УХВАЛА
м. Вінниця
14 січня 2020 р. Справа № 120/3769/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Богоноса М.Б.,
за участю:
секретаря судового засідання: Михайловського М.В.
позивача Панасенка К. І.
представника позивача Олейнікової Д.Р.
представника відповідача Гуненко Г.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: ОСОБА_2
до: Богданівської сільської ради Липовецького району Вінницької області
про: визнання дій та бездіяльності протиправними, стягнення коштів
УСТАНОВИВ
У Вінницький окружний адміністративний суд надійшов адміністративний позов ОСОБА_2 до Богданівської сільської ради Липовецького району Вінницької області. У позовній заяві позивач просить:
- визнати протиправними дії відповідача щодо не включення до списку осіб, які мають право на отримання дотації на утримання молодняка великої рогатої худоби та визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не направлення документів до Липовецької районної державної адміністрації на отримання дотації на утримання молодняка великої рогатої худоби;
- стягнути 5000 грн. в якості втраченої дотації на утримання молодняка великої рогатої худоби.
У тексті позовної заяви ОСОБА_2 зазначено третьою особою, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Липовецьку районну державну адміністрацію. Сам факт зазначення Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області у статусі третьої особи не надає їй такого процесуального статусу, оскільки згідно вимог ст. 49 КАС України, питання про залучення третьої особи вирішується ухвалою суду. Тому, суд розцінює вказівку позивача на третю особу, як клопотання про її залучення.
У судовому засіданні представник позивача підтримала клопотання та просила його задовольнити. Як підставу для залучення третьої особи представник позивача зазначила, що відповідачем не направлено документи до Липовецької РДА Вінницької області, яка в свою чергу має нараховувати та виплачувати дотації за вирощування молодняка великої рогатої худоби. Тому представник вважає, що рішення суду може вплинути на права та обов`язки Липовецької РДА Вінницької області.
Представник відповідача не заперечила проти задоволення клопотання позивача про залучення третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Розглядаючи клопотання позивача, суд враховує наступне.
Відповідно до частини другої статті 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки.
В силу приписів ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.
Надавши оцінку аргументам клопотання про залучення третьої особи, суд встановив наступне.
Спір у справі яка розглядається виник у зв`язку із безпідставною, на думку позивача, невиплатою йому коштів у вигляді дотації на утримання молодняка великої рогатої худоби.
Механізм використання коштів, передбачених Мінекономіки у державному бюджеті за програмою Державна підтримка тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва) визначено Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 № 107 (далі - Порядок № 107)
Згідно Порядку № 107, головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми виплати дотацій є Мінекономіки. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку (п. 2 Порядку № 107).
Органи місцевого самоврядування на підставі журналу обліку до 5 травня, до 5 вересня і до 5 грудня (станом на 1 грудня) складають відомість фізичних осіб, які мають право на отримання дотації за молодняк, за формою, встановленою Мінекономіки, і подають її структурним підрозділам облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.
Структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку, узагальнюють протягом п`яти робочих днів зазначені у цьому пункті відомості та подають Мінекономіки зведену відомість про нарахування сум дотацій за молодняк за встановленою ним формою (п. 9 Порядку № 107).
Системний аналіз норм п. 9 Порядку № 107, дає підстави для висновку, що одним із суб`єктів правовідносин, які виникають у процедурі виплати дотації за молодняк є структурний підрозділ облдержадміністрацій, який є розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, до завдань якого належить узагальнення отриманої від органу місцевого самоврядування інформації, подання до Мінекономіки зведеної відомості та розподіл бюджетних коштів між фізичними особами.
На території Вінницької області місцевим органом державної виконавчої влади є Вінницька обласна державна адміністрація.
Відповідно до п.п. 1, 3 Положення про Департамент агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької обласної державної адміністрації, що затверджене Розпорядженням голови Вінницької обласної державної адміністрації від 15 травня 2017 року № 336, структурним підрозділом Вінницької облдержадміністрації до сфери повноважень якого віднесено, у тому числі, забезпечення реалізації державної аграрної політики, державної політики у сферах сільського господарства та тваринництва є Департамент агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької обласної державної адміністрації (далі - Департамент). Натомість Липовецька РДА Вінницької області має статус місцевого органу виконавчої влади нижчого рівня, та не є суб`єктом правовідносин щодо виплати оспорюваної у справі дотації, як помилково вважає позивач.
Суд враховує, що Департамент володіє ознаками із якими норми ст. 43 КАС України пов`язують виникнення в учасника справи адміністративно процесуальної правосуб`єктності.
Відтак, беручи до уваги статус Департаменту як розпорядника коштів нижчого рівня у правовідносинах які виникають у процедурі виплати дотації за молодняк великої рогатої худоби, враховуючи характер та зміст спірних правових відносин, які пов`язані в тому числі із стягненням сум дотації, суд доходить висновку про наявність підстав для залучення до участі у справі Департаменту у процесуальному статусі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Натомість, обґрунтованих аргументів які б вказували на можливий вплив рішення суду у цій справі на права та обов`язки Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області позивачем не наведено. Як вже зазначалося, Липовецька районна державна адміністрація не є структурним підрозділом облдержадміністрації, який згідно Порядку № 107 бере участь у правовідносинах щодо виплати спірної дотації. Тому клопотання позивача про залучення у статусі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області задоволенню не підлягає.
Відповідно до ч. 2 ст. 51 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, мають права та обов`язки, визначені у ст. 44 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 159 КАС України, Департамент агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької обласної державної адміністрації вправі подати пояснення щодо позову або відзиву у порядку передбаченому ст. 165 КАС України у строки встановлені судом.
У зв`язку із залученням третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, розгляд адміністративної справи необхідно відкласти з метою повідомлення третьої особи та забезпечення їй можливості подати письмові пояснення.
Керуючись ст. 49, 248, 256 КАС України, суд
УХВАЛИВ
У задоволенні клопотання ОСОБА_2 про залучення до участі у справі Липовецької районної державної адміністрації Вінницької області в статусі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача відмовити.
Залучити до участі у справі в статусі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Департамент агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької обласної державної адміністрації (21100, м. Вінниця, вул. Соборна, 15-а).
Встановити Департаменту агропромислового розвитку, екології та природних ресурсів Вінницької обласної державної адміністрації 10 - ти денний строк з моменту отримання копії цієї ухвали для подання пояснень в порядку передбаченому ст. 165 КАС України.
Відкласти розгляд адміністративної справи на 10 год 00 хв 07.02.2020.
Ухвала оскарженню не підлягає. Відповідно до ч. 6 ст. 254 КАС України ухвали суду, які не можуть бути оскаржені, набирають законної сили з моменту постановлення.
Суддя Богоніс Михайло Богданович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2020 |
Оприлюднено | 17.01.2020 |
Номер документу | 86949777 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні