Постанова
від 26.12.2019 по справі 461/1488/19
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 461/1488/19 Головуючий у 1 інстанції: Дзеньдзюра С.М.

Провадження № 22-ц/811/2822/19 Доповідач в 2-й інстанції: Приколота Т. І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2019 року м.Львів

Справа № 461/1488/19

Провадження № 22ц/811/2822/19

Львівський апеляційний суд в складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого - Приколоти Т.І.,

суддів : Мікуш Ю.Р., Савуляка Р.В.,

секретар Іванова О.О.

з участю ОСОБА_1 , ОСОБА_2

розглянув апеляційну скаргуЛьвівської міської ради

на ухвалу Франківського районного суду м. Львова, постановлену у м. Львові 8 липня 2019 року у складі суддіДзеньдзюри С.М.

у справі за позовом ОСОБА_3 до Львівської міської ради, Комунальної установи закладу дошкільної освіти ( ясла садок) № 188 Львівської міської ради, з участю третьої особи: Львівського дошкільного навчального закладу № 42 Львівської міської ради, про визнання незаконним рішення органу місцевого самоврядування та зобов`язання звільнити нежитлові приміщення, заяву ОСОБА_3 про забезпечення позову,-

встановив:

4 березня 2019 року ОСОБА_3 звернувся з цим позовом.

Позивач звернувся із заявою про забезпечення позову. В обґрунтування заяви вказує, що звернувся до Франківського районного суду м. Львова в інтересах ОСОБА_4 з позовом до Львівської міської ради та Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла садок) № 188 Львівської міської ради про визнання незаконною ухвали № 3690 Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 в частині пункту 1 підпунктів 1.1. та 1.2. про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 комунальної форми власності на АДРЕСА_1 у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв. м, у тому числі: 1.1. першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв. м, 1.2. другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв. м; зобов`язання відповідача № 2 звільнити нежитлові приміщення на АДРЕСА_1 загальною площею 886,4 кв. м, у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв. м, та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв. м. Вказує, що підставою для звернення до суду стало те, що ухвалою №3690 Львівської міської ради створено заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №188 у будівлях та на площах, у яких уже розміщений та функціонує Львівський дошкільний заклад №42, в якому навчається ОСОБА_4 . Внаслідок цього створилися умови відсутності технічної можливості повноцінного функціонування ДНЗ №42 на АДРЕСА_1 у м. Львові згідно вимог законодавства в частині забезпечення будівельних, санітарних, протипожежних вимог. У випадку роботи закладів: Львівського дошкільного навчального закладу №42 Львівської міської ради Львівської області та Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла - садок) № 188 Львівської міської ради одночасно в одній будівлі, та у разі виникнення надзвичайних ситуацій, не буде дотримано пожежної безпеки в частині шляхів евакуації дітей та персоналу, тощо. Стверджує, що внаслідок прийняття ухвали №3690 Львівської міської ради ОСОБА_4 перебуває у небезпечних умовах виховання і навчання, що прямо впливає на його законні інтереси, гарантовані державою. Зазначає, що існує небезпека заподіяння шкоди правам, життю та здоров`ю позивача, оскільки для повноцінного функціонування ДНЗ № 42, відповідно до вимог нормативно-правових актів у галузі будівництва (в тому числі в частині забезпечення будівельних, санітарних, протипожежних вимог, тощо) необхідні також, приміщення, які були відокремлені згідно ухвали № 3690 Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188 від 12 липня 2018 року, а саме: на першому поверсі під номерами (індексами) 1 - 28, площею 442,2 кв.м; на другому поверсі під номерами (індексами) 77 - 101, площею 442,2 кв.м. Вказане підтверджується висновками експерта від 28 вересня 2018 року, експертного дослідження з визначення відповідності ДНЗ №42, розташованого на АДРЕСА_1 , як цілісного майнового комплексу та можливості його функціонування від 6 грудня 2016 року №39/16. Зайняття та заселення вищезазначених нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_1 закладом дошкільної освіти (ясла-садок) №188 унеможливило доступ позивача, інших дітей до приміщень, у яких вони навчалися, доступ працівників, де вони проводили заняття, доступ до сховища, електро - щитової, вентиляційних камер, господарського блоку, що вплинуло та надалі впливає на якість, повноту навчально-виховного процесу ДНЗ №42, що гарантована позивачу Конституцією України. Зазначає, що подальша реалізація ухвали органу місцевого самоврядування, яка оскаржується, подальший набір, формування, зарахування дітей до новоствореного дитячого садка та зайняття останніми вищезазначених нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_1 , створює та збільшує небезпеку для здоров`я, життя, навчання як позивача, так і інших дітей, а невжиття судом заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду. Відтак, зазначений акт органу місцевого самоврядування порушує право на належні умови навчання та виховання позивача, цілісність майнового комплексу, у якому навчається позивач, а вищезазначені заходи забезпечення цивільного позову спрямовані лише на збереження існуючого становища до розгляду справи по суті, оскільки це є єдиною можливістю не завдати ще більшої шкоди як позивачу так і новоствореному закладу до вирішення справи по суті.

Просить постановити ухвалу про забезпечення позову, згідно якої заборонити Львівській міській раді, Комунальній установі закладу дошкільної освіти (ясла садок) № 188 Львівської міської ради, іншим органам, установам та особам, до вирішення спору по суті вчиняти дії на виконання ухвали за №3690 13-тої сесії 7-го скликання від 12 липня 2018 року Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 , зокрема, дії щодо відкриття, формування, набору груп та зарахування дітей до Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188, подальшого зайняття нежитлових приміщень, за адресою АДРЕСА_1 загальною площею 886,4 кв. м: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв. м, другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв. м, заборони вирішувати питання землекористування Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясел-садка) № 188. Вказує, що функціонування закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 у будівлях та на площах, в якій уже розміщений та функціонує Львівський дошкільний заклад №42, є небезпечним для дітей у створених умовах їх виховання та навчання, оскільки у разі виникнення надзвичайних ситуацій, не буде дотримано пожежної безпеки в частині шляхів евакуації дітей та персоналу, а подальший набір, формування, зарахування дітей до новоствореного дитячого садка та зайняття останніми вищезазначених нежитлових приміщень за адресою: АДРЕСА_1 , створює та збільшує небезпеку для здоров`я, життя, навчання як позивача, так і інших дітей. Просить задовольнити заяву.

Ухвалою Франківського районного суду м. Львова від 13 червня 2019 року заяву задоволено частково.

З метою забезпечення позову заборонено Львівській міській раді, Комунальній установі закладу дошкільної освіти (ясла садок) № 188 Львівської міської ради, іншим органам, установам та особам, до вирішення спору по суті вчиняти дії щодо набору груп та зарахування дітей до Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 .

Ухвалу суду оскаржує Львівська міська рада . Проситьскасувати ухвалу суду та постановити нове рішення про відмову у задоволенні заяви. Зазначає, що в оскаржуваній ухвалі суду першої інстанції жодним чином не обгрунтовано яким правам, свободам та інтересам позивача може бути заподіяно шкоду до ухвалення рішення у справі, або захист яких прав, свобод інтересів стане неможливим без вжиття заходів забезпечення позову, не вказано яка саме існує очевидна небезпека заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам. Стверджує, що в оскаржуваній ухвалі, судом першої інстанції не наведено висновку про те, що для відновлення прав та інтересів позивача необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також не обґрунтовано жодною обставиною, документом чи розрахунком необхідність відновлення прав та інтересів позивача, у зв`язку з чим, на думку Львівської міської ради, наявність вказаної підстави забезпечення позову є недоведеною. Вказує, що вирішуючи питання про забезпечення позову, суд має брати до уваги інтереси не тільки позивача, а й інших осіб, права яких можуть бути порушені, у зв`язку із застосуванням відповідних заходів. Вказує, що приміщення в будівлі за адресою: АДРЕСА_1 загальною площею 886,4 кв.м: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв.м, другого поверху- під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м передані у користування комунальній установі закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської ради підставно. Вказане підтверджується актом перерозподілу площі нежитлових приміщень будівлі за адресою: АДРЕСА_1 від 12 липня 2018 року. Зазначені приміщення облаштовані відповідно до потреб комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської ради та осіб, які працюють та навчаються у вказаному за кладі. Відтак з прийняттям оскаржуваної постанови, суд не врахував права та інтереси працівників комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської ради, а також дітей, що проходять навчання у зазначеному закладі, та тих, які зареєстровані в єдиній електронній системі реєстрації дітей дошкільного віку Львівської міської ради до комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №188 Львівської міської ради. Львівська міська рада вважає, що вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії оскаржуваного наказу є не спів мірним заявленим позовним вимогам. Крім того, вважає, що позивач не надав суду доказів наявності очевидної небезпеки правам, свободам та інтересам третіх осіб, неможливості чи ускладнення захисту їх без вжиття заходів забезпечення позову. Адже, в обґрунтування вжиття заходів забезпечення позову, ОСОБА_3 , який діє в інтересах ОСОБА_4 , посилається лише на імовірність завдання шкоди правам та інтересам, проте не вказується те, що з моменту прийняття Львівською міською радою ухвали № 3690 від 12 липня 2018 року було заподіяно (чи існує очевидна безпека заподіяння) шкоди правам та законним інтересам малолітньої особи, яка навчається у Львівському дошкільному навчальному закладі № 42 Львівської міської ради.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників справи, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу належить відхилити.

Відповідно до ч.1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

На підставі ст.ст. 76-81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно зі ст. 263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданням цивільного судочинства.

Відповідно до ст. 264 ЦПК України під час ухвалення рішення суд вирішує такі питання: 1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовуються вимоги і заперечення, та якими доказами вони підтверджуються; 2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження; 3) які правовідносини сторін випливають із встановлених обставин; 4) яка правова норма підлягає застосуванню до цих правовідносин; 5) чи слід позов задовольнити або в позові відмовити; а також питання щодо розподілу судових витрат, допуску рішення до негайного виконання, скасування заходів забезпечення позову.

Частково задовольняючи заяву про забезпечення позову суд першої інстанції виходив з такого.

Встановлено, що ухвалою №3690 Львівської міської ради створено заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №188 у будівлях та на площах, де розміщений та функціонує Львівський дошкільний заклад №42.

ОСОБА_3 звернувся з позовом до Львівської міської ради та Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла садок) № 188 Львівської міської ради про визнання незаконною ухвали № 3690 Львівської міської ради Львівської міської ради Про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 в частині пункту 1 підпунктів 1.1. та 1.2. про створення закладу дошкільної освіти (ясел-садка) №188 комунальної форми власності на АДРЕСА_1 у нежитлових приміщеннях загальною площею 886,4 кв. м, у тому числі: 1.1. першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв. м., 1.2. другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв. м; зобов`язання відповідача 2 звільнити нежитлові приміщення на АДРЕСА_1 загальною площею 886,4 кв. м, у тому числі: першого поверху під індексами 1-28 площею 442,2 кв. м, та другого поверху під індексами 77-101 площею 442,2 кв.м. Вказав, що зайняття та заселення зазначених нежитлових приміщень унеможливило доступ позивача, інших дітей до приміщень, в яких вони навчалися, доступ працівників, де вони проводили заняття, доступ до сховища, електрощитової, вентиляційних камер, господарського блоку, що вплинуло та надалі впливає на якість, повноту, безпечність навчально-виховного процесу ДНЗ №42.

Зазначив, що подальша реалізація ухвали органу місцевого самоврядування, подальший набір, формування, зарахування дітей до новоствореного дитячого садочку та зайняття останніми вищезазначених нежитлових приміщень за адресою АДРЕСА_1 , створює та збільшує небезпеку для здоров`я, життя, навчання як позивача, так і інших дітей.

Згідно із інформаційною довідкою Відділу освіти Галицького та Франківського районів від 30 жовтня 2018 року нежитлові приміщення на АДРЕСА_1 перебувають на балансі Відділу освіти Галицько - Франківського відділу освіти Управління освіти департаменту гуманітарної політики.

2 березня 2017 року Львівською міською радою прийнято ухвалу Про надання Львівському дошкільному закладу ясла - садок № 21 Львівської міської ради Львівської області в оренду нежитлових приміщень на АДРЕСА_1 № АДРЕСА_2 у зв`язку з численними заявами батьків щодо влаштування дітей у ДНЗ № 21, враховуючи переповнені групи в даному дошкільному закладі, а також відсутність гострої потреби у відкритті додаткових груп ДНЗ № 42.

Встановлено, що на виконання вказаної ухвали між ЛДНЗ № 21 та УКВ Департаменту економічної політики укладено договір оренди вищезазначених приміщень. У зв`язку з винесенням ухвали Галицьким районним судом м. Львова про забезпечення позову від 14 березня 2017 року у справі № 461/1805/17, поданого ЛДНЗ № 42 до Львівської міської ради, про визнання протиправною та скасування ухвали сесії Львівської міської ради № 1584 Про надання Львівському дошкільному закладу ясла садку № 21 Львівської міської ради Львівської області в оренду нежитлових приміщень на АДРЕСА_1 , акт прийому - передачі приміщень між сторонами договору не підписано.

На виконання ухвали Львівської міської ради від 12 липня 2018 року № 3690 Про створення закладу дошкільної освіти (ясел - садка) № 188 та наказу управління освіти ДГП Львівської міської ради від 12 липня 2018 року № 297р Про створення закладу дошкільної освіти (ясел - садка) № 188 , 12 липня 2018 року у нежитлових приміщеннях першого поверху під індексами 1- 28 площею 442, 2 кв. м та другого поверху під індексами 77 - 101 площею 442, 2 кв. м в частині будівлі за адресою: АДРЕСА_1 створено та зареєстровано комунальну установу - заклад дошкільної освіти ясла - садок № 188 та призначено керівника новоствореної установи. Станом на 30 жовтня 2018 року заклад дошкільної освіти № 188 відвідує 34 дитини дошкільного віку.

Встановлено, що на підставі позовної заяви ДНЗ № 42 м. Львова про визнання недійсною ухвали ЛМР від 12 липня 2018 року № 3690 Про створення закладу дошкільної освіти (ясел - садка) № 188 та припинення юридичної особи, Господарським судом Львівської області відкрито провадження у справі № 914/1287/18.

11 жовтня 2018 року постановлено рішення про визнання недійсною ухвали Львівської міської ради від 12 липня 2018 року № 3690 та скасовано реєстраційний запис в ЄДР № 14151020000044820 від 12 липня 2018 року про реєстрацію Комунальної установи закладу дошкільної освіти (ясла - садок) № 188 Львівської міської ради. Рішення господарського суду не набрало законної сили, оскільки оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до ч.1, 2 ст. 149 ЦПК України суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 150 цього Кодексу заходів забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Згідно із п. 2, 4 ч.1 ст. 150 ЦПК України позов забезпечується, у тому числі, забороною вчиняти певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії щодо предмета спору або здійснювати платежі, або передавати майно відповідачеві чи виконувати щодо нього інші зобов`язання;

Відповідно до п.4 постанови Пленуму Верховного Суду України №9 від 22 грудня 2006 року Про практику застосування судами цивільного процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір і існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову, з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.

При вирішенні питання про забезпечення позову суд має оцінювати обґрунтованість доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Згідно із ст.5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

На підставі аналізу наявних у справі доказів та встановленого, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що невжиття заходів забезпечення може істотно ускладнити ефективний захист, поновлення порушених і оспорюваних прав та інтересів позивача, спрямування заходів забезпечення на збереження вже існуючого становища.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, які не спростовані доводами апеляційної скарги. Ухвала суду прийнята з додержанням вимог закону.

Керуючись: ст. ст. 149, 367, п.1 ч.1 ст.374, ст.ст. 375, 381-384, 388-391 ЦПК України, суд,-

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу Львівської міської ради відхилити.

Ухвалу Франківського районного суду м. Львова від 13 червня 2019 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з часу її прийняття.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Повний текст постанови складено 28 грудня 2019 року.

Головуючий

Судді

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2019
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86711225
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —461/1488/19

Ухвала від 31.10.2023

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Марків Ю. С.

Ухвала від 13.03.2023

Цивільне

Франківський районний суд м.Львова

Марків Ю. С.

Постанова від 07.04.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Русинчук Микола Миколайович

Ухвала від 30.03.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Русинчук Микола Миколайович

Ухвала від 21.02.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Русинчук Микола Миколайович

Ухвала від 03.02.2020

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Русинчук Микола Миколайович

Постанова від 26.12.2019

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Приколота Т. І.

Постанова від 26.12.2019

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Приколота Т. І.

Ухвала від 08.10.2019

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Приколота Т. І.

Ухвала від 12.09.2019

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Приколота Т. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні