Рішення
від 24.12.2019 по справі 420/5809/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5809/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Орленко А.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача Державне підприємство «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» в особі філії «ДЕЛЬТА - ЛОЦМАН» Державного підприємства «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» , про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС в Одеській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача Державне підприємство «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» в особі філії «ДЕЛЬТА-ЛОЦМАН» Державного підприємства «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» , про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0222375204 від 19.09.2019р.

Ухвалою суду від 04.10.2019р. відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Ухвалою суду від 07.11.2019р., яка занесена до протоколу судового засідання, замінено первинного відповідача на Головне управління ДПС в Одеській області.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві, з урахуванням заяви про зміну підстав позову від 06.11.2019р., зазначив, що 24 січня 2019 року між ТОВ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ та ДП Адміністрація морських портів України в особі філії ДЕЛЬТА-ЛОЦМАН ДП АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ було укладено договір №16-В-ФДЛ-19, за умовами якого позивач зобов`язується надати ДП Адміністрація морських портів України послуги, а ДП Адміністрація морських портів України їх прийняти та оплатити, у зв`язку з чим між сторонами був підписаний акт надання послуг за травень-червень 2019р. №5 від 10.06.2019р. на загальну суму 12 019 778,71 грн. Представник позивача також зазначав, що 28 червня 2019 року ТОВ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ було складено податкову накладну №1 від 10.06.2019р. на загальну суму коштів, що підлягають оплаті, з урахуванням податку на додану вартість у розмірі 12 019 778,71грн. та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних з накладенням цифрового підпису керівника та печатки підприємства. Представник позивача зазначав, що з огляду на те, що товариство так і не отримало від відповідача протягом операційного дня квитанції про реєстрацію або зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 10.06.2019р., вона вважається зареєстрованою. 30 червня 2019 року позивачем було отримано квитанцію №1, згідно якої документ не було прийнято у зв`язку відсутністю укладеного з позивачем договору про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу та запропоновано надіслати заяву про приєднання до договору. При цьому, позивач зазначав, що 04 квітня 2018 року позивач отримав від ТОВ Спеціаліст-ІТ сертифікат, а саме, підпис та шифрування для ТОВ СТБ АЗІМУТ , а також підпис для директора ТОВ СТБ АЗІМУТ Блошенко Олександра Борисовича, які відповідно дійсні до 03 квітня 2020 року. В свою чергу, 16 квітня 2018 року позивачем було підписано Заяву про приєднання від 16.04.2018 р. №1 до договору про визнання електронних документів від 20.12.2017р. №1552003. 17.04.2018р. позивачем було направлено до відповідача заяву про приєднання від 16.04.2018р. №1. 19.04.2018р. о 08:20 годині позивач від Центрального порталу прийому звітності ДФС України було отримано Квитанцію №2, якою було прийнято заяву про приєднання від 16.04.2018 р. №1 та присвоєно реєстраційний номер документу: 9069876586. При цьому, позивач зазначав, що ним не було отримано від контролюючого органу повідомлення про припинення дії договору. У зв`язку з викладеним, як зазначив позивач, договір від 20.12.2017 р. №1552003 про визнання електронних документів не припиняв свою дію та є чинним на даний час та діяв у червні 2019 року коли відповідачем безпідставно, на думку позивача, було відмовлено позивачу в реєстрації податкової накладної № 1 від 10.06.2019р. Також, представник позивача зазначав, що 01 липня 2019 року ТОВ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ було направлено до відповідача заяву про приєднання від 01.07.2019р. №1 до договору про визнання електронних документів від 29.11.2017р. №1552003, після чого, 01.07.2019р. позивач отримав квитанцію №1 від Центрального порталу прийому звітності ДФС України, згідно якої заяву не прийнято, оскільки діє заява від 16.04.2018 року №1 до Договору про визнання електронних документів. У зв`язку з викладеним, позивач вказав, що ним у червні 2019 року своєчасно сформовано та направлено на реєстрацію податкову накладну №1 від 10.06.2019р., щодо якої з незалежних від нього причин та не з вини позивача йому було відмовлено в її реєстрації. Водночас, позивач зазначав, що 04.07.2019р. він сформував та направив на реєстрацію податкову накладну від 10.06.2019р. однак вже під №2 яка є тотожною податковій накладній №1 від 28.06.21019р. та є складеною по одній і тій же господарській операції. У зв`язку з викладеним та посилаючись на те, що податкова накладна №2 від 10.06.2019р. є тотожною податковій накладній №1, позивач просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог ТОВ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, зазначивши, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. З квитанції податкова накладна №1 дата складання 10.06.2019 р., а дата реєстрації 30.06.2019р., тобто накладна фактично повинна була бути зареєстрована до 15 числа шостого місяця. Також відповідач вказав, що в квитанції зазначено в - Документ не може бути прийнято - відсутній укладений з платником 38920281 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу та запропоновано надіслати заяву про приєднання до договору. Тобто, як вказав відповідач, в квитанції чітко зазначено проблему та спосіб її вирішення та якщо в підприємства були проблеми на той час з особистим електронним ключем із-за причин не укладання договору з платником про визнання електронних документів, то це не свідчить про своєчасність реєстрації податкової накладної.

20.11.2019р. до суду від позивача надійшли пояснення по справі у яких ТОВ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ з підстав викладених у заяві про зміну підстав позову від 06.11.2019р. просив суд задовольнити позовні вимоги. Водночас, позивач зазначав, що він не отримував від відповідача акт перевірки від 01.08.2019р. №003796/15-32-52-06/38920281 та не знав про проведення перевірки відповідачем і був позбавлений свого права передбаченого п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України на подання заперечень на акт перевірки та висловлення своєї правової позиції з приводу заначеи в акті обставин.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

01.08.2019р. Головним управлінням ДФС в Одеській області проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» , за результатами якої складено акт перевірки №003796/15-32-50-06/38920281 (а.с.111-112).

За результатами проведеної перевірки встановлено порушення ТОВ«СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних, встановлених ст.201 Податкового кодексу України, а саме, податкова №2 від 10.06.2019р. зареєстрована 04.07.2019р. Затримка реєстрації вказаної податкової накладної склала 4 дні.

На підставі висновків акту перевірки №003796/15-32-50-06/38920281 від 01.08.2019р. Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0222375204 від 19.09.2019р., яким застосовано до ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» штраф у розмірі 200329, 65грн.(а.с.17).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 201.1 ст.201 Податкового кодексу України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 4, 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. №1246 визначено, що до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації. Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.900-1та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно із приписами п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно допункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до п.120-1.1. ст.120-1 порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Як встановлено судом під час з`ясування офіційних обставин справи 28.06.2019р. ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» було сформовано податкову накладну №1 від 10.06.2019р. та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.160-161), яка не прийнята із зазначенням причини відсутній укладений з платником 38920281 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов`язки сторін в процесі електронного документообігу та запропоновано надіслати заяву про приєднання до договору , про що свідчить квитанція №1 (а.с.158).

04.07.2019р. ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» було сформовано податкову накладну №2 від 10.06.2019р. та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.162-163), яка була зареєстрована, про що свідчить квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.07.2019р.(а.с.159).

Як встановлено судом під час з`ясування офіційних обставин справи та підтверджено позивачем у позовній заяві, податкову накладну №2 від 10.06.2019р. було сформовано та направлена на реєстрацію 04.07.2019р.

Таким чином, ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» сформовано та направлено на реєстрацію податкову накладану №2 від 10.06.2019р. із порушенням строків встановлених п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України.

Щодо посилання позивача у позовній заяві на те, що податкова накладна №2 від 10.06.2019 р. є тотожною податковій накладній №1, та її було зареєстровано в ЄРПН 28.06.2019 р., суд зазначає, що підставою для прийняття оскарженого податкового повідомлення-рішення №0222375204 від 19.09.2019р. стало порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної №2 від 10.06.2019р., а не податкової накладної №1.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно;розсудливо;з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №0222375204 від 19.09.2019р. є обгрунтованим та не підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» підлягає задоволенню .

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ТЕХНІЧНЕ БЮРО АЗІМУТ» - відмовити.

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинстваУ країни та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено 24.12.2019р.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2019
Оприлюднено02.01.2020
Номер документу86694094
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5809/19

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 14.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 24.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 24.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні