Рішення
від 22.10.2019 по справі 280/1245/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2019 року 13 год. 12 хв.Справа № 280/1245/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

за участю секретаря судового засідання Биховської А.П.

представника позивача - Тарасова Д.О

представника відповідача - Гаврика С.Є.

представника третьої особи 1 не прибув

представника третьої особи 2 не прибув

свідка- Собіло Я.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовною заявою БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ

до Головного управління ДФС у Запорізькій області

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Філія компанії Людина в біді (Clovek v tisni, o.p.s.) в Україні, Представництво Норвезької Ради у справах біженців в Україні

про скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ (далі - позивач) звернулась до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Філія компанії «Людина в біді» (Clovek v tisni, o.p.s.) в Україні, Представництво Норвезької Ради у справах біженців в Україні, в якому позивач просить суд скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області № 0018761404 від 27.11.2018, № 0018771404 від 27.11.2018, № 0033181306 від 28.11.2018, № 0003441306 від 01.03.2019, № 0003421306 від 01.03.2019.

В обґрунтування позову зазначає, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення № 0018761404 від 27.11.2018, № 0018771404 від 27.11.2018, № 0033181306 від 28.11.2018, № 0003441306 від 01.03.2019, № 0003421306 від 01.03.2019, підлягають скасуванню, так як були винесені з порушенням законодавства України за відсутні обґрунтованих підстав для збільшення сум грошового зобов`язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, військового збору, пені та нарахування штрафних санкцій. Зазначає, що БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ є неприбутковою організацією, а кошти були перераховані Представництву Норвезької Ради у справах біженців в Україні та філії Чеської компанії Людина в біді в Україні, в якості благодійних грантів, відповідно до Угод на реалізацію Ініціативи Папа для України , для реалізації неприбуткових проектів Екстрена допомога найбільш уразливим і внутрішньо переміщеним особам в Донецькій області та Допомога у відновленні житла для населення, що постраждало в результаті конфлікту на сході України . Норвезька Рада у справах біженців в Україні та Філія компанії Людина в біді є міжнародними гуманітарними місіями, які акредитовані в Україні Міністерством юстиції України та Міністерством соціальної політики та надають допомогу постраждалому населенню України від військових дій на сході України. Вони не ведуть господарської діяльності, в розумінні п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 ПК України. Отже, твердження податкового органу не відповідає фактичним обставинами справи, оскільки не було отримання доходів, а також провадження господарської діяльності не здійснювалось. Відповідно відсутні основні ознаки, які необхідні для сплати податку на доходи нерезидента, відповідно до вимог п.п. 141.4.2 ст.141 Податкового кодексу України. Крім того, позивач не погоджується з висновком, викладеним у акті позапланової виїзної перевірки ГУ ДФС у Запорізькій області п.3.2.2.2, посилаючись на те, що кошти у розмірі 500 000 грн. були видані священикам, згідно протоколу № 2 Загальних зборів учасників БО Благодійного Фонду Ініціатива Папа для України від 31 травня 2017 р. Цільове використання коштів священниками парафій підтверджено наданою документацією: проектами бюджетів витрат Нагодуй голодного, напій стражденного Парафії Святого Йосифа Ремісника, м. Донецьк, УГКЦ парафія Святого Миколая Чудотворця м. Донецьк, Каплиця Різдва Пресвятої Діви Марії , м.Луганськ, УГКЦ парафія Царя Христа м.Луганськ; актами про цільове використання грошових коштів, як благодійна пожертва в рамках акції "Папа для України" по вищевказаним парафіям; калькуляційними картками на кожен день проведення акційних обідів. Таким чином, кошти були видані для реалізації проектів на території Донецької та Луганської областей і отримані підтверджувальні документи про проведення діяльності в рамках Акції Папа для України . Зазначені в акті фізичні особи не є отримувачами оподаткованого доходу у вигляді додаткового блага згідно п.п.164.2.17 п. 162.2 Податкового кодексу України. Відтак, БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ не є податковим агентом з обов`язком утримання податку на доходи зазначених фізичних осіб згідно п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України. У зв`язку з цим безпідставне нарахування і штрафних санкцій, пені та застосування п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України. Просить позовні вимоги задовольнити у повному обсязі. Додаткові пояснення щодо предмету спору надано позивачем у відповіді на відзив ( вх. №26952 від 01.07.2018).

Відповідач позов не визнав, 25.06.2019 надав до суду відзив (вх. №26018), відповідно до якого зазначає, що висновки акту перевірки про порушення БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ вимог чинного податкового законодавства та прийняті на їх підставі податкові повідомлення-рішення є правомірними. Зазначає, що неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених п.133.4 ст.134 Податкового кодексу України, не є платниками податку на прибуток. Але, разом з тим, не звільняються від обов`язку утримувати податок з доходів нерезидентів у разі здійснення на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-якої виплати з доходу з джерелом його походження з України, отриманого нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті). В розумінні положень пп. 14.1.122, пп. 14.1.193 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, Представництво Норвезької ради у справах біженців та Філія компанії Людина в біді є уповноваженими ocoбaми нерезидентів. Вказує, що викладені у позовній заяві доводи позивача не є обґрунтованими, оскільки виплачені на користь Представництва Норвезької ради у справах біженців та Філії компанії Людина в біді (які є уповноваженими особами нерезидента згідно положень пп. 14.1.122, пп. 14.1.193 п.14.1 ст.14 Кодексу) кошти є доходами з джерелом походження в Україні (згідно п.п. д 14.1.54 п.14.1 ст.14 Кодексу), та вимоги щодо оподаткування як доходів у вигляді благодійних внесків та пожертвувань на користь нерезидентів прямо передбачені положеннями п.п. ї 141.4.1 п.141.4ст.141 ПК України. Крім того, зазначає, що БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ не надано підтверджуючі документи щодо набувачів благодійної допомоги та не підтверджено цільове використання коштів у розмірі 500 000 грн. у червні 2017 року набувачами благодійної допомоги, не надано відомості про надані суми благодійної допомоги податковій звітності. З урахуванням доводів, наведених у відзиві, просить у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Третьою особою на стороні поповича, що не заявляє самостійних вимог на предмету спору на стороні позивача філією компанії Людина в біді надано пояснення по суті позовних вимог у справі (вх. №26261 від 26.06.2019), відповідно до яких зазначає, що Філія компанії Людина в біді (Clovek v tisni. o.p.s.) в Україні (надалі - Філія), створена відповідно до рішення директора Суспільно-корисного товариства Людина в біді (Clovek v tisni, o.p.s.) - (Чеська Республіка) та акредитована Міністерством юстиції України (Свідоцтво про акредитацію відокремленого підрозділу неурядової організації від 29.08.2014 за №1423343). 01 лютого 2017 року між Благодійною організацією БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ (Благодійна організація) та Філією компанії Людина в біді (Clovek v tisni, o.p.s.) в Україні (Бенефіціар) було укладено Угоду №10- 2016/LP13/04. За цією Угодою Благодійна організація зобов`язалася надати Бенефіціару благодійний грант для реалізації неприбуткового проекту Екстрена допомога найбільш уразливим і внутрішньо-переміщеним особам в Донецькій області , а Бенефіціар прийняв на себе зобов`язання прийняти благодійний грант і використовувати його відповідно до умов Угоди на реалізацію Проекту (надалі - Угода). Згідно п.2.1 та п.2.2 Угоди, Благодійна організація зобов`язалася перерахувати Бенефіціару на його поточний рахунок 6962550 грн. частинами. У відповідності до п.6.2 Угоди, Філією 13.03.2017 отримана від БЛАГОДІЙНА ОРГАНІЗАЦІЯ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ частина Гранту в сумі 3 481 275.0 грн. що підтверджується випискою з банківського рахунку № НОМЕР_1 від 13.03.2017, яка була спрямована на реалізацію проекту згідно Угоди. Твердження позивача у позові, що Філія не веде господарської діяльності відповідає дійсності, оскільки основною метою Філії є гуманітарна допомога населенню, що постраждало від конфлікту на території Донецької області Східної України, шляхом надання їм продовольчої допомоги. З аналізу п.п. 141.4.2 п.141.4 ст.141 ПКУ вбачається, що утримання та сплата податку за ставкою в розмірі 15 % з доходу нерезидента здійснюється у разі отримання ним доходу саме від провадження господарської діяльності. Зазначає, що місія Філії була гуманітарною, а кошти перераховані по Угоді мали цільове призначення, направлене на допомогу постраждалим людям від збройного конфлікту на Донбасі. Таким чином, Філія не провадила господарську діяльність та не отримувала дохід, в розумінні п.п. 141.4.2 п.141.4 ст.141 Податкового кодексу України. Крім того, 26 червня 2019 року третьою особою на стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору філією компанії Людина в біді подано до суду клопотання (вх.. №26262), відповідно до якого просить розглянути справу без участі представника Філії, пояснення по суті позовних вимог підтримує.

22 липня 2019 року третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Представництвом Норвезької Ради у справах біженців в Україні подано до суду пояснення по суті позовних вимог (вх. №29958), відповідно до яких зазначає, що Норвезька Рада у справах біженців є юридичною особою, створеною за законодавством Королівства Норвегія 13.03.1997, реєстраційний № 977538319, тип компанії - фундація (копія свідоцтва про реєстрацію додається), що на території України діє через своє Представництво (Представництво Норвезької ради у справах біженців в Україні), зареєстроване (акредитоване) Міністерством юстиції України відповідно до діючого законодавства України (Свідоцтво про акредитацію відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації від 26.12.2014 № 1427599).За своїм статусом Норвезька рада у справах біженців є неурядовою, гуманітарною організацією, що зареєстрована в Реєстрі неприбуткових організацій в Норвегії (витяг з реєстру додається). Відповідно до § 2 Статуту Норвезької Ради у справах біженців (прийнятого Радою Директорів 10 квітня 2014 року) передбачено, що Норвезька Рада у справах біженців працює з метою захисту прав біженців, внутрішньо переміщених осіб та осіб, що потребують додаткового захисту, у часи кризи. Конвенцією між Урядом України і Урядом Королівства Норвегія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доход і на майно від 07.03.1996 ратифікованої Законом України № 340/96-ВР від 12.07.96 (дата набрання чинності 18.09.1996) не передбачено особливого порядку оподаткування благодійної допомоги, тож має застосовуватись ч. 1 ст. 21 Конвенції, відповідно до якої: 1. Види доходів резидента Договірної Держави, незалежно від джерела їх виникнення, про які не йде мова у попередніх статтях цієї Конвенції, оподатковуються тільки в першій згаданій Державі . Відповідно до Угоди № 10-2016/LP67/05 від 01.02.2017 на реалізацію Ініціативи Папа для України , укладеної між БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ та Представництвом Норвезької ради у справах біженців в Україні (далі Угода про грант), останнім було отримано благодійний грант на реалізацію неприбуткового проекту Допомога у відновленні житла для населення, що постраждало в результаті конфлікту на Сході України . В межах зазначеного проекту Представництво Норвезької ради у справах біженців в Україні надавало благодійну допомогу на користь фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція (за винятком територій, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження), та/або вимушено покинули місце проживання у зв`язку з проведенням антитерористичної операції. Відповідно до абз. 2 підпункту 165.1.56 пункту 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України, та згідно до Порядку реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 39, Наказом Міністерства соціальної політики України № 442 від 21.04.2015 Представництво включено до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги за № ЄР717. Відповідно до п. 1.7 Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей пропуск через лінію зіткнення осіб із складу міжнародних гуманітарних організацій, Представництво включено до Переліку міжнародних гуманітарних організацій, для яких забезпечуватиметься спрощений порядок перетину лінії зіткнення під час доставки гуманітарних вантажів на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не у повному обсязі свої повноваження згідно до Наказу Міністерства соціальної політики України № 975 від 30.09.2015р. На запит Головного управління ДФС у Запорізький області № 37653/10-08-01-14-03-08 від 31.10.2018 Представництвом було надано відповідь щодо обставин виконання вказаної Угоди про грант супровідним листом № 431-СДО від 20/11/2018. До супровідного листа додана Довідка про статус резидента, зазначена довідка також надавалась і БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ . Отже, у позивача, при здійсненні ним виплат коштів благодійного гранту за Угодою про грант на користь Представництва Норвезької ради у справах біженців в Україні не було підстав утримувати та сплачувати до бюджету податок з таких доходів за ставкою в розмірі 15 відсотків їх суми та за їх рахунок під час такої виплати. Відтак позовні вимоги вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню. Крім того, 22.07.2019 третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Представництвом Норвезької Ради у справах біженців в Україні, подано клопотання (вх. №29959) про розгляд справи за відсутності представника.

Ухвалою судді від 28 травня 2019 року відкрито загальне позовне провадження у справі №280/1245/19, призначено підготовче судове засідання на 26.06.2019.

Протокольною ухвалою суду від 26.06.2019 оголошено перерву у підготовчому провадженні до 01.07.2019.

Протокольною ухвалою суду від 01.07.2019 оголошено перерву у підготовчому провадженні до 25.07.2019.

Ухвалою суду від 25.07.2019 продовжено строк підготовчого провадження строком на 30 днів. Протокольною ухвалою суду від 25.07.2019 оголошено перерву у підготовчому провадженні до 21.08.2019.

Ухвалою суду від 21.08.2019 провадження у справі зупинено для надання сторонам часу для примирення до 30.09.2019.

Ухвалою суду від 30.09.2019 провадження у справі поновлено.

Протокольною ухвалою суду від 30.09.2019 закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 22.10.2019.

У судовому засіданні 22.10.2019 представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити. Представник відповідача проти заявленого позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Також, у судовому засіданні 22.10.2019 допитаний свідок ОСОБА_1

22.10.2019 у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.

Розглянувши та дослідивши надані документи, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлені наступні обставини.

В період з 23.10.2018 по 29.10.2018, на підставі направлень від 23.10.2018 №2527, №2528, від 25.10.2018 №2556 та від 30.10.2018 №2660, на підставі підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, відповідно до відомостей одержаних від державного реєстратора про припинення діяльності БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ , на підставі наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 23.10.2018 № 3597, було проведено позапланову виїзну документальну перевірку з питань дотримання вимог податкового законодавства, валютного та іншого законодавства за період з 16.08.2016 по 29.10.2018, та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 16.08.2016 по 29.10.2018.

За результатами перевірки складено Акт № 675/08-01-14-03/40750275 від 07.11.2018 (далі - Акт від 07.11.2018).

За результатами перевірки, відповідно до розділу 4 Висновки Акту від 07.11.2018, документальною перевіркою встановлено наступні порушення:

п.п.141.4.2 п.141.4 ст.141 ПК України: не нарахування, неутримання та несплата до бюджету податку з доходів нерезидентів при виплаті благодійних грантів уповноваженим особам нерезидентів Представництву Норвезької ради у справах біженців та Філії компанії Людина в біді в сумі 1 558 864 грн. 02 коп.;

п.п.49.18.3 п.49.18 ст.49, п.103.9 ст.103 ПК України: до ДПІ не подано Податкову декларацію з податку на прибуток підприємства та додаток ПН до рядка 23 ПН Податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2017 рік;

п.п. а 176.2 п. 176.2 ст.176 ПК України: п.1.2, п.3.2, п.3.4, п.3.5 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 № 4 Про затвердження форми податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ), не відображено нарахування та виплата доходу, та податку на доходи фізичних осіб за ознакою 126 Дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст.165 ПК України), у періоді з 16.08.2016 по 29.10.2018 при виплаті доходу громадянам, що призвело до збільшення податкових зобов`язань платника податку;

пп.168.1.1 п.168 ст.168, пп. 164.2.17 г п. 164.2 ст.164, п. 167.1 ст.167, пп.170.7.8 п.170.7 ст.170 ПК України, занижено податкові зобов`язання за період з 16.08.2016 по 29.10.2018 з податку на доходи фізичних осіб у розмірі 94 691,25 грн., у т.ч. : 2016 року - 2291,85 грн., 2017 року - 92399,40 грн.;

пп.168.1.1 п.168.1 ст.168, пп. 164.2.17 г п. 164.2 ст.164, п. 167.1 ст.167, пп.170.7.8 п.170.7 ст.170 ПК України: занижено податкові зобов`язання з військового збору у періоді з 16.08.2016 по 29.10.2018 розмірі 1670,44 грн., у т.ч.: 2016 року - 163,89 грн., 2017 року - 1506,55 грн.

Не погодившись з висновками, викладеними в Акті від 07.11.2018, 14.11.2018 позивачем на адресу відповідача були подані заперечення.

23.11.2018 за вих. №41557/10/08-01-14-03-08 Головним управлінням ДФС у Запорізькій області надано відповідь на заперечення, відповідно до якої у зв`язку з розглядом заперечень до акту документальної позапланової виїзної перевірки №675/08-01-14-03/40750275 від 07.11.2018, висновки щодо встановленого порушення в частині заниження податкових зобов`язань з військового збору у період з 16.08.2016 по 23.10.2018 змінені та викладені наступним чином: Встановлено порушення пп.168.1.1 п.168.1 ст.168, пп. 164.2.17 г п. 164.2 ст.164, п. 167.1 ст.167, пп.170.7.8 п.170.7 ст.170 ПК України: занижено податкові зобов`язання з військового збору у періоді з 16.08.2016 по 23.10.2018 розмірі 7820,44 грн., у т.ч.: 2016 року - 156,55 грн., 2017 року - 7663,89 грн. Висновки акту перевірки щодо встановлених порушень в іншій частині залишені без змін .

За результатами проведеної перевірки та на підставі Акту від 07.11.2018, ГУ ДФС у Запорізькій області 27.11.2018 винесено наступні податкові повідомлення-рішення:

№ 0018761404, яким збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на прибуток іноземних юридичних осіб на загальну суму 1 948 580 грн 00 коп., з яких за податковими зобов`язаннями 1 558 864 грн. та за штрафними санкціями 389 716 грн., яке було отримано 30.11.2018;

№ 0018771404, яким, на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 і п.120.1 ст.120 ПК України, застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 170 грн. за платежем податок на прибуток організацій і підприємств, споживчих кооперативів, кооперативів та громадських об`єднань, яке було отримано позивачем 30.11.2018.

28.11.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області винесені податкові повідомлення-рішення:

№ 0033171306, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 185 799 грн. 92 коп., з яких за податковими зобов`язаннями 94 691 грн. 25 коп., за штрафними санкціями 70 895 грн. 54 коп. та пені 20 213 грн. 13 коп., яке було отримано позивачем 05.12.2018;

№ 0033181306, яким, на підставі пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 і п.119.2 ст.119 ПК України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 510 грн. за платежем податок на доходи фізичних осіб, яке було отримано 05.12.2018.

Крім того, 22.11.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області було винесено податкове повідомлення-рішення: № 0033191306, яким збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору, пені на загальну суму 15 344 грн. 06 коп., з яких за податковими зобов`язаннями 7 820 грн. 44 коп., за штрафними санкціями 5 856 грн. 93 коп. та пені 1 666 грн. 69 коп., яке було отримано позивачем 05.12.2018.

Не погоджуючись з вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями позивач, у встановлені п.56.3 ст.56 ПК України строки, 10.12.2018 подано скаргу до ДФС України на податкові повідомлення-рішення № 0018761404, № 0018771404, а 14.12.2018 - на податкові повідомлення-рішення № 0033171306, № 0033181306 та № 0033191306.

02.01.2019 ДФС України своїм рішенням № 49/6/99-99-11-04-02-25 продовжено строк розгляду скарги позивача від 10.12.2018 до 11.02.2019 (включно), а рішенням № 413/6/99-99-11-05-01-25 від 04.01.2019 продовжено строк розгляду скарги позивача від 14.12.2018 по 15.02.2019 (включно).

12.03.2019 позивачем отримано рішення ДФС України № 6386/6/99-99-11-04- 02-25 від 08.02.2019 про результати розгляду скарги, згідно якого податкове повідомлення-рішення відповідача № 0018761404, № 0018771404 від 27.11.2018 залишено без змін, а скаргу позивача - без задоволення.

12.03.2019 позивачем також було отримано рішення ДФС України № 7640/6/99- 99-11-05-01-25 від 15.02.2019, яким скасовано податкові повідомлення-рішення відповідача № 0033171306, № 0033191306 від 28.11.2018 в частині грошових зобов`язань по податку на доходи фізичних осіб та військового збору, визначених на суму витрат паливно-мастильних матеріалів та обслуговування автомобіля по договору благодійної пожертви майнових прав від 02.09.2016 № 2 на тимчасове безоплатне користування транспортного засобу, а в інших частинах, зазначені податкові повідомлення-рішення та податкове повідомлення-рішення № 0033181306, залишено без змін, а скаргу позивача частково задоволено.

01.03.2019 Головне управління ДФС у Запорізькій області винесено нові податкові повідомлення-рішення № 0003441306, № 0003421306, з урахуванням рішення ДФС України про результати розгляду скарги № 7640/6/99-99-11-05-01-25 від 15.02.2019.

Так, рішенням № 0003441306 було збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 167996 грн. 17 коп., з яких за податковими зобов`язаннями 90 301 грн. 15 коп., за штрафними санкціями 58 575 грн. 29 коп. та пені 19 119 грн. 73 коп.; рішенням № 0003421306 збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору, пені на загальну суму 13 992 грн. 72 коп., з яких за податковими зобов`язаннями 7 520 грн. 57 коп., за штрафними санкціями 4 880 грн. 14 коп. та пені 1 592 грн. 01 коп.

Не погодившись з податковими повідомленнями-рішеннями № 0018761404 від 27.11.2018, № 0018771404 від 27.11.2018, № 0033181306 від 28.11.2018, № 0003441306 від 01.03.2019, № 0003421306 від 01.03.2019 позивач звернувсь до суду з даним адміністративним позовом.

Розглядаючи спір по суті, суд зазначає наступне.

Щодо податкового повідомлення-рішення № 0018761404 від 27.11.2018 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на прибуток іноземних юридичних осіб на суму 1 948 580 (один мільйон дев`ятсот сорок вісім тисяч п`ятсот вісімдесят) грн. 00 копійок., з яких за податковим зобов`язанням на суму 1558864 (один мільйон п`ятсот п`ятдесят вісім гривень вісім шістдесят чотири) гривні 00 копійок та за штрафними санкціями на суму 389716 (триста вісімдесят дев`ять тисяч сімсот шістнадцять) гривень 00 копійок; та податкового повідомлення-рішення № 0018771404 від 27.11.2018, яким до БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 170 (сто сімдесят) грн. суд зазначає наступне.

Як вбачається з Акту від 07.11.2019 (стор. 13-18), з урахуванням рішення ДФС України від 08.02.2019 №6386/6/99-99-11-04-0325, перевіркою встановлено, що у періоді з 16.08.2016 по 29.10.2018, БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ здійснювала виплату доходів з джерелом походження з України у вигляді благодійних грантів на користь уповноважених осіб нерезидентів - Представництву Норвезької Ради у справах біженців в Україні (країна резиденції - Норвегія) та філії Чеської компанії Людина в біді в Україні (країна резиденції - Чехія). При цьому, податок з доходів нерезидента у сумі 1558864,02 грн. за 2017 рік не утримувався та до бюджету не сплачувався.

Судом встановлено, що відповідно до Угоди № 10-2016/LP13/04 від 01 лютого 2017 року укладеної між БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ (надалі - Благодійна, організація), в особі директора Тарасова Дениса Олеговича, який діє на підставі Статуту, та People in Need (Clovek v tisni, o.p.s.), Філія компанії Людина в біді (Clovek v tisni, о.р.в.) в Україні (надалі - Бенефіціар), в особі Мерле Ванесси, яка діє на підставі Довіреності №3226, виданої 01.11.2016 директором філії компанії Людина в біді (Clovek v tisni о.р.в.) в Україні Павліною Дроздовою, за якою благодійна організація зобов`язалась надати бенефіціару благодійний грант на реалізацію неприбуткового проекту Екстрена допомога найбільш уразливим і внутрішньо переміщеним особам в Донецькій області , а бенефіціар зобов`язується прийняти благодійний грант і використовувати його відповідно до умов цієї угоди на реалізацію проекту.

Пунктом 1.3 Угоди передбачено, що предметом Угоди не є пряме чи опосередковане отримання прибутку жодною із сторін.

Згідно з п. 2.1 Угоди благодійна організація зобов`язалась перерахувати бенефіціару на його поточний рахунок благодійний грант у розмірі 6 962 550, 00 грн. Проте, остаточна сума благодійного гранту може бути змінена благодійною організацією за результатами розгляду фінансової та описової звітності бенефіціара, а також висновків зовнішнього аудиту.

За умовами пункту 6 Угоди, перерахування бенефіціару благодійного гранту розподіляється на дві частини. Перша частина благодійного гранту, у розмірі 50% перераховується на рахунок бенефіціара протягом 5-ти банківських днів з дня підписання Угоди. Друга частина благодійного гранту у розмірі 50% перераховується на рахунок бенефіціара протягом 5-ти банківських днів з дня затвердження благодійною організацією проміжного описового та фінансового звіту, передбаченого п. 4.4 цієї Угоди.

Також, згідно Угоди № 10-2016/LP67/05 від 01 лютого 2017 року, укладеної між БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ (надалі - Благодійна організація), в особі директора Тарасова Дениса Олеговича, який діє на підставі Статуту, та Представництво Норвезької ради у справах біженців в Україні (надалі - Бенефіціар), в особі Крістофера Джеймса Мейлі, який діє на підставі Довіреності від 01.04.2016) благодійна організація зобов`язалась надати бенефіціару благодійний грант на реалізацію неприбуткового проекту Допомога у відновленні житла для населення, що постраждало в результаті конфлікту на сході України , а бенефіціар зобов`язується прийняти благодійний грант і використовувати його відповідно до умов цієї угоди на реалізацію проекту.

Пунктом 1.3 Угоди передбачено, що предметом Угоди не є пряме чи опосередковане отримання прибутку жодною із сторін.

Згідно з п. 2.1 Угоди благодійна організація зобов`язалась перерахувати бенефіціару на його поточний рахунок благодійний грант у розмірі 7 052 151,79 грн. Проте, остаточна сума благодійного гранту може бути змінена благодійною організацією за результатами розгляду фінансової та описової звітності бенефіціара, а також висновків зовнішнього аудиту.

За умовами пункту 6 Угоди, перерахування бенефіціару благодійного гранту розподіляється на дві частини. Перша частина благодійного гранту, у розмірі 50% перераховується на рахунок бенефіціара протягом 5-ти банківських днів з дня підписання Угоди. Друга частина благодійного гранту у розмірі 50% перераховується на рахунок бенефіціара протягом 5-ти банківських днів з дня затвердження благодійною організацією проміжного описового та фінансового звіту, передбаченого п. 4.4 цієї Угоди.

На виконання укладених угод з розрахункового рахунку позивача, відкритого у ПАТ Кредобанк здійснено перерахування коштів в загальній сумі 10 392 426,79 грн.:

1) Філії компанії Людина в біді (код 26619576 країна резиденції - Чехія) на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 , відкритий в філії Розрахунковий центр ПАТ Приватбанк , м.Київ (МФО 320649), 13.03.2017 в сумі 3 481 275,00 грн., призначення платежу - перерахування 50% благодійного гранту згідно угоди № 10-2016/LP13/04.

2) Представництву Норвезької ради у справах біженців (код 26619760, країна резиденції - Норвегія) на розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 , відкритий у AT Райфайзен Банк Аваль у м.Києві (МФО 380805): 07.02.2017 в сумі 4 583 898,66 грн., призначення платежу - перерахування 65% благодійного гранту згідно угоди № 10-2016/LP67/05; 05.05.2017 в сумі 2 327 253,13 грн., призначення платежу - перерахування другої половини благодійного гранту згідно угоди №10-2016/LP67/05.

В бухгалтерському обліку БО БФ Ініціатива Папа для України операції з виплати благодійних грантів Представництву Норвезької ради у справах біженців та Філії компанії Людина в біді відображені проводкою: Дт 631В Розрахунки з постачальниками ; Кт 311 Поточні рахунки у національній валюті .

За даними 1С Податковий блок Представництвом Норвезької ради у справах біженців (код 26619760, країна резиденції - Норвегія) та Філією компанії Людина в біді (код 26619576, країна резиденції - Чехія) звітність до ДПІ за місцем реєстрації не надавалась.

Оцінюючи доводи сторін суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно до пп.16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з положеннями пп. 134.1.3 п. 34.1 ст.134 ПК України об`єктом оподаткування є: дохід (прибуток) нерезидента, що підлягає оподаткуванню згідно з пунктом 141.4 статті 141 цього Кодексу, з джерелом походження з Україна

Відповідно до пп. 141.4.1 п.141.4 ст.141 ПК України доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються р порядку і за ставками, визначеними цією статтею. Для цілей цього пункту такими доходами, зокрема, є: ї) доходи у вигляді благодійних внесків та пожертвувань на користь нерезидентів.

Підпунктом 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 ПКУ визначено, що резидент або постійне представництво нерезидента, що здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у т. ч. на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у підпункті 141.4.1 цього пункту, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 - 141.4.6 та 141.4.11 цього пункту) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.

Згідно положень пп. а 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 ПКУ нерезиденти - це: іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України.

Підпунктом 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що постійне представництво - постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема: місце управління; філія; офіс; фабрика; майстерня; установка або споруда для розвідки природних ресурсів; шахта, нафтова/газова свердловина, кар`єр чи будь-яке інше місце видобутку природних ресурсів; склад або приміщення, що використовується для доставки товарів, сервер.

БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ зареєстроване Департаментом реєстраційних послуг Запорізької міської ради 16.08.2016, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 154716. Позивач належить до неприбуткових організацій, дата включення до Реєстру, починаючи з якої визначається строк безперервної реєстрації неприбуткової організації 29.08.2016, код ознаки неприбутковості - 0036, назва ознаки неприбутковості - благодійні організації.

Філія компанії Людина в біді (Clovek v tisni. o.p.s.) в Україні (надалі - Філія), створена відповідно до рішення директора Суспільно-корисного товариства Людина в біді (Clovek v tisni, o.p.s.) - (Чеська Республіка) та акредитована Міністерством юстиції України (Свідоцтво про акредитацію відокремленого підрозділу неурядової організації від 29.08.2014 за №1423343).

Норвезька Рада у справах біженців є юридичною особою, створеною за законодавством Королівства Норвегія 13.03.1997, реєстраційний № 977538319, тип компанії - фундація (копія свідоцтва про реєстрацію додається), що на території України діє через своє Представництво (Представництво Норвезької ради у справах біженців в Україні), зареєстроване (акредитоване) Міністерством юстиції України відповідно до діючого законодавства України (Свідоцтво про акредитацію відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації від 26.12.2014 № 1427599).За своїм статусом Норвезька рада у справах біженців є неурядовою, гуманітарною організацією, що зареєстрована в Реєстрі неприбуткових організацій в Норвегії (витяг з реєстру додається). Відповідно до § 2 Статуту Норвезької Ради у справах біженців (прийнятого Радою Директорів 10 квітня 2014 року) передбачено, що Норвезька Рада у справах біженців працює з метою захисту прав біженців, внутрішньо переміщених осіб та осіб, що потребують додаткового захисту, у часи кризи.

В розумінні положень пп. 14.1.122, пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 ПКУ представництво Норвезької ради у справах біженців та Філія компанії Людина в біді є представництвами нерезидентів.

Згідно з пп. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 ПКУ неприбуткові підприємства, установи та організації - неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п. 133.4 ст. 133 ПКУ.

Разом з цим, згідно з пп. 133.2.1 п. 133.2 ст. 133 ПКУ платниками податку - нерезидентами є юридичні особи, які утворені в будь-якій організаційно-правовій формі та отримують доходи з джерелом походження з України, за винятком установ та організацій, що мають дипломатичні привілеї або імунітет згідно з міжнародними договорами України.

Тобто, неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених п. 133.4 ст. 134 Кодексу, не є платниками податку на прибуток, але, разом з тим, не звільняються від обов`язку утримувати податок з доходів нерезидентів у разі здійснення на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-якої виплати з доходу з джерелом його походження з України, отриманого нерезидентом від провадження господарської діяльності (у т. ч. на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті).

Відповідно до пп.14.1.54 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, у вигляді:

а) процентів, дивідендів, роялті та будь-яких інших пасивних (інвестиційних) доходів, сплачених резидентами України;

б) доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих в Україні портів;

в) доходів від продажу рухомого та нерухомого майна, доходів від відчуження корпоративних прав, цінних паперів, у тому числі акцій українських емітентів;

г) доходів, отриманих у вигляді внесків та премій на страхування і перестрахування ризиків на території України;

ґ) доходів страховиків - резидентів від страхування ризиків страхувальників - резидентів за межами України;

д) інших доходів від діяльності, у тому числі пов`язаних з повною або частковою переуступкою прав та обов`язків за угодами про розподіл продукції на митній території України або на територіях, що перебувають під контролем контролюючих органів (у зонах митного контролю, на спеціалізованих ліцензійних митних складах тощо);

е) спадщини, подарунків, виграшів, призів;

є) заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору;

ж) доходів від зайняття підприємницькою та незалежною професійною діяльністю.

Як свідчать долучені до матеріалів справи банківські виписки (арк.справи 61-90, Том ІІ) БО БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ отримувала від Апостольської Нунціатури в Україні грошові кошти з призначенням платежу: "Для проведення благодійної діяльності в межах Статуту".

Суд зазначає, що позивачем було перераховано Філії компанії Людина в біді та Представництву Норвезької ради у справах біженців в Україні благодійні гранти, відповідно до Угод на реалізацію Ініціативи Папа для України для реалізації неприбуткових проектів Екстрена допомога найбільш уразливим і внутрішньо переміщеним особам в Донецькій області та Допомога у відновленні житла для населення, що постраждало в результаті конфлікту на сході України , що також підтверджується долученими до справи банківськими виписками.

Загальні засади благодійної діяльності в Україні визначені Законом України від 05 липня 2012 року № 5073-VI Про благодійну діяльність та благодійні організації (далі - Закон № 5073-VI), у статті 1 якого визначено, що:

бенефіціар - це набувач, благодійної допомоги (фізична особа, неприбуткова організація або територіальна громада), що одержує допомогу від одного чи кількох благодійників для досягнення цілей, визначених цим Законом. Бенефіціарами благодійних організацій можуть бути також будь-які юридичні особи, що одержують допомогу для досягнення цілей, визначених цим Законом;

благодійна діяльність - добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара;

благодійник - дієздатна фізична особа або юридична особа приватного права (у тому числі благодійна організація), яка добровільно здійснює один чи декілька видів благодійної діяльності.

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону № 5073-VI благодійним грантом визнається цільова допомога у формі валютних цінностей, яка має бути використана бенефіціаром протягом строку, визначеного благодійником. Суми валютних цінностей благодійного гранту, цільове використання яких не відбулося протягом строку, визначеного благодійником, підлягають поверненню благодійнику як поворотна фінансова допомога. До благодійних грантів застосовуються положення про благодійні пожертви, якщо інше не визначено законом.

В свою чергу благодійною пожертвою визнається безоплатна передача благодійником коштів, іншого майна, майнових прав у власність бенефіціарів для досягнення певних, наперед обумовлених цілей благодійної діяльності, відповідно до цього Закону (ч. 1 ст. 6 Закону № 5073-VI).

Відтак, перераховані у вигляді благодійного гранту грошові кошти не підпадають під визначення доходу із джерелом походження в Україні, бо отримання останнього не пов`язано із здійсненням господарської діяльності.

Згідно з п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Як зазначалося вище, Норвезька Рада у справах біженців в Україні та філія компанії Людина в біді є міжнародними гуманітарними місіями, які акредитовані в Україні Міністерством юстиції України та Міністерством соціальної політики і надають допомогу постраждалим від військових дій на сході України. Вони, як і позивач не здійснюють господарської діяльності в розумінні п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України. Доказів зворотного відповідач суду не надав.

Відтак, висновки контролюючого органу про порушення позивачем вимог п.п. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 ПК України не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи по суті.

Тому, оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0018761404 від 27.11.2018 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на прибуток іноземних юридичних осіб на суму 1 948 580, 00 суд визнає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Щодо накладення штрафу в розмірі 170,00 грн. згідно податкового повідомлення-рішення від 27.11.2018 № 0018771404 суд зазначає таке.

Відповідно до п.п.16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та мита законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплат податків та зборів.

Згідно п.49.1 ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платі; податків.

Пунктом 103.9 ст.103 ПК України визначено, що особа, яка виплачує доходи нерезидентові зобов`язана у разі здійснення у звітному періоді (кварталі) виплат нерезидентам доходів із джерел їх походження з України подавати контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) звіт про виплачені доходи, утримані та перераховані до бюджету податки на доходи нерезидентів у строки та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Враховуючи те, що з підстав, викладених вище, суд дійшов висновку про відсутність у позивача статусу податкового агента відповідно до положень п. 170.10.3 п. 170.10 ст. 170 ПК України з утримання податку з виплаченого доходу на користь нерезидентів, то останній не мав і подавати відповідну звітність.

Відтак, застосування штрафу в розмірі 170,00 грн. суд визнає неправомірним та таким, що не ґрунтується на законі.

З огляду на викладене, податкове повідомлення-рішення від 27.11.2018 № 0018771404 суд визнає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Щодо податкового повідомлення-рішення № 0033181306 від 28.11.2018, № 0003441306 від 01.03.2019, № 0003421306 від 01.03.2019 суд зазначає наступне.

В акті перевірки зазначено, що перевіркою правильності оподаткування окремих видів доходів, які мають свої особливості щодо їх нарахування (виплати) та оподаткування встановлено, що БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ у червні 2017 року фізичним особам відповідно до видаткових касових ордерів (перелік наведено в акті перевірки) з каси організації здійснені виплати грошових коштів, а саме благодійна допомога на загальну суму 500 000 гривень.

Згідно пояснень голови комісії з припинення БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ єпископа ОСОБА_1 зазначені кошти видавались з 07.06.2017 по 09.06.2017 священникам Донецької та Луганської областей ОСОБА_2 у сумі 150 000 грн., ОСОБА_3 у сумі 150 000 грн., ОСОБА_4 у сумі 100 000 грн., ОСОБА_5 у сумі 100 000 грн. для організації безкоштовних обідів, подальшого розподілу їх людям, які постраждали від збройного конфлікту на сході України.

Для підтвердження використання коштів були надані тільки проекти бюджетів витрат, акти про цільове використання грошових коштів, як благодійна пожертва в рамках акції Папа для України , калькуляційні картки проведення акційних обідів, підписані священниками, при цьому інших підтверджуючих документів щодо цільового використання коштів, зокрема, розрахункових, до перевірки не надано.

Враховуючи зазначене, оскільки фізичними особами - священниками документально не підтверджено цільове використання, отриманих коштів, такий дохід розглядається як додаткове благо. При цьому, БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ не виконані функції податкового агента, що є порушенням пп. 168.1.1 п. 168.1 ст.168, п. 167.1 ст. 167, п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податкових зобов`язань з податку на доходи фізичних осіб за 2017 рік у розмірі 90 301,15 гривень.

Крім того, перевіркою встановлено, що БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ , також, порушено вимоги пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України в частині не нарахування, не утримання та не сплати військового збору на загальну суму 7520,57 гривень.

Перевіркою правильності відображення у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків та суми утриманого з них податку (форма № 1ДФ) встановлено, що на порушення вимог пп. а 176.2 п. 176.2 ст.176 Податкового кодексу України, п.1.2., п. 3.2, п. 3.3., п. 3.4, п.3.5. Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ в звітах за формою №1ДФ не відображено нарахування та виплата доходу, та податку на доходи фізичних осіб за ознакою 126 дохід, отриманий платником податку як додаткове благо.

Вирішуючи питання про правомірність висновків контролюючого органу суд виходить з наступного.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України.

Відповідно до п.п. 163.1.2 п. 163.2 ст. 163 ПК України платниками податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Згідно з п.п. 170.7.1 п. 170.1 ст. 170 ПК України не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку благодійна, у тому числі гуманітарна допомога, яка надходить на його користь у вигляді коштів або майна (безоплатно виконаної роботи, наданої послуги) та відповідає вимогам, визначеним цим пунктом.

Для цілей оподаткування благодійна допомога поділяється на цільову та нецільову. Цільовою є благодійна допомога, що надається під визначені умови та напрями її витрачання, а нецільовою вважається допомога, яка надається без встановлення таких умов або напрямів.

При цьому обов`язок щодо контролю за цільовим використанням коштів набувачами допомоги покладається на благодійника - юридичну особу.

Законом України від 02.03.2015 №211-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України , який набрав чинності з 13 березня 2015 року, п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України доповнено п.п. 165.1.56, згідно з яким до загального місячного річного оподатковуваного доходу платника податку не включається сума (вартість) благодійної допомоги, яка виплачена (надана) міжнародними благодійними організаціями (їх філіями, представництвами), перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, на користь фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція (за винятком територій, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження), та/або вимушено покинули місце проживання у зв`язку з проведенням антитерористичної операції в таких населених пунктах та взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад.

Отже, податком на доходи фізичних осіб не оподатковується будь-яка сума (вартість) благодійної допомоги, виплачена (надана) міжнародними благодійними організаціями (їх філіями, представництвами), перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, на користь фізичних осіб, які зазначені в абзаці другому п.п. 165.1.56 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України.

Судом встановлено, що 06 червня 2016 року Державним Секретаріатом Апостольської Нунціатури в Україні оприлюднило документ № 3002/16/RS щодо призначення Його приосвященства Яна Собіло, Єпископа помічника Харківсько-Запорізької Дієцезії Головою Технічного комітету з надання гуманітарної допомоги, зібраної за ініціативою Папи Римського Франциска у всій Католицькій Церкві Європи для постраждалих внаслідок конфлікту на Сході України (арк. справи 122, Том І).

Згідно протоколу № 2 загальних зборів учасників БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ від 31.05.2017 з питання Щодо надання прямої грошової допомоги на постраждалих територіях Донецької та Луганської областей прийнято рішення виділити в рамках акції Папа для України та передати Голові Технічного Комітету єпископу Яну Собіло під звіт готівкові кошти у розмірі 500 000грн. для організації безкоштовних обідів подальшого їх розподілу людям, які постраждали від збройного конфлікту на сході України, через священиків Донецької та Луганської областей. За результатами використання коштів зобов`язати єпископа Яна Собіло скласти звіт до 31.07.2017 (арк.справи 133, Том ІІ).

Наказом БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ № 119/1 від 07.06.2017 прийнято рішення відрядити голову Технічного Комітету Акції Ініціатива Папа для України ОСОБА_1 у відрядження з 09.06.2017 по 11.06.2017 до міста Донецька та Луганська з метою зустрічі зі священиками парафії (арк.справи 134, Том ІІ).

Допитаний в судовому засіданні 22.10.2019 в якості свідка ОСОБА_6 єпископ ОСОБА_7 пояснив, що виділені згідно протоколу № 2 загальних зборів учасників БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ від 31.05.2017 грошові кошти в розмірі 500 000,00 грн. були передані священикам парафії, які несуть службу на території Донецької та Луганської областей. ОСОБА_1 зазначив, що був змушений передавати разом із послом Ватикану Нунцієм Клаудіо Гуджротті готівку священикам, що б останні мали можливість організувати безкоштовні обіди та нагодувати постраждалих від військового конфлікту на сході України.

Також, свідок пояснив, що неодноразово був присутній при таких організованих благодійних обідах та зауважив, що прізвищ осіб, які приходили до церкви, аби отримати обід ніхто не питав та не отримував від них якісь підписи тощо, бо люди мають певні побоювання.

Судом досліджені долучені до матеріалів справи копії проекту бюджету по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , УГКЦ парафія Св. Миколая Чудовторця м.Донецьк, о. Михайло Заверчук; копію звіту по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , УГКЦ парафія Св. Миколая Чудовторця м.Донецьк, о. Михайло Заверчук; копію акту про цільове використання грошових коштів по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , УГКЦ парафія Св. Миколая Чудовторця м.Донецьк, о. Михайло Заверчук; копію меню по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , УГКЦ парафія Св. Миколая Чудовторця м.Донецьк, о. Михайло Заверчук; копію калькуляційних карт по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , УГКЦ парафія Св. Миколая Чудовторця м.Донецьк, о. Михайло Заверчук; копію проекту бюджету по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , римо-католицької парафії Різдва Пресвятої Діви Марії , о. Гжегош Рапа; копію звіту по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , римо- католицької парафії Різдва Пресвятої Діви Марії ; копію акту про цільове використання грошових коштів по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , римо-католицької парафії Різдва Пресвятої Діви Марії , о. Гжегош Рапа; копію меню по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , римо- католицької парафії Різдва Пресвятої Діви Марії , о. Гжегош Рапа; копію калькуляційних карт по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , римо-католицької парафії Різдва Пресвятої Діви Марії , о. Гжегош Рапа; копію проекту бюджету по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Святого Йосифа Ремісника , м.Донецьк, о. Микола Пілецький; копію акту про цільове використання грошових коштів по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Святого Йосифа Ремісника , м.Донецьк, о. Микола Пілецький; копію меню по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Святого Йосифа Ремісника , м.Донецьк, о. Микола Пілецький; копію калькуляційних карт по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Святого Йосифа Ремісника , м.Донецьк, о. Микола Пілецький; копію проекту бюджету по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Царя Христа УГКЦ, о. Михайло ОСОБА_8 ; копію звіту по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Царя Христа УГКЦ, о. ОСОБА_9 ; копію акту про цільове використання грошових коштів по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Царя Христа УГКЦ, о. ОСОБА_9 ; копію меню по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Царя Христа УГКЦ, о. ОСОБА_9 ; копію калькуляційних карт по проекту Нагодуй голодного, напій стражденного , парафії Царя Христа УГКЦ, о. ОСОБА_9 (арк.справи 130-250, Том ІІ, арк.справи 1-25, Том ІІІ).

Відповідно до п.п. 14.1.47 п.14.1 ст. 14 ПК України додаткові блага - кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов`язаний з виконанням обов`язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV цього Кодексу).

На думку суду, вказані документи належним чином підтверджують факт надання благодійної допомоги, а не отримання коштів в якості додаткового блага ОСОБА_2 у сумі 150 000 грн., ОСОБА_3 у сумі 150 000 грн., ОСОБА_4 у сумі 100 000 грн., та Гжегошем Рапою у сумі 100 000 грн.

Посилання контролюючого органу на те, що позивачем не надано документів щодо набувачів благодійної допомоги та не підтвердження цільового використання коштів набувачами благодійної допомоги суд вважає безпідставними, оскільки такі вимоги не ґрунтуються на положеннях ПК України, зокрема в частині ідентифікації осіб.

Також, контролюючим органом донараховано податок на доходи фізичних осіб у зв`язку із компенсацією витрат на відрядження ОСОБА_10 та ОСОБА_11 .

З долучених до матеріалів справи документів встановлено, що Згідно наказу БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ від 15.09.2016 № 7/2 у зв`язку із призначенням Предгара Раніча членом Технічного Комітету БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ та його прямою участю у статутній діяльності вказаного фонду прийнято рішення протягом строку виконання повноважень члена Технічного Комітету Предгара Раніча за рахунок коштів проекту забезпечити його під час відряджень: транспортом, харчуванням, проживанням, зв`язком та інш. Відповідальною особою за організацію перебування в Україні та забезпечення Предгара Раніча транспортом, харчуванням, проживанням (під час відряджень) та інш. призначено віце-президента Технічного Комітету Лавлінського Р.О. (арк.справи 93, Том ІІ).

Заявою від 01.10.2016 ОСОБА_12 просив компенсацію по витратам, пов`язаним з поїздками у справах Технічного комітету акції Папа для України , у зв`язку із відсутністю відкритого карткового рахунку на території України, перераховувати на картковий рахунок віце-президента Технічного комітету Лавлінського Р.О. (арк.справи 94, Том ІІ).

Також, до матеріалів справи долучені та досліджені судом копії наказів про службове відрядження № 13 від 29.09.2016, № 126 від 30.06.2017, № 147 від 16.08.2017, № 18 від 10.11.2016 (арк.справи 95-97, 103 Том ІІ), копії звітів про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт та копії посадкових документів.

Перерахування компенсації витрат на відрядження підтверджується долученою до матеріалів справи копією банківської виписки від 15.11.2016 (арк. справи 115, Том ІІ).

Відтак, суд доходить висновку, що з урахуванням наданих доказів позивачем спростовано висновки контролюючого органу про виплату ОСОБА_13 та ОСОБА_11 додаткового блага, оскільки останніми виконувались обов`язки в межах статутної діяльності БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ .

Згідно з пунктом 171.2 статті 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів ніж заробітна плата є, зокрема податковий агент - для оподатковуваних доходів з джерела їх походження в Україні.

Відповідно до п.п. 14.1.180 п.14.1 ст. 14 ПК України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу;

Підпунктом 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 ПК України передбачено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Оскільки судом не встановлено факт виплати додаткового блага на користь ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 та ОСОБА_14 , а також Предгару Ранічу та ОСОБА_11 , то позивач не набув статусу податкового агента, а відтак висновок контролюючого органу про неутримання податку на доходи фізичних осіб не ґрунтується на законі та спростовується долученими до справи доказами.

З огляду на викладене, донарахування контролюючим органом грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі 90301,15 грн. є необґрунтованим, а податкове повідомлення-рішення від 01.03.2019 № 0003441306 протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно до підпункту 1.4 пункту 16 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою (1,5 відсотків), визначеною підпунктом 1.3 цього пункту.

Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 Податкового кодексу України (підпункт 1.5 пункту 161 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).

Платники збору зобов`язані забезпечити виконання податкових зобов`язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Податкового кодексу України (підпункт 1.6 пункту 16-1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України).

Оскільки з підстав, викладених вище, суд дійшов висновку про відсутність обґрунтованих підстав для донарахування податку на доходи фізичних осіб, то вимоги про нарахування військового збору в сумі7520,57 грн. суд також вважає безпідставними.

Відтак, податкове повідомлення-рішення від 01.03.2019 № 0003421306 суд визнає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Пунктом 176.2 статті 176 Податкового кодексу України визначено, податкові агенти, зобов`язані, зокрема, подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду.

Згідно з пунктом 119.2 статті 119 Податкового кодексу України, неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

За відсутності у БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ ознак податкового агента, вимога контролюючого органу про необхідність подання звітності форми 1 ДФ не грунтується на законі.

Тому, суд доходить висновку про обґрунтованість вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0033181306 від 28.11.2018.

Згідно ч. 1 ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд вважає, що відповідачем не надані суду належні докази правомірності висновків про порушення позивачем норм чинного законодавства.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оскільки ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 28.05.2019 позивача звільнено від сплати судового збору, розподіл судових витрат в порядку ст. 139 КАС України судом не здійснюється.

Керуючись статтями 2, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративий позов БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ (69035, м. Запоріжжя, вул. Заводська, 21-А, код ЄДРПОУ 40750275) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Філія компанії «Людина в біді» (Clovek v tisni, o.p.s.) в Україні (01034, м. Київ, вул. Прорізна, 4, кв. 21, код ЄДРПОУ 26619576), Представництво Норвезької Ради у справах біженців в Україні (01054, м. Київ, вул. Ярославів Вал, 33, 2 пов., код ЄДРПОУ 26619760) про скасування податкових повідомлень-рішень, - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати:

податкове повідомлення-рішення № 0018761404 від 27.11.2018 про збільшення БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ суми грошового зобов`язання з податку на прибуток іноземних юридичних осіб на суму 1 948 580 (один мільйон дев`ятсот сорок вісім тисяч п`ятсот вісімдесят) грн. 00 копійок., з яких за податковим зобов`язанням на суму 1558864 (один мільйон п`ятсот п`ятдесят вісім гривень вісім шістдесят чотири) гривні 00 копійок та за штрафними санкціями на суму 389716 (триста вісімдесят дев`ять тисяч сімсот шістнадцять) гривень 00 копійок;

податкове повідомлення-рішення № 0018771404 від 27.11.2018, яким до БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 170 (сто сімдесят) грн.

податкове повідомлення-рішення № 0033181306 від 28.11.2018, яким до БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 510 (п`ятсот десять) грн.;

податкове повідомлення-рішення № 0003441306 від 01.03.2019, яким БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 167 996 (сто шістдесят сім тисяч дев`ятсот дев`яносто шість) грн. 17 коп., з яких за податковими зобов`язаннями на суму 90301 (дев`яносто тисяч триста одна) гривня 15 копійок, за штрафними санкціями на суму 58575 (п`ятдесят вісім тисяч п`ятсот сімдесят п`ять) гривень 29 копійок та пені на суму 19119 (дев`ятнадцять тисяч сто дев`ятнадцять) гривень 73 копійки;

податкове повідомлення-рішення № 0003421306 від 01.03.2019, яким БО БФ ІНІЦІАТИВА ПАПА ДЛЯ УКРАЇНИ збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору, пені на загальну суму 13 992 (тринадцять тисяч дев`ятсот дев`яносто дві) грн. 72 коп., з яких за податковими зобов`язаннями на суму 7520 (сім тисяч п`ятсот двадцять) гривень 57 копійок, за штрафними санкціями на суму 4880 (чотири тисячі вісімсот вісімдесят) гривень 14 копійок, пені на суму 1592 (одна тисяча п`ятсот дев`яносто дві) гривні 01 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Судове рішення виготовлено у повному обсязі 22 грудня 2019 року.

Суддя Л.Я. Максименко

Дата ухвалення рішення22.10.2019
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86691750
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —280/1245/19

Ухвала від 07.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 08.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 23.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 10.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 10.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні