Ухвала
від 22.01.2020 по справі 520/969/19
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/969/19

Провадження № 1-кс/947/614/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.01.2020 року

Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі с/з ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Київського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , про призначення експертизи

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з клопотання слідчого, в провадженні слідчого відділу Київського відділу поліції у м. Одесі ГУНП в Одеській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного 24.05.2018 до Єдиного реєстру досудових розслідувань Одеською місцевою прокуратурою №1 за № 42018162010000037 за фактом привласнення коштів Казеного підприємства «Морська пошуково-рятувальна служба» під час процедури закупівлі двох човні типу RIB.

Досудовим розслідуванням установлено, що Казенне підприємство «Морська пошуково-рятувальна служба» (ЄДРПОУ 38017026) (далі - КП «МПРС») утворене відповідно до постанови КМУ № 1069 від 20.10.2011 «Про забезпечення функціонування єдиної системи пошуку і рятування на морі» та віднесено до сфери управління Міністерства інфраструктури України. Основним завданням КП «МПРС» організаційно-технічне забезпечення сталого функціонування та подальшого розвитку національної системи пошуку і рятування у морському пошуково-рятувальному районі України.

Розпорядженням КМУ №863-р від 24.10.2018 «Про передачу державних підприємств, установ та організацій до сфери управління Державної служби морського та річкового транспорту» цілісний майновий комплекс КП «Морська пошуково-рятувальна служба», передано до сфери управління Державного служби морського та річкового транспорту. КП «МПРС» є державним унітарним підприємством і діє як казенне підприємство.

Відповідно до п. 2.1 статуту КП «МПРС», затвердженого у новій редакції наказом №119 від 25.03.2016 Міністерства інфраструктури України, встановлено, що однією з мети діяльності підприємства є ефективне використання державного майна, закріпленого за ним.

Пунктами 4.2, 4.3 статуту КП «МПРС» передбачено, що майно підприємства є державною власністю і належить йому на праві оперативного управління, джерелами формування майна підприємства серед іншого є цільові кошти, виділені з Державного бюджету України.

Згідно із п. 5.3 статуту КП «МПРС» для закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти підприємство застосовує процедури закупівель, визначені законодавством.

Пунктами 8.6, 8.7 статуту КП «МПРС» встановлено, що складення, затвердження та контроль за виконанням фінансового плану підприємства здійснюється в установленому законодавством порядку. Підприємство самостійно складає річний фінансовий план, який затверджується відповідно до вимог законодавства України.

Положенням про службу флоту КП «МПРС», затвердженим наказом КП «МПРС» № 213-Н від 07.07.2017 встановлено, що служба флоту є структурним підрозділом КП «МПРС», яку очолює начальник служби флоту та безпосередньо підпорядковується заступнику директора з інженерної інфраструктури підприємства.

На підставі рапорту начальника служби флоту КП «МПРС» - ОСОБА_4 внесені зміни до фінансового плану КП «МПРС» на 2017 рік в частині придбання (виготовлення) основних засобів фінансового плану на 2017 рік, а саме придбання човна (5,2м) із двигуном (90 к.с.), 1 од, для м/б «Витязь» та човна (6,9м) із двигуном (2*4)140=280 к.с.), 1 од, на м/б «Сапфір», за рахунок коштів цільового фінансування на розвиток системи пошуку та рятування, які затверджені 03.10.2017.

В подальшому, підготовлено ряд документів тендерної документації для оголошення процедури відкритих торгів на закупівлю човнів по типу «RIB» з двигунами за кодом ДК 021:2015-34520000-8 Човни, з необґрунтованою очікуваною вартістю 2022600,00 грн. В свою чергу, рішенням тендерного комітету КП «МПРС» від 29.09.2017 затверджено тендерну документацію щодо відкритих торгів на закупівлю човнів по типу «RIB» з двигунами за кодом ДК 021:2015-34520000-8 Човни, відповідно до якої відповідальним за процедуру закупівлі визначено начальника служби флоту ОСОБА_4 , до якої 10.10.2017 відповідним рішенням тендерного комітету внесені зміни в частині технічних вимог до предмету закупівлі та порядку здійснення оплати у новій редакції. Так, відповідно до п.п.1, 2 Додатку 3 до тендерної документації, встановлений перелік технічних вимог до предмету закупівлі - човнів по типу «RIB» з двигунами для кожного окремо та затверджено, що товар повинен бути новим, таким що раніше не використовувався, в точній відповідності з технічними вимогами. Під час поставки товару на кожен човен надаються документи маломірного судна, які видані класифікаційним товариством «Регістр судноплавства України» або іншим класифікаційним товариством, що є членом Міжнародної асоціації класифікаційних товариств.

За результатами проведеної процедури відкритих торгів, протоколом №2-35 (34520000-8) засідання тендерного комітету КП «МПРС» від 25.10.2017 переможцем процедури закупівлі човнів по типу «RIB» з двигунами за кодом ДК 021:2015-34520000-8 «Човни» з урахуванням службової записки №25/744-17 від 19.10.2017 начальника служби флоту ОСОБА_4 , відповідно до якої встановлено відповідність тендерної пропозиції учасника всім критеріям та умовам, визначено ПП «Вектор аттракцион» (ЄДРПОУ 32950237).

Надалі, 08.11.2017 між КП «МПРС» в особі начальника служби флоту ОСОБА_4 (Покупець) та ПП «Вектор аттракцион» в особі директора ОСОБА_5 (Постачальник) укладено договір №177-В-17відповідно до умов якого, останній зобов`язується поставити човни по типу «RIB 650» та «RIB 500» з двигунами (Товар) в порядку та на умовах, визначених цим договором. Найменування, кількість та ціна товару, визначені у специфікації, яка є його невід`ємною частиною. Загальна ціна договору становить 2022600,00 грн, товар постачається протягом 45 календарних днів з моменту підписання даного договору. Місцем поставки (передачі) товару встановлена адреса: м. Одеса, вул. Люстдорфська дорога, 140 А, разом з поставкою (передачею) товару Постачальник додає оригінали видаткової, товарно-транспортної накладної та документ, що підтверджує якість товару згідно із вимогами законодавства України, встановленими для такого товару (сертифікат відповідності, паспорт заводу-виробника тощо). Специфікацією до договору № №177-В-17 від 08.11.2017 встановлені технічні характеристики товару, зокрема човен по типу «RIB 650» з двигуном, серед яких довжина складає 6,9 м, пасажиромісткість - 9 чол, вантажопідйомність 2000 кг, місць для сидіння - 8 шт, та човен по типу «RIB 500» з двигуном.

В порушення вимог п.6.3. договору №177-В-17, заступник начальника служби флоту ОСОБА_6 , прийняв у Постачальника - ПП «Вектор аттракцион» в особі директора ОСОБА_5 човен по типу «RIB 650» з двигуном та човен по типу «RIB 500» з двигуном на суму 2022600,00 гривень з сертифікатами малого судна №23-3-19777-17 від 22.12.2017 та 23-3-19778-17 від 22.12.2017 відповідно, з недостовірними відомостями щодо технічних характеристик та назви суден, які КТ «Регістр Судноплавства України» не видавались, тобто побудовані без схваленого проекту та технічного нагляду Регістра, про що складено та підписано відповідний Акт від 22.12.2017 приймання передачі до договору №177-В-17 від 08.11.2017 та відповідно до якого Покупець не має претензій до Постачальника щодо якості та комплектності товару.

Відповідно до платіжного доручення №1673 від 27.12.2017 з ПП «Вектор аттракцион» здійснено остаточний розрахунок за човни по типу «RIB 650» та «RIB 500» за договором №177-В-17 від 08.11.2017 у сумі 1415820 гривень, а всього на суму 2022600,00 гривень.

В подальшому, посадові особи КП «МПРС» зареєстрували придбані з порушенням вимог чинного законодавства човни «RIB» 650, 500, як допоміжні судна до човнів типу ПРК -01 та ПРК-06 і присвоїли їм назви ПРК-501 та ПРК-502 відповідно.

В ході проведення досудового розслідування було отримано ряд документів, які містять оригінали підписів ОСОБА_4 та ОСОБА_7 , справжність яких викликає сумнів, що в свою чергу вказує на необхідність призначення та подальшого проведення судової почеркознавчої експертизи, для проведення повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування.

Враховуючи вище викладене, а також те, що для вирішення питання чи виконаніпідписина службових записках, листах, рапортах, актах приймання передачі, тобто на службовій документації саме ОСОБА_4 , ОСОБА_6 або іншими особами,необхідно володіти спеціальними знаннями у галузі криміналістики, виникли необхідність у проведенні судової почеркознавчої експертизи.

Слідчий просив суд провести розгляд клопотання без його участі, у зв`язку із зайнятістю у проведенні невідкладних слідчих (розшукових) дій. Вимоги викладені у клопотанні підтримує у повному обсязі та просить задовольнити.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 242 КПК України експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.

Згідно зі ст. 243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим

за клопотанням сторони кримінального провадження.

З урахуванням вищезазначеного, приймаючи до уваги те, що проведення вказаної експертизи є одним з джерел встановлення об`єктивної істини по провадженню, тобто доказом, який підтверджує або спростовує факт причетності особи до вчинення кримінального правопорушення чи факту наявності самої події кримінального правопорушення, неможливість у інший спосіб отримати доказові відомості, що свідчить про доцільність її проведення, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 93, 110, 242-244, 309, 369-372, 392-395 КПК України, слідчий суддя

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СВ Київського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , про призначення експертизи задовольнити.

Надати доручення на залучення експертів Одеського науково-дослідного експертно криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ України для проведення судової почеркознавчої експертизи по матеріалам досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018162010000037 від 24.05.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, на вирішення яких поставити наступні питання:

- чи виконаний підпис від імені начальника служби флоту ОСОБА_4 на наданій на дослідження службовій записці від 09.10.17, №25/730-17 власноруч ОСОБА_4 , чи іншою особою?

- чи виконаний підпис від імені начальника служби флоту ОСОБА_4 на наданій на дослідження службовій записці від 09.10.17, №25/729-17 власноруч ОСОБА_4 , чи іншою особою?

- чи виконаний підпис від імені начальника служби флоту ОСОБА_4 на наданому на дослідження листі до Голови тендерного комітету КП «МПРС» ОСОБА_8 від 19.10.17, №25/744-17 власноруч ОСОБА_4 , чи іншою особою?

- чи виконаний підпис від імені начальника служба флоту КП «МПРС» ОСОБА_4 на наданому на дослідження рапорті від 13.11.2017 №25/808-17 власноруч ОСОБА_4 чи іншою особою?

- чи виконаний підпису графі «За покупця» від імені заступника начальника служба флоту ОСОБА_6 на наданому на дослідження акті приймання передачі від 22 грудня 2017 року до договору №177-В-17 від 08 листопада 2017 року власноруч ОСОБА_6 , чи іншою особою?

- чи виконаний підпис від імені начальника служба флоту КП «МПРС» ОСОБА_4 на наданому на дослідження рапорті від 26.12.2017 №25/947-17 власноруч ОСОБА_4 , чи іншою особою?

- чи виконаний підпис від імені начальника служби флоту ОСОБА_4 на наданій на дослідження службовій записці від 28.12.17, №25/959-17 власноруч ОСОБА_4 , чи іншою особою?

Дозволити експертам здійснити зміни досліджуваних зразків в межах методичних рекомендацій (не заперечувати проти повного або часткового їх використання при дослідженні).

У розпорядження експертів надати:

-Матеріали кримінального провадження №42018162010000037 (за необхідністю).

Висновок експерта разом з об`єктом дослідження спрямувати на адресу особи або органу досудового слідства, за клопотанням якого слідчим суддею, винесена ухвала про призначення експертизи.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її постановлення, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення22.01.2020
Оприлюднено07.02.2023
Номер документу87080383
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення експертизи

Судовий реєстр по справі —520/969/19

Ухвала від 22.01.2020

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 21.11.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 21.11.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 06.06.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 10.05.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 02.04.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 07.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 07.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 07.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

Ухвала від 07.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні