цій сфері, з метою усунення цих порушень, необхідно зобов`язати замовника внести зміни до технічної документації.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.10.2019 частково задоволено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕРМЕС ОІЛ" про забезпечення позову та вжито заходи забезпечення позову.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 04.10.2019 дану позовну заяву залишено без руху, встановлено строк для усунення недоліків позовної заяви протягом семи днів з дня вручення даної ухвали.

07.10.2019 від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог.

16.10.2019 від позивача надійшла заява про усунення недоліків.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.10.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 910/13658/19, розгляд справи постановлено здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі на 12.11.2019.

11.11.2019 від позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

11.11.2019 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву. У поданому відзиві відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає, що враховуючи обов`язок АТ "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" забезпечення безпеки руху поїздів, на тяговому рухомому складі, рухомому складі, машинах та механізмах АТ "Укрзалізниця" застосовуватись повинна продукція, у тому числі оливи та мастильні матеріали, які пройшли встановлену процедуру. Департамент локомотивного господарства АТ "Укрзалізниця" не обмежує виробників олив та мастил в проходженні процедури допуску їх продукції до експлуатації на тяговому рухомому складі та максимально скорочує терміни експлуатаційних випробувань. До Департаменту локомотивного господарства АТ "Укрзалізниця" не надходили пропозиції ТОВ "ГЕРМЕС ОІЛ" стосовно питань використання їх продукції. Також відповідач зазначає, що позивач не звертався до органу оскарження зі скаргою на умови тендерної документації. Крім того, відповідач звертає увагу на те, що у позовній заяві ТОВ "ГЕРМЕС ОІЛ" вказує вид діяльності - торгівля оливами, однак не зазначає, чи є підприємство виробником мастильних матеріалів або дилером іншого підприємства, що ставить під сумнів наявність реального наміру позивача на участь в процедурах закупівлі.

У підготовчому засіданні 12.11.2019 суд постановив протокольну ухвалу, якою задовольнив клопотання позивача та відклав підготовче засідання на 26.11.2019.

25.11.2019 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі позивача та надання часу для подачі відповіді на відзив.

26.11.2019 від відповідача надійшли додаткові пояснення, у яких останній зазначає, що саме для організації безпечної експлуатації рухомого складу та інших технічних засобів, забезпечення безпеки перевезень пасажирів та вантажу на залізничному транспорті АТ "Укрзалізниця" і було розроблено Стандарт СТП-Н 04-009:2017.

У підготовчому засіданні 26.11.2019 судом постановлено протокольну ухвалу про відкладення підготовчого засідання на 05.12.2019.

03.12.2019 від позивача надійшла відповідь на відзив. У відповіді на відзив позивач зазначає, що Стандарт СТП-Н 04-009:2017, затверджений рішенням правління ПАТ "Укрзалізниця" від 24.11.2017, введений в дію наказом ПАТ "Укрзалізниця" від 13.12.2017 № 765 не є міжнародним або національним стандартом, обов`язковість його виконання не встановлена нормативно-правовими актами, а є стандартом підприємства АТ "Укрзалізниця". Позивач зазначає, що отримання даного стандарту є тривалою процедурою, а отже, прийняти участь у оскаржуваних процедурах закупівлі можуть лише ті учасники, яким заздалегідь було відомо про певні вимоги тендерних документації.

У підготовчому засіданні 05.12.2019 суд постановив протокольну ухвалу, якою не прийняв до розгляду заяву позивача про уточнення позовних вимог.

Також 05.12.2019 суд постановив протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 17.12.2019.

13.12.2019 від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, у яких відповідач не погоджується з доводами, зазначеними у відзиві.

16.12.2019 від позивача надійшла заява про уточнення позовних вимог, у якій позивач уточнив назву відповідача в прохальній частині позовної заяви.

У судовому засіданні 17.12.2019 судом прийнято до розгляду заяву про уточнення позовних вимог.

У судовому засіданні 17.12.2019 позивач підтримав позовні вимоги, просив суд позов задовольнити.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечив.

У судовому засіданні 17.12.2019 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з`ясувавши обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

23.08.2019 філією "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" було оголошено проведення відкритих торгів, ідентифікатори UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a на закупівлю товару ДК 021:2015: 09210000-4 - Мастильні засоби, а саме "Олива моторна для дизельних двигунівМ-14В2", "Олива моторна для дизельних двигунівМ-14Г2ЦС".

Вимоги до предметів закупівель за ідентифікаторами UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a визначено у тендерних документаціях відкритих торгів (далі - Тендерна документація), які затверджені рішенням тендерного комітету Філії ЦЗВ АТ Укрзалізниця 26.09.2019.

У п. 3.7 тендерної документації зазначених вище торгів встановлено, що учасник надає документи на предмет закупівлі згідно вимог, зазначених у додатку № 1.

Відповідно до п. 2.4 Додатку № 1 до Тендерної документації зазначено: Згідно Стандарту СТП-Н 04-009:2017 Мастила та оливи для тягового рухомого складу, машин та механізмів ПАТ Укрзалізниця . Порядок допуску до застосування (Додаток № 11 до тендерної документації), введеного в дію наказом ПАТ Укрзалізниця від 13.12.2017 № 765 оливи та мастильні матеріали повинні пройти процедуру допуску до застосування.

Для забезпечення безпеки руху поїздів застосування на тяговому рухомому складі, рухомому складі, машинах та механізмах АТ Укрзалізниця олив та мастильних матеріалів, які не пройшли встановлену процедуру допуску, не допускається .

Позивач зазначає, що умовами, зазначеними в тендерних документаціях, встановлені безальтернативні, обов`язкові вимоги до потенційних учасників торгів щодо обов`язкового отримання допуску до застосування продукції, яка закуповується, згідно зі Стандартом СТП-Н 04-009:2017 Мастила та оливи для тягового рухомого складу, машин та механізмів ПАТ Укрзалізниця .Порядок допуску до застосування .

Звертаючись до суду з даним позовом та обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує, що замовник в тендерних документаціях встановив вимогу щодо обов`язкового виконання умов стандарту свого підприємства, що суперечить положенням ч. 2 ст. 16 ЗУ Про стандартизацію , п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ Про публічні закупівлі .

Крім того, позивач зазначає, що відсутність офіційно розміщеної інформації щодо введення в дію Стандарту СТП-Н 04-009:2017 та його змісту, складають нерівні умови, за якими лише обмежена кількість учасників мала можливість ознайомитися з цим стандартом та виконати його. Крім того, на переконання позивача, тривалість самої процедури отримання допуску для застосування відповідно до Стандарту СТП-Н 04-009:2017 та обмеженість термінів для подання тендерних пропозиції за оскаржуваними процедурами закупівель позбавляють позивача можливості прийняти участь у цих процедурах.

За твердженнями позивач, зазначені вимоги тендерних документацій є дискримінаційними та суперечить приписам ст.22 Закону України Про публічні закупівлі , у зв`язку з чим позивач просить зобов`язати Тендерний комітет Акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі філії "ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" внести зміни до Тендерної документації за процедурами закупівлі, що оголошені на сайті системи закупівель "Prozzoro" за ідентифікаторами UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a, а саме виключити з Додатку № 1 "Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі" Тендерної документації п.п. 2.4 пункту 2.

Дослідивши наявні матеріали справи, оцінюючи надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог, з наступних підстав.

Відповідно до ст.15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлено Законом України Про публічні закупівлі .

Метою Закону України Про публічні закупівлі є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Статтею 1 Закону України Про публічні закупівлі передбачено, що публічна закупівля - це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом; тендер (торги) - це здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі); товари - це продукція, об`єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов`язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів; тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав;учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Вимоги до тендерної документації визначено ст.22 Закону України Про публічні закупівлі . Вказаною статтею визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу. Тендерна документація повинна містити: 1) інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним; 3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов`язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; 4) кількість товару та місце його поставки; 5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 7) проект договору про закупівлю з обов`язковим зазначенням порядку змін його умов; 8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота); 9) перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ); 10) строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій; 11) інформацію про валюту, у якій повинна бути розрахована і зазначена ціна тендерної пропозиції; 12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції; 13) зазначення кінцевого строку подання тендерних пропозицій; 14) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 15) розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 16) прізвище, ім`я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками; 17) у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб`єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов`язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України Про стандартизацію , стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері.

Відповідно до приписів ст. 8 Закону України Про стандартизацію суб`єктами стандартизації є, зокрема, підприємства, установи та організації, що здійснюють стандартизацію.

Як встановлено судом вище, вимоги до предмету закупівлі визначено у тендерних документаціях відкритих торгів за ідентифікаторами UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a.

Зокрема, у п. 2.4 Додатку № 1 до Тендерних документацій зазначено: Згідно Стандарту СТП-Н 04-009:2017 Мастила та оливи для тягового рухомого складу, машин та механізмів ПАТ Укрзалізниця . Порядок допуску до застосування (Додаток № 11 до тендерної документації), введеного в дію наказом ПАТ Укрзалізниця від 13.12.2017 № 765 оливи та мастильні матеріали повинні пройти процедуру допуску до застосування.

Для забезпечення безпеки руху поїздів застосування на тяговому рухомому складі, рухомому складі, машинах та механізмах АТ Укрзалізниця олив та мастильних матеріалів, які не пройшли встановлену процедуру допуску, не допускається .

Як встановлено судом, додаток №11 Тендерних документацій містить Стандарт СТП-Н 04-009:2017 Мастила та оливи для тягового рухомого складу, машин та механізмів ПАТ Укрзалізниця .

Зазначений додаток опубліковано замовником, що свідчить про те, що кожен потенційний учасник мав можливість ознайомитись з ним.

Дослідивши зміст тендерної документації, положення Закону України Про стандартизацію та положення ст. 22 Закону України Про публічні закупівлі , судом не встановлено жодних дискримінаційних вимог, які були включені відповідачем до тендерної документації, та позбавили позивача права на участь в процедурі закупівлі.

Позивачем не доведено та документально не підтверджено неможливості виконання спірної вимоги тендерних документацій, зокрема неможливості проходження процедури допуску.

Твердження позивача про те, що вказана процедура є довготривалою є лише припущеннями позивача, не підтвердженими жодними доказами.

Матеріали справи не містять жодних доказів того, що позивач намагався пройти процедуру допуску та що така процедура була довготривалою або відповідачем відмовлено позивачу у проходженні процедури допуску.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позивачем належними доказами не підтверджено обґрунтованості доводів, що тендерні документації містять дискримінаційні умови та порушують права позивача.

Посилання позивача на те, що процедура допуску є високовартісною та складною ніяким чином не вказує на дискримінаційність вимог тендерної документації та порушення прав та законних інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕРМЕС ОІЛ".

Крім того, суд також враховує, що відповідно до статті 1 та частини 2 статті 18 Закону України Про публічні закупівлі органом оскарження процедур закупівлі є Антимонопольний комітет України, до якого подаються в тому числі, скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.

Однак, по спірним процедурам закупівлі позивач не звертався до Антимонопольного комітету України як до органу оскарження зі скаргою на умови тендерних документацій, зокрема п. 2.4 додатку № 1.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Приписами ст. ст. 76-79 Господарського процесуального кодексу України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставин, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження, такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З урахуванням викладеного вище, суд дійшов висновку, що позивачем не доведено наявність підстав для внесення зміни до Тендерної документації за процедурами закупівлі, що оголошені на сайті системи закупівель "Prozzoro" за ідентифікаторами UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a, а саме виключити з Додатку № 1 "Вимоги до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі" Тендерної документації п.п. 2.4 пункту 2.

Крім того, суд зазначає, що процесуально-правовий зміст захисту права, закріпленого у Господарському процесуальному кодексі України, полягає у тому, що право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням (ст. 4 ГПК України).

Статтею 16 Цивільного кодексу України закріплено перелік способів захисту цивільних прав та інтересів, згідно з яким кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Під порушенням слід розуміти такий стан суб`єктивного права, за якого воно зазнало протиправного впливу з боку правопорушника, внаслідок чого суб`єктивне право особи зменшилось або зникло як таке, порушення права пов`язане з позбавленням можливості здійснити, реалізувати своє право повністю або частково.

Таким чином, у розумінні закону, суб`єктивне право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

До господарського суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється. Водночас за змістом зазначеної статті порушення права чи законного інтересу або спір щодо них повинні існувати на момент звернення до суду.

При цьому, як встановлено судом, позивач тендерної пропозиції щодо спірної закупівлі не подавав, участі у процедурі закупівлі не брав. Обґрунтованих доводів щодо неможливості подати тендерну пропозицію з огляду на визначені у тендерній документації умови, позивач суду не навів.

Оскілки матеріали справи не містять жодних доказів того, що позивач мав намір взяти участь у спірних процедурах закупівлі, мав намір пройти процедуру допуску, суд дійшов висновку, що позивачем не доведено наявності у нього порушеного права, що є додатковою підставою для відмови у задоволенні позовних вимог.

Таким чином, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Також суд зазначає, що ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.10.2019 у справі № 910/13658/19 частково задоволено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕРМЕС ОІЛ" про забезпечення позову та з метою забезпечення позову у даній справі до вирішення спору по суті та набрання рішенням законної сили вжито заходи забезпечення позову, шляхом заборони Акціонерному товариству "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вул. Тверська, 5, ідентифікаційний код 40075815) в особі філії "Центр забезпечення виробництва" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03049, м. Київ, пр.-т Повітрофлотський, 11/15, ідентифікаційний код: 40081347) вчиняти дії, направлені на продовження процедур закупівель, оголошених в електронній системі закупівель за ідентифікаторами №№ UA-2019-08-23-000857-b, UA-2019-08-23-001527-c, UA-2019-08-23-000464-a, UA-2019-08-23-000452-a, UA-2019-08-23-001404-c, UA-2019-08-23-000454-a, UA-2019-08-23-001421-c, UA-2019-08-23-001519-c, UA-2019-08-23-000469-a, а саме: здійснювати кваліфікацію учасників, проводити допуск до оцінки тендерних пропозицій, розкриття тендерних пропозицій, проводити розгляд та оцінку тендерних пропозицій, проводити електронний аукціон, визначати переможця та укладати договір.

Відповідно ч. 9 ст. 145 Господарського процесуального кодексу України у випадку залишення позову без розгляду, закриття провадження у справі або у випадку ухвалення рішення щодо повної відмови у задоволенні позову, суд у відповідному судовому рішенні зазначає про скасування заходів забезпечення позову.

З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне скасувати заходи забезпечення позову у справі № 910/13658/19, вжиті ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.10.2019 у справі № 910/13658/19.

Судові витрати позивача, з урахуванням положень ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, покладаються судом на позивача в повному обсязі та відшкодуванню за рахунок відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 73-74, 76-79, 86, 129, 142, 233, 237-238, 242 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Скасувати заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.10.2019.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 26.12.2019.

Суддя С.О. Турчин

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2019
Оприлюднено28.12.2019
Номер документу86658351
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/13658/19

Ухвала від 28.02.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Владимиренко С.В.

Ухвала від 21.02.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Постанова від 24.01.2020

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 27.01.2020

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Владимиренко С.В.

Рішення від 17.12.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Ухвала від 26.12.2019

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Берднік І.С.

Ухвала від 26.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Постанова від 25.11.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сітайло Л.Г.

Ухвала від 12.11.2019

Господарське

Господарський суд міста Києва

Турчин С.О.

Ухвала від 06.11.2019

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Сітайло Л.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні