Постанова
від 24.12.2019 по справі 240/8817/19
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/8817/19

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Капинос О.В.

Суддя-доповідач - Полотнянко Ю.П.

24 грудня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Полотнянка Ю.П.

суддів: Драчук Т. О. Ватаманюка Р.В. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Колісниченко Ю.В.,

представника позивача: Гриценка Я.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2019 року у справі за адміністративним позовом Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" до Радомишльської міської ради Житомирської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Радомишльська районна державна адміністрація Житомирської області, Приватне підприємство "Брусилів-Сервіс" про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

в червні 2019 року Обслуговуючий кооператив "Садово-дачне товариство "Високе" звернувся до суду з позовом до Радомишльської міської ради Радомишльського району Житомирської області, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Радомишльська районна державна адміністрація Житомирської області, Приватне підприємство "Брусилів-Сервіс", в якому просив:

- визнати протиправним рішення Радомишльської міської ради № 656 від 30.05.2019;

- зобов`язати Радомишльську міську раду на найближчому пленарному засіданні сесії розглянути повторно заяву Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" щодо надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки, кадастровий номер 1825085500:07:000:0117 та прийняти рішення відповідно до норм Земельного кодексу України, Закону України "Про землеустрій" та з урахуванням висновків суду.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2019 року у задоволенні позову відмолено.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове про задоволення адміністративного позову. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити.

Відповідач та треті особи будучи належним чином повідомленими про час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явилися. 23 грудня 2019 року до суду надійшло клопотання від Радомишльської районної державної адміністрації про розгляд справи за відсутності її представника. 24 грудня 2019 року від відповідача також надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника.

У відповідності до вимог ч.1 ст.205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.

Як встановлено судом першої інстанції, згідно розпорядження голови Радомишльської районної державної адміністрації Житомирської області №370 від 26.05.2017, розглянувши заяву голови Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" Шморгуна Петра Андрійовича від 17.05.2017 та керуючись Законом України "Про місцеві державні адміністрації" вирішено:

1.Розробити детальний план території земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту с.Березці на території Лутівської сільської ради Радомишльського району Житомирської області для індивідуальної дачної забудови.

2.Замовником на виконання детального плану території земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту с.Березці на території Лутівської сільської ради Радомишльського району Житомирської області для індивідуальної дачної забудови, визначити Радомишльську районну державну адміністрацію.

3.Фінансування робіт з розробки детального плану території земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту с.Березці на території Лутівської сільської ради Радомишльського району Житомирської областв для індивідуальної дачної забудови, здійснити за рахунок коштів обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" .

Відповідно до даного розпорядження позивач звернувся до сертифікованої проектної організації - Приватне підприємство "Брусилів сервіс", яке розробило детальний план території індивідуальної дачної забудови на території Радомишльського району Житомирської області за межами населеного пункту с.Березці.

Пунктом 1 розпорядження голови Районної державної адміністрації від 05.02.2018 №84 розглянувши заяву голови Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство Високе" Шморгуна П ОСОБА_1 про затвердження детального плану території "Індивідуальної дачної забудови за межами населеного пункту с. Березці. Радомишльського району, Житомирської області", враховуючи протокол громадських слухань від 09.01.2018 року щодо розгляду та врахування громадських інтересів при розробленні детального плану території "Індивідуальної дачної забудови за межами с. Березці. Радомишльського району. Житомирської області" затверджено детальний план території "Індивідуальної дачної забудови за межами с. Березці, Радомишльського району, Житомирської області". (а.с.10)

Рішенням Радомишльської міської ради від 02.03.2018 №150 вирішено звернутись до Головного управління Держгеокадстру у Житомирській області з клопотанням про передачу у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, в т.ч. земельну ділянку площею 58,8313 га кадастровий номер 1825085500:07:000:0117 за межами населених пунктів Лутівського старостинського округу Радомишльської міської ради. (а.с.11-12).

25.02.2019 голова Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" Шморгун ОСОБА_2 звернувся до голови Радомишльської міської ради із заявою, в якій просив розглянути на сесії міської ради та прийняти рішення про розподіл земельної ділянки кадастровий номер 1825085500:07:000:0117, яка знаходиться за межами с.Березці Радомишльського району відповідно до детального плану території індивідуальної дачної забудови, який затверджений розпорядженням голови Радомишльської районної державної адміністрації №84 від 05.02.2018. (а.с.15)

30.05.2019 Радомишльська міська рада, розглянувши заяви гр. ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , клопотання Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" в особі голови кооперативу Шморгуна П. А., відповідно до рішення 16 сесії міської ради від 18.04.2019 № 606 "Про створення тимчасової комісії по вивченню питання "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки", враховуючи протокол № 2 тимчасової депутатської комісії, керуючись п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 12 Земельного Кодексу України та ст. 56 Закону України про землеустрій, враховуючи розпорядження голови Радомишльської РДА № 84 від 05.02.2018 року "Про затвердження детального плану території", враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань соціально-економічного розвитку, інвестиційної діяльності, агропромислового комплексу, земельних відносин, природних ресурсів, охорони природного середовища та благоустрою, міською радою прийнято рішення №656, яким відмовлено Обслуговуючому кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" "Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки" кадастровий №1825085500:07:000:0117 в зв`язку з не проведенням зміни категорії земель сільськогосподарського призначення на землі рекреації. (а.с.17)

Не погоджуючись із вказаним рішенням Радомишльської міської ради, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що оскільки зміна категорії земель сільськогосподарського призначення на землі рекреації земельної ділянки кадастровий номер 1825085500:07:000:0117, загальною площею 58,8313 га. не можлива, так як згідно детального плану території, затвердженого розпорядженням Голови Радомишльської районної державної адміністрації Житомирської області № 84 від 05.02.2018 року, необхідно здійснити поділ земельної ділянки кадастровий номер 1825085500:07:000:0117, загальною площею 58,8313 га., після чого проектами землеустрою змінювати категорію та цільове призначення земельних ділянок для індивідуального дачного будівництва по 0,10 га згідно Земельного кодексу України.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що право на звернення за погодженням на поділ земельної ділянки має користувач, заставодержатель і власник земельної ділянки, однак позивачем не надано доказів того, що він є власником чи користувачем земельної ділянки, відносно якої відповідачем прийнято спірне рішення.

Також суд зазначив, що перед прийняттям рішення про поділ земельної ділянки з кадастровим номером №1825085500:07:000:0117 для індивідуальної дачної забудови її цільове призначення підлягає зміні на землі рекреації, отже, відповідачем правомірно відмовлено позивачу у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.

Колегія суддів погоджується з позицією суду першої інстанції, зважаючи на таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу України визначено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Земельного кодексу України об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Так, слід зазначити, що предметом оскарження у справі є рішення Радомишльської міської ради від 30.05.2019 №656, яким відмовлено Обслуговуючому кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки" кадастровий №1825085500:07:000:0117 в зв`язку з не проведенням зміни категорії земель сільськогосподарського призначення на землі рекреації.

Статтею 12 Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Згідно із ч.1 ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

У комунальній власності перебувають:

а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності;

б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Приписами ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

На підставі вимог ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Приписами ст. 25 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

У відповідності до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Положеннями ч. 1, 2 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.

Отже, норми Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Земельного кодексу України визначають виключну компетенцію міських рад щодо передачі земельних ділянок територіальних громад у власність чи користування громадян та юридичних осіб. Вирішення питань про передачу земель територіальної громади у власність чи користування є виключним правом міської ради як суб`єкта права власності на землю.

В силу положень Земельного кодексу України, Закону України "Про землеустрій" саме відповідач, відповідно до покладених на нього завдань, розпоряджається землями в порядку, визначеному чинним законодавством.

В силу вимог ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок комунальної власності здійснюється органом місцевого самоврядування, який приймає відповідне рішення на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення або формування нової земельної ділянки.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Як вбачається з матеріалів справи, позивач бажає отримати дозвіл на поділ земельної ділянки, кадастровий номер 1825085500:07:000:0117, для дачного будівництва.

Відповідно до ч.1 ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Згідно з ч.2 ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок здійснюється шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок.

Відповідно до ч.6 ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Таким чином, підставою для формування земельних ділянок шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення, є технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.

Слід зазначити, що цільове призначення спірної земельної ділянки з кадастровим номером №1825085500:07:000:0117 - землі запасу (які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам).

В даному випадку підставою для відмови позивачу у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу вказаної земельної ділянки було не проведення зміни категорії земель сільськогосподарського призначення на землі рекреації.

Згідно ст. 19 ЗК України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.

Відповідно до ст. 50 ЗК України до земель рекреаційного призначення належать землі, які використовуються для організації відпочинку населення, туризму та проведення спортивних заходів.

Статтею 51 ЗК України передбачено, що до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.

Отже, виходячи з наведеного, колегія суддів дійшла висновку, що перед прийняттям рішення про поділ земельної ділянки з кадастровим номером №1825085500:07:000:0117 для індивідуальної дачної забудови її цільове призначення підлягає зміні на землі рекреації.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, позивач має намір здійснити поділ земельної ділянки з кадастровим номером №1825085500:07:000:0117 для індивідуальної дачної забудови без зміни її цільового призначення, що є порушенням вищевказаних норм чинного законодавства.

Крім того, слід зазначити, що правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою та регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування визначає Закон України від 22.05.2003 № 858-IV "Про землеустрій" (далі - Закон № 858).

Статтею 1 Закону України "Про землеустрій" визначено, що проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.

Статтею 22 Закону № 858 встановлено, що землеустрій здійснюється на підставі, в тому числі, рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою.

Згідно зі ст. 25 Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації, в тому числі у вигляді проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Статтею 30 Закону України "Про землеустрій" передбачено, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

Положеннями ст. 56 Закону України "Про землеустрій" передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок включає: а)пояснювальну записку; б) технічне завдання на складання документації, затверджене замовником документації; в) кадастрові плани земельних ділянок, які об`єднуються в одну земельну ділянку, або частини земельної ділянки, яка виділяється в окрему земельну ділянку; г) матеріали польових геодезичних робіт; ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання при поділі земельної ділянки по межі поділу; д) перелік обтяжень прав на земельну ділянку, обмежень на її використання та наявні земельні сервітути; е) нотаріально посвідчена згода на поділ чи об`єднання земельної ділянки заставодержателів, користувачів земельної ділянки (у разі перебування земельної ділянки в заставі, користуванні); є) згоду власника земельної ділянки, для земель державної власності органу, уповноваженого здійснювати розпорядження земельною ділянкою, на поділ чи об`єднання земельних ділянок користувачем (крім випадків поділу земельної ділянки у зв`язку з набуттям права власності на житловий будинок, розташований на ній).

Відповідно до ч.12 ст.186 Земельного кодексу технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок погоджується у разі якщо поділ, об`єднання земельних ділянок здійснюється її користувачем - власником земельних ділянок, а щодо земельних ділянок державної або комунальної власності - органом виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, уповноваженими розпоряджатися земельними ділянками відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу; у разі поділу, об`єднання земельної ділянки, що перебуває у заставі, - заставодержателем; у разі поділу, об`єднання власником земельної ділянки, що перебуває у користуванні, - землекористувачем. Технічна документація із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок затверджується замовником.

Таким чином, підставою для формування земельних ділянок шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, що перебувають у користуванні, без зміни їх цільового призначення є технічна документація із землеустрою щодо поділу та об"єднання земельних ділянок користувачем, погоджена власником/розпорядником земельної ділянки. При цьому, право на звернення за погодженням на поділ земельної ділянки має користувач, заставодержатель і власник земельної ділянки.

Однак, судом встановлено, що позивач не є власником чи користувачем земельної ділянки, відносно якої відповідачем прийняте спірне рішення.

Разом з тим, розпорядником даної земельної ділянки було Головне управління Держгеокадастру в Житомирській області.

Як вбачається з матеріалів справи, земельна ділянка, на яку позивач просив надати дозвіл на складання технічної документації про поділ, Головним управлінням Держгеокадастру в Житомирській області була передана із державної власності до земель комунальної власності. Тобто, змінився статус земельної ділянки.

Головним управлінням Держгеокадасту в Житомирській області будь-які повноваження щодо розпорядження цією земельною ділянкою Радомишльській міській раді не передавалися, оскільки ці повноваження вже визначені Земельним кодексом України.

Крім того, Розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 № 60-р "Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об"єднаних територіальних громад", яке було підставною для винесення Головним управлінням Держгеокадасту в Житомирській області наказу від 22.12.2018 № 6-5014/14-18\СГ про передачу земельних ділянок у комунальну власність Радомишльській міській раді, не містить будь-яких правових приписів, які б зобов`язували територіальні громади враховувати попередні розпорядчі акти щодо переданих земельних ділянок.

Отже, як правильно зазначено судом першої інстанції, Радомишльська міська рада у спірних правовідносинах по відношенню до Головного управління Держгеокадасту в Житомирській чи до Радомишльської районної державної адміністрації щодо розпорядження вказаною земельною ділянкою не є правонаступником.

Водночас, позивач, також посилаючись на розроблений Обслуговуючим кооперативом "Садово-дачне товариство "Високе" детальний план території індивідуальної дачної забудови вважає, що спірним рішенням порушено його права.

Так, з матеріалів справи вбачається, що розпорядженням голови Радомишльської районної державної адміністрації Житомирської області №370 від 26.05.2017 вирішено розробити детальний план території земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту с.Березці на території Лутівської сільської ради Радомишльського району Житомирської області для індивідуальної дачної забудови.

Позивач звернувся до сертифікованої проектної організації - Приватного підприємства "Брусилів сервіс", яке розробило детальний план території індивідуальної дачної забудови на території Радомишльського району Житомирської області за межами населеного пункту с.Березці.

Розпорядженням голови районної державної адміністрації від 05.02.2018 №84 затверджено детальний план території "Індивідуальної дачної забудови за межами с.Березці, Радомишльського району, Житомирської області".

Тобто, встановлені обставини справи свідчать про те, що згідно п. 3 розпорядження Радомишльської районної державної адміністрації Житомирської області №370 від 26.05.2017 за рахунок коштів Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" здійснювалося лише фінансування робіт з розробки детального плану території земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту с.Березці на території Лутівської сільської ради Радомишльського району Житомирської області для індивідуальної дачної забудови та в подальшому, такий план був поданий підприємством на погодження, як це було передбачено у розпорядженні. При цьому замовником на виконання детального плану території зазначених земельних ділянок для індивідуальної дачної забудови визначено Радомишльську районну державну адміністрацію. Тому, будь-яких прав на зазначену земельну ділянку у обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" не виникло.

Слід також зазначити, що зобов`язання розпорядженням Радомишльської районної державної адміністрації від 26.05.2017 №370 позивача провести фінансування розроблення детального планування території індивідуальної дачної забудови за межами с.Березці Радомишльського району та в подальшому його затвердження не покладає на міську раду обов`язку приймати рішення про поділ земельної ділянки та надавати дозвіл позивачу на розроблення технічної документації про поділ цієї земельної ділянки. Тобто, це не є підставою для виникнення у міської ради зобов`язання перед позивачем, який провів фінансування розробки детального плану території.

Підприємство здійснювало лише фінансування робіт з розробки детального плану території земельних ділянок, розташованих за межами населеного пункту с.Березці на території Лутівської сільської ради Радомишльського району Житомирської області для індивідуальної дачної забудови та розробивши такий план, подано його на затвердження.

Також, згідно Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні документація - містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Частиною 1 ст. 16 цього Закону встановлено, що порядок планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території.

Водночас, згідно Закону України "Про землеустрій" документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо. Технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування

Отже, містобудівна документація та документація із землеустрою - це різні види документації. Нормативно-правовими актами, що регламентують порядок розроблення і затвердження містобудівної документації, визначено, що така документація визначає функціональне призначення територій, а не порядок використання земельних ділянок.

Розроблення детального плану території є уточненням містобудівної документації та не є підставою для виникнення у особи будь-яких прав на земельну ділянку.

Наведені обставини свідчать про відсутність підстав для надання позивачу дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки кадастровий номер 1825085500:07:000:0117, оскільки судом встановлено, що спірне рішення не створює, не змінює і не припиняє прав та обов`язків Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе", жодним чином не порушує прав позивача, так як будь-яких прав на спірну земельну ділянку у кооперативу не виникало.

Таким чином, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що відповідачем правомірно відмовлено позивачу у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є безпідставними та не підлягають задоволенню.

З огляду на наведене колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону і підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи, вищенаведене, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції відповідають встановленим обставинам по справі, в той час як доводи апеляційної скарги не спростовують позицію суду, викладену в оскаржуваному судовому рішенні, а тому підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу "Садово-дачне товариство "Високе" залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 11 вересня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 27 грудня 2019 року.

Головуючий Полотнянко Ю.П. Судді Драчук Т. О. Ватаманюк Р.В.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2019
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86709746
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/8817/19

Постанова від 24.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 19.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Рішення від 11.09.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 27.08.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 01.08.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 20.06.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні